Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O C.E.I.P. “San Xosé Obreiro” está situado en Meicende, unha das localidades máis importantes do concello, cunha poboación total de arredor dos 5000 habitantes. A característica máis salientable deste lugar é a súa situación xeográfica, limítrofe ca cidade de A Coruña, pero separada dela polas instalacións da Refinería de Repsol, Alcoa e o polígono de A Grela.

Isto fai que no seu contorno apenas aparezan elementos rurais e primen os elementos semiurbanos, coas connotacións negativas que isto trae aparellado; entre elas podemos destacar, por exemplo, unha vía principal de acceso (a Travesía de Meicende) sobrecargada de vehículos, a contaminación ambiental frecuente procedente das industrias próximas e a carencia de suficientes espazos verdes e de lecer, froito dunha desastrosa planificación urbanística que se remonta no tempo. Esta situación reflíctese nas condicións medioambientais dos seus habitantes e afecta en gran medida á súa calidade de vida.

 

Contribución do PD ao Proxecto Educativo:

-Con este plan preténdese o seguinte:

 

  • Elaborar materiais e tecnoloxías axeitadas ás áreas de E.I., Continuar introducindo as TIC na aula de E.I.a través de diferentes recursos e s Pizarra Dixital, Ipad..

  • Dinamización da Lingua Galega: Informar sobre lecturas recomendadas en galego en formato dixital para os distintos niveis. Promover e informar sobre os distintos recursos en lingua galega na web do centro, aula virtual dos diferentes cursos, na materia de LG nos c cursos de Edixgal, etc.

  • Continuar coas diferentes actividades levadas a cabo coas TIC como “Ben falado”, unha actividade realizada por todo o colexio na que se pretendía fomentar o uso do galego entre os rapaces e rapazas empregando o croma. Tamén, seguir coa creación de contidos dixitais en galego nas áreas de ciencias da natureza e ciencias sociais a través de distintas apps introducidas nos IPADs do alumnado.

  • PLAN LECTOR E BIBLIOTECA ESCOLAR: Integración coas TIC en infantil e primaria que fomenten o hábito lector entre toda a comunidade educativa.

  • PLAN TIC: Continuar co PFPP “Comezamos con Edixgal”

  • Continuar coa participación no proxecto Arteixo Innovación. Unificar criterios de uso e xestión dos Ipad´s, da robótica e doutros recursos tecnolóxicos como peza clave para unha boa organización.

  • Proporcionar informacións relevantes vencelladas coas tarefas da comisión a todo o profesorado: cursos, xornadas, recursos, así como fomentar o uso das TICs para o intercambio de experiencias e actividades (blogues, web do centro, aula virtual, ferramentas, etc). Actualizar a Páxina Web do Centro con información do funcionamento do mesmo, intentando que colabore todo o profesorado no seu mantemento e enriquecemento.

  • Continuar coa elaboración de presentacións dixitais interactivas sobre o funcionamento de distintos programas, apps, para facilitar un correcto uso por parte tanto do alumnado como das familias, contribuíndo así ao adecuado uso de Internet.

  • Continuar coa dotación de material TIC ao centro.

  • PLAN DE IGUALDADE : algúns obxectivos relacionados co Plan dixital serían en relación ao profesorado:

      • Realizar unha listaxe de sitios web de interese no ámbito de igualdade de xénero. Publicación na páxina web do centro.

 

Obxectivos a conseguir en relación co alumnado:

      • Favorecer o uso das TICS.

      • Analizar a representación de xénero nas TICS (estereotipos).

 

  • PLAN DE CONVIVENCIA: Difundir información sobre a educación en valores, a igualdade, o respecto a resolución de conflitos, emprego de estratexias para fomentar o diálogo e a convivencia escolar…. empregando como medios a páxina web, blogs e o taboleiro do centro.

  • PROGRAMAS DE INNOVACIÓN: PFPP - EDIXGAL Continuarase ca implantación do centro no proxecto E-Dixgal da Consellería de Educación, correspondéndolle este ano á aula de 5º curso, e manténdose no 6º curso.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, Test CDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da súa realidade no eido dixital, e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.
Cos datos obtidos, levamos a cabo unha parametrización partindo da media obtida en cada área, observando a desviación obtida en cada ítem con respecto á puntuación de referencia. Posteriormente, clasificamos os aspectos internos dos diferentes ítems como fortalezas ou debilidades, e os aspectos externos como oportunidades ou ameazas.

