Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Característica socioeconómicas e culturais do contexto do centro
As características socioeconómicas nas que o centro se encontra inmerso son relativamente estables, aínda que, a concurrencia de feitos acaecidos nestes dous últimos anos fixeron que moitas familias, em-pregados e autónomos, económicamente falando, se resentiran.

A maioría dos alumnos conta con smartphone ou tabletas dende primeiro de ESO, ou mesmo en idades inferiores. As familias do noso alumnado, usan de maneira habitual as fe-rramentas de comunicación baseadas en TIC, acceden á web colexial, utilizan o portal de comunica-cións e participan nas sesións formativas que se ofrecen dende o centro.

Atopamos entre os obxectivos xerais do proxecto educativo os seguintes obxectivos xerais, e que son os do noso plan estratéxico 2019-2022, vencellados tamén á dixitalización polas súas implicacións xerais. É no contexto do primeiro dos obxectivos, a implantación do modelo pedagóxico marista, onde a referencia ás TICC faise máis patente. Como non pode ser doutro xeito as TICC atópanse inte-gradas de forma completa, diriamos máis, transparente, en todo o proceso de cambio metodo-lóxico nos nosos modelos pedagóxicos, iCrezco para infantil e iApprendo para primaria e a ESO, ademais na didáctica AICLE de Infantil e Primaria e plurilingüe e das seccións bilingües en ESO. Este obxectivo estratéxico que se desglosa en varios proxectos estratéxicos, resaltamos o de con-solidar a incorporación das novas tecnoloxías no ensino aprendizaxe.
Este cambio foi progresivo e requiriu a for-mación previa dos educadores e os implicados para posteriormente irse estendendo a toda a comunidade educativa. Este cambio foi liderado polo Equipo directivo e posteriormente polo equipo TICC colexial.

O Plan TICC colegial 18-22, foi un elemento dinamizador da integración da tecnoloxía no colexio, e a mellora das infraestructuras, e sempre apiado pola Provincia Marista Compostela sobre todo económicamente, no que se refiere a infraestructura, software e hardware.

Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 22/23.

Temos que facer, sen dúbida, referencia ó marco de referencia da competencia dixital docente, no que se definen áreas, competencias, etapas, niveis e indicadores de logro. As áreas 3, 4 e 5 apuntan directamente ao proceso de ensino-aprendizaxe, avaliación e retroalimentación e o empoderamiento do alumnado e a inclusión, eixe vertebrados do modelo educativo para o vindeiro trienio. Dá pistas interesantes para avanzar na noso plan estratéxico colexial, plan dixcital anual, e telo presente na actualización do cara o modelo educativo. Desta forma, é imprecindible:

  • Integrar nas programacións dida¿cticas o uso das tecnoloxi¿as dixitais, de forma creativa, segura e cri¿tica para mellorar a eficacia das pra¿cticas docentes.
  • Xestionar e coordinar adecuadamente as intervencións dida¿cticas dixitais, asegurando o funcionamento dos dispositivos, recursos e servizos durante a implementacio¿n da programacio¿n dida¿ctica
  • Utilizar as tecnoloxi¿as e servizos dixitais, cumprindo coas medidas de seguridade e proteccio¿n de datos, para mellorar a interaccio¿n individual e colectiva co alumnado, dentro e fóra das sesións de aprendizaxe.
  • Empregar as tecnoloxi¿as dixitais para ofrecer orientacio¿n e asistencia pertinente e especi¿fica.
  • Seleccionar e utilizar tecnologi¿as dixitais seguras para mellorar a aprendizaxe do alumnado a trave¿s da colaboracio¿n.
  • Proporcionar estratexias ao alumnado para utilizar as tecnologi¿as dixitais de comunicacio¿n e cooperacio¿n co fin de enriquecer os procesos de aprendizaxe e desenvolver a súa capacidade de aprender a aprender entre iguais. 
  •  Utilizar as tecnoloxi¿as dixitais para favorecer no alumnado a metacognicio¿n, a trave¿s da reflexio¿n sobre a propia aprendizaxe e o desenvolvemento das accións estrate¿gicas para planificar, supervisar, contrastar ideas, solicitar axuda e documentar os procesos de aprendizaxe realizados. 
  • Utilizar as tecnoloxi¿as dixitais para o disen¿ou dos medios e instrumentos de avaliación diagno¿stica, formativa e sumativa e implementarlos cumprindo coas medidas de seguridade e proteccio¿n de datos persoais.
  • Utilizar as tecnologi¿as dixitais para ofrecer retroalimentacio¿n ao alumnado respectando a privacidade e seguridade da informacio¿n achegada.
  • Utilizar as tecnologi¿as dixitais para atender as diferenzas do alumnado, garantindo os seus dereitos dixitais, de forma que todos poidan alcanzar os obxectivos de aprendizaxe.
  • Integrar as tecnologi¿as dixitais en estratexias pedago¿gicas que promovan o compromiso activo do alumnado cunha materia, convirtie¿ndole en protagonista da súa propia aprendizaxe e incentivando o desenvolvemento de operacións cognitivas complexas e de competencias transversais, como o pensamento cri¿tico ou a creatividade.

