Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento será a través das datas estipuladas para cada unha das accións recollidas nos distintos obxectivos do plan de acción do noso Plan Dixital.
O Equipo de DInamización do Plan Dixital, cunha reunión trimestral, e unha reunión formal mensual coa persoa mentora do Plan DIxital, que ao estaren no centro por ser o noso centro Rede DixitalGal, existen breves reunións de distintas cuestións referidas a aspectos relacionados co Plan Dixital.
A persoa coordinadora do Plan Dixital, xunto co equipo directivo, seguen o cumprimento daqueles obxectivos que se están a realizar e que van concretándose a través das súas accións.
O plan de acción no primeiro trimestre desenvolveuse sen dificultade agás nalgún obxectivo que non se realizaron as accións correspondentes. Así por exemplo, aquelas accións dirixidas á información ao Claustro e de formación, realizáronse seguindo o estipulado.
Realizouse unha reunión cos membros do EDPD e mensualmente coa persoa mentora Adix do PD que nos mantiña informados das distintas cuestións a considerar no desenvolvemento do mesmo e coa que se consultaban as dúbidas.
Neste trimestre os obxectivos plantexados foron acadándose, agás algún puntual. Este progreso quedou reflectido nos indicadores dos distintos obxectivos ao igual que nos seguimentos das distintas accións plantexadas no noso plan de acción.
Iniciouse a solicitude de formación para potenciar a CDD, aspecto que consideramos moi importante no noso PD.
O obxectivo 1 (asignar ao profesorado un tempo dentro do horario lectivo para a realización de distintas tarefas utilizando recursos dixitais), non se levou a cabo por dar prioridade a outras necesidades.
A creación do banco de recursos humanos supuxo unha iniciativa ca que se pretende mellorar o intercambio e achegamento de toda a comunidade educativa, coa participación de varias persoas da comunidade que poden resultar enriquecedoras.
Para ter en conta a solicitude de formación ao CFR a través da liña 1 (dixital) consideramos as necesidades particulares no noso centro e o MRCDD, que axudou a enmarcar aquelas áreas nas que nos convén centrarnos, aproveitando os servizos dixitais que a consellería pon á nosa disposición (AGUEIRO, ABALAR, Aula Virtual, correo electrónico, EDIXGAL...). No caso do aplicativo PROENS, recoñecemos que en xeral fixemos un uso normalizado do mesmo, pero puntualmente houbo certas dificultades para elaborar as programacións en tempo e forma debido, nalgunha ocasión, ao nivel de competencia dixital de algúns compañeiros do claustro.
Por outro lado, ao seren centro da Rede DixitalGal e en colaboración coa persoa asesora de formación e a asesora Abalar, optimizamos os recursos humanos e tecnolóxicos para tal fin.
Dende o primeiro momento procuramos a utilización dos servizos e recursos dixitais para un intercambio e colaboración con toda a comunidade educativa, que participa de maneira activa na vida diaria do centro a través de obradoiros ou charlas co alumnado sobre distintas temáticas. Valoramos a sinerxia de apertura do noso centro á comunidade.
Aínda que non concederon o PLAMBE, a biblioteca dinamízase con distintas actividades dirixidas ao alumnado. O proceso de dixitalización da mesma continúa igualmente.
O plan de acción no segundo trimestre desenvolveuse sen dificultade agás nalgún obxectivo que non se realizaron as accións correspondentes. Así por exemplo, aquelas accións dirixidas á formación, realizáronse seguindo o estipulado.
Neste trimestre os obxectivos plantexados foron acadándose, agás algún puntual. Este progreso quedou reflectido nos indicadores dos distintos obxectivos ao igual que nos seguimentos das distintas accións plantexadas no noso plan de acción. Os obxectivos nos que traballamos nestre trimestre foron:
As enquisas sobre os distintos usos de disversas aplicacións informáticas foron cubertas e creouse un gráfico coas porcentaxes que corresponden.
Como centro pertencente á Rede DixitalGal formamos parte da pilotaxe do aplicativo Educalidade, que será a plataforma na que subiremos os distintos plans de centro, comezando co PD e que facilitará o seu seguimento e implementación. Fixémonos ao seu uso incluíndo o Plan Dixital do noso centro nel cos seus obxectivos e accións correspondentes. O seguimento do mesmo resultaba doado xa que permite incluír revisións en cada acción e un seguimento trimestral. Certamente, existen algunhas limitacións ao engadir imaxes ou cadros de texto, que é preciso incluír como anexos. Procuramos achegar o maior número de evidencias posibles do proceso de desenvolvemento do noso plan. Nesta versión do plan, segundo plantexamos as accións, non é de todo doado.
