Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

INTRODUCIÓN

1.4 Proceso de elaboración DESCRICIÓN DA ORGANIZACIÓN E DO PROCESO DE ELABORACIÓN DO PD DENTRO DO EQUIPO DE DINAMIZACIÓN DO PLAN DIXITAL. A comezos do presente curso escolar 2021-2022, mantivemos unha liña TIC dentro do PFPP xa existente e lle demos un enfoque diferente ao que tiña no curso anterior, para así traballar de xeito directo a elaboración do Plan Dixital de Centro . Contamos tamén coa colaboración dos asesores do CFR e o mentor ADIX da Xunta de Galicia nomeado a tal efecto. O proceso de elaboración do Plan dixital de centro, comezou no primeiro trimestre coa elaboración dun cuestionario de auto reflexión (SELFIE) para o profesorado, alumnado e equipo directivo e así, poder determinar o nivel de competencia dixital en que nos atopabamos ditos membros. Estos cuestionarios para o auto diagnóstico son de tres tipos, segundo a quen vaia dirixido e contan cunha serie de preguntas básicas (obrigatorias ou fixas) organizadas en seis áreas de práctica comúns: ¿ Área A: liderado ¿ Área B: infraestrutura e equipos ¿ Área C: desenvolvemento profesional continuo ¿ Área D: ensino e aprendizaxe ¿ Área E: prácticas de avaliación ¿ Área F: competencias dixitais do alumnado. A maior parte das preguntas respóndense utilizando unha escala de cinco puntos, na que 1 é a puntuación máis baixa e 5 a máis alta. Tamén se utilizan varias escalas distintas, dependendo da formulación da pregunta, e hai un pequeno número de cuestións ás que os usuarios deben responder coas súas propias palabras. Adicionalmente, SELFIE permite adaptar os cuestionarios, engadir preguntas opcionais ou mesmo crear preguntas propias para posteriormente cubrir as necesidades específicas de cada centro educativo. No noso centro fixéronse adaptacións dos cuestionarios engadindo algunha pregunta máis personalizada nos tres cuestionarios. A continuación, respondemos a un test de competencia dixital docente (test CDD) e os resultados reflexáronse nun informe DAFO. Neste informe especificáronse as debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades do noso centro a nivel dixital. Con toda esta información, elaboramos o Plan de acción de centro partindo das debilidades para revertilas en oportunidades que repercutan na mellora do proceso de ensinanza- aprendizaxe. Unha vez deseñado o Plan de acción, pasa a formar parte deste Plan Dixital de Centro, e como tal, será anualmente revisado e actualizado para manter a calidade do ensino. 2 Situación de partida 2.1 Infraestrutura, equipamento e servizos dixitais ¿ As infraestructuras son bastante boas en canto ao cableado ethernet en todas as aulas, biblioteca, aulas específicas, futura aula STEAM, aula de informática, salón de actos e despachos de orientación, PT e AL. O centro conta tamén con boa conexión WIFI xa que se fixo unha mellora este ano para a nova biblioteca e aulas de infantil na que non chegaba. ¿ No canto do equipamento o centro conta cun aula de informática antiga reformada hai cinco anos para transformar o antigo espazo do laboratorio da EXB. Esta aula contén 26 equipos de sobremesa con software Windows non corporativo e mantidos con fondos do centro por un informático externo. O centro dispón tamén de sete equipos e routers portátiles para empréstito ás familias que os necesitaban ante unha situación de confinamento. O emprego seguirá sendo de empréstito para as familias que o soliciten para acurtar a fenda dixital pero tamén como equipos portátiles na biblioteca. Agora mesto están sendo empregados dous equipos portátiles sen routers e conectados á rede wifi do centro nunha mesa de consulta para o alumnado. Tamén os outros cinco pódense empregar para traballar en grupo na biblioteca e nas aulas que o pidan. ¿ O centro tamén ten dúas aulas con E-DIXGAL e co equipamento axeitado de dúas PDI, dous equipos corporativos para o mestre e 51 equipos portátiles para o alumnado. No resto das aulas non hai ordenadores para o alumnado e algunha aula ten algúns equipos sobremesa para a clase e todas as aulas teñen un ordenador sobremesa non corporativo con proxector. Nas aulas de infantil teñen tamén proxector e equipos portátiles windows non corporativos. Por último na nova biblioteca acabamos de instalar un panel Promethean para poder realizar presentacións e traballos interactivos co alumnado máis cativo. ¿ O centro emprega asiduamente o servizo da páxina web para información ás familias, así como tamén abalar móbil para os pais e nais. Tamén en Edixgal empregamos a comunicación chat e mensaxería co alumnado e familias. Por último temos solicitado xa e concedido o servizo agueiro que empregaremos o vindeiro ano.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Análise DAFO

