Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Tal como vén reflectido nas táboas do plan de acción, realizaremos o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos do seguinte xeito:
- Trimestralmente, na CCP, realizarase unha valoración do estado da execución das accións programadas no trimestre, o cumprimento dos prazos establecidos e un breve avance dos resultados obtidos. Estes aspectos incluiranse na acta e serán comunicados aos diferentes ciclos no primeira reunión de ciclo despois de CCP. Na última CCP, terase en conta a valoración dos logros obtidos e proporanse melloras para ser incluidas na revisión anual do plan.
Trimestralmente, á vez que se realiza o seguimento iranse recollendo as propostas de mellora que vaian xurdindo. A final do curso, elaborarase unha memoria anual na que se recolla unha valoración final do seguimento realizado e se propoñan melloras para ser incluídas na redacción do plan para o curso seguinte.
Seguimento por obxectivos:
Obxectivo 1 → O Plan Dixital difundiuse entre o profesorado e a comunidade educativa tal como estaba previsto.
Obxectivo 2 → Os repositorios de recursos dixitais do centro xa están activos na aula virtual. Aínda non se informou ao profesorado do acceso aos repositorios como usuarios. Informouse aos coordinadores de ciclo como engadir recursos educativos nos repositorios aos que teñen autorización.
Obxectivo 3 → O profesorado que imparte E-Dixgal está informado de como se configura a avaliación no EVA: criterios, aspectos e asignación de actividades. Estes procedementos foron postos en práctica na primeira avaliación pola maioría do profesorado. Non se puido levar a cabo a información prevista sobre actividades de autoavaliación e avaliación entre iguais. Isto será obxecto do segundo trimestre.
Obxectivo 4 → Desde a xefatura de estudos organizáronse os horarios do profesorado para que o alumnado de infantil e primeiro e segundo ciclo de primaria poida traballar tanto na aula de informática móbil (armario de ordenadores) como na aula do terceiro piso, de tal xeito que hai profesorado que apoia a estes grupos para que poida acudir á aula un número aceptable de alumnos/as. Do programado para este trimestre, falta reunir os protocolos de uso das aulas nun único documento e establecer o horario de atención na aula de informática durante algún recreo por parte do alumnado de terceiro e cuarto de primaria.
Obxectivo 5 → A aula de polos creativos xa está creada e xa ten algún material mercado polo centro. Solicitiouse a organización dun PFPP cun seminario titulado Polos Creativos no CEIP de Práct. da E.U. Form. Profes. EXB. A formación no centro comezará no mes de xaneiro e traballaremos a robótica, en especial, os modelos TRUE-TRUE e o mbot. Por outra banda, o coordinador asiste ao curso de formación de novos polos creativos organizado polo CFR e toda a información obtida será compartida co resto do profesorado no espazo da aula virtual do centro adicado á mesmo.
Obxectivo 6 → Solicitáronse charlas dentro do Plan Director sobre a ciberseguridade (5º primaria) e acoso/ciberacoso escolar (6º primaria). As charlas desenvolvéronse en novembro. Non puidemos solicitar a participación no programa Navega con rumbo porque non nos chegou a información a tempo.
Obxectivo 7 → Poir falta de tempo, non se solicitou aínda a información sobre a plataforma Agueiro nin tampouco se informou ao profesorado sobre este tema. Queda pendente para o segundo trimestre.
Obxectivo 8 → A aula virtual do centro está organizada e en funcionamento. Todo o profesorado do centro está inscrito e matriculado nos seus respectivos cursos e áreas ; tamén cada profesor/a está asignado á parte destinada á coordinación do profesorado e ás dinamizacións que lle corresponden. En principio, o alumnado que ía empregar a aula virtual sería o alumnado de 4º e 5º de primaria. A petición do profesorado do primeiro ciclo de primaria, o seu alumnado tamén fai uso deste espazo virtual. Parte do profesorado emprega a aula de informática do centro para que todo o seu alumnado utilice a aula virtual.
Obxectivo 9 → A páxina web do centro recolle información sobre gran parte das actividades que se veñen realizando no colexio. Como aspecto a mellorar sería acortar o prazo de publicación da información das actividades do alumnado A redacción do protocolo para guiar a publicación de contidos por parte do profesorado está a piques de rematar. Tamén está nesa fase a actualización de roles e perfís do profesorado, aínda que xa está totalmente actualizado para coordinadores. En principio, o profesorado do primeiro ciclo de primaria ía publicar na web as actividades didácticas para o seu alumnado; pero por petición do mesmo, vaino realizar na aula virtual do centro.
Obxectivo 10 → Durante este trimestre, só se iniciou unha pequena recopilación sobre o tratamento da competencia dixital en infantil e primaria, dado que a redacción da secuenciación de habilidades e destrezas coas TIC deben establecerse no mes de xaneiro.
Este trimestre os equipos E-Dixgal de quinto de primaria foron empregados polos técnicos do proxecto para probar a maqueta Abalar 11 con control parental na aula e na casa. Unha vez conseguido o propósito do equipo técnico acordamos a instalación da nova maqueta no equipamento do alumando de sexto de primaria.