Neste trimestre recibimos a formación sobre o servizo corporativo AGUEIRO, que como rede educativa dixital facilita moito o intercambio e colaboración entre membros da comunidade educativa galega (vinculado cun dos nosos obxectivos); tamén incluímos o uso da ferramenta H5P na creación de recursos educativos na aula virtual do centro recoñecendo a potencialidade deste recurso no traballo co alumnado, que facilita a obtención do seu feedback e a accesibilidade en xeral e a cognitiva na atención á diversidade.
Neste mesmo trimestre o centro acudiu ao congreso "Avanzando na dixitalización do sistema educativo galego" convocado pola Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, no que se explicou as distintas actuacións que se levarán a cabo dende a Consellería para seguir no desenvolvemento da competencia dixital nos centros. Un dos temas tratados foi a acreditación do nivel de competencia dixital docente (CDD) a través de varias vías. A formación é un aspecto importante para este proceso de dixitalización nos centros.
Chegaron ao centro paneis dixitais para todas as aulas da etapa de Educación Infantil e ata 4º de Educación Primaria que se instalarán no seguinte trimestre. No vindeiro curso chegarán para os cursos de 5º e 6º, completando así unha renovación na dixitalización das aulas no noso centro.
O plan de acción no terceiro trimestre desenvolveuse sen dificultade agás nalgún obxectivo que non se realizaron as accións correspondentes. Así por exemplo, aquelas accións ....., realizáronse seguindo o estipulado.
Realizouse unha reunión cos membros do EDPD e mensualmente coa persoa mentora do PD que nos mantiña informados das distintas cuestións a considerar no desenvolvemento do mesmo e coa que se consultaban as dúbidas.
Neste trimestre os obxectivos plantexados foron acadándose, agás algún puntual. Este progreso quedou reflectido nos indicadores dos distintos obxectivos ao igual que nos seguimentos das distintas accións plantexadas no noso plan de acción. Os obxectivos nos que traballamos nestre trimestre foron:
Finalmente colocaron os paneis dixitais en infantil e 1º ciclo e a asesora de AMTEGA da zona acercouse ao centro e relizou unha formación sobre as funcionalidades máis útiles nas mesmas. No vindeiro curso quedarán dixitalizadas o resto das aulas (2º e 3º ciclos).
A formación sobre o Plan Dixital quedou rematada, e debido a que manteremos como área de mellora a de Desenvolvemento Profesional Continuo" consideramos necesaria manter a liña 1 do PFPP, na competencia dixital. Teremos en conta os intereses do profesorado, necesidades do centro e o nivel/perfil do claustro no CDD de maneira global ao igual que as distintas áreas do MRCDD para o porpór actividades de formación futuras, para o que se terá en conta a Orde publicada que contempla a acreditación do nivel de competencia do profesorado e as modalidades para dita acreditación. Aproveitar a creación da formación axeitada e adaptada ás propias necesidades do centro que permita mellorar os distintos niveis de competencia existentes no centro é prioritario.
Avaliación
Cada un dos obxectivos propostos neste plan ten unhas accións e uns indicadores específicos que axudarán a determinar si foi acadado ou si é preciso realizar variacións
no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas se materialicen. Esta revisión levarase a cabo durante o proceso (avaliación procesual) polo menos unha vez ao trimestre para o que o coordinador do Plan Dixital, xunto co equipo TIC ,e en coordinación co equipo directivo valorarán o estado de execución das accións tendo en conta ao responsable de cada obxectivo. Farase unha análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora para o vindeiro curso.
Ao mesmo tempo tivemos en conta as indicacións que se nos fixeron, coa axuda dos equipos adix, para facer a terceira fase de implementación e avaliación do noso plan dixital.
Neste proceso as distintas reunións coas persoas do Equipo de Dinamización do Plan Dixital e coa persoa mentora mensualmente foron moi útiles.
Cada persoa responsable de cada acción, unha vez chegada a data de cumplimento da mesma facía a revisión da mesma, aportando aquelas evidencias posibles sobre o estado no que se atope a mesma.
Consideramos que a importancia da vinculación do PD coa CCP é a considerar, xa que o uso das TICs co noso alumnado vai máis aló do uso de recursos dixitais, senon que é un cambio de metodoloxía, polo que é importante a formación enfocada ao cambio que dende a nosa propia realidade mellor se adapte ás nosas necesidades.Dentro do novo marco lexislativo (decretos de infantil e primaria) e o MRR, recollemos a importancia da competencia dixital como un aspecto no perfil de saída do noso alumnado.
Nunha sociedade na que a competencia dixital é necesaria como compentencia cidadá, a función dos docentes asume gran peso para así fomentar unha competencia dixital competente e responsable en toda a comunidade educativa.
O labor do docente require duns niveis de conciencia e competencia dixital que permitan facer un bo uso dos recursos ao noso alcance.
O Plan Dixital do noso centro centrouse en tres áreas de mellora principais: A-Liderado, D-Desenvolvemento profesional continuo e H-Competencia Dixital do alumnado, para o que se propuxeron 12 obxectivos coas súas accións correspondentes.
