Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Introdución 
1.1. Datos básicos do centro

NOME: CPR. Plurilingüe  Hermanos Quiroga Rodríguez
DIRECCIÓN: 2ª Travesía Antonio Palacios  nº 16    O Porriño   Pontevedra
CORREO: cpr.hermanos.quiroga@edu.xunta.gal 
WEB: www.colegiohermanosquiroga.es
ETAPAS EDUCATIVAS:  INFANTIL, PRIMARIA, ESO
Nº DE ALUMNOS/AS:  276
PROFESORADO: 21 
 

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do
Centro 

    O CPR Plurilingüe Hermanos Quiroga é un centro urbano. O contexto social e cultural que
define a comunidade do Hermanos Quiroga está caracterizado pola existencia de grupos sociais de
diferente condición (en canto á súa procedencia e dimensión étnica, situación económica e social,
intereses e motivacións, etc.).

    O noso alumnado provén maioritariamente dos barrios achegados de familias con
residencia principalmente no Porriño.

    En canto ao nivel de formación, a maioría dos pais posúen estudos primarios. Os estudos
secundarios posúenos o 80% das nais e pais, sendo menor a posesión de estudos superiores.

    No noso centro, como reflexo da sociedade actual, convive alumnado diverso: alumnado
cun bo rendemento académico xunto con alumnado con necesidades educativas especiais derivadas
dalgunha discapacidade, alumnado con atraso escolar que precisan adaptacións significativas do
currículo, alumnado desmotivado, con actitudes e/ou comportamentos pouco axeitados ante as
aprendizaxes escolares e, tamén, alumnado cunhas características culturais ou sociais que se afastan
dos da maioría.

    O noso contexto socioeconómico é de nivel medio pero azoutado polas circunstancias
destes 2 últimos anos que provocan inestabilidade e incerteza en toda a contorna.

    Nun mundo cada vez máis dixitalizado aspiramos a que este Plan mellore a competencia
dixital de toda a comunidade educativa e formar ao noso alumnado en igualdade e preparalos para
os desafíos que se lles presentan no futuro.

1.3. Breve xustificación do mesmo

¿ Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
¿ Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de
Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento
das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
¿ Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de
Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento
dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
¿ Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación
Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do
Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de
Galicia para o curso 2021-2022
 

1.4. Proceso de elaboración

O coordinador TIC dentro do Equipo de Dimanización do Plan Dixital do Centro Hermanos
Quiroga é Javier Martínez López. O seu labor será o de establecer
a coordinación cos diferentes profesores e departamentos, para configurar o acceso ás novas
tecnoloxías en todos os ciclos educativos.  O profesorado participará do proxecto a través dos
coordinadores dos xefes do departamento, colaborando na xestión e a dinamización escolar e
incluíndo nas súas programacións as actividades que se expoñen neste proxecto.
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

    A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no
eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver. 

 

 

 

