Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

        O noso colexio ubícase na zona centro da cidade e consta de dóus edificios con planta baixa e 1º andar. É unha construcción antiga e con poucos espazos, varias veces reformado.

        Pretendemos que o Plan Dixital, incardinado no Proxecto Educativo do centro, contribúa ao seu desenvolvemento, ampliando e modernizando as canles de transmisión e adquisición de coñecementos ou o que é o mesmo; facilite o proceso de ensino-aprendizaxe. Nesta medida, está estreitamente relacionado coa maioría de plans nel comprendidos, e especialmente co Proxecto Curricular. Asimesmo, complementa a Programación Xeral Anual do curso 22/23.

       Tamén ten estreita relación co Proxecto de Polos Creativos que estamos a solicitar.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Fixéronse:  test SELFIE, test CDD e análise cualitativa e cuantitativa

Interno
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O alumnado non aprende a resolver problemas técnicos (H13) Alumnado Si
Debilidade Os espazos físicos para o ensino-aprendizaxe dixital son reducidos (C14) Infraestruturas Si
Debilidade Non existe unha estratexia dixital no centro (A1) Organización de centro Si
Debilidade O profesorado non dispón de tempo para explorar novas modalidades de ensino (A4) Organización de centro Si
Debilidade Avaliamos o progreso do profesorado en materia de ensino-aprendizaxe con tecnoloxías dixitais (B1) Organización de centro Non
Fortaleza O alumnado aprende a actuar de xeito responsable e a respectar ós demais cando usa internet Alumnado Si
Fortaleza Existen dispositivos dixitais para desenvolver a función docente (C2) Infraestruturas Si
Fortaleza As incidencias técnicas resólvense (C5) Infraestruturas Non
Fortaleza Temos bos sistemas de protección de datos (C7) Infraestruturas Non
Fortaleza Temos servizos de atención temperá e de comedor Oferta Non
Fortaleza O equipo directivo apoia ó profesorado nas novas formas de ensino (A3) Organización de centro Non
Fortaleza Reflexionamos sobre as nosas necesidades de DPC (D1) Persoal docente Non
Fortaleza O equipo d. facilita o uso de recursos dixitais (G7) Persoal docente Non
Fortaleza Bo uso das tecnoloxías dix. para a comunicación coa comunidade educativa(E4) Persoal docente Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Insuficiente uso de tecnoloxías dixitaid ao colaborar con outras entidades (B3). Outras Si
Oportunidade As incidencias técnicas resolvense (C5). Administración educativa Non
Oportunidade Boa colaboración coa ANPA ANPA Non
Oportunidade O entorno sociocultural do alumnado permitelle acceder aos recursos dixitais (C11 e C12) Contorna Non
Oportunidade Existe lexislación sobre licenzas e dereitos de autoría (A5) Lexislación Non
Oportunidade Os alumnos adquiren externamente coñecementos e habilidades dixitais, (manexo de redes soc., xogo...), que poden ser aporveitables con fins educativos Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Fomentar o debate do profesorado e alumnado sobre uso seguro da rede
O02PD Fomentar o uso das TICs ao colaborar con outras entidades e institucións.
O03PD Buscar e organizar recursos dixitais.
O04PD Ampliar e dar máis funcionalidade ao espazo físico para o ensino-aprendizaxe dixital.
O05PD Aprender a resolver sinxelos problemas técnicos e de software.

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, será o seguinte:

* Avaliación procesual: realizarase como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

* Avaliación final: realizarase como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

1º Trimestre

      Termináronse de realizar as obras de aconcicionamento dos espazos a adicar aos polos creativos, biblioteca e aula de informática. Instaláronse nestes espazos os equipos e dispositivos dispoñibles (ordenadores, pantallas, impresora 3D...)

     Recordouse aos equipos docentes as accións previstas para acadar os obxectivos planificados no PD, especialmente as referidas ou planificado para este trimestre

      Houbo mensuais do coordinador do equipo de dinamización do PD coa mentora do grupo ADIX para asesoramento da implementación do PD.

2º Trimestre

      Realizáronse, en 3º ciclo de EP, charlas sobre ciberseguridade, dentro do Plan Director para a Convivnecia e Mellora da Seguridade nos Centros Educativos e os seus Entornos, da Delegación do Goberno de Galicia.

       Paralelamente, houbo debates nas titorías de 3º ciclo sobre o uso das tecnoloxías.

      Iniciouse a formación sobre Polos Creativos polo cordinador do Plan de Polos Creativos.

