Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O equipo TIC reúnese todos os mércores de 11:30 a 12:20 horas e trata os diferentes obxectivos e accións a realizar no Plan TIC.
Recóllese nun documento as accións que se realizan en cada un dos obxectivos para finalmente trasladar esa información ao Plan TIC en Educalidade.
O01PD. Elaboramos un Plan de Formación Permanente de Profesorado: No que buscamos primeiro formar ao Equipo TIC para un control da maqueta Abalar que permita a instalación, actualización e aproveitamento dos recursos TIC. En segundo lugar formar ao profesorado na utilización da maqueta Abalar para o aproveitamento das aplicacións das que dispón a nivel ofimático e educativo e para a configuración de escritorio e organización da información en carpetas. E en terceiro lugar formar ao profesorado na configuración e matriculación de participantes nun curso, utilización e creación de recursos e na avaliación do alumnado a través da aula virtual.
O02PD. Apróbase en claustro a realización dos seguintes proxectos interdisciplinarios cunha importante compoñente dixital: 1. Digicraft. 2. Radio Roxar. 3. Revista do Picurí. 4. Radio na Biblio. E constitúense os equipos de traballo.
O03PD. Infórmase ás familias de que se estableceuse como principal vía de comunicación coas familias a aplicación abalarMóbil. Ademais, o correo electrónico utilízase para comunicacións relacionadas con organismos de control e xestión do centro. En caso de Urxencia utilízase a comunicación máis inmediata a través de chamada telefónica. As comunicacións por circulares en papel impreso redúcense máis dun 80% respecto a cursos anteriores á pandemia. Son fundamentalmente solicitudes de autorización de excursións e matriculación. A páxina web do centro, as redes sociais e os blogs utilízanse para facer visibles as diversas accións e actividades do centro. A aula virtual serve de comunicación co alumnado na súa formación e avaliación académica.
O04PD. O equipo TIC crea os diferentes cursos e realiza a matriculación masiva do alumnado. O profesorado contribúe na matriculación de alumnado. O profesorado publica recursos educativos nos seus cursos da Aula Virtual. O alumnado de secundaria e parte do alumnado de primaria sabe acceder a aula virtual e realiza as actividades propostas polo profesorado.
O05PD. Créanse os cursos que levan a realización de proxectos interdisciplinarios nos que colaboran as materias de Tecnoloxía e dixitalización de 1º ESO e o proxecto competencial de 1º ESO.
O06PD. Créase a través do plan de formación de profesorado un curso de formación destinado á creación de contidos na aula virtual. Créase na aula virtual un curso para xestionar o desenvolvemento de formación. Créase para cada profesor/a participante o seu propio curso laboratorio na aula virtual do centro para realizar as tarefas encomendadas para a súa aprendizaxe na creación de recursos e na avaliación do alumnado.
O07PD. O equipo TIC elabora unha guía de resolución de incidencias básicas.
O08PD. Créase a través do plan de formación permanente de profesorado un grupo de traballo O2205141 - PFPP O2231106 Formación na maqueta Abalar destinado á aprendizaxe: da instalación, da actualización, da instalación de programa EPOPTES e Samba e a configuración da maqueta Abalar.
O09PD. O equipo TIC promociona o uso da maqueta Abalar entre o profesorado do centro.
O10PD. O equipo TIC consigue a maqueta E-dixgal grazas ao asesor do Plan TIC.
O11PD. O equipo TIC xestiona a creación de cursos ao inicio de curso da aula virtual. O profesorado colabora coa matriculación do alumnado nos seus cursos.
O12PD. O equipo directivo e o equipo TIC considera a páxina web do centro é unha das principais vías de promoción das actividades realizadas no centro. Ademais, publican as principais actividades desenvolvidas polo centro.
O equipo directivo publica a documentación que precisan as familias do centro.
O13PD. O equipo directivo e o equipo TIC considera que as redes sociais permiten promocionar a labor do centro a toda a comunidade educativa posto que as publicacións que se realicen son notificadas de xeito inmediato a meirande parte familias. O equipo directivo e o equipo TIC publican as principais actividades desenvolvidas polo centro.
O14PD. Créase a través do plan de formación de profesorado un curso de formación destinado á creación de contidos e a avaliación na aula virtual. Créase na aula virtual un curso para xestionar o desenvolvemento de formación. Créase para cada profesor/a participante o seu propio curso laboratorio na aula virtual do centro para realizar as tarefas encomendadas para a súa aprendizaxe na creación de recursos e na avaliación do alumnado.
O15PD. Publícase na Aula Virtual no curso PFPP a información da Red Educativa Dixital Agueiro.