Recibimos dous equipos informáticos de sobremesa desde a Consellería que foron ubicados en espazos comúns para que todo o profesorado do centro poida empregalos.
Desenvolvéronse as reunións precisas coa mentora ADIX para recibir o asesoramento necesario para a elaboración deste proxecto e o seu seguemento.
Seguimento por obxectivos:
Obxectivo 2 → O profesorado xa foi informado sobre como engadir e empregar recursos dos repositorios. Tres deles xa contan con recursos.
Obxectivo 3 → Debido ao curto que resultou o trimestre e a outras actividades de formación desenvolvidas no centro non houbo tempo material para a formación en autoavaliación e avaliación entre iguais dentro do proxecto E-Dixgal.
Obxectivo 4 → Establecéronse os protocolos de uso das aulas de informática tanto do terceiro andar como da aula móbil así como o protocolo de uso por parte do alumnado de terceiro e cuarto de primaria da aula de informática do terceiro andar durante o recreo. Os protocolos subíronse á aula virtual para compartir con todo o porfesorado e o específico para o uso durante o recreo déuselle impreso a cada profesora titora do segundo ciclo de primaria.
Obxectivo 5 → Durante o mes de xaneiro levouse a cabo a formación presencial dentro do PFPP do polo creativo, orientado á robótica. Traballamos os robots TRUE-TRUE para infantil e primeiro ciclo e os robots Mbot para segundo e terceiro ciclo. Está pendente de realizar un proxecto para levar á aula este material. Por outra banda, rematou en xaneiro a formación didáctica e realizamos durante unha fin de semana de marzo a formación técnica ofertada polo CFR para a coordinación dos novos polos creativos. Recolléronse os kits que o CFR proporcionou aos centros.
Obxectivo 6 → Non se realizaron contactos con membros da comunidade escolar nin con entidades para desenvolver actividades STEM.
Obxectivo 7 → Solicitouse información sobre Agueiro para que o centro poida traballar con ela. Unha vez recibida, informarase ao profesorado e equipo directivo para decidir a incorporación do centro a esta plataforma.
Obxectivo 8 → A aula virtual do centro está en funcionamento seguindo o programado.
Obxectivo 9 → Redactouse o protocolo para a publicación de artigos na web do colexio e uso da galería de fotos. Será difundido a principios do seguinte trimestre.
Obxectivo 10 → Despois de analizar a competencia dixital en infantil e primaria, estableceuse unha secuenciación de destrezas e habilidades desde Infantil ata cuarto de primaria. A proposta de cuarto de primaria, que é a que debemos establecer durante este curso, será enviada ao profesorado de terceiro e cuarto de primaria para o seu debate e adecuación ás posibilidades reais.
Desenvolveuse unha sesión de coordinación coa mentora ADIX. A Consellería enviou dous equipos de sobremesa con Windows 11 que se colocaron na sala de profesores.
Seguimento por obxectivos:
Obxectivo 2 → Engadíronse novos recursos dixitais aos repositorios.
Obxectivo 3 → Non houbo tempo material para a formación en autoavaliación e avaliación entre iguais dentro do proxecto E-Dixgal.
Obxectivo 4 → Aplicáronse os protocolos deseñados para o uso das aulas de informática móbil e do terceiro andar. O alumnado de 3º e 4º de Primaria acudiu en dous recreos á semana á aula de informática do terceiro andar para realizar actividades de busca que información propostas polo profesorado titor, realización de actividades de programación e de descubrimento das posibilidades da maqueta AbalarLibre empregando programas con TuxPaint, TuxMath, Scratux, Mblock... Ademais, o alumnado do centro continuou asistindo ás aulas de informática segundo o horario establecido.
Obxectivo 5 → Toda a información facilitada polo CFR dentro da formación para coordinadores de novos polos creativos foi subida á aula virtual do centro para compartir co profesroado do equipo e con todo o profesorado do centro no espazo TIC para tod@s: kits singulares, videoconferencias, ponencias da formación técnica e materiais, información sobre o servizo de préstamo de material do CFR de polos creativo. Aproveitando a formación en robótica recibida no transcurso do PFPP, desenvolvéronse actividades de programación dos robots TRUE-TRUE e Mbot para levar ás aulas de Infantil, primeiro ciclo e terceiro ciclo de Primaria, a modo de inciación.
Obxectivo 6 → Non se realizaron contactos con membros da comunidade escolar nin con entiduindo os horarios xa establecidos.ades para desenvolver actividades STEM.
Obxectivo 7 → Recibiuse información sobre a plataforma Agueiro, que foi compartida na aula virtual. Queda pendente para o vindeiro curso a decisión de participar como centro nesta plataforma.
Obxectivo 8 → A aula virtual do centro vaise empregando seguindo o establecido.
Obxectivo 9 → Difundíuse entre o profesorado o protocolo de emprego da páxina web e galería de fotos do centro. Publicáronse a meirande parte das actividades desenvolvidas no colexio, coas súas correspondentes galerías de fotografías.
Obxectivo 10 → Enviouse ao profesorado do segundo ciclo de Primaria a proposta de secuenciación de destrezas e habilidades informáticas para cuarto de Primaria. A meirande parte do alumnado deste curso xa realizou parte da proposta deseñada cando acudían á aula de informática no horario establecido.
