Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A actualización do Plan Dixital realizaráse do seguinte xeito:
- O coordinador mantera reunións de traballo periódicas coa asesora ADIX.
- O equipo dinamizador asistirá a todas as sesións de formación ás que sexa convocado por parte da Administración.
- Realizaranse enquisas aos diferentes membros da comunidade educativa para analizar o punto de partida da competencia dixital e os intereses de cada sector.
O equipo dinamizador reunirase con caracter trimestral en sesión de traballo para a toma de decisións, organización e redacción do Plan dixital.
AO2.1:Crear un grupo de referencia que dinamice e asesore a todo o Claustro.
Crease o grupo de referencia, formado por: Membros do equipo directivo e coordinadores TIC.
AO2.2:Formación en materia e competencia dixital en función das necesidades do profesorado.
Seminario: Uso didáctico dos recursos audiovisuais dos Polos. 40 horas (12 horas de formación).
AO1.1: Actualizar o inventario dos recursos informáticos
Actualizase o inventario dos recursos informáticos do centro.
AO1.2: Informe das necesidades dos equipos
Elaborase o informe de necesidades de equipos TIC correspondente ao 1º trimestre.
AO1.3: Establecer unha figura de coordinador TIC, con asignación horaria, no centro.
Nomease o coordinador TIC
AO1.4: Mantemento do rexistro de incidencias informáticas
Mantense o rexistro de incidencias, na web e rexistro semanal escrito.
AO1.5: Mantemento do rexistro horario de uso dos espazos TIC comúns
Mantense o rexistro horario dos usos dos espazos TIC, que estará exposto na web e na sala de profesores
AO3.1:Análise da situación de partida( nivel do alumnado, porcentaxe de alumnado sen recursos informáticos,..)
Elaborase, a partir de unha enquisa, un informe da situación de partida do alumnado, en canto ao seu nivel e aos recursos informáticos dispoñibles nas súas casas
A03.3: Creación de contidos e difusión a través da aula virtual
O profesorado usou a Aula Virtual, sempre que foi posible, para a creación de contidos e difusión dos mesmos.
AO3.4: Charlas sobre ciberseguridade.
Actividade: "Pantallas amigas" para Primaria e Secundaria, sobre a seguridade e os perigos na rede.
AO1.4: Mantemento do rexistro de incidencias informáticas.
Mantense o rexistro de incidencias, na web e rexistro semanal escrito.
AO1.5: Mantemento do rexistro horario de uso dos espazos TIC comúns
Mantense o rexistro horario dos usos dos espazos TIC, que estará exposto na web e na sala de profesores.
AO1.6: Xestión para a renovación de equipos e material informático
Renóvanse 2 equipos na sala de profesores. Renóvanse varios equipos na aula de informática. Iníciase a instalación da nova versión da maqueta abalar "abalinux 11" nos equipos da aula de informática. Instalase un equipo portátil na aula de usos múltiples.
AO2.2:Formación en materia e competencia dixital en función das necesidades do profesorado.
Complétase a formación en:Uso didáctico dos recursos audiovisuais.
AO2.3: Creación de contidos na aula virtual.
O profesorado usou a Aula Virtual, sempre que foi posible, para a creación de contidos e difusión dos mesmos.
AO2.6: Empregar os recursos audiovisuais do centro para deseñar propostas didácticas.
O profesorado emprega, na medida do posible, recursos audiovisuais para deseñar propostas didácticas.
AO4.2: Adquirir estratexias, ferramentas e recursos dirixidos a mellorar a comunicación coas familias.
Proxecto construíndo xuntos. Traballando na mellora da colaboración familia- escola:
- Institucionalización da convocatoria para entrevista coa familia. Decisións e acordos comúns de formato, lugar e modo de convocatoria.
- Consideracións previas do documento de planificación.
- Documento de planificación da entrevista coas familias.
- Cuestionario de autoavaliación tralo intercambio familia- escola.
- Cuestionario avaliación familias
AO4.3: Impulsar o uso da Web do centro como ferramenta de comunicación ( solicitude online de titorías, inscrición en actividades...)
Proxecto construíndo xuntos. Traballando na mellora da colaboración familia- escola:
- Institucionalización da convocatoria para entrevista coa familia. Decisións e acordos comúns de formato, lugar e modo de convocatoria.
- Consideracións previas do documento de planificación.
- Documento de planificación da entrevista coas familias.
- Cuestionario de autoavaliación tralo intercambio familia- escola.
- Cuestionario avaliación familias
AO1.4: Mantemento do rexistro de incidencias informáticas.