O16PD. O equipo directivo xestiona a creación de contas de usuario para o alumnado para obter a conectividade por wifi nos equipos portátiles do centro. O equipo directivo e o equipo TIC xestiona as incidencias de conectividade a través da Unidade de Atención a Centros.
O17PD. O equipo directivo e o equipo TIC elabora un inventario do equipamento dixital do centro e solicita a través do plan dixital o equipamento que precisa o centro.
O01PD. Ponse en marcha diferentes itinerarios de formación: un seminario de formación de profesorado: O2206174 - PFPP O2231106 para na utilización da maqueta Abalar para o aproveitamento das aplicacións das que dispón a nivel ofimático e educativo e para a configuración de escritorio e organización da información en carpetas. Un grupo de traballo O2205141 - PFPP O2231106 para formar ao Equipo TIC para un control da maqueta Abalar que permita a instalación, actualización e aproveitamento dos recursos TIC. E un curso de formación de profesorado: O2201048 - PFPP O2231106 para a configuración e matriculación de participantes nun curso, utilización e creación de recursos de recursos e na avaliación do alumnado a través da aula virtual.
O02PD. No proxecto de Digicraft realízanse tarefas de formación por videoconferencia. Aplícanse as tarefas traballadas na formación á práctica co alumnado de 4º e 6º de primaria. No proxecto de radio Roxar realízanse gravacións de podcast e programas de radio co alumnado de Educación Secundaria Obrigatoria ao longo de todo o curso utilizando o equipo de gravación do centro e o software libre Audacity. No proxecto da revista Picurí recóllense elabora o profesorado co alumnado os artigos con fotos (utilizando libre office) das principais actividades desenvolvidas no centro nos derradeiros dous cursos. No seguinte trimestre utilízanse os programas Canva para a maquetación e o GIMP para o tratamento de imaxes. No proxecto de radio na Biblio realízanse tarefas de formación do alumnado. E realízanse gravacións co alumnado de educación primaria e de educación secundaria co equipo de gravación do centro e o software libre Audacity.
O03PD. Difúndese á comuniidade educativa as vías de comunicación a través da páxina web do centro onde se recolle a información os medios e ferramentas de comunicación co centro e coas circulares envíase tamén información co enderezo do centro, co teléfono e co correo electrónico.
O04PD. O profesorado nas materias TIC guía ao alumnado nun comportamento responsable na creación de contidos. O alumnado de secundaria coñece o significado de propiedade intelectual e o de dereitos de autor.
O05PD. O profesorado ao longo de todo o curso guía ao alumnado nos proxectos interdisciplinarios para a creación dos seus propios proxectos e produtos.Propoñense tarefas na aula virtual para que o alumnado poida subir os diferentes elementos dos seus proxectos.
O06PD. O profesorado aprende no curso de creación de contidos e avaliación na aula virtual a crear materiais e recursos dixitais e a avalialos a través de cursos proba. Ademais, crea recursos adaptados as necesidades educativas do seu alumnado na aula virtual a través dos seus propios cursos laboratorio
O07PD. O equipo TIC elabora contidos de formación e probas de avaliación prácticas para o profesorado para a resolución de incidencias dentro do seminario e o curso do PFPP. O profesorado aprende a resolver incidencias básicas co equipamento informático do centro. O alumnado de materias de TIC aprende os diferentes compoñentes do hardware dun ordenador e a súa funcionalidade e a resolver incidencias básicas de equipamento comprobando conexións: eléctricas, periféricos de hardware de entrada e saída (pantalla, teclado, rato, lousa dixital, son), conexións de rede, conexións internas (disco duro, memorias ram, electricidade, ...).
O08PD. O equipo TIC recibe formación na instalación e actualización de aplicacións na maqueta ABALAR, para a configuración do escritorio, para instalación de aplicacións Epoptes e Samba.
O09PD. No seminario e o curso de formación do Plan de Formación Permanente de Profesorado (PFPP) do centro para este curso traballaron en ordenadores coa maqueta Abalar como sistema operativo. Ademais, ensinouse como configurar o escritorio do ordenador.
O10PD. O equipo TIC proba a maqueta do plan E-Dixgal
O11PD. O equipo TIC xestiona as incidencias relacionadas coa inclusión de novos usuarios e o esquecemento de contrasinais de acceso á aula virtual.
O12PD. O equipo directivo e o equipo TIC publican as principais actividades desenvolvidas polo centro na páxina web do centro. O equipo directivo publica a documentación que precisan as familias do centro.
O13PD. O equipo directivo e o equipo TIC publican as principais actividades desenvolvidas polo centro nas redes sociais.