Interno
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H11. Aprender a codificar o programar Alumnado Non
Debilidade H13. Resolver problemas técnicos Alumnado Non
Debilidade H10. Habilidades digitales para diferentes materias Alumnado Non
Debilidade C3. Acceso a internet Infraestruturas Non
Debilidade C5. Asistencia técnica Infraestruturas Non
Debilidade C8. Dispositivos dixitais para a aprendizaxe Infraestruturas Si
Debilidade C10. Dispositivos para o alumnado Infraestruturas Non
Debilidade C16. Bibliotecas/reposicións en liña Infraestruturas Non
Debilidade C2. Dispositivos dixitais para o ensino Infraestruturas Si
Debilidade C1. Infraestrutura Infraestruturas Non
Debilidade B4. Sinerxias para a aprendizaxe mixta Organización de centro Non
Debilidade A4. Tempo para explorar o ensino dixital Organización de centro Non
Debilidade C15. Tecnoloxías asistenciais Organización de centro Non
Debilidade C16. Bibliotecas/repoñedores en liña Organización de centro Non
Debilidade B1. Avaliación do progreso Organización de centro Non
Debilidade C11. Brecha dixital: medidas para identificar retos Organización de centro Non
Debilidade C12. Brecha dixital: apoio para abordar retos Organización de centro Non
Debilidade G6. Comentarios a outros/as alumnos sobre o seu traballo Persoal docente Non
Debilidade A4. Tempo para explorar o ensino dixital Persoal docente Non
Debilidade B1. Avaliación del progreso Persoal docente Non
Debilidade G7. Avaliación dixital Persoal docente Non
Debilidade F6. Proxectos interdisciplinares Persoal docente Non
Debilidade D3. Intercambio de experiencias Persoal docente Non
Debilidade E2. Creación de recursos dixitais. Persoal docente Non
Debilidade E3. Emprego de entornos virtuais de aprendizaxe Persoal docente Non
Debilidade G3. Retroalimentación adecuada Persoal docente Non
Debilidade G5. Autorreflexión sobre a aprendizaxe Persoal docente Non
Fortaleza H1. Comportamiento seguro Alumnado Non
Fortaleza H3. Comportamento responsable Alumnado Non
Fortaleza H4. Verificar a calidade da información Alumnado Non
Fortaleza H7. Creación de contidos dixitais Alumnado Non
Fortaleza H6. Outorgar recoñecemento ao traballo dos demais Alumnado Non
Fortaleza H8. Aprender a comunicarse Alumnado Non
Fortaleza C13. Traer o propio dispositivo Familias Non
Fortaleza C7. Protección de datos Infraestruturas Non
Fortaleza A3. Novas modalidades de ensino Oferta Non
Fortaleza A3. Novas modalidades de ensino Organización de centro Non
Fortaleza C13. Traer o propio dispositivo Organización de centro Non
Fortaleza G8. Documentación da aprendizaxe Organización de centro Non
Fortaleza E4. Comunicación coa comunidade educativa Persoal docente Non
Fortaleza E5. Recursos educativos abertos Persoal docente Non
Fortaleza F1. Adaptación ás necesidades do alumnado Persoal docente Non
Fortaleza D1. Necesidades de DPC Persoal docente Non
Fortaleza E1. Recursos educativos en liña Persoal docente Non
Fortaleza G1. Avaliación das capacidades Persoal docente Non
Fortaleza G10. Avaliación das capacidades levadas a cabo fóra do centro Persoal docente Non
Fortaleza A3. Novas modalidades de ensino Persoal docente Non
Fortaleza B2. Debate sobre o uso de la tecnoloxía Persoal docente Non
Fortaleza B3. Colaboracións Persoal docente Non
Fortaleza D2. Participación en el DPC Persoal docente Non
Fortaleza F3. Fomento da creatividade Persoal docente Non
Fortaleza F4. Implicación do alumnado Persoal docente Non
Fortaleza F5. Colaboración do alumnado Persoal docente Non
Fortaleza G9. Emprego de datos para mellorar a aprendizaxe Persoal docente Non
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Manter esta situación de falta de recursos tecnolóxicos. Administración educativa Non
Oportunidade C2. Dispositivos dixitais para o ensino Administración educativa Non
Oportunidade C1. Infraestrutura Administración educativa Non
Oportunidade C3. Acceso a internet Administración educativa Non
Oportunidade A5. Normas sobre dereitos de autor e licencias de uso Lexislación Non
Oportunidade C7. Protección de datos Lexislación Non
Oportunidade B3. Colaboracións Outras Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez realizadas as pescudas pertinentes a través do SELFIE e do TCDD e analizados os resultados que presentan os informes de ambas as dúas probas, xunto coa reflexión colectiva do Equipo de Dinamización do PDC e o conxunto do Claustro, obsérvanse unhas FORTALEZAS e DEBILIDADES (Nivel Interno) e unhas OPORTUNIDADES e AMEAZAS (Nivel Externo) que aparecen recollidas no presente Análise DAFO. Esta observación é froito dunha revisión inicial de tipo CUANTITATIVO establecendo unhas prioridades que pasan a continuación por un filtro CUALITATIVO que identifica as PRIORIDADES que atenderemos en distintas TEMPORALIZACIÓNS. Aquelas que son de atención máis urxente serán as que nos servirán de base para a elaboración do PLAN de ACCIÓN, convertendo os items en OBXECTIVOS que trataremos de acadar ó longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes ACCIÓNS. Todo isto recollerase na pestana seguinte (Obxectivos)

A nosa análise DAFO indícanos que debemos mellorar en:

  • Formación do profesorado en:
    • Tempo para explorar o ensino dixital.
    • Avaliación del progreso
    • Intercambio de experiencias
    • Creación de recursos dixitais.
    • Emprego de entornos virtuais de aprendizaxe
    • Proxectos interdisciplinares
    • Retroalimentación adecuada
    • Autorreflexión sobre a aprendizaxe
    • Comentarios a outros/as alumnos sobre o seu traballo
    • Avaliación dixital
  • Formación do noso alumnado:
    • Habilidades digitales para diferentes materias 
    • Aprender a codificar o programar
    • Resolver problemas técnicos 

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Creación de aulas dixitais básicas

Seguimento

Procedemento

A avaliación correrá a cargo do coordinador TIC que establecerá un seguimento ao longo dos trimestres cun mínimo dunha avaliación dunha vez ao trimestre, e determinará, de
se dar o caso, aspectos de mellora.


A avaliación final será unha vez ao ano considerando aspectos como a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora. 
 

1º Trimestre

Reunións realizadas coa persoa mentora ADIX do noso ámbito xeográfico, para realizar o seguimento do proxecto:

- 09/10/23 09:50

 

Acordos adoptados con accións recomendadas

Segunda reunión do curso.

