Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan dixital e da consecución dos obxectivos levarase a cabo tendo como referente os valores previstos para os indicadores dos obxectivos establecidos.
Con esta finalidade achéganse as seguintes táboas:
- Escala de Likert en 4 niveis para a avaliación procesual.
- Levouse a cabo con éxito.
- Levouse a cabo con éxito modificando a planificación inicial.
- Levouse a cabo sen éxito.
- Non se levou a cabo.
- Táboa tricotómica para avaliación final:
- Realizada.
- Aprazada.
- Pendente.
Observacións (modificacións e motivos das mesmas ou propostas de mellora)
O01PD: Integrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando a aprendizaxe interactiva e mellorando a participación e comprensión do alumnado.
AO1.1: Formación do profesorado: Organizar sesións de formación para que os mestres aprendan a manexar o panel dixital interactivo e as súas aplicacións.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO1.2: Seguridade e coidado do panel: Proporcionar instrucións claras sobre como manter e coidar o panel dixital interactivo, así como sobre as medidas de seguridade que deben seguirse ao usalo.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO1.3: Planificación: Facer reunións entre o profesorado que traballa cos paneis para reflexionar e planificar conxuntamente como integrar o uso do panel nas súas programacións, así como identificar as áreas do currículo onde o panel pode ser máis efectivo.
1. Levouse a cabo con éxito.
O02PD. Promover o desenvolvemento de habilidades dixitais, a creatividade e a aprendizaxe activa do alumnado a través da creación de contidos dixitais na Aula Virtual do centro e en diferentes plataformas e aplicacións informáticas.
AO2.1: Sesións de formación para a creación de contidos dixitais por parte do alumnado.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO2.2: Posta en práctica na aula mediante o manexo de aplicacións informáticas e plataformas virtuais (procesadores de texto, canva, Toontastic...).
1. Levouse a cabo con éxito.
O03PD. Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
AO3.1: Asignar horas ao coordinador TIC para a realización das tarefas atribuídas se é posible.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO3.2: Manter actualizado e/ou Inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro (cada docente na súa aula e coordinador TIC ou quen se designe nas outras zonas onda exista equipamento TIC).
3. Pendente.
O01PD: Integrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando a aprendizaxe interactiva e mellorando a participación e comprensión do alumnado.
AO1.4. Implementación: Implementar o uso do panel na aula, comezando con actividades sinxelas e aumentando gradualmente a complexidade á medida que o alumnado se familiariza coa tecnoloxía.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO1.5. Avaliación: Realizar avaliacións regulares para medir a eficacia do panel na mellora do aprendizaxe e axustar o enfoque segundo sexa necesario.
3. Pendente.
O02PD. Promover o desenvolvemento de habilidades dixitais, a creatividade e a aprendizaxe activa do alumnado a través da creación de contidos dixitais na Aula Virtual do centro e en diferentes plataformas e aplicacións informáticas.
AO2.3: Implementación e transferencia na aula dos contidos creados ao resto do alumnado.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO2.4: Valoración da transferencia na aula dos contidos creados mediante unha rúbrica.
3. Pendente.
O03PD. Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
AO3.2: Manter actualizado e/ou Inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro (cada docente na súa aula e coordinador TIC ou quen se designe nas outras zonas onda exista equipamento TIC).
1. Levouse a cabo con éxito.
AO3.3: Realizar una táboa na que se recolla algúns datos relevantes dos equipos a revisar: Modelo, marca, número de serie, ano, espazo, situación..., que posteriormente será necesaria para incluír na aplicación INVENTARIO, e recoller nunha folla de cálculo actualizada co material inventariado.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO3.4: Manter actualizado e/ou Inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO3.5: Actualizar e/ou propoñer renovación do equipamento dixital.
3. Pendente.
O01PD: Integrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando a aprendizaxe interactiva e mellorando a participación e comprensión do alumnado.
AO1.5. Avaliación: Realizar avaliacións regulares para medir a eficacia do panel na mellora do aprendizaxe e axustar o enfoque segundo sexa necesario.
1. Levouse a cabo con éxito.
O02PD. Promover o desenvolvemento de habilidades dixitais, a creatividade e a aprendizaxe activa do alumnado a través da creación de contidos dixitais na Aula Virtual do centro e en diferentes plataformas e aplicacións informáticas.
AO2.4: Valoración da transferencia na aula dos contidos creados mediante unha rúbrica.
1. Levouse a cabo con éxito.
O03PD. Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
AO3.5: Actualizar e/ou propoñer renovación do equipamento dixital.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO3.6: Propoñer a participación en programas de Innovación que promova Consellería nos que se poida acadar equipamento tecnolóxico.
1. Levouse a cabo con éxito.
AO3.7: Realizar unha rúbrica para valorar se se cumpriu este obxectivo e a súa valoración e grao de satisfacción por parte da comunidade educativa.
1. Levouse a cabo con éxito.
Avaliación
A través do PDC propoñemos unha serie de obxectivos que haberá que acadar nun tempo determinado durante o curso 2023/2024.
