Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para realizar un correcto seguimento de como evoluciona a implementación do Plan Dixital, o Equipo de Dinaminación do PD xuntarase unha vez ao mes para ir vendo a evolución na aplicación dos plantexamentes reflectidos na versión 1.0 do PD, e, deste xeito, ter a ocasión de ver a maneira de ir solventando os atrancos que se vaian presentando.
O mentor Adix reunirase, cando menos, dúas veces por trimestre coa persoa coordinadora para ir comentando os avances e consultar as dúbidas que poidan ir xurdindo para, así, avanzar nos chanzos para que a avaliación das accións resultantes se vaian axustando o máis posible aos plantexamentos do PD.
Baixo a supervisión da dirección do centro, a persoa coordinadora vai ter acceso á ferramenta EduCalidade para ir reflectindo o proceso evolutivo da implementación do PD ao longo da temporalización pevista no mesmo.
O previsto para a implementación do PD no primeiro trimestre atópase en estado realizado, correspondendo aos obxectivos e accións que a continuación se detallan:
-
OBXECTIVO NÚMERO 1:
Avanzar no uso e coñecemento dos EDI e o software dos mesmos para a creación e o uso co alumnado.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A01.1: Petición de cursos de formación (data prevista fin – 30/10/2022): pedíronse diversos cursos de formación a través da solicitude do PFPP O2231032. A nosa formación, relacionada co PDC, será “As TIC no centro educativo. A pizarra dixital como ferramenta docente. Iniciación á robótica” (O2231032). ACADADO.
- A01.2: Desenvolvemento da formación (data prevista fin – Primeiro Trimestre): debido a que o PFPP nos foi concedido a finais de novembro, a formación “As TIC no centro educativo. A pizarra dixital como ferramenta docente. Iniciación á robótica” (O2231032) foi aprazada para o segundo trimestre por falta de tempo. PENDENTE.
-
OBXECTIVO NÚMERO 2:
Fomentar as vías de comunicación coas familias mediante o uso das ferramentas corporativas.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A02.1: Programa de sensibilización para o uso de Abalar Móbil (data prevista fin – 01/10/2022): ao inicio de curso, levouse a cabo unha reunión presencial coas nais e pais das alumnas e alumnos na cal se lles explicou como instalar a App. “ABALAR MOBIL” para así poder ter comunicacións regulares entre mestras e mestres e familias. ACADADO.
- A02.2: Videotutoriais (data prevista fin – Primeiro Trimestre): na acta primeira recordamos que ao inicio de curso, levouse a cabo unha reunión presencial coas nais e pais das alumnas e alumnos na cal se lles explicou como instalar e usar a App. “ABALAR MOBIL” para así poder ter comunicacións regulares entre mestras e mestres e familias. Deste vez, a maiores, creamos videotutoriais para a súa instalación e posterior uso que subimos á páxina web do centro https://www.ceipprincesaespanha.org/ e que difundimos tamén a través das redes sociais e polos grupos de difusión. ACADADO. -
OBXECTIVO NÚMERO 3:
Analizar e salvar as carencias básicas do alumnado en competencia dixital.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A03.1: Estudo das necesidades fundamentais do alumnado de acceso ás TICS (data prevista fin – Primeiro Trimestre): pasamos uns cuestionarios de avaliación inicial a través dos equipos informáticos da aula de informática do centro para detectar as necesidades do alumnado con respecto ao acceso ás TICS no seu fogar, dende 3º a 6º de Ed. Primaria. 1º e 2º de Ed. Primaria levaron un cuestionario impreso para casa. Estamos á espera de que todos sexan entregados para cumprir coa seguinte acción deste obxectivo (A03.2). ACADADO.
O previsto para a implementación do PD no segundo trimestre atópase en estado realizado, correspondendo aos obxectivos e accións que a continuación se detallan:
OBXECTIVO NÚMERO 1:
Avanzar no uso e coñecemento dos EDI e o software dos mesmos para a creación e o uso co alumnado.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A01.2: Desenvolvemento da formación (data prevista fin – Primeiro Trimestre): debido a que o PFPP nos foi concedido a finais de novembro, a formación “As TIC no centro educativo. A pizarra dixital como ferramenta docente. Iniciación á robótica” (O2231032) foi aprazada para o terceiro trimestre por falta de tempo. Tivemos unha formación o 20 de abril sobre os paneis dixitais interactivos que nos chegaron ao centro. O formador, Ignacio, deunos unha formación de dúas horas que nos serviu para arranxar as nosas dúbidas e para pornos ao día para as nosas futuras clases. ACADADO.
- A01.3: Creación de actividades para EDI (data prevista fin – Segundo Trimestre): esta acción a desenvolver queda adiada para o Terceiro Trimestre por falta de dispoñibilidade horaria. PENDENTE.