 

Interno
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Competencia do alumnado para a resolución de problemas técnicos dos dispositivos dixitais. Alumnado Si
Debilidade Características do software instalado nos equipos. Infraestruturas Si
Debilidade Incorporación de tecnoloxías dixitais para a avaliación. Oferta Si
Debilidade Tempo insuficiente do que dispón o profesorado para explorar novas modalidades de ensino. Organización de centro Si
Debilidade Nivel de formación en tecnoloxías dixitais do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado aprende para actuar de maneira segura e responsable en Internet. Alumnado Si
Fortaleza O centro conta cunha gran variedade de equipamento tecnolóxico para cubrir as necesidades educativas do alumnado. Infraestruturas Si
Fortaleza Utilización de tecnoloxías dixitais para adaptar o método ás necesidades individuais de cada alumna e alumno. Empréganse tecnoloxías dixitais para cooperar con outras organizacións. Oferta Si
Fortaleza Apoio por parte do equipo directivo para probar novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. Apoio por parte do equipo directivo para probar novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Si
Fortaleza O profesorado procura regularmente recursos dixitais en liña. Persoal docente Si
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Actuacións da administración educativa. Administración educativa Si
Ameaza Participación insuficiente das familias en diferentes temas. ANPA Non
Ameaza Condicións socioeconómicas da contorna. Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Contorna Si
Ameaza A lexislación educativa e a inestabilidade que provoca os constantes cambios da mesma. As diferentes leis que afectan ao sistema educativo. Lexislación Si
Oportunidade Contribucións económicas que recibe o centro. Estabilidade laboral do persoal docente e non docente. Gran oferta de actividades formativas e as condicións para a participación. Contribucións de material e equipamento tecnolóxico. Administración educativa Non
Oportunidade Existencia de proxectos externos. Contorna Si
Oportunidade Contribucións económicas que recibe o centro. Outras Si
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tras analizar os resultados do noso DAFO evidéncianse carencias a nivel de estratexia dixital no noso centro. Ademais tamén hai un importante camiño por andar no que se refire a alfabetización dixital do noso alumnado, parte do profesorado e sobre todo tamén do resto da Comunidade Educativa.

Vemos a necesidade de ir concretando o currículo TIC do noso alumnado mediante a creación ou reutilización total ou parcial de contidos dixitais, así como de mellorar e renovar a dotación tecnolóxica, baseada actualmente en equipamentos moi obsoletos.

Tamén se puxo o foco na mellora de aspectos como robótica educativa, creación de contidos multimedia e aprendizaxe de licenzas e dereitos de autor.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a competencia dixital do profesorado
O02PD Procurar unha maior dispoñibilidade horaria para explorar novas modalidades de ensino
O03PD Levar á aula recursos dixitais coa implicación total do alumnado

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

Neste primeiro trimestre comezamos coas reunións oportunas de claustro, CCP e ciclos para organizar o traballo adicado á consecución dos obxectivos do noso plan dixital, establecemos as horas de reunión semanal para os membros da PDC nas que son abordadas as cuestións de seguimento do mesmo e a toma de decisións sobre as necesidades de modificación dos indicadores establecidos inicialmente así como asignamos horas ao coordinador TIC para a realizacións das tarefas que lle son atribuídas. 

No que ao alumnado se refire centrámonos na súa familizarización cos equipos dos que poderán dispoñer durante o curso.

Por tanto os obxectivos acadados neste primeiro trimestre foron os seguintes: AO2.1, AO2.2, AO2.3, AO1.3

2º Trimestre

No referente ao alumnado estableceuse un plan de acción a levar a cabo para a inclusión das TIC como ferramentas didácticas habituais nos proceso de ensino-aprendizaxe.

O profesorado estivo a traballar concretamente nos seguintes contidos:

-Creación de Contidos dixitais para realizar co seu alumnado..

-Creación de narracións dixitais.

-Emprego de ferramentas ofimáticas e recursos dixitais en función das súas idades.

-Medidas de seguridade en rede.

-Selección de información veraz a través de ferramentas dixitais.

- Preparación para a participación nas Xornadas prácticas de intercambio co resto de centros docentes do Concello  

Así pois, os obxectivos acadados neste segundo trimestre son: AO2.1, AO2.2, AO2.3, AO3.3, AO1.3

3º Trimestre

Leváronse a cabo as Xornadas de intercambio de experiencias educativas co resto do Concello, tal e como estaba programado no noso Plan Dixital.

