Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A persoa coordinadora do PD, que neste curso 2022-2023 é o director do centro, accederá á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avance deste plan. Farao co apoio do resto de integrantes do equipo.
Ao longo do primeiro trimestre do presente curso 2022-2023 acadáronse os seguintes obxectivos:
- Do "O01: Empregar a aula virtual como proceso do noso Ensino-Aprendizaxe de 3º a 6º de primaria" acadouse a primeira das accións, "AO1.1: Poñer en marcha a aula virtual. Matriculación de alumando." a única prevista para acadar no primeiro trimestre.
- Do "O02: Realizar un proxecto interdisciplinar por ciclos en colaboración co PDI da biblioteca" acadouse a primeira das accións, "AO2.1:Acordar os proxectos e accións a desenvolver", prevista para este trimestre.
- Do"O03: Realizar un PFPP en E-DIXGAL no que participe todo o profesorado. " acadáronse as dúas primeiras accións, "AO3.1:Crear un grupo de traballo" e "AO3.2: Solicitar o PFPP."
- Do "O05: Realizar un PFPP en ENTORNOS VIRTUAIS" acadáronse as dúas primeiras accións, "AO5.1:Crear diferntes grupos de traballo segundo a temática" e "AO5.2:Solicitar PFPP", previstas para este período.
- Do "O06: Iniciación do proxecto e posta en marcha do Polo Creativo." non se puido levar adiante posto que nos foi denegado o polo creativo.
- Do "O07: Solicitar liberación horaria para as coordinadoras en Plan Dixital/ Edixgal /Polos Creativos" acadáronse as dúas accións parcialmente, "AO7.1: Realizar informe sobre a situación e necesidade de liberación horaria para as persoas coordinadoras. " e "AO7.2: Solicitar horas de liberación horaria para as persoas coordinadoras" . Conseguiuse liberación horaria para o coordinador do Plan Dixital, xa que é a única coordinación desas tres existente polo momento.
Ao longo do segundo trimestre do presente curso 2022-2023 acadáronse os seguintes obxectivos:
- Do "O01: Empregar a aula virtual como proceso do noso Ensino-Aprendizaxe de 3º a 6º de primaria" acadouse a segunda das accións parcialmente, "AO1.2: Utilizar a aula virtual por parte do alumnado para a procura e selección da información", posto que só o fixo de maneira habitual parte do profesorado.
- Do "O02: Realizar un proxecto interdisciplinar por ciclos en colaboración co PDI da biblioteca" desenvolvéronse as accións "AO2.2:Difundir as actividades do proxecto nas aulas virtuais, páxina web do centro e blog da biblioteca" e a "AO2.3:Utilizar as TD por parte do alumnado para a procura e selección da información". As actividades difundíronse principalmente no Blog da biblioteca escolar, ao que se accede desde a páxina web do centro.
- Do "O05: Realizar un PFPP en ENTORNOS VIRTUAIS" acometeuse o punto "AO5.3:Determinar as tarefas conxuntas a levar a cabo nos diferentes grupos de traballo". Formamos catro grupos de traballo que recibimos formación na linguaxe de programación Scratch para programar tarxetas mackey mackey. Así puidemos guiar ao alumnado na elaboración dun dos produtos finais do noso PDI: Mapa turístico interactivo do Concello de Porto do Son.
- Do "O02:Realizar un proxecto interdisciplinar por ciclos en colaboración co PDI da biblioteca" realizouse a acción " A02.4: Obter un produto final". Cada ciclo presentou en formatos dixitais diversos, imaxes e con manualidades do alumnado o traballo realizado ao longo do curso, que se mostrou a toda a comunidade educativa o 16 de xuño de 2023 no noso "II Feirón Mariñeiro".
- Do "O03: Realizar un PFPP en E-DIXGAL no que participe todo o profesorado", o profesorado asistimos a unha charla no centro de 3 horas sobre o funcionamento básico da plataforma Edixgal. En setembro do curso 23-24 recibiremos dúas máis.
- Do "O04: Realizar asambleas a través da ENAPA para formar ás familias no uso de E-DIXGAL", fíxose unha reunión coas familias do 2º ciclo de primaria(duturo alumnado Edixgal) na que a Asesora Abalar de zona lles explicou de maneira xeral o funcionamento da plataforma e en que consistía esta ferramenta. A reunión fíxose antes de presentar a solicitude para coñecer a opinión das asistentes. Ao final da reunión valoraron positivamente que se solicitara o proxecto.
- Do "O05: Realizar un PFPP en ENTORNOS VIRTUAIS" o profesorado tivemos unha segunda formación na linguaxe Scratch e programación das tarxetas mackey.
Avaliación
Ao longo do curso farase unha avaliación tanto procesual como final, atendendo aos obxectivos establecidos no Plan de Acción. No contexto da avaliación procesual, a frecuencia da súa realización será cando menos unha vez ao trimestre, e os aspectos a valorar:
• O estado da execución das accións.
• A análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
No contexto da avaliación final mediante os correspondentes instrumentos, a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano, e os aspectos fundamentais a valorar serán os relativos ao logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O propio Plan de Acción, nos obxectivos plantexados, inclúe unha lista de cotexo como instrumento de avaliación que imos a utilizar.
O proceso de implementación, ao ser un proceso vivo e modificable, poderá requerir o uso doutros instrumentos de avaliación se fose necesario.
A valoración xeral da implantación do Plan Dixital durante este curso podemos dicir que foi bastante positiva, non obstante somos conscientes de que temos moito camiño por andar.
Neste punto, imos destacar aqueles obxectivos ou accións que nos quedaron pendentes ou están en proceso de ser acadados:
1.- Temos pendente que unha parte do profesorado fomente o uso habitual da Aula Virtual por parte do alumnado, especialmente de cara á avaliación.
2.- Non puidemos acadar o obxectivo de poñer en marcha o Polo Creativo que solicitaramos, posto que non nolo concederon.
3.- Aínda que xa nos iniciamos na formación de todo o profesorado no manexo da plataforma Edixgal, o curso que vén continuaremos facéndoo, xa que conseguimos entrar no proxecto.
- Temos pendente a instalación da wifi Abalar reforzo do equipamento Edixgal.
- Temos pendente a dotación de 2 paneis dixitais para o 3º ciclo de primaria.
Comunicación e difusión
Seguirase unha estratexia de difusión do PD en consonancia co Plan de Comunicación que ten previsto o centro a través da páxina web do mesmo:
• Publicación do Plan Dixital na web do centro.
• Dar coñecemento á ANPA para a súa difusión a toda a comunidade educativa.
• Dar difusión do Plan Dixital a nivel de centro a todo o Claustro e Consello Escolar nas xuntanzas que se fan regularmente ao longo de todo o curso.
• Realización de asambleas escolares e coas familias.