As distintas propostas foron acadadas na súa maioría, pero algúns pospómolos para o vindeiro curso.
Estanse a realizar moitas actividades nas distintas aulas, pero non se coordinan nun proxecto común, o que fai que, moitas veces, se descoñeza o que se está a facer. A falta de intercambio de experiencias a través da reflexión segue a ser un freo no avance da estratexia dixital no noso centro, polo que sería convinte telo en conta na seguinte versión do PD.
Por outra banda, valoramos que o ter en conta a competencia dixital e a consideración deste aspecto como punto a tratar en tódalas CCP sería moi enriquecedor, xa que posteriormente estenderíase ás reunións de ciclos correspondentes e no Departamento de Orientación. Entendemos que os recursos dixitais deben estar ao servizo da pedagoxía e que estes facilitarían, máis ben, un cambio metodolóxico.
Por todo isto valoramos a continuidade da formación para fomentar a CDD entre todo o profesorado (cunha media de B1) no centro.
Para un mellor cumplimento do plan de acción do noso centro, consideramos como necesario:
- Poder realizar, polo menos, unha reunión trimestral (mellor ao inicio) para dar a coñecer aos responsables das accións do plan, as accións correspondentes, indicando as datas estimadas para o seu cumplimento.
- Concretar accións medibles a través de indicadores (permiten evidencias e polo tanto é máis fácil acadalas).
- Realizar un plan de acción novo revisando o DAFO, priorizando as áreas de mellora e tendo en conta estas propostas de mellora e outras posible.
Resumindo o noso plan de acción neste curso 2022/2023:
-Áreas de mellora priorizadas neste curso: A-Liderado, D-Desenvolvemento profesional continuo-(Competencia dixital do profesorado) e H-Competencias dixitais do alumnado.
-Os obxectivos plantexados foron:
- (A) Liderado:
- Asignar ao profesorado un tempo dentro do horario lectivo para a realización de distintas tarefas utilizando recursos dixitais.
- Informar ao profesorado das actividades que dalgún xeito están vinculadas ao eido dixital.
- Crear un banco de recursos humanos, dentro da comunidade educativa, competentes en distintos aspectos, entre eles o dixital (robótica, pensamento computacional, gamificación...).
- Fomentar o intercambio de experiencias coas TICs dentro e fóra do centro.
- (D) Desenvolvemento profesional continuo-(Competencia dixital do profesorado):
- Continuar co PFPP sobre o uso das distintas ferramentas da aula virtual)
- Participar nun curso de gamificación para o profesorado.
- Continuar coa dixitalización da biblioteca do centro.
- (H)Competencias dixitais do alumnado:
- Iniciar ao alumnado de E.P. na creación de contidos dixitais.
- Iniciar ao alumnado de E.I. na creación de contidos dixitais.
- Realizar talleres STE(A)M para o alumnado coa finalidade de crear contidos dixitais.
- Adaptar as actividades dos talleres STE(A)M ao alumnado con NEAE para a creación de contidos dixitais.
- Fomentar a colaboración no uso da rede Agueiro por parte do alumnado de cuarto, quinto e sexto de primaria.
Destes obxectivos acadamos polo 70 % da totalidade. Un dos obxectivos eliminámolo, dous valoraremos se os mantemos ou non ao inicio do próximo curso e o resto mantémolos só que reformularemos o seu enunciado e/ou as súas accións. Deste xeito, as áreas de mellora nas que propomos seguir o curso próximo son as mesmas e os obxectivos a desenvol
ver redefiniremos lixeiramente os mesmos.
Comunicación e difusión
A continuación preséntase unha visión xeral do plan de traballo que permita a difusión continua dos resultados e produtos obtidos durante a realización do proxecto, buscando a mellor maneira de facelos chegar a toda a comunidade educativa.
O plan de difusión considérase un documento vivo, en continua evolución, que se actualizará periodicamente.
O principal obxectivo para a difusión do plan dixital céntrase en dar a coñecer os resultados do mesmo a toda a comunidade educativa. Para iso levaránse a cabo as seguintes accións:
-
Publicación do plan dixital na páxina Web do centro.
-
Envío de mensaxes a través de Abalar móvil ás familias informando da súa publicación.
-
Envío de información a través das RRSS.
-
Envío do plan dixital por correo electrónico aos membros do claustro e do consello escolar.
-
Participación en xornadas onde se poidan mostrar os avances do plan dixital.
Elaboración de pósters ou dípticos coa información mais relevante para expoñer no tablón de anuncios do centro e para enviar á comunidade educativa.
As presentes accións constitúen unha referencia para as actividades de difusión, non obstante, poden sufir variacións, para conseguir unha maior difusión entre a comunidade educativa.