Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Datos básicos do centro

Nome do centro: IES DE CACHEIRAS

Situación e contacto: Costenla, 36 Cacheiras 15883 Teo -A Coruña- Teléfono: 881 86 64 73

ies.cacheiras@edu.xunta.es

Centros adscritos:

CEIP de Calo

CEIP A Ramallosa

CEIP Os Tilos

Ensinanzas que ofrece o centro:

Ensino secundario obrigatorio (1º ESO, 2º ESO, 3º ESO,4º ESO)

Bacharelato (1º e 2º): Ciencias / Humanidades e Ciencias sociais.

Características singulares:

Dispón de biblioteca, salón de actos, dúas aulas de informática, tres laboratorios, tres aulas de desdobres, cafetería, instalacións deportivas exteriores, ximnasio, encerados dixitais en todas las aulas, rede WIFI, etc.

Horario de mañá para ESO e BACH.

Profesorado:

65 (63 profesores de ensino secundario e 2 docentes de apoio)

Alumnado:

682 alumnos e alumnas de ESO e BACHARELATO distribuídos do seguinte xeito: 23 grupos de ESO (6 de 1º, 6 de 2º, 6 de 3º y 5 de 4º) e 7 de Bacharelato (3 de 1º e 4 de 2º).

1.2 Incardinacio¿n e contribucio¿n do PD ao Proxecto Educativo

Nos u¿ltimos anos o desenvolvemento das TIC no mesmo foi inxente. As melloras desde ento¿n ata a actualidade foron grandes e en todas as direccio¿ns. Dixitaliza¿ronse todos os espazos do centro; imparti¿ronse sesio¿ns de formacio¿n TIC; impulsa¿ronse proxectos de innovacio¿n relacionados coas TIC... O centro integrouse no plan E-Dixgal dende o seu comezo, polo que todo o alumnado da ESO posu¿e ordenador para traballar en casa e na aula. A finalidade do noso Centro educativo e¿ que o alumnado aprenda e fo¿rmese como individuo da sociedade na que vive. En consecuencia, a propia organizacio¿n vai mellorando a trave¿s da su¿a pra¿ctica e da reflexio¿n sobre ela, asi¿ como das relacio¿ns que establece coa su¿a contorna. O Plan Dixital de Centro debe encaixar no contexto institucional ma¿is amplo que ve¿n recollido noutros documentos institucionais, como o Proxecto Educativo de Centro e ambos os documentos deben estar en total consonancia e ser complementarios, buscando a mellora da competencia dixital e tratamento da informacio¿n.

1.3 Breve xustificacio¿n do mesmo

Este Plan Dixital de Centro propo¿n recoller as actuacio¿ns para mellorar a competencia dixital do Centro e de todos os sectores da comunidade educativa. O proceso de desenvolvemento e difusio¿n das tecnoloxi¿as e¿ imparable. Tanto para a mellora dos procesos educativos que ocorren fo¿ra ou dentro da aula, como para aqueles procesos que contribu¿en a que os centros educativos cumpran a su¿a funcio¿n formativa, consolida¿ronse xa unha serie de recursos, ferramentas e servizos. Por este motivo e¿ necesario que abordemos a tecnoloxi¿a desde unha perspectiva ma¿is global, entendendo o Centro como a unida de transformacio¿n e desen¿ando plans de mellora quepoidan ser desenvoltos co impulso do equipo directivo do Centro. O Marco de Competencia para Organizacio¿ns Educativas Dixitalmente Competentes permi¿tenos facer unha ana¿lise da realidade dos nosos centros e desen¿ar un plan de accio¿n. Os centros educativos formamos parte dun mundo en cambio permanente e dunha sociedade e mercado laboral cada vez ma¿is dixitalizado e por eles debemos dar respostas a estas necesidades e demandas da sociedade e mercado laboral para poder formas cidada¿ns do futuro coas competencias necesarias para desenvolverse nunha contorna dixitalizada. O uso da tecnoloxi¿a e¿ necesario nas diversas pra¿cticas que ten¿en lugar nunha organizacio¿n escolar, desde as relacio¿ns coas cuestio¿ns organizativas ata os procesos de ensino e aprendizaxe. E¿ evidente que, para asegurar a igualdade social, a mellora das condicio¿ns de vida de comunidades e persoas, a educacio¿n e¿ un recurso crave. A Estratexia Europa 2020 recon¿ece a necesidade dunha transformacio¿n dos sistemas de educacio¿n e formacio¿n que garanta a adquisicio¿n de competencias dixitais e permita aproveitar as oportunidades. E¿ necesario que as organizacio¿ns educativas revisen as su¿as estratexias co obxectivo de mellorar a su¿a capacidade para promover a innovacio¿n e sacar o ma¿ximo partido das tecnoloxi¿as da informacio¿n e comunicacio¿n, e dos recursos dixitais. Mediante o obxectivo do Plan Dixital de Centro prete¿ndese:

  • Avaliar a situacio¿n do noso Centro educativo con relacio¿n ao uso das TIC nos distintos elementos crave que recolle o Marco Europeo para Organizacio¿ns Educativas Dixitalmente Competente para poder desen¿ar e emprender un proceso de transformacio¿n no Centro.
  • Recon¿ecer o Plan Dixital de Centro como un recurso crave para a planificacio¿n da estratexia dixital dunha organizacio¿n educativa.
  • Transformar o noso Centro educativo nunha organizacio¿n que aprende, sendo so¿ posible se e¿ unha organizacio¿n dixitalmente competente.
  • Valorar as implicacio¿ns das organizacio¿ns escolares para desenvolver unha cultura dixital nas mesmas.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Autoavaliación SELFIE

Información recollida nas seguintes Áreas nos grupos Equipo directivo, Profesorado e Alumnado:

A -Liderado

B- Colaboración e redes

C- Infraestruturas e Equipos

D- Desenvolvemento profesional continuo

E- Pedagoxía: Apoio e Recursos

F- Pedagoxía: Implementación na aula

G- Prácticas de avaliación

 

Test CDD

1.3. Participación segundo perfil do profesorado

2.1. Puntuación e nivel de competencia do centro

2.2. Puntuación e nivel de competencia por etapas

2.3. Distribución do profesorado por niveis

Interno
35 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H1-H3. Diferenza significativa entre alumnado e profesorado e equipo directivo en canto ao comportamento seguro e responsable Alumnado Non
Debilidade PEC4: o alumnado de bacharelato non coñece as vantaxes do emprego de software libre no ámbito educativo. Alumnado Non
Debilidade H.4 O alumnado non aprende a comprobar se a información que atopa en internet é fiable e precisa. Alumnado Si
Debilidade C13: O alumnado de bacharelato non ten o hábito de traer o seu propio dispositivo. Alumnado Non
Debilidade C8: Non se conta con dispositivos dixitais suficientes do centro para o alumnado de BAC Alumnado Non
Debilidade C7: O sistema de protección de datos non está completamente implementado. Infraestruturas Non
Debilidade C14: O profesorado considera que no centro os espazos físicos son insuficientes para a ensinanza e a aprendizaxe con tecnoloxía dixitais. Infraestruturas Si
Debilidade C1: Deficiente equipamento da aula de tecnoloxía Infraestruturas Non
Debilidade F5: Hai discrepancia no uso das tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado. Persoal docente Non
Debilidade G3: Tanto equipo directivo como profesorado como alumnado consideran que non se utilizan tecnoloxías dixitais para facilitar retroalimentación axeitada ao alumnado. Persoal docente Non
Debilidade B2: Non hai debate e ou reflexión sobre o uso das tecnoloxías. Persoal docente Si
Debilidade B3: Pouca experiencia no emprego de plataformas educativas e/ou outros recursos dixitais por parte do alumnado e profesorado de xeito colaborativo. Persoal docente Si
Debilidade F6: O profesorado non fomenta suficientemente a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares empregando as tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade G8. Non se facilita ao alumnado tecnoloxías dixitais para documentar a súa aprendizaxe Persoal docente Si
Debilidade G5: Tanto equipo directivo como profesorado consideran que non utilizan tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade G6: Non se usan as tecnoloxías dixitais para que o alumnado observe o traballo dos seus compañeiros. Persoal docente Non
Fortaleza C8: Cóntase con dispositivos dixitais do centro para o alumnado da ESO Alumnado Si
Fortaleza H6: O alumnado aprende a dar crédito ao traballo doutras persoas que atoparon en internet. Alumnado Si
Fortaleza PEC3: As familias do alumnado recibe información de interese a través de servizos dixitais educativos corporativos. Familias Si
Fortaleza C2: No centro hai dispositivos dixitais para o seu uso polo profesorado. Infraestruturas Si
Fortaleza C5: Dispónse de asistencia técnica Infraestruturas Non
Fortaleza C1: Considérase que a infraestrutura dixital respalda á ensinanza e o aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Si
Fortaleza A3 O equipo directivo apoia o profesorado para que exploren as novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Oferta Non
Fortaleza B1: Avalíanse os progresos en materia de ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza PEC2: O equipo directivo promove o emprego de software libre no ámbito educativo Organización de centro Non
Fortaleza PEC4: O equipo directivo coñece a normativa relativa a adquisición de equipamento informático Organización de centro Non
Fortaleza A1 Hai unha estratexia dixital no centro Organización de centro Non
Fortaleza PEC3: Dende o centro educativo promóvese a participación do profesorado nas actividades formativas individuais organizadas Organización de centro Non
Fortaleza D2: O profesorado comenta que ten acceso a actividades para o seu DPC no relativo ao ensino-aprendizaxe co tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza G1: O profesorado usa tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza D1: O equipo directivo reflexiona sobre as necesidades de DPC. Persoal docente Non
Fortaleza E4: O profesorado utiliza tecnoloxías dixitais na comunicación relativa ao centro educativo. Persoal docente Si
Fortaleza F4: O noso profesorado realiza actividades de aprendizaxe dixitais motivadoras para o alumnado Persoal docente Non
Fortaleza PEC4: O centro difunde información de interese e facilita o seguimento da actividade académica a través de servizos dixitais educativos Persoal docente Si
Fortaleza D3: Existen intercambio de experiencias e debate no centro sobre o ensino con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
35 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza CONCLUSIÓN 1: O espacio físico do centro resulta insuficiente para a xestión e práctica dun plan dixital. Administración educativa Si
Ameaza CONCLUSIÓN 2: Pouco recoñecemento (económico e lexislativo a nivel de horario) ao traballo de coordinación e de asesoramento TIC Administración educativa Si
Ameaza COCNCLUSIÓN 3: Falta de espazo institucional de almacenamento na nube Administración educativa Non
Ameaza CONCLUSIÓN 4: Falta de tempo recoñecido para unha posta en común que permita elaborar unha liña de traballo común de centro. Administración educativa Si
Ameaza Coñecemento insuficiente por parte do profesorado e do alumnado da lexislación relacionada coa protección de datos Lexislación Non
Ameaza Poucas facilidades para a colaboración entre as distintas entidades públicas Outras Si
Oportunidade A participación e a dotación aportada pola administración ao centro educativo a través do progama Edixgal. Administración educativa Non
Oportunidade Boa coordinación e cooperación da ANPA ANPA Si
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Trátase dun centro con moitas fortalezas, e cunhas debilidades nas que a súa maior parte poden solventarse nun prazo razoable de tempo.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Dinamizar o Polo Creativo do centro
O02PD Crear canles de colaboración entre o profesorado
O03PD Adaptar actividades de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado con dificultades
O04PD Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado de ESO para acceder, analizar e avaliar a información nos procesos de investigación.

Seguimento

Procedemento

O seguimento deste plan realízase xunto coa mentora ADIX a través das reunións presenciais no centro.