OBXECTIVO NÚMERO 3:
Analizar e salvar as carencias básicas do alumnado en competencia dixital.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A03.2: Elaboración e aplicación duns obxectivos mínimos por ciclo (data prevista fin – Primeiro/segundo trimestre): xa temos todos os resultados analizados. ACADADO.
O previsto para a implementación do PD no segundo trimestre atópase en estado realizado, correspondendo aos obxectivos e accións que a continuación se detallan:
OBXECTIVO NÚMERO 1:
Avanzar no uso e coñecemento dos EDI e o software dos mesmos para a creación e o uso co alumnado.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A01.3: Creación de actividades para EDI (data prevista fin – Segundo Trimestre): seguimos creando actividades para EDI. PENDENTE (PARCIALMENTE).
- A01.4: Videotitoriais para compartir nas redes (data prevista fin – Terceiro Trimestre): estase desenvolvendo. PENDENTE (PARCIALMENTE).
OBXECTIVO NÚMERO 3:
Analizar e salvar as carencias básicas do alumnado en competencia dixital.
· ACCIÓNS A DESENVOLVER:
- A03.3: Aplicación práctica dos obxectivos plantexados (data prevista fin – Segundo/Terceiro Trimestre): estamos realizando a aplicación dos obxectivos do PDC para a súa consecución coa comunidade educativa. PENDENTE (PARCIALMENTE).
*A maiores:
- Estase traballando co material de Polos Creativos, coa implicación do profesorado.
- Estase a subir a revisión do PDC na aplicación EduCalidade.
- As alumnas e alumnos de 6º de Primaria tiveron unha charla/conversa e formación na biblioteca desenvolvida por “Navega con Rumbo” sobre os mellores hábitos e consellos á hora de navegar na rede.
Avaliación
Realizarase ao finalizar do proceso, ao tentar interpretar, valorar e xulgar os resultados alcanzados en función dos obxectivos marcados na planificación xeral do Plan de Acción. Permitiranos razoar sobre os obxectivos alcanzados, o grao de satisfacción das necesidades establecidas, ver os puntos positivos e negativos para tentar darlles solucións. Permitirá determinar os obxectivos alcanzados nun momento determinado.
Non vai constituír un acto illado, independente ou último do proceso, senón que vai forma parte dun proceso continuo en conexión coa avaliación procesual. Establecerase unha investigación preto da práctica, unha cuantificación e cualificación que se reflectirá no período posterior.
Os membros do equipo de Dinamización do Plan Dixital de Centro do CEIP Princesa de España chegamos á unha conclusión moi positiva, en canto ao cumprimento dos obxectivos prantexados coas súas respectivas accións, posto que un 80% delas obtiveron o resultado de "ACADADO".
As accións que quedan contamos de acadalas para o próximo curso.
A pesares do optimismo co que avaliamos o noso PDC, establecemos varias propostas de mellora:
- As accións relacionadas coa "Creacion de actividades para EDI e PDIs" (A01.3) e cos "Videotitoriais para compartir nas redes" (A01.4) non obtiveron o resultado de "ACADADO", polo tanto propomos que para o ano se leven a cabo PFPPs no claustro, que permitan un maior coñecemento de todos/as os/as mestres/as e así, facilitar o desenvolvemento de ditas accións.
- Maior uso dos Polos Creativos. Tamén sería necesario levar a cabo formacións entre o profesorado para aproveitar máis o material que nos chegou de Polos Creativos (Plóter de corte, impresora 3D, son combinado con imaxe...) e, deste xeito levar a cabo un proceso de ensinanza moito máis motivador, constructivo, enriquecedor e adaptado ás esixencias tecnolóxicas da sociedade moderna na que vivimos.
Comunicación e difusión
A primeira comunicación da existencia do PDC será, como se di na norma, o coñecemento por parte do Claustro, dado que hai que informalo e darán a súa opinión sobre a idoneidade do mesmo. A continuación, pasará ao Consello Escolar, a quen se lle fará un achegamento do mesmo, presentándolle o produto final xurdido de todo o proceso e que terán que emitir a súa opinión que, de ser favorable, resultará aprobado para o seu desenvolvemento e aplicación.
Superados os trámites anteriores, a difusión do plan levarase a cabo a través da páxina web do cole, cando se informe ao claustro de mestres e sexa aprobado polo consello escolar, así como nas reunións de principio de curso coas familias e aos novos membros do claustro.
Ao longo do curso tamén se difundirá a través doutros medios como dípticos, carteis e outras actuacións a través da rede que irán dando a coñecer as partes máis importantes do PDC para que todos os membro da comunidade educativa o sintan como propio.