Breve xustificación do mesmo

Contextualización normativa en ralación co Plan Dixital do centro a ter en conta para o diseño, posta en funcionamento e avaliación do plan dixital:

Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-202. Neste equipo estaban representadas tódalas etapas. Partindo da análise inicial, estudo e contextualización, realizárase unha análise DAFO para obter al-ternativas estratéxicas que desen paso aos obxectivos e accións a desenvolver. Por último, apróbase no último claustro, en xuño do 2021, previa aprobación do Equipo directivo e Consello Escolar do centro.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Autoavaliación SELFIE: información do resumo das áreas do informe SELFIE de 2021, de cada etapa educativa na seguinte táboa.

Test CDD: información recollida nas táboas 1.3, 2.1, 2.2 e 2.3 do informe grupal do TestCDD de centro. Aínda que hai que precisar que os resultados non deixan de ter un valor estimativo, posto que é una autoavaliación do profesorado, que ten o valor indicativo pero de ningún xeito serve para facer comparanzas entre os centros e incluso no propio centro.

Ademáis comparouse o resultado do informe Selfie do 2019-2020, observando un avance neste curso co relación o de 19-20. A memoria do plan anual TICC 2020-2021 reflectido na PXA 2021-2022.

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade A utilización da tecnoloxía para traballar en equipo. Desenvolvemento de traballos interdisciplinarios e implicación do alumnado. Utilizar tecnoloxía para realizar a metacognición e coevaluación do alumnado. Alumnado Non
Debilidade Os distintos colectivos non teñen un comportamento seguro en Internet. Actuar de maneira responsable para compartir contidos non propios e respectar o autorìa de os contidos dixitais. Familias Si
Debilidade Utilización de dispositivos e tabletas por parte do alumnado e do profesorado de forma libre. Descoñecemento de ferramentas de evaluación. Escaseza de recursos económicos para inversión en infraestruturas. Infraestruturas Si
Debilidade Non se utilizan outras plataformas tecnolóxicas (como Microsoft ou Moodle). Formación escasa do alumnado en seguridade dixital. Falta de PDI en algún curso de infantil. Escasos dispositivos en educación primaria. Oferta Non
Debilidade Non avaliamos no noso centro os progresos en materia de ensino-aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Tempo escaso do profesorado para uso tecnoloxía en diversos aspectos, sobre todo, creación de contido. Organización de centro Si
Debilidade Non hay reflexión sobre o desenvolvemento persoal continuo. Non se debate sobre as necesidades no relativo a ensino con tecnoloxías. Non se crean moitos recursos dixitais propios. Seguridade e o respecto polos recursos creados por outros. Falta de ferramentas de avaliación. Persoal docente Si
Debilidade Desigual competencia dixital entre o persoal. Non adopción da tecnoloxía como ferramenta eficaz. Persoal non docente Si
Fortaleza O alumnado sente que o profesor asigna diferentes actividades utilizando tecnoloxías acordes ás súas necesidades. Alumnado Non
Fortaleza Hai un número suficiente de dispositivos nas familias para o ensino híbrida. Hai acceso a internet en gran porcentaxe de familias. Familias Non
Fortaleza Hai un bo sistema de protección de datos. Dispositivos dixitais os docentes poden utilizar para o seu traballo. Tanto a asistencia técnica como a infraestrutura apoia o ensino-aprendizaxe con tecnoloxía dixital. Infraestrutura sólida con equipos estables. Sistema de incidencias tecnolóxicas Plataforma de software ofimática establecida. Infraestruturas Non