O14PD. O profesorado aprende no seminario e no curso de creación de contidos e avaliación na aula virtual a aprende a crear a crear recursos e actividades avaliables para poder asocialas no derradeiro trimeste ao libro de cualificacións.
O15PD. O asesor do Plan Dixital explica no Seminario do PFPP o funcionamento da Rede Dixital AGUEIRO.
O16PD. O equipo TIC elabora contidos de formación e probas de avaliación prácticas para o profesorado para a resolución de incidencias relacionadas coa conectividade dentro do seminario e o curso do PFPP. O profesorado aprende a resolver incidencias básicas de conectividade. O alumnado de materias de TIC aprende a resolver incidencias básicas de conexións de rede.
O17PD. O equipo directivo e o equipo TIC recolle as principais necesidades de equipamento informático para a xestión e adminstración do centro, para aulas de informática, para o funcionamento da biblioteca, para o desenvolvemento de materias TIC e dos proxectos interdisciplinarios, para o desenvolvemento do proceso de ensino e aprendizaxe en educación infantil, primaria e secundaria, do alumnado.
O01PD. Finalízanse os diferentes itinerarios de formación: o seminario de formación de profesorado: O2206174 - PFPP O2231106, o grupo de traballo O2205141 - PFPP O2231106 e o curso de formación de profesorado: O2201048 - PFPP O2231106
O02PD. Finalízanse as tarefas que quedan recollidas nas memorias de cada proxecto. Os recursos adquiridos e utilizados en cada proxecto quedan recollidos nas memorias de cada proxecto. Os produtos obtidos están subidos na páxina web do centro, nas redes sociais do centro (facebook, twitter e instagram), no blog da biblioteca Ramón Caride e no blog de EDL do centro. Hai que destacar que todos os proxectos teñen como protagonistas o alumnado de primaria e secundaria do centro. Son eles os que realizan as tarefas de Digicraft, os que realizan as gravacións de podcast e programas en Radio Roxar e na Radio na Biblio e os que elaboran a revista Picurí do noso centro.
O03PD. Rexistranse as comunicacións realizadas coa aplicación de comunicación abalarMobil, as circulares enviadas ás familias, as entradas do alumnado na aula virtual.
O04PD. O alumnado das materias TIC utiliza, comparte e modifica recursos segundo a licencia Creative Commons. Ademais, o alumnado aprende a comunicarse de forma segura recoñecendo enlaces dubidosos, descargando aplicacións de lugares oficiais, navegando por páxinas seguras, tendo coidado con contactos descoñecidos nas redes sociais, e utiliza contrasinais seguros.
O05PD. O alumnado sube os seus proxectos a aula virtual: xogo de Xadrez, xogo de Twister e xardineiras con plantas aromáticas. Publícanse na web do centro un resumo do desenvolvemento do proxecto “Mellora dos patios de secundaria” neste curso.
O06PD. Cada semana o alumnado de secundaria e parte do alumnado de primaria vai co profesorado a aula de informática nas súas horas de clase e/ou nas titorías e acceden a aula virtual para realizar as tarefas propostas polo profesorado.
O07PD. O equipo TIC avalía o coñecemento do profesorado e do alumnado de secundaria para resolver incidencias mediante probas prácticas nas sesións do PFPP na aula de informática II do centro.
O equipo TIC establece un protocolo para xestionar as incidencias informáticas do centro.
O08PD. O equipo TIC pon en práctica o aprendido na formación e instala e actualizaa maqueta Abalar e aplicacións como Epoptes e Samba nos equipos das aulas de informática do centro (38 equipos).
O09PD. No seminario e o curso de formación do PFPP do centro traballaron con aplicativos da maqueta como: captura de Pantalla, Buscador Nautilus e Xestor de Ficheiros, Libre Office, GIMP e Lumi. O equipo TIC instalou a maqueta Abalar nos ordenadores das aulas do centro que non tiñan maqueta Abalar. Quedan os ordenadores de xestión de centro instalados dende a Xunta de Galicia con sistema operativo Windows.
O10PD. Os titores dos cursos do terceiro ciclo de educación primaria teñen unha predisposición positiva cara o plan E-Dixgal.
O11PD. O equipo TIC elabora un protocolo de xestión da aula virtual e o pon en funcionamento para unha mellor xestión da mesma.
O12PD. O equipo directivo e o equipo TIC publican as principais actividades desenvolvidas polo centro.
O equipo directivo publica a documentación que precisan as familias do centro. O equipo TIC considera que é importante a formación para unha mellor xestión e promoción da páxina web do centro.
