Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Fomentaremos o uso dos dispositivos e ferramentas corporativas como aulas virtuais, EDIXGAL ou Abalar Móbil. Para isto o claustro creará un compromiso de empregar ditas instruccións con especial atención a aula virtual do centro.
Creación dun grupo de traballo que se encargue de buscar a catalogar recursos dixitais para posteriormente engadilos á aula vritual do centro.
Inventariar o estado do equipamento informático do centro.
Inscrición nunha liña de PFPP axeitada ás necesidades do profesorado. Farase a través dunha enquisa para detectar necesidades en materia dixital.
Matriculación de todo o alumando nos cursos da aula vritual e EDIXGAL correspondentes.
Creación dos cursos e matriculación do alumnado e do profesorado nos cursos da aula vritual.
Difrundir actividades e proxectos a través da páxina web do centro.
Asegurarse de que o profesorado vaia compartindo recursos a través da páxina web do centro.
Dotar aos espazos que o precisen do equipamento informático axeitado.
Subida de actividades aos cursos recentemente creados.
Darlle visibilidade ás producións do alumnado en materia TIC.
Realización de diferentes charlas sobre os perigos na rede.
Avaliación
Ao longo do curso farase unha avaliación procesual e tamén unha avaliación final que terán en conta os obxectivos establecidos no Plan de Acción.
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, indicando:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Desde o CEIP das Fontiñas facemos a seguinte valoración dos obxectivos propostos no Plan de Acción e posteriormente incorporado ao Plan Dixital do noso centro:
1.- Fomentar o uso dos dispositivos corporativas: Aula Virtual, EDIXGAL, Abalar Móbil. Este obxectivo cumpriuse ao 100%. Tanto profesorado como alumnado empregou as canles mencionados. O EDIXGAL foi o fío condutor para o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria a través dos seus convertibles nas aulas. Fíxose unha forte campaña desde o centro para que as familias e o profesorado empregase o Abalar Móbil sendo moi alto o porcentaxe de familias e profesorado que o empregan unicamente como método de contacto e por último o emprego da Aula Virtual do Centro creceu dun xeito amplo no presente curso coa creación de contido útil para o profesorado no día a día ademais da creación de cursos para o alumnado que no sexa EDIXGAL.
2.- Elaboración dun banco de recursos propios na aula virtual do centro á disposición do claustro. Comezouse a crear durante o 1º trimestre por parte do coordinación do equipo TIC unha serie de recursos na aula virtual de centro e nas aulas EDIXGAL de diferentes materias así como a incorporación doutros recursos procedentes da rede ou doutras páxinas corporativas como Agueiro. Obxectivo cumprido.
3.- Fomentar a participación do alumando en proxectos interdisciplinares ao longo de curso. Obxectivo cumprido, o alumnado coa axuda dos seus equipos participou en diferentes proxectos interdisciplinares descubrindo novas funcionalidades e posibilidades.
4.- Colaborar con outras entidades. Obxectivo non cumprido. Este obxectivo foi elaborado co propósito de establecer canles de comunicación entre o equipo directivo con outros equipos da contorna ou con outro tipo de asociacións e institucións coas cales colabora o centro a través de medios dixitais o cal non se puxo en funcionamento.
5.- Solicitar a renovación dos equipos informáticos do centro. Desde comezos do presente curso 22 – 23 foi constante a solicitude de renovación dos equipos informáticos do centro a través da Xefatura de Estudios, Coordinación EDIXGAL e Dirección do centro. Nalgúns casos as demandas foron concedidas de xeito satisfactorio, mentres que noutros casos non se puido completar a renovación solicitada. Obxectivo cumprido.
6.- Reorganizar os espazos do centro educativo para facilitar o ensino e aprendizaxe das novas tecnoloxías. Este obxectivo non foi cumprido dado que polo aumento de matrícula do alumnado non houbo aulas dispoñibles para facilitar o ensino e aprendizaxe das novas tecnoloxías. Hai que ter que dado este hándicap o centro tampouco puido participar na convocatoria dos Polos Creativos.
7.-Mellorar a competencia dixital do profesorado. Este obxectivo foi cumprido en parte xa que desde o centro púxose á disposición do profesorado un PFPP en materia de competencia dixital non chegando a participar a totalidade do profesorado.
8.- Reflexionar sobre a necesidade do desenvolvemento profesional continuo nas TICS. Obxectivo cumprido. Para facer esta reflexión púxose á disposición do profesorado unha serie de enquisas para facer unha sondaxe sobre as inquedanzas do profesorado neste eido; deste xeito esta reflexión fíxose cuantificable.
9.- Empregar rúbricas para a avaliación de traballos feitos favorecendo a retroalimentación ao alumando en MOODLE // 10:- Empregar os libros de cualificación de MOODLE ou EDIXGAL. Obxectivo cumprido de xeito parcial. Non todo o profesorado que emprega a plataforma EDIXGAL e as ferramentas de Moodle avalían a través da propia plataforma; pola súa banda si hai mestres que o fan, facendo partícipe ao alumnado.
- Fomentar a formación e a participación do profesorado nos plans de formación propostos en materia dixital.
- Renovar o equipamento informático do centro dentro das nosas posiblidades.
- Concienciar da importancia do uso de aplicativos como Abalar, Agueiro, correo electrónico, etc... como ferramentas de comunicación tanto interna como extern
- Crear contidos e compartilos a través da aula virtual do centro e do entorno virtual de aprendizaxe da plataforma EDIXGAL.
- Crear redes e canles de comunicación con outros equpos directivos e entidades da contorna.
Comunicación e difusión
A estratexia para comunicar e difundir o Plan Dixital será a seguinte:
• Publicación do Plan Dixital na páxina web do centro.
• Dar coñecemento do Plan Dixital ao Claustro e Consello Escolar na seguinte xuntanza que levemos a cabo. Tanto Claustro como Consello Escolar deben coñecer en profundidade o Plan Dixital de centro.
Un dos obxectivos que nos propuxemos para este curso 22-23 foi a elaboración dun Plan de Comunicación de centro de xeito que se garanta a difusión Plan de Acción e outros plans e proxectos aos que nosacollamos en base a un protocolo e unha estratexia concreta.