Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento da implementación do plan dixital para a súa avaliación levarase a cabo durante o curso escolar 2022-23 en 2 fases diferenciadas:
- Fase de avaliación procesual: Levarase a cabo nas últimas 2 semanas de cada trimestre. Os instrumentos a empregar serán listas de control dixitais para valorar o estado de execución de cada acción e cuestionarios con indicadores cualitativos e cuantitativos administrados ao alumnado, profesorado e familias (segundo a acción o requira) a través da aula virtual do centro. Os aspectos a valorar serán fundamentalmente tres: o estado da execución das accións expostas no apartado 3.1., a valoración dos resultados dos cuestionarios e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e propostas de mellora.
- Fase de avaliación final: Levarase a cabo en xuño de 2023. Os instrumentos a empregar serán listas de control dixitais para valorar os indicadores de logro de cada obxectivo e cuestionarios con indicadores cualitativos e cuantitativos administrados ao alumnado, profesorado e familias (segundo o obxectivo o requira) a través da aula virtual do centro. Os resultados desta avaliación servirán como punto de partida para un novo ciclo de análise da situación do centro do que se derivarán propostas de mellora para actualizar o Plan Dixital. Asimesmo, volveremos a utilizar a ferramenta SELFIE comparando cos datos do Informe SELFIE previo para rediseñar o plan de acción e por en marcha unha versión actualizada do Plan Dixital para o curso 2023-24.
Realizáronse as accións previstas para o trimestre
Realizáronse as accións prevista para o trimestre, agás a elaboración dun decálogo de pautas para o uso seguro e responsable das redes en primaria (Obxectivo 12), que se tratará de efectuar no terceiro trimestre.
A enquisa de avaliación procesual rematada no mes de febreiro amosa que os obxectivos con data límite neste trimestre foron acadados, agás no caso do uso da AV como medio de comunicación entre o profesorado, que foi acadado parcialmente en vista do indicador observado.
O control de accións amosa que se realizaron todas as previstas para o presente curso.
A enquisa de avaliación final de novo amosa que se só acada parcialmente o obxectivo de participación do profesorado no seu espazo de AV (60% fronte ao 75% fixado como obxectivo). Os restantes obxectivos previstos para o curso foron acadados.
Avaliación
Toda a comunidade escolar participará no proceso de avaliación do Plan Dixital, cuxos axentes responsables serán o coordinador TIC e os membros do equipo directivo. O proceso de avaliación levarase a cabo durante o curso escolar 2022-23 en 2 fases diferenciadas:
- Fase de avaliación procesual: Levarase a cabo nas últimas 2 semanas de cada trimestre. Os instrumentos a empregar serán listas de control dixitais para valorar o estado de execución de cada acción e cuestionarios con indicadores cualitativos e cuantitativos administrados ao alumnado, profesorado e familias (segundo a acción o requira) a través da aula virtual do centro. Os aspectos a valorar serán fundamentalmente tres: o estado da execución das accións expostas no apartado 3.1., a valoración dos resultados dos cuestionarios e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e propostas de mellora.
- Fase de avaliación final: Levarase a cabo en xuño de 2023. Os instrumentos a empregar serán listas de control dixitais para valorar os indicadores de logro de cada obxectivo e cuestionarios con indicadores cualitativos e cuantitativos administrados ao alumnado, profesorado e familias (segundo o obxectivo o requira) a través da aula virtual do centro. Os resultados desta avaliación servirán como punto de partida para un novo ciclo de análise da situación do centro do que se derivarán propostas de mellora para actualizar o Plan Dixital. Asimesmo, volveremos a utilizar a ferramenta SELFIE comparando cos datos do Informe SELFIE previo para rediseñar o plan de acción e por en marcha unha versión actualizada do Plan Dixital para o curso 2023-24.
O seguimento da implementación do Plan Dixital no seu primeiro ano amosa que os obxectivos foron cumpridos case na súa totalidade, coa consecuente contribución a mellorar as diferentes áreas de competencia dixital.
Na área de Colaboración e Redes, o uso dos espazos de Aula Virtual como vía de comunicación co alumnado experimentou unha normalización, especialmente na educación secundaria, logo de unha fase inicial de aprendizaxe. Nos útlimos cursos de primaria, a introdución do diario de aula resultou ademais eficaz como vía de comunicación coas familas, entre as que tivo unha boa aceptación. Nos primeiros curso de primaria, onde as diferencias en canto á dispoñibilidade de medios e á competencia dixital das familias inicide máis directamente no aproveitamento destas por parte do alumnado, a súa utilización foi menos regular. En canto á colaboración entre o profesorado, aínda que se produciu tamén unha normalización no seu uso, non se converteu na vía de comunicación preferente.