Mantense o rexistro de incidencias, na web e rexistro semanal escrito.
AO1.5: Mantemento do rexistro horario de uso dos espazos TIC común
Mantense o rexistro horario dos usos dos espazos TIC, que estará exposto na web e na sala de profesores.
AO1.6: Xestión para a renovación de equipos e material informático
Recíbense 16 equipos para a aula de informática, que se instalarán ao inicio do curso 24-25.
AO2.2:Formación en materia e competencia dixital en función das necesidades do profesorado.
Curso realizado polo equipo TIC: Formación para creación de cursos Platega (50 Horas).
AO2.3: Creación de contidos na aula virtual
O profesorado usou a Aula Virtual, sempre que foi posible, para a creación de contidos e difusión dos mesmos.
AO2.5: Colaboración interdisciplinar entre departamentos e entre etapas educativas usando a Aula Virtual.
O profesorado colabora, sempre que é posible, entre departamentos e etapas usando a Aula Virtual.
AO2.6: Empregar os recursos audiovisuais do centro para deseñar propostas didácticas.
O profesorado emprega recursos audiovisuais propios e do Centro.
Elabóranse videos de actividades, excursións, visitas…
AO2.7:Coñecer técnicas de edición e dinamización da AV e da páxina web do centro
Curso realizado polo equipo TIC: Formación para creación de cursos Platega (50 horas).
AO3.2:Planificación e aplicación de actividades a desenvolver co alumnado
Obradoiro de Uso seguro de Internet e as redes sociais, dirixido a 6º E. Primaria, 1º e 2º da ESO.
Actividade: Pantallas amigas, para Primaria e Secundaria. Uso responsable das redes sociais.
Obradoiro de Educación emocional e sexual con perspectiva de xénero. Uso responsable da información na rede.
Obradoiro de Educación emocional e sexual na Familia. Uso seguro e responsable das redes.
AO3.4: Charlas sobre ciberseguridade.
Actividade: Pantallas amigas, para Primaria e Secundaria Uso responsable das redes sociais.
Obradoiro de Uso seguro de Internet e as redes sociais, dirixido a 6º E. Primaria, 1º e 2º da ESO.
AO3.5: Apoderamento do alumnado e uso seguro e análise crítica.
Obradoiro de Educación emocional e sexual con perspectiva de xénero. Uso responsable da información na rede.
Obradoiro de Educación emocional e sexual na Familia. Uso seguro e responsable das redes.
AO4.1: Desenvolver actuacións de aula e centro para a prevención e detección de problemas de hábitos no uso das TIC por parte do alumnado.
Actividade: Pantallas amigas, para Primaria e Secundaria Uso responsable das redes sociais.
Obradoiro de Uso seguro de Internet e as redes sociais, dirixido a 6º E. Primaria, 1º e 2º da ESO.
AO4.2: Adquirir estratexias, ferramentas e recursos dirixidos a mellorar a comunicación coas familias.
Proxecto construíndo xuntos. Traballando na mellora da colaboración familia- escola
AO4.3: Impulsar o uso da Web do centro como ferramenta de comunicación ( solicitude online de titorías, inscrición en actividades...)
Proxecto construíndo xuntos. Traballando na mellora da colaboración familia- escola.
Avaliación
Avaliación do plan.
Cada unha das accións propostas no Plan de Acción ten uns indicadores específicos que axudarán a determinar si o obxectivo proposto foi alcanzado e si é necesario realizar variacións no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas se materialicen.
Coa análise destos indicadores, elaboraráse un informe final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.
A pesar de que o Centro conta con unha boa infraestructura de acceso a internet, necesitamos mellorar en canto a dispositivos e equipos, tanto portátiles como fixos.
A maioría do profesorado completou os cursos de formación no uso de ferramentas dixitais e amosou unha actitude positiva cara o uso da tecnoloxia e está motivado para mellorar as súas competencias dixitais.
O alumnado recibiu formación básica sobre a importancia da seguridade na rede, incluíndo aspectos como a privacidade, a protección de datos persoais e os riscos de compartir información sensible.
Traballando na mellora da colaboración familia-escola: Levouse a cabo o Proxecto construíndo xuntos.
Equipos:
· Renovar e manter os equipos tecnolóxicos.
· Renovar o equipo audiovisual na aula de usos múltiples.
· Reciclaxe para equipos obsoletos e fomentar a reutilización de compoñentes
Profesorado:
· Organizar cursos sobre novas tecnoloxias educativas e ferramentas dixitais. Fomentar o uso de recursos dixitais interactivos ( videos, simulación, xogos…)
· Enquisa entre o profesorado sobre o uso da tecnoloxia e as necesidades de formación.