Desenvolveuse unha sesión de coordinación coa mentora ADIX. A Consellería enviou 14 portátiles de aula que houbo que clonar para poñerlle a maqueta Abalar 11. Estes equipos forman parte, xunto con 14 paneis dixitais de 86", da dotación dixital das aulas de 3º e 4º de Primaria, e 5º e 6º de Primaria (E-Dixgal). A finais de xuño colocáronse estes paneis nas aulas correspoindentes e realizáronse dous cambios de encerados dixitais xunto co canón respectivo. Tamén chegaron ao centro 13 ordenadores portátiles específicos para uso do departamento de Orientación, profesorado de pedagoxía terapéutica e audición de linguaxe e outro profesorado.
Avaliación
Tal como vén reflectido nas táboas do plan de acción, realizaremos o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos do seguinte xeito:
- Trimestralmente, na CCP, realizarase unha valoración do estado da execución das accións programadas no trimestre, o cumprimento dos prazos establecidos e un breve avance dos resultados obtidos. Estes aspectos incluiranse na acta e serán comunicados aos diferentes ciclos no primeira reunión de ciclo despois de CCP. Na última CCP, terase en conta a valoración dos logros obtidos e proporanse melloras para ser incluidas na revisión anual do plan.
Trimestralmente, á vez que se realiza o seguimento iranse recollendo as propostas de mellora que vaian xurdindo.A final do curso, elaborarase unha memoria anual na que se recolla unha valoración final do seguimento realizado e se propoñan melloras para ser incluídas na redacción do plan para o curso seguinte.
O grao de consecución dos obxectivos e a realización das tarefas considérase bastante aceptable. O deseño do plan partiu do conseguido no plan dixital 23-24 tendo en conta as propostas de melloras contempladas nese plan. Tamén tivemos en conta a análise do documento SELFIE, do Test CDD e da análise do DAFO.
Os obxectivos que mellor se desenvolveron foron o 1, 4, 5, 8 e 10 nos que se conseguiron os indicadores propostos. Os indicadores dos obxectivos 2 e 9 conseguíronse nun 80%, de xeito calitativo. Nos obxectivos 3, 6 e 7 conseguíronse arredor dun 50-60% dos indicadores programados.
Propoñemos manter as liñas prioritarias de actuación que se estableceron para este plan variando o seu enfoque:
A. Liderado. Manteremos a difusión e normalización do plan entre o profesorado así como a información á comunidade educativa. O seguemento do mesmo realizarase na última CCP de cada trimestre.
B. Colaboración e redes. Como o desenvolvemento do polo creativo implica a participación de toda a comunidade educativa, faremos fincapé no deseño de actividades para a compartición de experiencias entre o profesorado do centro e contando cos recursos posibles fornecidos pola comunidade educativa. O centro estudará participar na comunidade Agueiro.
E. Pedagoxía – Apoios e recursos. En función da dispoñibilidade de profesorado, facilitarase que o alumnado do centro desde Infantil a Primaria empregue as aulas de informática do centro en grupos reducidos. Aplicaremos e actualizaremos os protocolos creados a tal efecto neste plan. Normalizaremos o uso periódico e complementario da aula virtual do centro polo alumnado do segundo ciclo de Primaria, preferentemente. Aplicaremos o protocolo para a dinamización da páxina web do centro e da galería de imaxes.
F. Pegagoxía - Implementación na aula. Continuaremos co enriquecemento e actualización de recursos dixitais elaborados polo profesorado, polo alumnado ou o existente noutros repositorios. Dadas as expectativas creadas para o vindeiro curso para a implementación con material e actividades formativas para o equipo do polo creativo do centro, propoñeremos a realización de actividades competenciais que partan da manipulación e da realización de experiencias nas que o emprego de tecnoloxías como a programación, a robótica, o deseño e a impresión 3D, a radio e a televisión escolar, por exemplo, colaboren e enriquezan este proceso de aprendizaxe.
G. Avaliación. Seguiremos empregando a plataforma EVA E-Dixgal para a avaliación continua nas diferentes áreas e estudaremos a viabilidade de desenvolver nesta plataforma unha avaliación competencial o máis acorde posible coa programación de cada área (PROENS).
H. Competencias dixitais do alumnado. Establecerase a proposta de secuenciación de destrezas e habilidades dixitais elaborada este curso para o alumnado de Infantil e cuarto de Primaria. Completarase esta secuencia nos restantes ciclos e cursos.
Comunicación e difusión
Unha vez estea redactado este plan, e antes da súa aprobación, enviarase tanto aos membros do claustro como do consello escolar o enderezo para acceder á plataforma Educalidade e así poder coñecelo e analizalo.
Na páxina web do centro figurarán tanto o Plan Dixital do curso 2022-2023 como a ligazón á plataforma Educalidade para consultar o Plan Dixital do curso 2023-2024.
Para acceder ao Plan Dixital 22-23 premer aquí.
Para acceder ao Plan Dixital 23-24 na plataforma Educalidade, premer aquí.