Fortaleza Hai unha estratexia que ofrece dispositivos segmentada por etapas. Biblioteca escolar equipada dixitalmente. Utilización de plataforma de comunicación e aprendizaxe Oferta Si
Fortaleza O equipo directivo apoia e o profesorado sente ese apoio para novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. Hai unha estratexia dixital na que se involucran. Utilízanse metodoloxías dixitais para colaborar con outras organizacións. Protocolo de asignación de contas establecido. Organización de centro Si
Fortaleza Opcións de desenvolvemento profesional continua. Utilízanse e búscanse recursos dixitais para o ensino-aprendizaxe. Formación para obtención de competencia e certificación dixital. Persoal docente Si
Fortaleza Utilizan algunhas ferramentas para comunicación coas familias. Utilizan plataforma de xestión Contratación técnico para incidencias tecnolóxicas. Persoal non docente Si
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Excesiva burocracia que minora o tempo necesario para o profesorado.. Falta de fondos e equipo dixital insuficiente Administración educativa Non
Ameaza Persoas da ANPA non conformes coa implementación da tecnoloxía. ANPA Si
Ameaza Seguridade das ferramentas dixitais de software libre. Utilización fraudulenta de recursos dixitais. Correntes ideolóxicas en contra das novas tecnoloxías. Contorna Non
Ameaza Legislación sobre protección de datos que crea dificultades na utilización de recursos. Lexislación Non
Ameaza Excesivo número de empresas tecnológicas que ven un nicho de mercado na educación. Outras Non
Oportunidade Formación organizada e de calidade. Administración educativa Si
Oportunidade Implicación na seguridade dixital: ciberseguridad. ANPA Si
Oportunidade Aplicacións de software libre que facilitan o uso de aplicacións. Recursos gratuítos para ensino e aprendizaxe. Mellora de infraestruturas de acceso a internet. Contorna Si
Oportunidade LOMLOE que posibilita o uso da tecnoloxía en ensino e aprendizaxe. Lexislación Si
Oportunidade Subvencións Quit Dixital Apoio da Provincia Marista en formación e infraestructura. Outras Si
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Con independencia das necesidades ou propostas de mellora suxeridas, en cada curso escolar o Plan de Acción deberá ter en conta os recursos materiais e humanos no momento de elaboración do Plan Dixital.

Os obxectivos proponen  unha mellora relativa do uso, que se fai dos recursos dispoñibles, tendo en conta que o catálogo dos mesmos está en constante evolución.

Plan de Acción a partir da análise DAFO:

 Se establecen áreas prioritarias e determinan os obxectivos que queremos conseguir coas seguintes características:

-         específicos,

-        medibles mediante indicadores cuantitatuivos,

-        alcanzables,

-        relevantes,

-        axustados a un marco temporal.

Ademáis os obxectivos están contextualizados a áreas de mellora en relación coas do marco DigCompOrg.

Tamén Indicamos brevemente ata onde queremos chegar para cada un dos obxectivos e con que elementos que proporcionará e reportara aos indicadores e os seus valores de partida e de chegada.

Así mesmo, se determinan as accións para conseguir cada obxectivo, os responsables das mesmas, acordar unha temporización e determinar os recursos necesarios.

Para cada obxectivo cumprimentarase unha táboa que recolle esta información. A mesma táboa empregarase para facer o seguimento de cada obxectivo na fase de avaliación do Plan.