1º Trimestre

Ao finalizar o primeiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Dinamizar o Polo Creativo  atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO1.1: Acadado
    • AO1.2: En proceso
    • AO1.3: En proceso
  • Obxectivo O02PD: Crear canles de colaboración entre o profesorado atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO2.1: En proceso
    • AO2.2: En proceso
  • Obxectivo O03PD:Adaptar as actividade de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado con dificultades atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir
    • AO3.1: Completada.
    • AO3.2: En proceso
    • AO3.3: En proceso
  • Obxectivo O04PD: Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado da ESO para acceder, analizar e avaliar a información nos procesos de investigación atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO4.1: Pendente
    • AO4.2: Pendente
    • AO4.3: Pendente

 

2º Trimestre

Ao finalizar o segundo trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Dinamizar o Polo Creativo  atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO1.1: Acadado
    • AO1.2: En proceso
    • AO1.3: En execución.
  • Obxectivo O02PD: Crear canles de colaboración entre o profesorado atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO2.1: En proceso
    • AO2.2: En execución
  • Obxectivo O03PD:Adaptar as actividade de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado con dificultades atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir
    • AO3.1: Acadado
    • AO3.2: En proceso
    • AO3.3: En proceso
  • Obxectivo O04PD: Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado da ESO para acceder, analizar e avaliar a información nos procesos de investigación atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO4.1: En proceso
    • AO4.2: Pendente
    • AO4.3: Pendente
3º Trimestre

Ao finalizar o primeiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Dinamizar o Polo Creativo  atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO1.1: Acadado
    • AO1.2: Acadado
    • AO1.3: Acadado
  • Obxectivo O02PD: Crear canles de colaboración entre o profesorado atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO2.1: Acadado
    • AO2.2: Acadado
  • Obxectivo O03PD:Adaptar as actividade de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado con dificultades atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir
    • AO3.1: Acadado
    • AO3.2: Acadado
    • AO3.3: Acadado
  • Obxectivo O04PD: Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado da ESO para acceder, analizar e avaliar a información nos procesos de investigación atópase co grao de desenvolvemento das accións a seguir:
    • AO4.1: En proceso
    • AO4.2: En proceso
    • AO4.3: Pendente

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos que nos marcamos. Tamén será necesario comprobar a efectividade das actuacións levadas a cabo. Para levar a cabo a avaliación, teremos en conta os seguintes instrumentos e ferramentas:

  • Os indicadores de avaliación asociados a cada un dos obxectivos e accións.
  • A ferramenta de avaliación SELFIE a través da cal poderemos facer unha analise da competencia dixital do Centro.
  • A avaliación da Competencia Dixital Docente
  • A avaliacion da Competencia Dixital do alumnado a través de SELFIE, preferiblemente a final do curso. O plan avaliarase en función dos resultados obtidos no marco dos obxectivos e prazos previstos.

O plan avaliarase en función dos resultados obtidos no marco dos obxectivos e prazos previstos.

  • No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
  • No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Valoración xeral

Trátase dun plan ambicioso con diferentes liñas de actuación que incide especialmente na formación do profesorado para que sexa útil para o centro.
Os obxectivos están practicamente acadados cumplíndose todos excepto algúns retos que quedan pendentes para o vindeiro ano.

Proposta de mellora

O plan vai ser revisado e actualizado con  periodicidade para adaptarse a realidade e as novas necesidades que podan xurdir ao longo do tempo.
Continuarase coa formación do profesorado nas diferentes liñas Edixgal e Polos creativos e seguiremos adiante co proxecto elaborado sobre a emerxencia climática para desenvolverse a través de Polos Creativos. Tamén Intentaremos desenvolver unha actuación coordinada entre o profesorado e as diferentes materias para introducir a busca de información e a investigación entre o alumnado.

Seguiremos promocionando un bo uso da aula virtual e Edixgal e implementando o fomento da ciberseguridade, o bo uso da protección de datos.
Abriremos un debate entre o profesorado (contando coa opinión do alumnado e das familias) do uso e o "mal uso" dos ordenadores nas nosas aulas.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión deste plan realizarase atendendo a:
- Difusión do Plan ao Claustro: en CCP mediante unha presentación e reunión posterior.
- Difusión á Comunidade Educativa: este Plan incluirase no PEC e difundirase a través da páxina web do centro.

O plan dixital pode consultarase a través de plans de centros en Educalidade na ligazón