O13PD. O equipo directivo e o equipo TIC publican as principais actividades desenvolvidas polo centro nas redes sociais. O equipo TIC considera que é importante regular mediante un protocolo a xestión das redes sociais.
O14PD. O profesorado aprende no seminario e no curso de creación de contidos e avaliación na aula virtual a aprende a crear o seu libro de cualificacións, a crear actividades avaliables (tarefa, H5P, etc.) asociar as actividades ao libro de cualificacións, realizar as actividades e avaliar as actividades e ver as notas no libro de cualificacións.
O15PD. O profesorado que participou no PFPP ten unha predisposición positiva respecto a Rede Dixital AGUEIRO.
O16PD. O equipo TIC avalía o coñecemento do profesorado e do alumnado de secundaria para resolver incidencias mediante probas prácticas nas sesións do PFPP na aula de informática II do centro. O equipo TIC establece un protocolo para xestionar as incidencias informáticas do centro entre elas as incidencias relacionadas coa conectividade.
O17PD. O equipo directivo encárganse de proporcionar os seguintes recursos:
Renovación de equipamento para a comunicación e protección de datos persoais nas dependencias de administración e xestión do centro. Memorias RAM, discos sólidos, auriculares con micrófono, adaptadores USB a son e a maqueta Abalar nas aulas de informática. Ordenadores portátiles, un carro de carga e un convertedor de rede cableada a sinal wifi na biblioteca do centro. Horarios e equipos optimizados para utilizar nas materias TIC nas aulas de informática. Adaptación dun espazo para que serva como estudo de son e equipamento novo de son para o proxecto de Radio na Biblio. Televisións táctiles con teclado e rato para as aulas de infantil e do primeiro e segundo ciclo de educación primaria para este curso e do terceiro ciclo de primaria e educación secundaria para o vindeiro curso. Ademais, proporciona pantallas para que permita ao profesorado traballar cando o alumnado utilice a televisión dixital. Proporciona equipos portátiles ao alumnado que non dispón nas súas casas equipos informáticos. Proporciona teléfonos de centro para utilizar nas excursión e nas sesións de educación física do centro
O equipo TIC establece un plan para a reciclaxe do equipamento informático do centro a medida que se realice a renovación do equipamento informático.
Avaliación
Establecemos que o procedemento de avaliación baséase nos obxectivos acadados a través do cumprimento das accións de cada un deles.
Acadáronse os seguintes doce obxectivos:
O01PD. Participar nun plan de formación do profesorado en ferramentas dixitais. O02PD. Seleccionar e participar en proxectos interdisciplinarios que utilicen ferramentas dixitais. O03PD. Promover nas familias o uso das ferramentas dixitais para a comunicación co centro. O04PD. Promover o uso da Aula Virtual do centro polo alumnado. O05PD. Fomentar a implicación, colaboración e creatividade mediante tarefas interdisciplinarias a través das tecnoloxías dixitais. O06PD. Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente. O07PD. Reducir número e o tempo de resolución de incidencias a resolver polo equipo TIC relacionadas co funcionamento do equipamento. O08PD. Formar ao equipo TIC sobre a maqueta abalar (nivel avanzado). O09PD. Migrar os equipos informáticos do centro ao software libre (maqueta Abalar). O11PD. Mellorar a xestión da Aula Virtual. O16PD. Mellorar a conectividade. O17PD. Determinar as necesidades de equipamento informático do centro para a súa renovación e reciclaxe.
Os restantes cinco obxectivos foron iniciados nas súas accións pero non acadados:
O010PD. Promover o coñecemento do Plan E-Dixgal. O012PD. Mellorar a a xestión da páxina web do centro. O013PD. Mellorar a xestión, manexo, educación e colaboración a través das redes sociais do centro. O014PD. Promover a avaliación (heteroavaliación, coavaliación e autoavaliación) a través da Aula Virtual. O015PD. Promover o coñecemento da Rede Educativa Dixital AGUEIRO.
O Plan TIC do noso centro é un proxecto ambicioso que ten 17 obxectivos que se interrelacionan dependendo a consecución duns da realización doutros.
O traballo desenvolvido dende o inicio de curso polo Equipo TIC en colaboración co equipo directivo, o profesorado do centro e o alumnado permitiu acadar 12 dos obxectivos.
Para lograr estes obxectivos foi fundamental o Plan de Formación Permanente de Profesorado. Este permitiunos desenvolver as competencias dixitais entre o profesorado do centro. Este desempeño levou a unha mellora significativa na autonomía do profesorado na xestión das competencias dixitais de modo que permitiu contribuir a consecución de obxectivos que sabiamos que dependían deles. Así grazas a formación do profesorado conseguimos contribuir a obxectivos relacionados con:
1. Fomentar a implicación, colaboración e creatividade mediante tarefas interdisciplinarias a través das tecnoloxías dixitais.
