Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP plurilingüe de Pumar-Urdilde , centro de titularidade pública, está situado na aldea de Pumar, na parroquia de Urdilde, pertencente ao concello de Rois (A Coruña). O centro conta con oito unidades, dúas de infantil e seis de primaria e no actual curso 2021/22, atende a un total de 112 alumnos e alumnas que se distribúen nos diferentes niveis. A estrutura organizativa do centro é a que marca a lexislación vixente e está composta polos órganos unipersoais (directora, xefa de estudos e secretaria), colexiados (Consello Escolar e Claustro) e polos órganos de coordinación docente (Comisión de Coordinación Pedagóxica e Equipo de Normalización Lingüística). Neste curso cóntase con 16 profesores/as incluíndo a profesora de Relixión Católica e a orientadora. A mestra de AL é compartida co CEIP de Pedrouzos en Brión, a de Relixión Católica e a Orientadora son compartidas co CPI de Rois, a mestra de plurilingüismo é partillada co CEIP de Ventín e tres unitarias . Ademais temos unha conserxe, dúas cociñeiras e unha Pax 3 de 21 persoa adicada á limpeza. En xaneiro un auxiliar de conversa incorporarase ao centro 16 horas até fins de maio partillado co CEIP Rosalía de Castro de Padrón. O número total de alumnado para o presente curso 2021/22 ascende a 112, correspondendo 30 alumnos e alumnas á etapa de Educación Infantil e 82 á de Educación Primaria.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para deseñar o DAFO o centro, ademáis de levar a cabo varias reunións para o debate e posta en común das necesidades no ámbito dixital, utilizou dúas ferramentas para obter datos concretos sobre a situación dixital actual. Estas ferramentas son a enquisa SELFIE e o Test CDD (Competencia Dixital Docente). A continuación móstranse algunhas táboas onde se reflicten aspectos destacados dos resultados adquiridos mediante o SELFIE e o Test CDD.