 

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver. Estes son os resultados acadados:

 

INTERNOS

FORTALEZAS

DEBILIDADES

CATEGORÍAS

 

INFRAESTRUTURAS- EQUIPAMENTO

 

1 INFRAESTRUCTURA. 2 ASISTENCIA TÉCNICA.

 

1 DISPOSITIVOS DIXITAIS PARA O ENSINO. 2 BIBLIOTECAS / REPOSITORIOS EN LIÑA.

 

 

 

PERSOAL DOCENTE

 

1  DEBATE SOBRE O USO DA TECNOLOXÍA

2  COMUNICACIÓN COA COMUNIDADE EDUCATIVA

3  INCLUSIÓN DO ALUMNADO

1  FOMENTO DA CREATIVIDADE.

2  RETROALIMENTACIÓN AXEITADA.

3  AUTOREFLEXIÓN SOBRE O APRENDIZAXE.

4  PROXECTOS INTERDISCIPLINARES

5  CREACIÓN DE RECURSOS DIXITAIS

6  PARTICIPACIÓN NO DPC

7  EMPLEO DE DATOS PARA MELLORAR O APRENDIZAXE

PERSOAL NON DOCENTE

 

 

 

ALUMNADO

 

1 COLABORACIÓN DO ALUMNADO

1  COMPETENCIAS DIXITAIS DO ALUMNADO.

2  DISPOSITIVOS DIXITAIS PARA O APRENDIZAXE.

3  AVALIACIÓN DO PROGRESO

 

FAMILIAS

 

1  TRAER O SEU PROPIO DISPOSITIVO

2  COMPETENCIAS DIXITAIS DO ALUMNADO

3  FENDA DIXITAL: APOIO PARA ABORDAR DIFICULTADES

 

OFERTA

 

 

NOVAS MODALIDADES DE ENSINO

 

 

ORGANIZACIÓN DO CENTRO

 

1 FENDA DIXITAL: MEDIDAS PARA IDENTIFICAR DIFICULTADES. 4 COMUNICACIÓN COA COMUNIDADE EDUCATIVA.

1  ESTRATEXIA DIXITAL

2  DESENVOLVEMENTO DA ESTRATEXIA CO PROFESORADO

3  HABILIDADES DIXITAIS PARA DIFERENTES MATERIAS

4  AVALIACIÓN DIXITAL

 

EXTERNOS

OPORTUNIDADES

AMEAZAS

CATEGORÍAS

 

 

ADMINISTRACIÓN EDUCATIVA

1  SINERXIAS PARA O ENSINO E O APRENDIZAXE A DISTANCIA

2  INTERCAMBIOS DE EXPERIENCIAS

3  NOVAS MODALIDADES DE ENSINO

4  RECURSOS EDUCATIVOS EN LIÑA

5  NECESIDADES DE DPC

 

1. TEMPO PARA EXPLORAR O ENSINO DIXITAL 2 NOVAS MODALIDADES DE ENSINO 3 CREACIÓN DE RECURSOS DIXITAIS

 

 

LEXISLACIÓN

1 FENDA DIXITAL: APOIO PARA ABORDAR DIFICULTADES

1  NORMAS SOBRE DEREITOS DE AUTOR E LICENZAS DE USO

2  TEMPO PARA EXPLORAR O ENSINO DIXITAL

 

CONTORNA

 

1 FENDA DIXITAL: APOIO PARA ABORDAR DIFICULTADES

 

 

ANPA

 

