Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 22-23. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de acción. Ademais, realizaranse propostas de modificación das mesmas de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Ademais, tamén se fará un seguimento dos distintos plans de acción durante as visitas da persoa mentora.
O estado dos plans de acción no primeiro trimestre é o seguinte:
- Elaboración da estratexia dixital do centro. (OBX 1): en proceso de elaboración do documento base que recollas as principais estratexias dixitais a realizar no noso cenntro.
- Concrecion do currículum TIC para alumnado de 1º da ESO (OBX 2): fase de detección de necesidades.
- Fomentar a aprendizaxe da seguridade en internet co alumnado de 1º, 2º, 3º e 4º da ESO e das familias. (OBX 3): en trámite, pescuda de recursos, solicitude de charlas do plan director.
- Formar ao profesorado con coñecementos básicos en Aulas Virtuals e/ou EDIXGAL. (OBX 4): PFPP solicitado, persoa formadora de centro, posible primeira formación no mes de decembro. Acción en proceso.
- Ofertar periodicamente información actualzada na web do centro (OBX 5):
- Posta en marcha do deseño da nova web
- Concreción das persoas participantes.
- Deseño e contidos esenciais.
O estado dos plans de acción no segundo trimestre é o seguinte:
- Elaboración da estratexia dixital do centro. (OBX 1): en proceso de elaboración.
- Concrecion do currículum TIC para alumnado de 1º da ESO (OBX 2): fase de detección de necesidades.
- Fomentar a aprendizaxe da seguridade en internet co alumnado de 1º, 2º, 3º e 4º da ESO e das familias. (OBX 3): xa executadas charlas de plan director. Tamén foi concedida a convocatoria do programa educativo Iniciación segura á pegada dixital e ás redes sociais dirixido a centros educativos sostidos con fondos públicos.
- Formar ao profesorado con coñecementos básicos en Aulas Virtuals e/ou EDIXGAL. (OBX 4): PFPP solicitado, persoa formadora de centro, posible primeira formación no mes de decembro. Acción en proceso.
- Ofertar periodicamente información actualzada na web do centro (OBX 5):
- Posta en marcha do deseño da nova web – pendente citación con asesor Abalar, fálase con el e establécese o mes de febreiro para o cambio de apariencia en función da súa dispoñibilidade.
- Concreción das persoas participantes.
- Deseño e contidos esenciais.
O estado dos plans de acción no segundo trimestre é o seguinte:
- Elaboración da estratexia dixital do centro. (OBX 1): xa acadado
- Concrecion do currículum TIC para alumnado de 1º da ESO (OBX 2): xa acadado.
- Fomentar a aprendizaxe da seguridade en internet co alumnado de 1º, 2º, 3º e 4º da ESO e das familias. (OBX 3): xa acadado.
- Formar ao profesorado con coñecementos básicos en Aulas Virtuals e/ou EDIXGAL. (OBX 4): xa acadado.
- Ofertar periodicamente información actualzada na web do centro (OBX 5): xa acadado
Avaliación
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 22-23. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de acción. Ademais, realizaranse propostas de modificación das mesmas de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 22-23. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e terá continuidade, a través das distintas actividades tecnolóxicas que se realizan no noso centro, no vindeiro curso 23-24.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. De aí que en propostas de mellora, continuemos optando por un profundo enfoque na formación do profesorado no que ás TIC se refire.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais, nais e outros actores chave. Ao ser este o primeiro Plan Dixital que desenvolvemos, os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos. Será nese momento, cando se realice un novo exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa, cando teñamos unha visión máis completa dos resultados do traballo realizado.
No que se refire ás propostas de mellora do PD do noso centro destacar o seguinte:
• Realizar unha reavaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
• Afondar na formación e no desenvolvemento profesional contínuo do corpo docente en colaboración co CAFI afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP.
• Integración curricular: Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes.
• Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando ás familias, estudantes e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais.
Algúns posibles obxectivos para o vindeiro curso podería ser:
- Posta en marcha da aplicación Inventario.
- Empregar Abalar como sistema de comunicación e recollida de información interna entre o profesorado.
- PFPP de Paneis Dixitais Interactivos.
- Publicitacón en web das actividades de biblioteca.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado o Plan Dixital do noso centro será publicado na web do mesmo. Ademais enviarase un enlace ás familias coa entrada para facelas coñecedoras da súa publicación. Tamén se enviará a todo o claustro vía correo electrónico e ao Consello Escolar.
Enlace ao Plan Dixital do noso centro