2. Participar en proxectos interdisciplinarios que utilizan ferramentas dixitais.
3. Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente.
4. Promover o uso da aula virtual do centro polo alumnado.
5. Promover a avaliación a través da aula virtual.
6. Mellorar a xestión da aula virtual.
7. Reducir o número e o tempo de resolución de incidencias relacionadas co funcionamento do equipamento.
Por outra banda o Plan de Formación de Profesorado tiña un grupo de traballo para a aprendizaxe avanzada na maqueta Abalar por parte do equipo TIC.Isto permitiu a consecución dos obxectivos relacionados con:
1. Migrar os equipos informáticos do centro ao software libre (maqueta Abalar)
2. Reducir o número e o tempo de resolución de incidencias relacionadas co funcionamento do equipamento e da conectividade.
3. Determinar as necesidades reais de equipamento informático do centro para a súa renovación e reciclaxe
Ademais, dende o equipo TIC xestionouse a preparación das sesións de formación nos seminario e no curso para o profesorado contribuíndo deste xeito aos obxectivos relacionados coa formación do profesorado.
Se ben é certo que non acadamos todos os obxectivos hai que destacar que a labor de formación permitiu acadar máis do 70% dos obxectivos que dependían de converter as nosas debilidades en fortalezas. O escaso 30% restante non foi deixado de lado senon que foi iniciado e pretendemos rematalo o vindeiro curso.
O equipo TIC propón para o vindeiro curso as seguintes propostas:
1. Fortalecer os obxectivos acadados neste curso favorecendo a formación do profesorado
1.1. Elaboraremos vídeos titoriais curtos que permitan ao profesorado consultar calquera dúbida para a administración de cursos, a creación de contidos dixitais e a avaliación a través da aula virtual.
1.2. Probaremos a eficiencia dos protocolos elaborados para a resolución de incidencias e para a xestión da aula virtual.
1.3. Fomentaremos a implicación, colaboración e creatividade mediante tarefas interdisciplinarias a través das tecnoloxías dixitais.
1.4. Participaremos en proxectos interdisciplinarios que utilizan ferramentas dixitais.
2. Completar e mellorar os obxectivos que non se puideron rematar este curso relacionados con:
2.1. Promover de forma máis exhaustiva o coñecemento do Plan E-Dixgal como entorno virtual de aprendizaxe, ao que se pode acceder offline a través da maqueta Abalar. Ademais, proporcionan toda a documentación para unha formación inicial e unha formación avanzada. Buscaremos promover o seu coñecemento no primeiro trimestre para unha posible solicitude de incorporación para o vindeiro curso dada a positiva predisposición do profesorado.
2.2. Mellorar a xestión da páxina web do centro para o que se promoverá crearase un grupo de formación para a aprendizaxe de Drupal para mellorar a xestión da páxina web do centro. A través do proxecto de webs dinámicas búscase principalmente favorecer a comunicación coa comunidade educativa permitindo o achegamento da labor realizada no noso centro ás familias.
2.3. Mellorar a xestión, manexo, educación e colaboración a través das redes sociais do centro.
2.4. Promover a realización da avaliación a través da Aula Virtual para o que cremos necesario promover a continuidade da formación do profesorado coa Aula Virtual para asentar a creación de contidos e a creación e utilización de libros de cualificación.
2.5. Promover o coñecemento e a utilización da Rede Educativa Dixital AGUEIRO que combina un portafolio dixital máis unha rede social educativa.
O portafolio dixital é un sistema no que o alumnado pode rexistrar de forma permanente "evidencias da súa aprendizaxe" en formatos que poden ser almacenados dixitalmente: documentos, páxinas, fotos, vídeos, ...etc. Todos estes elementos chámanse "artefactos" en Agueiro.
A rede social educativa é un sistema que ofrece a posibilidade de crear comunidades dixitais educativas en liña, onde poden interactuar o alumnado e o profesorado. Pero en Agueiro pódense facer moitas máis cousas, utilizando diversas ferramentas dixitais.
3. Incorporar novos obxectivos:
3.1. Promover o coñecemento e uso de Abalar Box como directorio de almacenamento corporativo.
3.2. Colaborar co plan Espazos libres de móbiles incluído no proxecto de Hábitos Saudables do centro para preservar os tempos libres de tecnoloxía dixital para o noso alumnado e profesorado do centro.