  • Lectura e sinatura da Acta anterior

  • Solicitude da ligazón ao PD na páxina web do centro

  • Situación actual da dotación de equipamento

 

Curso de Elaboración de programacións coa aplicación informática PROENS (Educación Secundaria) finalizado por parte do profesorado. Algunhas compañeiras atópanse en lista de espera.

Estudar alternativas formativas (Seminarios/GF) ofrecidas polo CFR.

Estudio pormenorizado da Orde de axudas a centros privados (ED301K) para o seu aproveitamento en vindeiras convocatorias.

Teño pendente enviarlle:

  • Documentación/aclaracións sobre o procedemento ED301K

  • Documento PAF curso 2022_23

  • Información destacada tras reunirme co CFR de Vigo.

2º Trimestre

15/01/24 Reunión presencial Reunión con Javier CPD do centro. Nesta 2ª reunión, tras deixar o PDC correctamente trasladado á aplicación EduCalidade, o obxectivo principal é realizar o seguimento de cada un dos Obxectivos analizando as Accións particulares dos mesmos. Na reunión seguimos a seguinte Orde do día: 1. Sinatura da acta anterior. 2. Corrección de posibles eivas do PDC na aplicación EduCalidade. Revisado todo o trasladado na aplicación EduCalidade non se aprecia ningunha incidencia. 3. Recollida das RRSS utilizadas polo centro educativo. As RRSS utilizadas quedan recollidas nesta acta no apartado correspondente. 4. Recollida da planificación de formación específica sobre competencia dixital (través dun PFPP). A formación específica en competencia dixital solicitada no PFPP do centro queda recollida nesta acta no apartado correspondente. 5. Revisión do estado dos Obxectivos O01PD, O02PD... O01PD Creación de aulas dixitais básicas. Pendente Parcialmente Acadado 6. Seguimento particular das Accións vencidas en cada obxectivo A01.1, A01.2... Marcamos en grosa as accións levadas a cabo e que recollen no seu seguimento particular a súa execución e, no caso de telas, as evidencias documentais:

AO1.1: Participar na convocatoria de subvencións ofrecidos pola Consellería. AO1.2: Instalación dos equipos recibidos. 7. Evidencias documentais para acreditar o cumprimento das nosas Accións (cando sexa posible) e que podemos achegar no seu Seguimento. Se achegan as evidencias documentais existentes no seguimento particular de cada Acción na aplicación EduCalidade. 8. Actualización na lapela Seguimento --> 1º trimestre. Actualizamos o apartado 1º trimestre dentro da lapela Seguimento na aplicación EduCalidade, recollendo toda a actividade relacionada coa coordinación do PDC.

3º Trimestre

06/05/24 Reunión presencial
Reunión  con  Javier  CPD  do  centro.  Tras  comprobar  que o PDC  se atopa  no  estado  de  “Plan  pechado-seguimento“  dentro  da aplicación  EduCalidade  o  obxectivo  principal  é  realizar  o  seu seguimento, practicamente definitivo. Esta reunión mantense cando queda  aproximadamente  1  mes  para  finalizar  o  curso  e  existe  a posibilidade que algunha edición, previa o estado  "Finalizado” do PDC, na aplicación EduCalidade se realice tras a sinatura desta Acta.

AO1.1:  Participar  na  convocatoria  de  subvencións  ofrecidos  pola Consellería.
AO1.2: Instalación dos equipos recibidos.

A avaliación final será unha vez ao ano considerando aspectos como a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

Dado que o noso primer obxectivo quedou acadado, decidimos volver realizar  solicitude ata completar as aulas dixitais básicas en todos os cursos

Proposta de mellora

Solicitamos as aulas dixitais, o próximo obxectivo podería ser volver participar na convocatoria de solicitude de material para ou próximo curso para a creación de aulas dixitais básicas (Modalidade A) en todas as aulas ou, como obxectivo alternativo, nas aulas nas que se xa se conte con material básico, solicitar a ampliación de equipamento en aulas dixitais específicas (B2). Dado que só podemos elixir unha modalidade, optaremos por completar as aulas dixitais básicas antes de solicitar unha futura ampliación.

Este curso creouse un grupo de traballo para la implantación del Polo Creativo do noso centro e en canto recibamos el material poñerémolo en marcha del próximo curso. Contaremos con: impresora 3d, un plotter, unha cortadora láser, equipo de radio, un croma e material de construción e robótica. 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A publicación e difusión do plan dentro da comunidade educativa realizarase a través da páxina web pública do centro ademais da colaboración dos equipos  ADIX e a aplicación de educalidade.

Ligazón que nos da acceso de xeito público desde a aplicación EduCalidade:

https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36006973