O plan de acción faise para un curso escolar.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Dotar ao alumnado e docentes dunha maior accesibilidade a dispositivos dixitais no colexio.
O02PD Promover o debate no centro con relación a ensinanza e aprendizaxe.
O03PD Promover a formación dos docentes en competencia dixital e en recursos para o proceso de avaliación con ferramentas tecnolóxicas.
O04PD Implementar no aula procesos de avaliación e apoio con recursos dixitais compartidos para o ensino e aprendizaxe.
O05PD Programar sesión de traballo co alumnado para a utilización segura do internet e a tecnoloxía, res-pectando ademais a autoría de contidos.

Seguimento

Procedemento

-       O responsable de seguimento do plan TIC é o equipo TICC, nas súas reunións periódicas, una vez por trimestre.

-       Informará do seu desenvolvemento do plan ao equipo de Calidade, á C.C.P. e ao E.D. O plan dixital e os documentos adxuntos están dispoñibles na DRIVE, en PLAN DIXITAL - SEGUIMENTO.

-        Reunións mensuais coa mentora para facer seguimiento do plan dixital.

1º Trimestre

Revisadas as accións do plan dixital. O obxectivo 1 acádase por completo, o disponer dunha dotación de dispositivos para a etapa de educación primaria e optar á la subvención da Xunta, e dotar a 9 aulas de paneis dixitais,

Ademáis, o centro fixo un grupo de traballo para implementación do plan dixital, se incribio no plan director e a pegada dixital.

Nos meses de outubro, novembro e decembro de 2022 tivemos reunións periódicas coa mentora Belén Opazo (Grupo ADIX 1).

2º Trimestre

O centro accedió ó PROA +

Se están dando pasos para levar a cabo as accións de resto de obxectivos, relacionados coa avaliación, a secuenciación da tecnoloxía e a ensinanza co realidade aumentada.

Tivéronse as reunións coa mentora en xanerio, febreiro e marzo de 2023.

A mentora explicó a forma de encher o plan dixital na aplicación educalidade. Fixeron falla dous sesións.

3º Trimestre

Revisión polo equipo de dinamización do plan dixital 22-23, a consecución dos obxectivos e os que están menos traballados.

Revisión pola mentora das acción de seguimento.

Elaboración polo equipo unha valoración de xeral do grado de consecución e melloras para o próximo plan dixital 23-.24.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento:

-       O responsable de seguimento do plan TIC é o equipo TICC, nas súas reunións periódicas, una vez por trimestre.

-       Informará do seu desenvolvemento do plan ao equipo de Calidade, á C.C.P. e ao E.D. 

-        Reunións mensuais coa mentora para facer seguimiento do plan dixital.

A avaliación do plan é procesual:

-       A avaliación do plan corre a cargo do equipo TICC e do Equipo Directivo.  Para a avaliación contará coa información que lle sexa facilitada respecto diso pola Comisión de Coordinación Pedagóxica, nas tres reunións prefixadas no calendario colexial.

-       Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

No remate do curso hai avaliación final :

A frecuencia de realización será como mínimo anual, e servirá para informar ó claustro de profesores e comunidade educativa e Consello Escolar. Terá como referencia:

-       A información que proporcionan as enquisas e os indicadores do CMI (Xestión de Calidade) permiten obter información relevante sobre a influencia do plan TIC en todos os procesos do centro.

-       A valoración do logros dos obxectivos.

Emitirá una memoria anual ao equipo directivo, con aspectos a considerar, ademáis as propostas de mellora.

Valoración xeral

O obxectivo 1 do plan foi acadado co éxito grazas ó investimento da intitución marista e pola sibvención vencellada aos fondos europeos e ofertada ós centro sostidos con fondos públicos, non sen poñer moitas disficultades nos requisitos da convocatoria segundo apreciamos na mesma.

O obxectivo 2 foi parcialmente conseguido. Anotábanse datas de débeda, pero só se fixo unha, relacionada coa realidade aumentada. Por outra banda, noutra data sinalada realizouse algunha actuación relacionada co debate, concretamente coa autoría dos recursos. É necesario poñerse de acordo no tema da avaliación auténtica.

