Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
-O seguimento realizarase mensualmente polos responsables de cada unha das accións dos obxectivos indicados no plan.
-Nunha reunión trimestral convocada pola persoa coordinadora do PD comprobarase o estado de execución de cada unha das tarefas proxectadas.
-Emitirase un informe coa valoración dos resultados, xunto coas posibles modificacións, propostas de mellora e a planificación para o seguinte trimestre.
Realizouse o seguemento trimestral de acordo co planificado e para poder analizar a evolución do plan dixital, estudando a execución das accións e valorando os indicadores dos obxectivos propostos.
Consideramos que as accións relacionadas cos obxectivos do plan dixital correspondentes ao 1ª trimestre desenvólvense segundo o programado e realizamos a seguinte análise cualitativa:
-O obxectivo O01PD está en progreso, buscando adaptar os formularios a todo tipo de incidencias e ao entorno Office 365 facilitado pola Consellería.
-O obxectivo O02PD está en proceso, comezouse a formación coas necesidades detectadas entre o profesorado.
-O obxectivo O03PD ten varias accións adiadas por falta de tempo.
-O obxectivo O04PD está pendente da activación por parte de AMTEGA da aplicación Inventario.
-O obxectivo O05PD está en proceso e xa se realizaron as obras e a instalación do mobiliario da aula tecnolóxica.
Realizouse o seguemento trimestral de acordo co planificado e para poder analizar a evolución do plan dixital, estudando a execución das accións e valorando os indicadores dos obxectivos propostos.
Consideramos que as accións relacionadas cos obxectivos do plan dixital correspondentes ao 2ª trimestre desenvólvense segundo o programado e realizamos a seguinte análise cualitativa:
-O obxectivo O01PD está en progreso, decidiuse establecer novos formularios separando as incidencias informáticas das de mantemento, para favorecer o acceso aos mesmos do persoal externo encargado da súa resolución. Asímesmo mellorouse a difusión de acceso aos formularios mediante códigos QR situados en cada aula e departamento, así como a través do correo corporativo.
-O obxectivo O02PD está en proceso, pois se avanzou no desenvolvemento das actividades do plan de formación con docencias e traballo grupal en relación coa avaliación e a creación de cuestionarios en Moodle e o manexo avanzado do correo electrónico.
-O obxectivo O03PD non puido ser abordado, pois a carga de traballo de posta en marcha da aula tecnolóxica e o seu equipamento ocupa todas as sesións de coordinación TIC.
-O obxectivo O04PD está pendente da activación por parte de AMTEGA da aplicación Inventario aínda que se está a realizar o rexistro interno dos novos equipos informáticos adquiridos.
-O obxectivo O05PD está en proceso e xa se puxo en marcha o equipamento tecnolóxico e se comezou coa formación telemática das gafas VR e kit 360º.
Realizouse o seguemento trimestral de acordo co planificado e para poder analizar a evolución do plan dixital, estudando a execución das accións e valorando os indicadores dos obxectivos propostos. Analizamos que os obxectivos do PD correspondentes ata o 3ª trimestre desenvolvense segundo o programado da seguinte maneira:
-O obxectivo O01PD está acadado, adaptándose os formularios de recollida de incidencias a Office 365.
-O obxectivo O02PD está parcialmente conseguido pois avanzouse no emprego da aula virtual por parte de alumnado e profesorado, pero debe profundizarse no emprego de recursos que permitan a interacción e o traballo colaborativo.
-O obxectivo O03PD ten varias accións adiadas e considérase que quedará pendente e proposto para o ano que ven.
-En relación co obxectivo O04PD, fíxose o inventario de maneira interna de todo o novo equipamento informático pero está pendente da activación por parte de AMTEGA da aplicación Inventario.
-O obxectivo O05PD está en conseguido pois xa se creou a aula tecnolóxica.
Avaliación
De cara a realizar o seguemento e avaliar o desenvolvemento do Plan Dixital compre diferenciar:
-Avaliación procesual, realizarase mensualmente polos responsables de cada unha das accións dos obxectivos indicados no plan, nunha reunión convocada pola persoa coordinadora do PD na que se comprobara o estado de execución de cada unha das tarefas proxectadas e emitirase un informe coa valoración dos resultados, xunto coas posibles modificacións, propostas de mellora e a planificación do mes seguinte.
-Avaliación final, realizarase ao finalizar cada curso escolar analizando o logro dos obxectivos do plan de acción de ese período e recollendo as suxerencias de mellora por parte de toda a comunidade escolar, a partires dos datos recollidos procederase a elaborar o plan de acción do seguinte curso.
A valoración xeral do desenvolvemento deste plan no curso 2023/24 é positiva pois conseguiuse avanzar tanto na incorporación de novo equipamento tecnolóxico, como na adecuación dos espacios e no interese do profesorado pola formación no ámbito dixital e no emprego e desenvolvemento de recursos dixitais para aula.
Todo este esforzo está a dar os seus froitos, pois xa se aprecia unha maior autonomía no emprego das tecnoloxías educativas e unha evolución nas competencias dixitais do alumnado, así a aula virtual está consolidada como ferramenta de uso diario nas aulas, non só como banco de recursos senón tamén como elemento dinamizador de metodoloxías activas e facilitador do desenvolvemento dunha avaliación formativa continua que axuda aos estudiantes a identificar as súas fortalezas e áreas de mellora.
De todas formas, aínda queda moito traballo por realizar para involucrar a toda a comunidade educativa na resolución de pequenos problemas técnicos e para optimizar o emprego de todos os recursos dispoñibles. Progresar nestes aspectos só será posible si se dispón dun grupo de persoas coordinadas entre sí e da implicación do equipo directivo, e deste xeito continuar coas liñas de mellora propostas para próximos cursos.
Entre as propostas de mellora a abordar dentro do Plan dixital cabe destacar:
-Manter máis contacto directo co profesorado, titores e alumnado para ser máis consciente das necesidades prioritarias.
-Elaborar unha planificación mensual máis exhaustiva que permita ter presente en cada momentos as accións de cada obxectivo a abordar.
-Ser máis realista nos tempos necesarios para a posta a punto dos equipos e dos problemas coa rede, e mellorar a coordinación coa empresa de mantemento para axilizar os procesos.
Comunicación e difusión
Este Plan Dixital de centro presentarase no Claustro e aprobarase Consello social, pode ser consultado na páxina web do centro e facilitarase a ligazón ao mesmo a través do correo electrónico para o profesorado e mediante abalarMóbil ás familias.