Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 Datos básicos do centro
    • Nome do centro: CEIP A Igrexa-Calo 15017041
    • Dirección: Lugar de Fixó n.º 14 
                                                Calo (San Xoan)  Teo
                               15866 A Coruña
    • Teléfono: 881866438
    • Correo electrónico: ceip.igrexa.calo@edu.xunta.gal
    • Páxina web: www.edu.xunta.es/centros/ceipigrexacalo
    • Etapas educativas: Infantil e primaria
    • Número de alumnado: 347
    • Número de profesorado: 30

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
      O noso centro está situado no concello de Teo na comarca  de Santiago. 

    • O Plan Dixital vai dinamizar e mellorar o proceso educativo e a implicación de toda a comunidade educativa.
    • O Plan Dixital será o fío condutor con outros plans xa implementados no centro como o PLAMBE, EDIXGAL...

Breve xustificación do mesmo
      
      A normativa na que se basa o Plan Dixital do noso centro é a seguinte:
    • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
    • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

  • Artigo 30.1 do Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 15 da Orde do 30 de maio do 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 34.1 do decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Proceso de elaboración
      O proceso de elaboración do PD por parte do Equipo de Dinamización do Plan Dixital comeza cunha toma de datos da situación do noso centro mediante unha enquisa (o SELFIE). Seguíronse os do curso pasado. 
      Mantívose o DAFO. A partir do DAFO elaboráronse tres obxectivos prioritarios. Finalmente redactamos o Plan Dixital do noso centro.
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O Alumnado non aprende a crear contidos dixitais nin a comunicarse usando as tecnoloxías dixitais. Alumnado Si
Debilidade Na política de protección de datos é insuficiente. Infraestruturas Non
Debilidade O proceso de ensinanza e aprendizaxe está pouco sustentado nas novas tecnoloxías. Infraestruturas Si
Debilidade Nas aulas do centro, hai pouco equipamento informático mercado polo propio centro. Infraestruturas Si
Debilidade A estratexia dixital é insuficiente. Organización de centro Si
Debilidade A participación en proxectos interdisciplinares é insuficiente. Persoal docente Si
Debilidade A creación de recursos dixitais para reforzar o labor de ensinanza é insuficiente. Persoal docente Si
Debilidade A participación en proxectos interdisciplinares é insuficiente. Persoal non docente Non
Fortaleza O centro conta con dispositivos dixitais para o seu uso por parte do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza A asistencia técnica é boa. Infraestruturas Non
Fortaleza Hai dispositivos dixitais que poden ser usados polo alumnado. Infraestruturas Non
Fortaleza Empréganse os servizos corporativos para difundir información e promover o seguimento das tarefas e actividades. Infraestruturas Non
Fortaleza Apóiase e cóntase co apoio para explorar novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Oferta Non
Fortaleza Promóvese, coñécese e faise uso do software libre no ámbito educativo no centro. Oferta Non
Fortaleza Asistencia técnica boa. Organización de centro Si
Fortaleza Apoio para explorar novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza Faise uso dos servizos corporativos para difundir información e promover o seguimento das tarefas e actividades. Organización de centro Non
Fortaleza Existe unha boa reflexión sobre as TIC. Persoal docente Non
Fortaleza Hai unha suficiente reflexión sobre as necesidades de DPC Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado fai buscas de recursos educativos dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado emprega tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo. Persoal docente Non
Fortaleza Apóiase e cóntase co apoio para explorar novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Empréganse as tecnoloxías dixitais para desenvolver actividades colaborativas. Persoal docente Non
Fortaleza Empréganse tecnoloxías dixitais para adaptar a metodoloxía ás necesidades individuais. Persoal docente Non
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza O proceso de ensinanza e aprendizaxe está pouco sustentado nas novas tecnoloxías. Administración educativa Non
Ameaza A política de protección de datos é insuficiente. Lexislación Non
Oportunidade A asistencia técnica é suficiente. Administración educativa Non
Oportunidade O centro coñece a normativa e promove a participación en plans de formación. Administración educativa Non
Oportunidade O centro coñece a normativa e promove a participación en plans de formación. Lexislación Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Os obxectivos do noso plan dixital xurden da reflexión e análise do profesorado do centro.

Os obxectivos principais son:

  • Mellorar a competencia dixital do profesorado mediante un PFPP de Polos Creativos.

  • Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de Educación Primaria.

  • Realizar o inventario do equipamento informático do centro mediante unha base de datos/folla de cálculo dos equipos do centro.

Para acadar os obxectivos realizaremos accións concretas. Algunhas delas son :

  • Cursos de formación e grupos de traballo.

  • Posta en marcha dun proxecto audiovisual.

  • Avaliación e inventario do equipamento informático do centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a competencia dixital do profesorado mediante un PFPP de Polos Creativos.
O02PD Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de Educación Primaria.
O03PD Realizar o inventario do equipamento informático do centro mediante unha base de datos/folla de cálculo dos equipos do centro.

Seguimento

Procedemento

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
 

1º Trimestre

Ao finalizar o primeiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado mediante un PFPP de Polos Creativos atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO1.1: Acadada.

    • AO1.2: En proceso.

    • AO1.3: Pendente.

  • Obxectivo O02PD: Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de Educación Primaria atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO2.1: Acadada.

    • AO2.2: Pendente.

    • AO2.3: Pendente.

  • Obxectivo O03PD:Realizar o inventario do equipamento informático do centro mediante unha base de datos/folla de cálculo dos equipos do centro atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO3.1: Acadada.

    • AO3.2: En proceso.

    • AO3.3: Pendente.

2º Trimestre

Ao finalizar o segundo trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado mediante un PFPP de Polos Creativos atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO1.1: Acadada.

    • AO1.2: En proceso.

    • AO1.3: En proceso.

  • Obxectivo O02PD: Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de Educación Primaria atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO2.1: Acadada.

    • AO2.2: Acadada.

    • AO2.3: En proceso.

  • Obxectivo O03PD:Realizar o inventario do equipamento informático do centro mediante unha base de datos/folla de cálculo dos equipos do centro atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO3.1: Acadada.

    • AO3.2: En proceso.

    • AO3.3: Pendente.

3º Trimestre

Ao finalizar o segundo trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado mediante un PFPP de Polos Creativos atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO1.1: Acadada.

    • AO1.2: Acadada.

    • AO1.3: Acadada.

  • Obxectivo O02PD: Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de Educación Primaria atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO2.1: Acadada.

    • AO2.2: Acadada.

    • AO2.3: Acadada.

  • Obxectivo O03PD:Realizar o inventario do equipamento informático do centro mediante unha base de datos/folla de cálculo dos equipos do centro atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións indicado a continuación:

    • AO3.1: Acadada.

    • AO3.2: Pendente. Non se logrou inventariair o porcentaxe previsto nun inicio. Continuarase o próximo curso.

    • AO3.3: Pendente. Levarase a cabo o próximo curso cando esté o 100% do material inventariado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

4. Avaliación do plan

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
 

Valoración xeral

Os obxectivos foron acadados case na súa totalidade, a excepción do inventariado do material e a posta a disposición deste inventariado ao profesorado, xa que se considerou máis pertinente esperar ao próximo curso para inventariair o 100% do material.

Todos os obxectivos que se propuxeron dende un inicio foron útiles e axustados a unhas metas que se puidesen lograr. 

Proposta de mellora

Continuar coa dinamización dos polos creativos, dependendo dos materiais recibidos. Ademais, continuaremos co inventariado de todo o material informático do centro.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

5. Difusión do plan

O Plan Dixital do centro poderá consultarse a través da ligazón habilitada en EDUCALIDADE.