Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Contexto xeográfico

O contexto de esta institución educativa defínese no concello de Negueira, zona rural de Lugo coñecida pola súa singular beleza e riqueza natural, que se sustenta económicamente en actividades do sector primario. A nivel demográfico, a zona sufre un despoboamento que se traduce en unha baixa natalidade. Sen embargo, o movemento que comenzou nos anos 80 sigue atraendo a familias que buscan unha vida alternativa á corriente social maioritaria. 

1.2. Contexto a nivel centro

O CEIP de Negueira de Muñiz está integrado no curso 2023-24  por unha totalidade de 12 alumnos/as na etapa de Educación Primaria entre o primeiro e sexto curso. O claustro compoise de dúas mestras e a figura da orientadora que é compartida coas institucións educativas do CEIP e IES do Concello de A Fonsagrada. As funcións do Equipo Directivo recaen na súa totalidade na figura de Responsable de Centro, que asume unha das mestras. Por último apuntar que son nove as familias que forman parte de esta Comunidad Educativa. 

1.3. Alcance do Plan Dixital en relación ao Proxecto Educativo

O Proxecto Educativo define un marco de criterios fundamentales para o desenvolvemento integral do alumnado, tendo en conta a idiosincrasia da institución e o contexto. En esta liña considérase que o Plan Dixital será a ferramenta que contemple a área tecnolóxica e dixital, tendo tamén en conta destrezas relacionadas como poden ser a creatividade, planificación ou adquisición de métodos. 

Tendo en conta modelos como o que define os componentes do coñecemento técnico pedagóxico do contido -TPACK, acrónimo en inglés- (Koehler e Mishra 2009), existen tres grandes áreas relacionadas coa tecnoloxía e dixitalización: coñecemento do contido, coñecemento pedagóxico e coñecemento tecnolóxico. Por esta razón, os obxectivos contemplan a formación do profesorado e outros membros implicados da Comunidade Educativa. 

Outro aspecto que se verá afectado polo plan é a infraestructura tecnolóxica, procurando dotar ao centro dos recursos necesarios para a súa implementación. Así mesmo, a creación de contidos dixitais será clave para acadar resultados de forma eficiente. 

 

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos empregados para a recollida de información para a elaboración do DAFO foron os seguintes: 

-Test SELFIE 

-Test CDD -realizado a través da ferramenta fprofe.

 

Interno
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade D1Falta de motivación do profesorado Persoal docente Si
Debilidade Falta de tempo en horario escolar. Persoal docente Si
Debilidade Material tecnolóxico obsoleto. Persoal docente Si
Debilidade Resolución de incidencias. Persoal docente Non
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Inestabilidade do persoal docente. Administración educativa Non
Ameaza Dotación de equipamento tecnolóxico. Administración educativa Si
Ameaza Imposición de burocracia. Administración educativa Non
Ameaza Condicións económicas da contorna. Contorna Non
Ameaza Imposibilidade de acceso a dispositivos dixitais por parte do alumnado fora do ámbito escolar. Outras Si
Oportunidade A Administración aposta polo proxecto. Administración educativa Si
Oportunidade Relación coa ANPA. Participación das familias. ANPA Si
Oportunidade Aplicación dos contados dixitais á contorna.Particular éxito dos coñecementos de situacións alonxadas da súa realidade cotidiana. Contorna Non
Oportunidade Colaboración dos organismos municipais. Outras Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A análise do DAFO permitiu o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilitou a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

A elaboración do PD foi levada a cabo exclusivamente polo persoal docente do centro e supervisores do Plan Dixital. Os obxectivos a desenrolar no curso próximo están fundamentalmente centrados na mellora a nivel de equipamento e unha inicial e satisfactoria participación dos e nos recursos proporcionados polo PD.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Adaptar as actvidades de aprendizaxe dixital ao alumnado de incorporación tardía.
O02PD Desenvolver o plan de innovación Polos Creativos.
O03PD Inventariar o material e os recursos tecnolóxicos do centro educativo.

Seguimento

Procedemento

No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

O material tecnolóxico do centro está inventariado na súa totalidade. 

O plan de innovación Polos Creativos foi implementado na medida do posible xa que non se dispón do material. Non obstante creáronse espazos para o desenvolvemento do mesmo e fíxose un obradoiro de monicreques en 5º e 6º de Educación Primaria. Por outra banda, a responsable está asistindo á formación ofertada polo CFR de Lugo. 

Por último, destacar que hai un banco de recursos con actividades e tarefas adaptadas para o alumnado de incorporación tardía; obxectivo que non se acadou no curso acádemico precedente. 

2º Trimestre

Durante o segundo trimestre aumentáronse os recursos adaptados para o alumnado de incorporación tardía e tamén para o diagnosticado de altas capacidades. 

En canto a liña de Polos Creativos, finalizouse a formación en liña e asistiuse a unha formación presencial no CFR de Lugo. 

3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Valoración xeral

 

 

Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital está publicado na páxina web. Tamén se pode consultar de forma impresa no propio centro. Por outra banda, algunhas das accións concretas publicaranse nas Redes Sociales a medida que se implementen para darlles unha maior difusión.