En canto á Infraestrutura e Equipamento, solventáronse as incidencias que se foron detectando para non perder funcionalidades nas aulas e ampliouse a dotación de equipos a 16 na aula de informática, que tamén se dotou dunha novo monitor multimedia, e renovouse o equipo de Secretaría. Por outra banda, solicitáronse presupostos e axudas para continuar coa mellor na dotación de tecnoloxía dixital de cara ao vindeiro curso. Por todo isto, conclúese que é unha área na que tamén se experimentou unha notable mellora.
A formación recibida por todo o profesorado sobre ferramentas dixitais para a avaliación formativa, contribuíu de maneira significativa á área de Desenvolvemento Profesional Continuo, pero tamén ás de Implementación na Aula e Prácticas de Avaliación, xa que se dotou ao profesorado de novas ferramentas e perspectivas para o proceso de avaliación, que á súa vez guían a planificación das sesións e a metodoloxía e recursos empregados durante as mesmas. Ademais, promoveuse a formación continua do profesorado en materia de competencia dixital, tendo en conta o marco de referencia europeo, de maneria que, en función do perfil competencial de cada un, se realizase a formación específica para equlibrar o nivel de competencia nas diferentes áreas. Sen embargo, detectouse que o uso destas ferramentas por parte do profesorado é asimétrico, En consecuencia, deberase seguir a traballar nesta liña, para mellorar as competencias do profesorado e tratar de promover que se xeralice máis o seu uso
Por outra parte, a Área de Apoios e Recursos Pedagóxicos viuse favorecida pola creación dos grupos de formación do profesorado e do departamento de orientación no entorno de aula virtual en Google Classroom, ao permitir o intercambio de experiencias e proxectos, e a creación dun banco de recursos de uso común, polo que se estima proveitoso manter estes grupos nos seguintes cursos e e continuar a contribuír ao banco de recursos.
Por último, a consecución dos obxectivos contribuiu tamén positivamente a área de Liderado, ao propiciar que máis docentes fixeran propostas de aplicación das tecnoloxías dixitais nas aulas e planficasen proxectos innovadores a raíz das competencias adquiridas, que contribuíran finalmente a mellorar a Competencia Dixital do Alumnado.
A través da observación dos resultados acadados, así como das respostas obtidas aos cuestionarios de avaliación do PD, parece conveniente continuar a traballar na mesma liña, pero modificando algúns aspectos concretos para tratar de mellorar os resultados en algunhas das áreas onde se atoparon máis dificultades.
Neste sentido, proponse redeseñar a estrutura da aula virtual para axilizar e facer máis eficaces as comunicacións. Tamén se plantexa reflexionar sobre as vías de comunicación cos pais, estendendo o uso de Abalar e os diarios de aula. Por outra parte seguirase promovendo a formación continua do profesorado, incorporando as tecnoloxías emerxentes baseadas na Intelixencia Artificial e tratando de que se comencen a implementar na aula.
Comunicación e difusión
Para a consecución efectiva dos obxectivos establecidos neste Plan Dixital é fundamental que toda a comunidade comunidade educativa coñeza a súa existencia e sea consciente dos seus obxectivos. Para iso, o coordinador TIC e os membros do equipo directivo serán os responsables de implementar un plan de difusión que se concretará nas seguintes accións:
Acción |
Responsables |
Temporalización |
Reunión informativa co claustro do profesorado na que, con apoio dunha presentación interactiva, o equipo de elaboración do Plan Dixital, exporá os seus obxectivos e o Plan de Acción |
Membros integrantes do equipo de elaboración do Plan Dixital |
Antes do 8 de setembro de 2022 |
Publicación do Plan Dixital na páxina web do centro |
Coordinador TIC |
Antes do 8 de setembro de 2022 |
Circular dirixida ás familias nas que se inclúa unha descrición simplificada do Plan Dixital e un enlace á URL onde poden atopar o texto completo |
Coordinador TIC e equipo directivo |
Antes de outubro de 2022. |
Publicación periódica na web e nas redes sociais do centro de novas relacionadas coas accións e a consecución dos obxectivos do Plan Dixital. |
Coordinador TIC en colaboración coas persoas implicadas en cada acción |
Ao longo do curso 2022-23 |
Administración de enquisas de avaliación das accións do Plan Dixital |
Coordinador TIC e titores de grupo |
Ao final de cada trimestre |