Neste último trimestre as nosas accións están encamiñadas á consecución dos seguintes obxectivos:

- Actualizar o equipamento dixital de centro a través do seu inventariado, avaliación e estado para unha detección de necesidades de cara ao vindeiro curso.

-Posta a disposición da Comunidade Educativa dos contidos e experiencias levadas a cabo, como forma de centralización e aproveitamento de recursos. 

- Dar continuidade aos obxectivos acadados nos trimestres anteriores.

- Avaliación e propostas de mellora do noso Plan Dixital.

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento e avaliación do plan realizarase ao longo de todo o curso. Distinguiremos aquí dous tipos de avaliación:

    Procesual, que se levará como mínimo unha vez ao trimestre.
    No Contexto final, momento en que trataremos de medir a consecución e logro dos obxectivos marcados neste Plan Dixital.

En cada unha delas, teremos en conta os obxectivos e indicadores marcados nas táboas do Plan de Acción. Valoraranse aspectos como:

    O estado da execución das accións programadas: Realizada / Pendente / Aprazada.
    A análise e valoración dos resultados ata ese momento.
    As posibles modificacións das accións en busca de mellores resultados.
    Posibles propostas de mellora buscando acadar os obxectivos programados.

A avaliación inal levarase a cabo cara ao inal do vindeiro curso escolar. Como aspectos a considerar, teremos en conta os seguintes:

    A valoración do logro dos obxectivos: Acadados/ Parcialmente acadados / Non acadados / Pendentes / Aprazados.
    Proposta de repetición de obxectivos.
    Valoración das causas polas que non se acadaron os obxectivos.
    Posibles propostas de mellora.
    Plantexamento de novos obxectivos.

Do mesmo xeito, para poder avaliar a consecución ou non dos obxectivos, teremos en conta tamén durante o proceso todos aqueles aspectos que actualmente constitúen debilidades ou ameazas dentro do noso SELFIE e que non dependen directamente do noso traballo ou vontade:

    Mellorouse a conectividade de rede no centro.
    Conseguiuse ampliar a dotactión e parque tecnolóxico de recursos dixitais no centro (carros móbiles, ordenadores portátiles actuais, etc).
    A Consellería aporta novos aplicativos que eliminen a burocracia e faciliten as labores administrativas (aplicación para elaborar inventario, ou programacións didácticas, por exemplo).
    A UAC / Servizo Premium responden de forma áxil e operativa ás problemáticas xurdidas, pechando os tickets nun tempo razoable e con saída satisfactoria para o centro.
    Garántense horas exclusivas para que as persoas integrantes do equipo tic / plan dixital poden levar a cabo correctamente as súas funcións.

As actuacións serán consideradas como realizadas / superadas se responden aos indicadores sinalados en cada caso. Ese proceso de avaliación inal terá lugar ao remate do curso escolar, tendo en conta o nivel de progresión ou desenvolvemento (conforme as circunstancias) para cada actuación no plano cronolóxico detallado no Plan de Acción.

Valoración xeral

DIFICULTADES ATOPADAS:

- A implantación do Plan Dixital resulta moi dificultosa debido á escaseza de tempo dispoñible

- Este tipo de iniciativas sen consenso é percibida pola totalidade do profesorado como "trámites burocráticos".

- Do anterior dedúcese que o Plan Dixital non está sendo ben acollido polo profesorado.

Proposta de mellora

- Investigar as oportunidades e posibilidades que a irrupción das IA (Chat GPT, etc) están ofrecendo, e valorar de xeito crítico as súas consecuencias, para ben e para mal.

- Aproveitar os desexos de formación do profesorado de xeito individual nos CFR para deseñar plans de acción máis axeitados á realidade.

- Investigar as inquedanzas do alumnado a nivel dixital para tentar deseñar obxectivos máis acordes coas súas expectivas. 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O protocolo para a publicidade e difusión do plan entre toda a comunidade educativa incluirá o seguinte proceso:

     Comunicación aos órganos colexiados:
        Claustro (presentación e valoración).
        Consello Escolar (presentación, valoración e aprobación).
    Publicidade na Web do centro no apartado de documentos.
    AbalarMóbil: comunicación do enlace ao documento.