1 BIBLIOTECAS / REPOSITORIOS EN LIÑA

 

 

OUTRAS ENTIDADES

 

 

 

 

 

Interno
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Externo
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
AO1.1 AO1.1: Recollida de datos nas aulas de infantil e primaria con problemas de equipamento por medio dunha enquisa en abalar box a todo o profesorado. Facer logo un inventariado para engadir no Xade. Hablo con Bely y parece que no hay necesidades. He preguntado en el grupo de TICS si alguien usa una de las 5 tablets que tenemos para compartir, si es así le podemos dar una a cada aula de EI.
AO1.2 AO1.2: Petición de equipamento a AMTEGA por medio das canles establecidas para o pedido de material dixital necesario para o comezo do curso. 7 pizarras digitales, 3 para infantil y 4 para primaria. Chus dice que las pizarras no se piden, las envían, pero llamo a Amtega 981 541 302 y me dicen que sí, que puede pedir yo mismo las pizarras a esta dirección de correo solucions-sectoriais.amtega@xunta.es
AO1.3 AO1.3: Recepción e instalación do equipamento nas aulas coa instalación das pizarras e conexión dos equipos a rede abalar da Xunta.
AO1.3 AO1.3: Recepción e instalación do equipamento nas aulas coa instalación das pizarras e conexión dos equipos a rede abalar da Xunta.
AO2.1 AO2.1: Recollida de datos das familias en primaria con problemas de conectividade ou equipamento por medio dunha enquisa en abalar box.
AO2.2: AO2.2: Reunión do equipo dixital para coordinar accións dende as titorías para traballar coas familias e na biblioteca. (Carla dice que no tiene tiempo)
AO2.3 AO2.3: Implementar as actividades dixitais do centro ao longo do curso na casa, biblioteca ou aula maker.
AO3.1 AO3.1:Manter a liña dixital no PFPP no noso centro (recursos para aula virtual, programación con Scratch e pictoblox en EP, m. tiny coding kit en EI, robótica...)
AO3.2 AO3.2: Solicitude e realización de formación do profesorado
AO3.3 AO3.3: Formación directa na aula ao alumnado, e a través dun titorial aos pais/nais sobre o uso e manexo da aula virtual.
AO3.4 AO3.4: Manexo básico de robots educativos programando con Scratch e pictoblox, para primeiro ciclo de EP. Equipo dixital (coordinando), titores.
AO3.4 AO3.4: Manexo básico de robots educativos programando con Scratch e pictoblox, para primeiro ciclo de EP. Equipo dixital (coordinando), titores.
AO3.6 AO3.6: Manexo de robots sobre liñas, plantillas con cuadrículas..en EI. Equipo dixital (coordinando), titores
AO3.7 AO3.7: Emprego da aula virtual por parte de toda a comunidade educativa. titores e especialistas
AO4.1 AO4.1: Reunión dos equipos de Biblioteca e Dixital para organizar as propostas a desenvolver na aula durante o curso escolar.
AO4.2 AO4.2: Posta en práctica de ditas actividades programadas para traballar a competencia dixital. Titores/as e especialistas
AO4.3 AO4.3: Uso de aplicacións e titores/as e Ordenadores, tablets e Realizada actividades gamificadas (Kahoot¿) na aula. Titores e especialistas.
AO4.4 AO4.4: Elaborar un proxecto dixital ou creativo anual para cada curso de EP a realizar na casa, na biblioteca do centro ou no espazo maker do mesmo (seguindo a filosofía dos Polos Creativos, que temos solicitados e estamos pendentes de saber se están concedidos). titores e equipo dixital.
AO4.5 AO4.5: Compartir na Aula Virtual do centro o produto final do proxecto dixital ou creativo anual e levado a cabo no punto anterior AO4.4. Titores e equipo dixital
AO5.1 AO5.1:Segundo inventario realizado (táboa 1, AO1.1), solicitar novo equipamento a través de AMTEGA para traballar en EI con tablets nos recantos, e non depender de quendas para empréstito. (esto es igual que el punto AO1.1)
AO5.2 AO5.2: Solicitar a AMTEGA a dotación de recursos tecnolóxicos á biblioteca, coma 3 postos informáticos portáties para búsqueda de información e desenvolvemento de proxectos.