     Dinamizouse moito o uso do espazo de Polos Creativos - Biblioteca, con actividades de fomento de uso de recursos audiovisuais, robótica, impresión 3D...

    Recordouse aos equipos docentes as accións previstas para acadar os obxectivos planificados no PD, especialmente as referidas ou planificado para este trimestre

      Houbo tamén as correspondentes reunións mensuais do coordinador do equipo de dinamización do PD coa mentora do grupo ADIX para asesoramento da implementación do PD.

3º Trimestre

      Reflexionamos sobre o uso das tecnoloxías na labor docente habitual facendo constar que este é cada día maior. Tanto na labor docente directa cos alumnos, (uso de recursos web, equipos, pantallas... ) como na relación cos pais (abalar), outros centros ou entre nos mesmos (uso de correo, e outras utilidades de comunicación).

      Continuouse coa recopilación de recursos web para a súa organización e sistematización nun banco de recursos accesible e util para todo o profesorado.

       Continuouse a formación sobre Polos Creativos polo cordinador do Plan de Polos Creativos.

       Asistiuse (o director) ao Congreso sobre Polos Creativos na Cidade da Cultura  02-03-2023

       Fíxose constar que, respecto ao obxectivo 5, o alumnado ten mellorado na competencia para a solución de sinxelos problemas técnicos e de software que poden atoparse con frecuencia.

      Houbo tamén as correspondentes reunións mensuais do coordinador do equipo de dinamización do PD coa mentora do grupo ADIX para asesoramento da implementación do PD.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, foi:

* Avaliación procesual: realizouse unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluiron o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

* Avaliación final: realizouse ao final do curso. Os aspectos a considerar incluiron, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

      En xeral, a valoración do desenvolvemento do PD, considerámola satisfactoria e positiva.

      Os obxectivos planificados foron razonablemente acadados a traves das accións previstas. Sen embargo, na maioría dos casos trátase de obxectivos que han de seguir presentes ou nos que se debe afondar xa que, ben porque son outros o seu obxecto (outro alumnado, profesorado... ), ou ben non se acadaron totalmente, deberanse manter. En concreto:

       O obxectivo 1, (Fomentar o debate de profesorado e alumnado sobre uso seguro na rede), dificilmente se pode considerar acadado  cando sempre aparecen novos riscos no uso das redes e son máis os alumnos qeu se incorporan ao seu uso.

       O obxectivo 2, (Fomentar o uso das Tics ao colaborar con outras entidades), tamén e susceptible de seguir ampliándose

       O obxectivo 3, (Buscar e organizar recursos dixitais), foi só acadado parcialmente xa que os recursos foron buscados, e mesmo empregados, pero queda a labor de organizalos.

      O obxectivo 4, (Ampliar de dar máis funcionalidade ao espazo físico para o ensino-aprendizaxe dixittal), foi quizás o máis acadado xa que ao ser concedida a solicitude de participación no programa de Polos Creativos, e dotados co correspondente material e equipamento; así como ao realizárense as obras para a adecuación do espazo necesario, as actividades previstas a realizar neste espazo, son xa unha realidade.

      O obxectivo 5, (Aprender a resolver sinxelos problemas técnicos e de software), tamén, inda que razonablemente acadado, debe seguir presente xa que sempre aparecen novos probemas que afrontar e, novos alumnos que precisan aprender a solventalos.

 

Proposta de mellora

      Como consecuencia do seguimento e avaliación do desenvolvemento do Plan, detectamos  algúns problemas, e realizamos consecuentes propostas de mellora. Así por exemplo:

      - Precisamos ampliar a formación sobre o uso, posibilidades didácticas... dos materias, e euipamento de Polo Creativo.

      - Igualmente formación sobre o uso, posibilidades didácticas... dos paneis dixitais interactivos recibidos, (inda non instalados), para as aulas de infantil e 1º ciclo de EP.

      - Precisamos retomar o obxectivo 3 para facer accesible a todo o profesorado o banco de recursos web que planificaramos.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital, difundirase a toda a comunidade educativa a través de distintas canles e por distintos órganos do centro:

Ademais de ter que dála súa aprobación, Claustro en Consello Escolar, terán coñecemento do mesmo, da súa eleboración, implementación e seguimento.

Os alumnos serán informados a través das titorías.

Informaráse á AMPA a través dos seus representantes no Consello Escolar.

Colocarase acceso na web do centro.

Estará dispoñible en secretaría para a consulta por calquera membro da comunidade educativa.