Interno
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. Baixa capacitación do alumnado para que utilice as tecnoloxías dixitais de forma segura, á vez que se minimizan os riscos para garantir o benestar físico, psicolóxico e social. 2.6 (cuestión 6.4) CDD 2. Insuficiente implicación dos estudiantes no uso das teconoloxías dixitais en proxectos transversais. F6 Alumnado Non
Debilidade 1. Na escola hai dispositivos dixitais para usar e ensinar. C2 Infraestruturas Non
Debilidade 1. Insuficiente coñecemento das vantaxes do emprego de software libre no ámbito educativo e dispoñibilidade e uso deste tipo de ferramentas no centro. (Preguntas creadas por el centro) 2. Insuficiente uso das tecnoloxías dixitais para proporcionarlle retroalimentación ao alumnado, facilitando a planificación de accións posteriores. G3 e 2.6 (Cuestión 4.3) do CDD. 3. Insuficiente implicación do alumnado no uso das tecnoloxías digitais para documentar a súa aprendizaxe por parte do profesorado. G8 4. Uso insuficiente das tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado. G1 Persoal docente Non
Fortaleza 1. A min ou á miña familia chégannos avisos e notificacións a través da aplicación abalarMobil. Ademais pódense xustificar as faltas ou pedirtitorías a través da mesma aplicación. (Pregunta específica do centro, 3.) Familias Non
Fortaleza 1. Nas aulas do centro hai equipamento informático mercado polo propio centro. (Pregunta específica do centro, 5) 2. A comunicación alumnado/profesorado é máis fluida grazas a aula virtual e a plataforma Edixgal. (Debate nas reunións de profesorado e equipo directivo.) 3. Podo facer un seguemento das miñas tarefas a través da aula virtualdo centro ou do EVA do proxecto Edixgal na maioría das materias. (Pregunta específica do centro, 2) Infraestruturas Non
Fortaleza 1. Ausencia dunha estratexia dixital na escola. A1 2. Usamos as tecnoloxías dixitais para mellorar a comunicación co profesorado, co alumnado e/ou coas familias. 2.6 (cuestión 1.1) CDD Pax 14 de 21 3. Dende o centro educativo promóvese a participación do profesoradoen actividades formativas individuais organizadas polas Administración Educativa para a actualización das competenciasdixitais do profesorado. (Pregunta específica do centro, 3.) Organización de centro Non
Fortaleza 1. O noso profesorado busca en liña recursos educativos dixitais. E1 2. O noso profesorado maestros usa tecnoloxías dixitais para a comunicación relacionada co centro. E4 3. Predisposición do profesorado a unha formación proveitosa en aspectos dixitais. (Debate nas reunións de profesorado e equipo directivo do Plan Dixital) Persoal docente Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. As diferentes modalidades de formación organizadas pola Administración Educativa non se axustan as miñas necesidades formativas en competencia dixital. (Pregunta específica do centro, 3.) 2. A administraciónnon proporciona dispositivos portátiles administrados polo centro para que o alumnado poda levalos a casa cando sexa necesario. C10 3. A administración non proporciona sistemas de protección de datos e/ou plataformas para unha mellor seguridade dixital. C7 Administración educativa Non
Ameaza 1. Afecta negativamente a baixa competencia dixital das familias. (Outras áreas. Factores negativos para aprendizaxe mixta.) Contorna Non
Ameaza 1. A administración non reserva tempo dentro do horario do profesorado nin recursos humanos para explorar como mellorar a miña ensinanza con tecnoloxías dixitais. A4 Lexislación Non
Ameaza 1. Organizar os contidos dixitais, permitindo un acceso fácil e seguro para o alumnado, as familias e o profesorado, e protexendo ao mesmo tempo os datos persoais e confidenciais. (2.6 (cuestión 2.4) CDD 2. A rede de Internet non é todo o rápida que debería para a cantidade de dispositivos existente. (Debate nas reunións de profesorado e equipo directivo.) Outras Non
Oportunidade 1. Solicitar ao Anpa apoios á realización de actividades dixitais, como a robótica, programación¿ (Debate nas reunións de profesorado e equipo directivo.) ANPA Non
Oportunidade 1. Solicitar ao Concello apoios á realización de actividades dixitais, como a robótica, programación¿ (Debate nas reunións de profesorado e equipo directivo.) Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Nesta análise reflíctense as debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades do noso centro e o seu marco no ámbito dixital, obtidas dende o SELFIE o CDD e outras fontes.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O001PD Facilitar que o alumnado empregue tecnoloxías dixitais para documentar a súa aprendizaxe
O002PD Empregar as tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado.
O003PD Capacitar ao alumnado no uso das tecnoloxías dixitais de xeito seguro, minimizando os riscos.

Seguimento

Procedemento

Para avaliar o Plan Dixital levaremos a cabo un seguimento en coordinación mediante o Equipo do Plan Dixital, o Equipo TICs, o Equipo Directivo e o profesorado do centro. Este seguimento farase mediante unha reunión unha vez ao mes ou como mínimo unha vez ao trimestre para realizar unha axeitada avaliación procesual, na que se avaliarán as accións acordadas no Plan de Acción, a súa temporalización, a súa eficacia no proceso ensinanza-aprendizaxe e, de ser o caso, as posibles modificacións que se deban facer por diversos motivos que emerxan durante o curso, tendo en conta ademais as posibles propostas de mellora.

1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para avaliar o Plan Dixital levaremos a cabo un seguimento en coordinación mediante o Equipo do Plan Dixital, o Equipo TICs, o Equipo Directivo e o profesorado do centro.

Este seguimento farase mediante unha reunión unha vez ao mes ou como mínimo unha vez ao trimestre para realizar unha axeitada avaliación procesual, na que se avaliarán as accións acordadas no Plan de Acción, a súa temporalización, a súa eficacia no proceso ensinanza-aprendizaxe e, de ser o caso, as posibles modificacións que se deban facer por diversos motivos que emerxan durante o curso, tendo en conta ademais as posibles propostas de mellora.

A avaliación final realizarase unha vez ao ano, prestando especial atención ós obxectivos seleccionados calificando como “Acadado” ou “Non acadado” e que se reflicten nas táboas do Plan de Acción valorando se a acción está realizada, aprazada ou pendente.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión