Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.           Introdución

1.1.       Datos básicos do centro

Nome do centro: CPI Plurilingüe de Rodeiro

Dirección: Rúa B, nº 14

Correo: cpi.rodeiro@edu.xunta.es

Páxina web: https://www.edu.xunta.gal/centros/cpirodeiro/  

Etapas educativa: Infantil, primaria e ESO

Nº de alumnado: 167

Profesorado: 26

 

1.2.       Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

¿                   O Centro Público Integrado de Rodeiro é o único Centro do Concello do mesmo nome, situado na súa capitalidade (Rodeiro) e, ó que polo tanto, acoden alumnos de  tódolos pobos do mesmo, repartidos nun total de vinte parroquias: ALCEME, ASPERELO, AZ, CAMBA, SAN SALVADOR, SANTA EULALIA, CARBOENTES, FAFIÁN, GUILLAR, NEGRELOS, PEDROSO, PORTELA, RIO, RIOBÓ, RODEIRO, SALTO, SENRA e VILELA.

Ten unha extensión de 167 quilómetros cadrados e unha poboación de entorno ós 3000 habitantes. Pola súa situación xeográfica estamos en plena zona de montaña, (nas ladeiras do Monte Faro) e totalmente rural, posto que  non  se observa ningún núcleo urbano de certa relevancia. A calidade de vida está por debaixo da media galega, ó ser unha zona deprimida carente de industria. O seu nivel cultural é medio-baixo. Dedícanse maioritariamente ós traballos gandeiros e agrícolas, e como característica coas demais zonas rurais de Galicia a súa poboación está bastante envellecida, A infraestrutura dos servizos sociais cínguese case exclusivamente ó núcleo urbano: Biblioteca, Centro Médico, Concello, Garda Civil, Polideportivo, Pistas deportivas.

A lingua usual é o galego case que no 100% dos habitantes polo que a súa implantación xa podemos considerar que está feita se menoscabo do apoio que precisa e a valoración da mesma é, salvo casos illados, positiva.

O centro vén funcionando dende 1974 e actualmente conta con 13 unidades, estando atendidas por 28 profesores de Infantil, Primaria e Secundaria.

Os alumnos contan con transporte escolar pola mañá e pola tarde, dado que ó mediodía comen no comedor escolar do centro. O CPI declárase  aconfesional, aínda que a maioría dos pais solicitan o ensino da Relixión Católica.

 

¿                   A incardinación e contribución do Plan Dixital ao Proxecto Educativo fai que o centro conte con máis recursos para conseguir os obxectivos fixados nas diferentes programacións didácticas.

 

¿                   A contribución do Plan Dixital á Programación Xeral Anual do curso 22/23 permitirá insertar e introducir novos aspectos relacionados coa dixitalización do centro.

 

1.3.       Breve xustificación do mesmo.

O noso Plan Dixital plantexámolo de acordo coa seguinte normativa:

 

¿                   Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

¿                   Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

¿                   Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

¿                   Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

  

1.4.       Proceso de elaboración

Este Plan Dixital elaborámolo partindo das directrices transmitidas polo CEFORE. Para o seu desenvolvemento comezamos coa realización dun traballo de campo que consistiu na recollida de datos a través de enquisas nas que participaron tanto alumnado como profesorado do CPI de Rodeiro. A continuación fixemos unha análise dos resultados desas enquisas e de aí un DAFO que nos permitiu coñecer as fortalezas, debilidades, ameazas e oportunidades para poder desenvolver o plan. Despois fíxose unha valoración que nos permitiu extraer conclusións.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

1.           Situación de partida

 

1.1.       Infraestrutura, equipamento e servizos dixitais

 

¿       O centro dispón de dúas aulas de informática, ademais de contar a maioría das aulas con pizarras dixitais, proxectores e ordenadores. O centro conta tamén con conexión a fío inalámbrico (wifi) e conexión por cable.

¿       Na biblioteca tamén contamos con ordenadores portátiles aínda que están obsoletos, o mesmo sucede na sala de profesores, departamentos, aulas de informática no que sería conveniente facer unha renovación dos equipos.

¿       Exceptuando a UAC, non contamos con ningún outro servizo dixital que nos fagan o mantemento básico dixital.

¿       Na actualidade, as TIC contribuíron a desenvolver o protocolo do Plan de Continxencia.

 

1.1.       Fontes empregadas para a análise DAFO

 

Areas

Grupos

Ensinanzas

 

A -Liderado

Equipo Direct.

3 Primaria     3 ESO

 

Profesorado

3.6 Primaria   3.6 ESO

 

Alumnado

 

B- Colaboración e redes

Equipo Direct.

3.5 Primaria   3.5 ESO

 

Profesorado

3.5 Primaria   3.5 ESO

 

Alumnado

3.5 Primaria   3.5 ESO

 

C- Infraestruturas e Equipos

Equipo Direct.

3.4 Primaria   3.4 ESO

 

Profesorado

3.1 Primaria   3.1 ESO

 

Alumnado

3 Primaria   3 ESO

 

D- Desenvolvemento profesional continuo

Equipo Direct.

3.4 Primaria

3.4 ESO

 

Profesorado

3.1 Primaria   3.1 ESO

 

Alumnado

 

E- Pedagoxía:

Apoio e Recursos

Equipo Direct.

3.8 Primaria   3.8 ESO

 

Profesorado

3.6 Primaria   3.6 ESO

 

Alumnado

 

F- Pedagoxía:

Implementación na aula

Equipo Direct.

3.1 Primaria

3.1 ESO

 

Profesorado

3.5 Primaria   3.5 ESO

 

Alumnado

3.1 Primaria   3.1 ESO

 

G- Prácticas de avaliación

Equipo Direct.

3.5 Primaria   3.5 ESO

 

Profesorado

3.4 Primaria   3.4 ESO

 

Alumnado

H- Competencias dixitais do alumnado

Equipo Direct.

3.7 Primaria   3.7 ESO

 

Profesorado

3.7 Primaria   3.7 ESO

 

Alumnado

3.7 Primaria   3.7 ESO

 

 

 

 

 

Interno
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Externo
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Análise

INTERNOS:

INFRAESTRUTURAS- EQUIPAMENTO

Fortaleza: Pizarras dixitais en case todas as aulas.

Debilidad: Os ordenadores das aulas están obsoletos.

 

PERSOAL DOCENTE

Fortaleza: O profesorado do centro está implicado nas ferramentas dixitais.

Debilidad: Inseguridade do profesorado no uso dos recursos dixitais máis alá do seu uso como apoio nas aulas.

 

PERSOAL NON DOCENTE

Fortaleza: O persoal administrativo ten formación e usa as novas tecnoloxías habitualmente.

Debilidad: Carecen de formación en novas tecnoloxías e ferramentas dixitais.

 

ALUMNADO

Fortaleza: Teñen interese e certa habilidade no emprego das ferramentas tecnolóxicas.

Debilidad: O uso que se fai, en ocasións, non é o máis idóneo.

 

FAMILIAS

Fortaleza: Mostran unha boa disposición e sensibilidade cara o emprego das novas tecnoloxías.

Debilidad: Un porcentaxe elevado non conta con conexión a internet.

 

OFERTA

Fortaleza: Aumento na oferta de cursos.

Debilidad: Carencia de formación en tecnoloxías dixitais.

 

ORGANIZACIÓN DO CENTRO

Fortaleza: Interese por mellorar as ferramentas dixitais.

Debilidad: Páxina web pouco actualizada.

 

EXTERNOS:

ADMINISTRACIÓN EDUCATIVA

Oportunidade: Facilidade para a realización de cursos de formación.

Ameaza: Baixos incentivos.

 

LEXISLACIÓN

Oportunidade: Continuas actualizacións e melloras.

Ameaza: Imposicións no modelo de realización.

 

CONTORNA

Oportunidade: Comunicacións eficaces e rápidas.

Ameaza: Dependencia das conexións ás redes, que en ocasións son deficientes.

 

ANPA

Oportunidade: Abertos a colaborar.

Ameaza: Non se aprecian.

 

OUTRAS ENTIDADES

Oportunidade: Rapidez na difusión da información.

Ameaza: Non se aprecian.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
OBXECTIVO 1: Actualizar e dinamizar a páxina web do centro
OBXECTIVO 2: Dispoñer dunha asistencia técnica eficaz para resolver os problemas cos equipos dixitais do centro. Protocolo actuación UAC
OBXECTIVO 3: Actualizar e mellorar o material informático nas aulas
OBXECTIVO 4: Adquirir competencias dixitais por parte do profesorado do centro
OBXECTIVO 5: Facer un bo uso das competencias dixitais

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

Reunións periódicas por parte dos membros que formamos o equipo e co mentor da consellería.

2º Trimestre

Reunións periódicas por parte dos membros que formamos o equipo e co mentor da consellería.

3º Trimestre

Reunións periódicas por parte dos membros que formamos o equipo e co mentor da consellería. Faise unha análise dos progresos realizados e propostas de mellora para o vindeiro curso.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será trimestral. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

Valoración xeral

No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será anual. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Os obxectivos foron acadados. 

Proposta de mellora

- Dixitalizar documentos do centro.

- Revisión de DAFO.

- Continuar mellorando a páxina web do centro.

Aspectos a fortalecer fundamentalmente a conectividade do centro.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Foi aprobado en claustro e consello escolar, polo tanto informados. Empregouse a mesma forma de proceder que as demais memorias que se levan a cabo a final de curso. Difundirase tamén a través da páxina web do centro.