Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

O Colexio Privado Concertado (CPR) “Ayala” está situado no barrio da Solaina, no Concello de Narón na provincia da Coruña. A Solaina é un barrio de Narón que está a crecer moito nos últimos anos. Hai edificios de recente construción, e moitas outras obras en construción na actualidade, así como novos proxectos aínda sen comezar. É un barrio cunha poboación nova, familias con fillos en idade escolar, que proceden doutras partes de Ferrolterra e de Narón (unha extensión de 69 km cadrados, con 13 parroquias e 195 núcleos de poboación). O primeiro domingo de cada mes, a non ser que caia en día 1, ten lugar un feirón de moita sona en toda a zona. A meirande parte da poboación pertence a familias de clase media-baixa. Unha boa parte dos habitantes do noso barrio son castelá falantes ó igual que no resto de Ferrolterra. O noso día a día está moi influenciado pola presenza da industria naval e pola Armada, polo que é frecuente a convivencia con persoas de outras CCAA, pero hai tamén moitos outros habitantes, procedentes de pobos do arredor, galego falantes.

E de cara ó ensino, todo isto, deben ser tido en conta para os deseños dos currículos en todas e cada unha das diferentes etapas educativas.

O presente Plan dixital terase en conta no próximo curso 2022/2023 contribuíndo na Programación Xeral Anual a través das medidas que se van a propoñer máis adiante neste documento tendo en conta as posibles continxencias e imprevistos que podan xurdir no vindeiro curso

Breve xustificación do mesmo

A continuación breve contextualización normativa en relación co Plan Dixital do noso centro:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Proceso de elaboración

Para a organización e elaboración do Plan Dixital, este curso 2021/2022 o Equipo de Dinamización estivo composto por 3 profesores (2 profesores de ESO e un de primaria).

En canto á organización xerárquica dos membros do equipo, foi unha relación entre iguais, de liderado compartido.

Organizámonos a través de diferentes reunións a mediade que ían saíndo a elaboración das diferentes partes do plan.

O proceso de elaboración deste Plan Dixital estableceuse seguindo as pautas dadas nas diferentes formacións e documentos.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Autoavaliación SELFIE
  • Test CDD
Interno
36 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H.10: O alumnado considera que no centro non utiliza a tecnoloxía en diferentes materias. Alumnado Si
Debilidade C.8. O alumnado descoñece que pode acceder á aula de informática. Establecer un horas fora do horario lectivo para que poidan usalo. Alumnado Non
Debilidade H.13: O equipo directivo non está de acordo con que o alumnado aprende a resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Debilidade C.15 Gran parte do profesorado descoñece da existencia de ferramentas dixitais para o alumnado con NEAE. Comunicar a todo o profesorado que existen dispositivos tecnolóxicos para apoiar o proceso de ensino aprendizaxe para o alumnado NEAE. Infraestruturas Non
Debilidade C7. Unha parte do alumnado considera que non hai asistencia técnica. Infraestruturas Non
Debilidade C.8. O alumnado descoñece que pode acceder á aula de informática. Establecer un horas fose do horario Infraestruturas Non
Debilidade A.1 Equipo docente e profesorado non considera que haxa E.D. Organización de centro Non
Debilidade A2. Equipo docente e profesorado non consideran que haxa un desenvolvemento da E.D. Organización de centro Non
Debilidade B.1 : O equipo directivo non está de acordo con que no centro avalíense os nosos progresos en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade B.1. Tanto o equipo directivo como o profesordo consideran que non se utilizan ferramentas tic para valorar o proceso de ensino aprendizaxe. Organización de centro Non
Debilidade B.4: O equio directivo e o profesorado consideran que no centro non se colabora con outros centros e/ou organizacións para apoiar o uso das tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade C.15 Gran parte do profesorado descoñece da existencia de ferramentas dixitais para o alumnado con NEAE. Comunicar a todo o profesorado que existen dispositivos tecnolóxicos para apoiar o proceso de ensino aprendizaxe para o alumnado NEAE. Organización de centro Non
Debilidade B.1. Ou equipo directivo non está de acordo con que non centro avalíense vos nosos progresos en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade B.3 Discordancia: O profesorado non considera que haxa colaboracións. Persoal docente Si
Debilidade E.3. Discordancia: O profesorado non utiliza as contornas virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade D2. O profesorado non participa en actividades de DPC Persoal docente Non
Debilidade F5: Discordancia dentro do alumnado na colaboración. Persoal docente Non
Debilidade E.2. Ou equipo directivo esta parcialmente de acordo coa creación por parte do profesorado de recursos de ensino para reforzar ou súa labor docente. Persoal docente Non
Debilidade E.4. Discordancia: O equipo directivo considera que hai plena comunicación coa comunidade educativa e o profesorado non considera que haxa plena comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Non
Debilidade F.6. O equipo directivo e o profesorado consideran que non se realizan proxectos interdisciplinarias. Persoal docente Non
Debilidade F.3. O equipo directivo e o profesorado consideran un escaso fomento da creatividade. Persoal docente Non
Debilidade E.2. O equipo directivo esta parcialmente de acordo coa creación por parte do profesorado de recursos de ensino para reforzar o súa labor docente Persoal non docente Non
Debilidade F5: Discordancia dentro del alumnado en la colaboración Persoal non docente Non
Fortaleza H.3: O alumnado aprende a actuar de maneira responsable e a respectar aos demais cando utiliza internet. Alumnado Si
Fortaleza H.1: O alumnado aprende no centro a actuar de maneira segura na internet. Alumnado Si
Fortaleza C1, C3,C5: Boa infraestrutura de dispositivos profesorado, redes e asistencia. Infraestruturas Si
Fortaleza C2, C7: Tanto o equipo directivo como o profesorado é consciente das vantaxes do uso das TIC. Infraestruturas Non
Fortaleza A.3 : Equipo directivo e profesorado con bo coñecemento das novas modalidades de enseñanza. Oferta Non
Fortaleza A.3. Equipo directivo con bo coñecemento das novas modelidades de ensino. Organización de centro Non
Fortaleza A.5 Equipo docente con bo coñecemento dos dereitos de autor. Organización de centro Non
Fortaleza C5: Buena infraestrutura de dispositivos profesorado, redes y asistencia. Organización de centro Non
Fortaleza A.3 : Equipo directivo e profesorado con bo coñecemento das novas modalidades de enseñanza. Persoal docente Si
Fortaleza E.1, E.5 O equipo directivo e profesorado de maneira moi xeral busca recursos en liña e utiliza recursos educativos abertos. Persoal docente Si
Fortaleza E.4. O equipo directivo e o profesorado considera que hai plena comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Non
Fortaleza D.3. Descoñecemento por parte do profesorado da oportunidade de intercambio de experiencias. Promover e potenciar o intercambio de experiencias. Persoal non docente Non
Fortaleza E.1, E.5 O equipo directivo y profesorado de manera moi xeral busca recursos en linea e utiliza recursos educativos abiertos. Persoal non docente Si
36 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C7. Unha parte do alumnado considera que non hai asistencia técnica. Administración educativa Non
Ameaza C7. Unha parte do alumnado considera que non hai asistencia técnica. Lexislación Non
Ameaza B.4: O equipo directivo e o profesorado consideran que no centro non se colabora con outros centros e/ou organizacións para apoiar o uso das tecnoloxías dixitais. Outras Si
Oportunidade C.16: Visto el resultado tanto del equipo directivo como del profesorado, fomentar la creación y el uso de repositorio en línea a nivel de centro para un uso por ciclos, materias, areas. Administración educativa Non
Oportunidade A.5: Equipo directivo e porfesorado con bo coñecemento dos dereitos de autor. Lexislación Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir dos datos obtidos no Informe SELFIE e no Test CDD, o centro realizou unha profunda reflexión e xerou unha análise DAFO que é de utilidade para a elaboración das liñas fundamentais deste Plan Dixital.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
AO1 Fomentar o uso de ferramentas tic para valorar o proceso de ensino aprendizaxe entre o profesorado
AO2 Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital
AO3 Actualizar os dispositivos dixitais da Aula de Informática
AO4 Favorecer o intercambio de experiencias, no contexto da transformación dixital dos centros, tanto entre o profesorado do propio centro coma doutros centros de similares características
AO5 Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente na etapa de EI e EP.
AO6 Empregar actividades de aprendizaxe dixitais que fomenten a actuación responsable y de respeto na Internet.
AO7 Empregar os foros na aula virtual como instrumento de avaliación e co-avaliación
AO8 Fomentar o uso de ferramentas tic en todas as materias