O obxectivo 3 está feito e conforme co indicador, hai ó menos un 80 % do profesorado que fixo formación no primeiro o segindo trimstre; dos das accións non se fixerom, a relacionada cos recurso e avaliación por medios dicitais, porque se está a traballar o caderno de profesor da nosa plataforma e non vemos a necesidade de complocar ó profesorado con outras ferramentas.

Non se conseguiu o obxectivo 4, fíxose un desenvolvemento do 40% segundo as actuacións, pero o indicador do obxectivo aclara a non consecución do mesmo. Polo tanto, o uso do caderno dixital do profesor facilitado pola plataforma educativa Globaleduca debe terse en conta para o próximo plan dixital do 23-24 na súa totalidade e unha vez acordado o uso do caderno dixital do profesor.

O equipo de dinamización TIC revisa o grao de consecución dos obxectivos, revisando as actuacións e evidencias das que dispoñemos do curso. En xeral, valoramos a consecución de cada obxectivo descrito.

O obxectivo 5 do plan dixital foi acadado con éxito grazas a participación nos planes vencellados co mesmo que a Xunta de Galicia oferta, como o Plan Director e os programas da Consellería: Pegada dixitral e Navega con Rumbo. Esto facilitó a integración no Plan de Acción Titorial e facer as intervcencións nas aulas do alumnado mais sensibel: ESO e terceiro ciclo de educación primaria. Nas sucesivas convocatorias solicitaremos a inscripción.

Proposta de mellora

Visto polo equipo de dinamización o grao de consecución dos obxectivos e a valoración xeral, propoñémoslle ao equipo directivo as melloras oportunas para o curso 2023-2024 e que se inclúa nun Plan Dixital 23-24, mantendo o obxectivo 2 e 4. modificando coas actuacións emerxentes das melloras e, se é o caso, calquera das existentes.

  • Investimento nas reparacións do cableado de aulas dixitais. 

  • Promover a formación en competencia dixital utilizando a plataforma Fprofe da Xunta de Galicia e a formación dende o centro de recursos de Ourense. Promover a formación do profesorado novo en Google Workspace Lével 1. 

  • Promover o debate no centro con relación a ensinanza e aprendizaxe. 

  • Implementar no aula procesos de avaliación e apoio con recursos dixitais compartidos para o ensino e aprendizaxe. 

  • Incluír no plan anual do CCP a parte do PLAN DIXITAL relacionada co seguimento desde o CCP de cuestións relacionadas coa ensinanza-aprendizaxe como:  

 

  • Adopción da tecnoloxía (que se imparte, quen e desde que curso), ferramentas ou aplicacións. : cales, para que (DUA, etc.), en que curso... (e atención á protección de datos). 

  • Plataforma base 

  • Procesos de metacognición 

  • Integrar o caderno do profesor da PSP na avaiiación. e utilizar a plataforma EdPuzlle de recursos e a propia da nosa institución xa creada. Facer un consenso sobre uso da tecnoloxía para a avaliación auténtica. 

  • Dispoñer dun banco de recursos relacionados coas rúbricas de autoavaliación e de autoavaliación, diversos en función dos obxectivos a acadar. 

  • Utilización e uso ba clase do computador. Normas consensuadas 

  • Promover o debate e integrar no proxecto educativo o respecto dos dereitos de autor e la responsabilidade no uso do internet por parte do alumnado. 

  • Realidade aumentada. Uso 

  • Recoller no calendario colexial as accións derivadas dos programas da Xunta relacionados coa ciberseguridade

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

No contexto do Plan de comunicación colexial, o Equipo de Comunicación velará para que as acción acometidas no Plan Dixital sexan coñecidas por medio das redes sociais do colexio.

Ademáis temos que ter en conta:

-       A súa presentación o Consello Escolar no última reunión do curso actual.

-       Para a difusión do plan á comunidade educativa publicarase na intranet colexial. 

-        Da mesma forma, consideramos á Comisión de Coordinación Pedagóxica corresponsable da difusión e dinamización do plan entre o profesorado, a través das reunións de ciclos e equipos didácticos.

Enlace ó plan dixital na web colexial: PLAN DIXITAL CPR SASNTA MARÍA - OURENSE