AO5.3 AO5.3: Solicitar a AMTEGA equipos portátiles para quendas e empréstitos en 1o e 2o ciclo EP, e non depender da disponibilidade da aula de informática
AO5.4 AO5.4: Optimizar o uso dos recursos TICs e TACs do centro dispoñibles a través de cuadrantes de ocupación, rexistrando grupo usuario e posibles incidencias.
AO5.5: AO5.5:Empregar os resultados da enquisa ás familias sobre a fenda dixital para comprobar o número de equipos necesarios para empréstito.
AO6.1 AO6.1: Solicitar formación a través do PFPP para desenvolver avaliacións dixitais destinadas á avaliación. Pendiente por mentor. No está solicitado al pfpp no hay horas suficientes.
AO6.2 AO6.2: Constituír un grupo de traballo interdisciplinar para a creación de rúbricas de actividades dixitais e avaliación do progreso dixital do alumnado no curso da aula virtual creado para o profesorado.
AO6.3 AO6.3: Implementar as Equipo dixital e Xuño 2023 Ordenador e Realizada rúbricas de cada materia na aula virtual compartida e avaliar os resultados. Equipo dixital e profesorado implicado.
AO7.1 AO7.1: Emprego de ferramentas que nos permitan construir historias, contos colaborativos entre os alumnos e as familias. Ex: Storybird/Storyboard. Titores, profesorado de linguas e equipo dixital.
AO7.2 AO7.2: Realización de alomenos unha actividade cooperativa ou colaborativa por materia que axude a desenvolver habilidades de búsqueda, selección, procesamento e comunicación da información entorno a un tema, problema e/ou reto. Ex: WebQuest, Búsqueda do tesouro, Scape room¿Titores/as e especialistas coordinados co equipo de biblioteca e o equipo dixital. HABLAR CON BIBLIO. YA HICIERON EL AÑO PASADO UN SCAPE ROOM. (Le propongo a Carla por Wass repetir el del año pasado, lleva 1 semana sin contestarme.Finalmente no quiere hacerlo)
AO7.3 AO7.3: Realizar unha investigación en equipo e realización de experimentos sobre un tema proposto polo profesorado. Ex: infografías, posta en común, exposicións¿) Mestres de área (mestres STEM) CIENCIA TECNOLOGÍA MATEMÁTICAS.)
AO8.1 AO8.1: Solicitar á administración educativa correspondente un tempo de Administración educativa Xunta e equipo directivo.
AO8.2 AO8.2: Realización do cuestionario SELFIE e TEST CDD
AO8.3 AO8.3: Fomentar a participación do claustro en formación dixital e insistir na obrigatoriedade doprofesorado e alumnado para mellorar a competencia dixital no proceso do ensino e aprendizaxe na aula. Coordinador/a dixital e equipo directivo.
AO8.4 AO8.4: Crear espazos dixitais para favorecer a autoaprendizaxe dixital: aula de informática, aula maker, biblioteca e sala de mestres/as. Coordinador/a dixital e equipo directivo.

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

Reuniones semanais do coordinador do Plan dixital e o seu mentor.

2º Trimestre

Reuniones semanais do coordinador do Plan dixital e o seu mentor.

3º Trimestre

Reuniones semanais do coordinador do Plan dixital e o seu mentor.

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

Temos que plantexarnos ben a liña que queremos seguir e revisar os obxectivos posto que algúns son inservibles e outros resultaron moi útiles.

Proposta de mellora

Máis implicación por parte do claustro.

Mellorar esta mesma ferramenta de forma que facilite a subida dos contidos.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

1   Difusión do plan

 

 

 

PROTOCOLOS O ESTRATEGIAS PARA A DIFUSIÓN DO PLAN DIXITAL

 

Acción

 

Destinatarios

 

Canal

 

Responsable

Publicitar el PDC

Comunidade educativa

Páxina    web    do centro

Equipo     directivo, equipo dixital

Publicitar el PDC

Comunidade educativa

Aula    virtual    do centro

Equipo     directivo, equipo dixital