Seguimento

Procedemento

O seguimento do plan está centrado na consecución dos obxectivos con reunións mensuais e trimestrais como se indica a continuación:

  • Mensualmente a coordinación TIC se reunirá co mentor TIC correspondente.
  • Trimestralmente o equiopo TIC revisará o estado da execución das accións, análise e valoración dos resultados.
1º Trimestre

Tódolos obxectivos planificados cumplíronse en tempo e forma. Os resultados foron positivos.

2º Trimestre

Tódolos obxectivos planificados cumplíronse en tempo e forma. Os resultados foron positivos.

3º Trimestre

Tódolos obxectivos planificados cumplíronse en tempo e forma. Os resultados foron positivos.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación do plan está centrada na consecución dos obxectivos con reunións do equipo TIC trimestrais e anuais como se indica a continuación:

  • Trimestralmente avaliarase o proceso revisando o estado de cada un dos obxectivos que conforman o PA, as posibles modificacións se son precisas e as propostas de mellora.
  • Anualmente avaliarase o logro dos obxectivos, a efectividade das melloras propostas e as propostas de mellora.
Valoración xeral

Á aplicación do PDC promoveu:

  • Formacións tanto internas como externas melloraron a competencia dixital do profesorado repercutindo directamente na sua labor docente.
  • Mellora da competencia dixital do alumnado ó empregar o novo material xerado polo profesorado.
  • Mellora do equipamento informático que repercutiu directamente no alumnado e sobre todo no alumnado NEAE.
Proposta de mellora
  1. Terminar a nova web e facer un espacio en la web para el aula de padres.
  2. Mellorar a velocidade de internet.
  3. Adquisición de novos pcs.
  4. Xeración de aulas dixitais en entorna TEAMS para tódolos niveis de secundaria
  5. Dotar as aulas de EP con un dispositivo electrónico para consulta ou facer aula de informática de primaria.
  6. Calendario de eventos de todo o centro.
  7. Establecimento de normas de uso da aula de informática.
  8. Mantener el PFCT con una formación trimestral

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez trasladado ó Claustro e ó Consello Escolar, o Plan Dixital de Centro publicarase na páxina web do centro do mesmo xeito que o resto de documentos de centro.
PLAN DIXITAL CENTRO 2022-2023

https://colegioayala.com/images/15010137_CPR_Ayala_Plan_Dixital_V1.0_15062022_compressed.pdf