· Fomentar o uso de servicios na nube para almacenar e acceder a datos e aplicaciones asegurando a continuidade da aprendizaxe en calquer circunstancia e evitar problemas de infección de equipos a través de memorias USB.
Alumnado:
· Charlas e talleres regulares con expertos en ciberseguridade. É necesario ofrecer formación detallada sobre técnicas de protección contra ameazas, como o phishing, o ciberacoso e a desinformación.
· Crear un espazo donde o alumnado poida experimentar con novas tecnoloxias: impresión 3D, cortadora láser, plotter, robótica…
Familias:
· Mellorar a comunicación coas mesmas para acadar unha maior implicación no proceso formativo para que poidan apoiar aos seus fillos no uso seguro das redes.
· Facer unha enquisa para recoller a opinión das familias sobre o uso da tecnoloxia e o impacto na aprendizaxe dos fillos.
· Fomentar a participación dos pais en proxectos educativos e organizar unha “feira da ciencia e da tecnoloxia” , con demostración de proxectos.
Comunicación e difusión
Difusión do plan
A difusión do Plan Dixital entre os sectores da comunidade educativa reviste unha gran importancia, non só para fomentar a participación nel senón que, na medida en que o coñezan e se impliquen, poderán achegar propostas novas ou ideas para ir corrixindo posibles erros ou resultados non satisfactorios.
Por outra banda, cómpre acompañar a información de formación: ademais de coñecer o proxecto, as persoas deben sentirse capacitadas para colaborar e contribuír co seu traballo á consecución dos obxectivos. Por este motivo, moitas das accións destinadas a difundir o proxecto mesturarán os dous aspectos: o informativo e mailo formativo.
Se ben contamos cun medio de difusión común, a páxina web do propio centro, as estratexias de comunicación co profesorado, os pais/nais e o alumnado serán en parte distintas.
No que respecta ao profesorado, co fin de conseguir a implicación real de todos, no Claustro de comezo de curso darase cumprida información do proxecto a tódolos membros solicitando a súa colaboración. Esta información deberá repetirse periodicamente nas diferentes reunións dete colectivo: CCP, Claustros ordinarios,.. para dar conta da evolución do proxecto, as actividades feitas e por facer, novos recursos cos que se contan, etc.
Ademais, as persoas máis formadas serán as encargadas de axudar e orientar aos restantes compañeiros cobrando especial importancia para este labor o equipo dinamizador TIC.
Doutra banda, cobran especial importancia os cursos de formación para o profesorado que deberán ser moi prácticos e encamiñados a que este adquira destrezas directamente relacionadas cos contidos do proxecto, de xeito que o anime a colaborar nel.
Ao remate do curso, no derradeiro Claustro, farase unha presentación final do traballo desenvolvido a todo o profesorado, na que figuren os obxectivos conseguidos, os contidos traballados e se avalíen os resultados.
No caso dos alumnos, no primeiro trimestre nas titorías informaráselles dos medios e recursos dos que dispoñen (web do centro, aulas virtuais, aula de informática, portátiles de consulta, equipos Edixgal,...), dos proxectos relacionados coas TIC nos que o centro participa e, en xeral, en todo o referente ao Plan dixital. No caso do alumnado de ESO dende as diferentes materias o profesorado formará e potenciará no emprego das TIC: páxina web, aula virtual,…así como nos proxectos que lle afecten.
Finalmente, no tocante ás familias estas serán informadas do proxecto no primeiro Consello Escolar do curso. Para que a información chegue á totalidade dos pais, enviarase tamén un Abalarmóbil e, de considerarse conveniente, un folleto informativo con todos aqueles aspectos relevantes por correo electrónico. Tamén se aproveitarán as reunións de acollida que fan os titores no primeiro trimestre para dar a coñecer o Plan dixital. Ademais, ao longo do curso, nas horas de atención a pais, os titores aproveitarán para informar e implicar aos proxenitores nos aspectos que consideran máis necesarios e/ou adecuados.
A dirección do centro informará á ANPA do plan para que o difundan nas súas asambleas e podan, ao longo de todo o curso, ir recollendo as suxestións para posibles modificacións de cara a cursos posteriores. Solicitarase tamén a colaboración desta organización para levar a cabo cursos de interese en relación coas TIC para mellorar a competencia dixital entre as familias do noso alumnado.
O Plan Dixital 2022-23 pode consultarse na web do Centro.
http://www.edu.xunta.gal/centros/cpicernadascastro/system/files/PlanDixital_V1.0_100622.pdf