Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende unha perspectivas:
Avaliación procesual: unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 22-23. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de acción. Ademais, realizaranse propostas de modificación das mesmas de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Ademais, tamén se revisarán os distinto plans de acción en cada unha das visitas realizadas pola persoa mentora.
Revisión do estado dos plans de acción con parte do EDPD:
- Actualizar o Plan Dixital de Centro (OBX1): xa acadado. Escollidos coord, membros do EDPD e liña de PFPP escollida.
- Elaborar e por en marcha unha estratexia dixital que mellore a competencia dixital do profesorado e do alumnado (OBX2): en elaboración do documento.
- Realizar colaboracións con outras organizacións ou centros empregando as TICs (OBX 3): aprazado ata realizar formación PFPP.
- Aumentar e mellorar a infraestrutura TIC do centro (OBX 4): Libro de incidencias xa creado, estanse recompilando as tablets do centro para facer inventario das mesmas e organizar mellor a súa dinamización. Lugar de almacenaxe accesible. Buscaranse apps que sexan de utilidade na aula. No apartado de inventario decídese agardar ata ter dispoñible a aplicación da Consellería.
- Desenvolver un PFPP no eido das TIC para mellorar a competencia dixital do profesorado do centro (OBX 5) en proceso de execución.
- Crear un banco de recursos dixitais do centro das distintas áreas e cursos que amose unha continuidade na etapa (OBX 6): agardar a execución da formación do PFPP.
- Avaliar o proceso de ensinanza aprendizaxe empregando os recursos dixitais: (OBX 7): agardar a execución da formación do PFPP.
- Levar a cabo tarefas que desenvolvan a creatividade e cooperación do noso alumnado con recursos TIC (OBX 8): aprazado ata execución de obxectivos anteriores.
- Mellorar a competencia dixital do noso alumnado dándolles capacidade para o uso seguro das TIC (OBX 9) en proceso solictadas charlas de plan director. Estase a deseñar contidos para aula virtual sobr seguridade.
Revisión do estado dos plans de acción con parte do EDPD:
Actualizar o Plan Dixital de Centro (OBX1): xa acadado. Escollidos coord, membros do EDPD e liña de PFPP escollida.
Elaborar e por en marcha unha estratexia dixital que mellore a competencia dixital do profesorado e do alumnado (OBX2): en elaboración do documento.
Realizar colaboracións con outras organizacións ou centros empregando as TICs (OBX 3): aprazado ata realizar formación PFPP.
Aumentar e mellorar a infraestrutura TIC do centro (OBX 4): Libro de incidencias xa creado, estanse recompilando as tablets do centro para facer inventario das mesmas e organizar mellor a súa dinamización. Lugar de almacenaxe accesible. Buscaranse apps que sexan de utilidade na aula. No apartado de inventario decídese agardar ata ter dispoñible a aplicación da Consellería.
Desenvolver un PFPP no eido das TIC para mellorar a competencia dixital do profesorado do centro (OBX 5): en proceso de execución, sesións de formación temporalizadas.
Crear un banco de recursos dixitais do centro das distintas áreas e cursos que amose unha continuidade na etapa (OBX 6): agardar a execución da formación do PFPP.
Avaliar o proceso de ensinanza aprendizaxe empregando os recursos dixitais: (OBX 7): agardar a execución da formación do PFPP.
Levar a cabo tarefas que desenvolvan a creatividade e cooperación do noso alumnado con recursos TIC (OBX 8): aprazado ata execución de obxectivos anteriores.
Mellorar a competencia dixital do noso alumnado dándolles capacidade para o uso seguro das TIC (OBX 9): en proceso solictadas charlas de plan director. Xa executadas charlas do plan director. Estase a deseñar contidos para aula virtual sobre seguridade.
Revisión do estado dos plans de acción con parte do EDPD:
- Actualizar o Plan Dixital de Centro (OBX1): xa acadado. Escollidos coord, membros do EDPD e liña de PFPP escollida.
- Elaborar e por en marcha unha estratexia dixital que mellore a competencia dixital do profesorado e do alumnado (OBX2): xa acadado.
- Realizar colaboracións con outras organizacións ou centros empregando as TICs (OBX 3): non foi posible a súa realización porque se investiu moito tempo na formación docente e foi imposible chegar a execución final do mesmo.
- Aumentar e mellorar a infraestrutura TIC do centro (OBX 4): Xa acadado
- Desenvolver un PFPP no eido das TIC para mellorar a competencia dixital do profesorado do centro (OBX 5): xa acadado.
- Crear un banco de recursos dixitais do centro das distintas áreas e cursos que amose unha continuidade na etapa (OBX 6): xa acadado. Finalmente non se fixo por áreas senon que se centrou no proxecto docento do centro.
- Avaliar o proceso de ensinanza aprendizaxe empregando os recursos dixitais: (OBX 7): obxectivo acadado só parcialmente. Creáronse recursos de avaliación pero queda pendente para o vindeiro curso a súa posta en práctica. De novo foi o tempo invertido en formación docente o que levou máis protagonismo.
- Levar a cabo tarefas que desenvolvan a creatividade e cooperación do noso alumnado con recursos TIC (OBX 8): só acadado parcialmente. Creouse un espazo común de recursos pero quedou pendente a proba co alumnado.
- Mellorar a competencia dixital do noso alumnado dándolles capacidade para o uso seguro das TIC (OBX 9): só acadado parcialmente, o banco de recurso existe pero, como se comentou no obxectivos anteriores, non foi posible a súa proba co alumnado .
Avaliación
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 22-23. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de acción. Ademais, realizaranse propostas de modificación das mesmas de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 22-23. Farase unha revisión da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e terá continuidade, a través das distintas actividades tecnolóxicas que se realizan no noso centro, no vindeiro curso 23-24. Quedounos pendente incidir máis na participación do alumnado no acceso a recursos dixitais.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, que levou gran parte do noso tempo, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. A realización das formacións docentes quizais levaron demasiado peso este curso en detrimento da formación directa en TIC do alumnado.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais, nais e outros actores chave. Ao ser este o primeiro Plan Dixital que desenvolvemos os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos. Será nese momento, cando se realice un novo test SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa, cando teñamos unha visión máis completa dos resultados do traballo realizado.
Por útlimo, comentar que quedaron varios obxectivos acadados só parcialmente. Isto en parte foi debido a que se formularon demasiados obxectivos. Para o vindeiro curso proporanse moitos menos e de carácter máis realista.
No que se refire ás propostas de mellora do PD do noso centro destacar o seguinte:
-
Realizar unha reavaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
-
Afondar na formación e no desenvolvemento profesional contínuo do corpo docente en colaboración co CAFI incidindo na estabilización dunha liña TIC nos PFPP.
-
Integración curricular: Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes, algo que quedou pendente neste curso académico.
-
Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando ás familias, estudantes e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais.
No que respecta aos obxectivos deste curso académico:
- No que se refire ao obxectivo 3, non foi posible a súa realización porque se investiu moito tempo na formación docente e foi imposible chegar a execución final do mesmo.
- No tocante ao obxectivo 4 (Aumentar e mellorar a infraestrutura TIC do centro (Área C Infraestruturas e equipamentos C1*) a pesar de non ter realizado todas as accións marcadas, si se considerou como acadado, debido as dificultades que se tiveron neste cursos académico.
- No se que se refire ao obxectivo 7, acadouse só parcialmente. Creáronse recursos de avaliación pero queda pendente para o vindeiro curso a súa posta en práctica. De novo foi o tempo invertido en formación docente o que levou máis protagonismo.
- En relación ao obxecivo 8, foi só acadado parcialmente. Creouse un espazo común de recursos pero quedou pendente a proba co alumnado.
- No que se refire ao obxectivo 9, a pesares de ter creado o banco de recursos, non foi posible a súa proba co alumnado.
Proposta de obxectivos para o vindeiro curso 23-24
- Formacións de profesorado.
- Paneis dixitais interactivos.
- Mellorar a competencia dixital do noso alumnado dándolles capacidade para o uso das TIC
- Posta en marcha da aplicación Inventario.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado o Plan Dixital do noso centro será publicado na web do mesmo. Ademais enviarase un enlace ás familias coa entrada para facelas coñecedoras da súa publicación. Tamén se enviará a todo o claustro vía correo electrónico e ao Consello Escolar.