A avaliación dos obxectivos propostos, farémola do seguinte xeito e despois engadiremos as conclusións neste documento:
1. Faremos unha táboa de avaliación e repetirémola para cada obxectivo proposto. No noso caso dous obxectivos.
2. Cada táboa serve para avaliar todos os obxectivos propostos nesa liña estratéxica. Na táboa engadiremos o obxectivo e as accións relacionadas co mesmo e cos indicadores de logro según os seguintes niveis de consecución: acadado, parcialmente ou pendente.
3. Finalmente, iniciaremos o proceso de reflexión e poremos por escrito aquelas melloras que nos gustaría propoñer para os obxectivos que o requiran do seguinte xeito:
a) Que valoración global fai o profesorado da súa aplicación na aula? E o equipo directivo e os membros do equipo do plan dixital?
b) Manterase o obxectivo?
c) Coa súa implantación, convertéronse en novos obxectivos específicos ou derivados da mesma?
d) É necesario engadir actuacións? Quitar? Modificar os existentes?
e) É necesario concretar con máis detalle aspectos relativos aos responsables, temporalización ou avaliación?
f) Tendo en conta o obxectivo proposto, parécenos oportuno presentar outros novos que completen e melloren a experiencia deste primeiro?
Avaliarase tanto o proceso, como a consecución do obxectivo ao final do propio proceso. Polo tanto estableceranse dous tipos de avaliación:
- Avaliación procesual.- realizarase ao final de cada trimestre e incluirán o estado da execución das accións, a análise e a valoración dos resultados. De ser o caso, tamén as posibles modificacións das accións (e os motivos) e as propostas de mellora.
- Avaliación final.- realizarase a final de curso e incluirá a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora. Utilizarase unha táboa tricotómica.
a) A valoración global por parte do profesorado do centro é boa co que respecta aos dous primeiros obxectivos do noso PDC, xa que estes estaban orientados a tarefas de aplicación diaria na aula co alumnado, tanto cos paneis dixitais coma coa creación de actividades e recursos en liña; non supuxo polo tanto un esforzo extra, senón que se integrou no noso quefacer diario. Aínda así, atopámonos coa dificultade de que existen dúas aulas nas que non se nos instalaron ditos paneis dixitais, polo que o feito de que un obxectivo sexa integrar o uso dos paneis e non contemos con eles fixo difícil a súa consecución por parte da totalidade do profesorado. En canto ao terceiro obxectivo a valoración global non é boa, xa que consideramos que é unha dificultade máis que se nos engade aos papeleos e á burocracia e que non beneficia en absoluto ao noso alumnado.
b) Continuaranse realizando actividades relacionadas cos dous primeiros obxectivos aínda que xa estean cumpridos porque consideramos que debe ser un obxectivo permanente para o profesorado. No que se refire ao terceiro obxectivo continuarase actualizando o inventario do centro so se así se nos solicita, esperando mentres pola prometida aplicación de INVENTARIO.
c) Manter a actividade dos paneis dixitais nas aulas e a creación de contidos dixitais será un obxectivo permanente.
d) Non son necesarias modificacións nos obxectivos citados.
e) Non é necesario concretar aspectos de temporalización e avaliación. En canto a responsabilidade debe recaer en todo o profesorado, como ata agora.
f) Como xa comentei, sería interesante converter os dous primeiros obxectivos nun hábito de centro.
- É necesaria a colocación de paneis dixitais nas aulas que non contan con eles (5º e 6º de Educación Primaria), que ademais por nivel madurativo do alumnado serían as aulas onde se lle sacaría máis proveito a esta ferramenta. Pola contra en Educación Infantil, onde se nos obrigou a colocalas están sendo infra usadas.
- Un ano máis as promesas do CFR de dotarnos de materiais, neste caso sobre polos creativos, quedáronse en promesas. Consideramos necesario polo tanto a chegada do material prometido para poder dotar a aula STEAM dos recursos necesarios e así mellorar o noso PDC podendo engadir novos obxectivos e levalos a cabo.
- Deixarse de tanta burocracia e papeleo e centrarse nunha formación real. Seguimos recavando datos coma autómatas para logo volvalos en aplicacións que non ven á luz no tempo prometido.
- Fomentar a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
- Integración curricular: Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
Comunicación e difusión
Neste ámbito será necesario:
• Definir os protocolos ou estratexias que serán necesarios para organizar as revisións do plan e aplicar as actualizacións oportunas, así como publicitar e difundir o plan dixital entre a comunidade educativa.
- ACCIÓN: Difusión do plan ao claustro. -DESTINATARIOS: Claustro de profesorado. -CANLE: Reunión Claustro. -REPONSABLES: Coordinadora TIC.
- ACCIÓN: Difusión á Comunidade Educativa. -DESTINATARIOS: Comunidade Educativa. -CANLE: Presentación ao Consello Escolar do Plan Dixital e difusión do mesmo na web do centro*. -REPONSABLES: Equipo directivo Coordinadora TIC.
*A este plan dixital daráselle publicidade e difusión entre toda a comunidade educativa por medio da súa publicación na páxina web do centro dentro do bloque “O centro” no elemento do menú “Documentos”, na seguinte URL: https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipjosefaalonso/?q=taxonomy/term/42
Ademais a partires deste curso 2023/2024 poderase acceder dende o buscador de plan dixitais en EduCalidade a través da seguinte ligazón: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36010459