Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Seguimento mensual: realizado coa axuda do noso mentor, onde detectaremos avances e posibles solucións a estancamento das distintas accións que forman parte dos obxectivos.
Seguimento trimestral e análise final: será realizada unha vez ao trimestre e ao remate do curso académico 23-24. Todo o observado nestes seguimentos será empregado no proceso de avaliación do plan.
Os obxectivos neste trimestre atópanse nest punto:
O01PD Formar ao profesorado en Polos Creativos (manexo dos novos paneis dixitais interactivos). (D1*) - (Área D -Desenvolvemento profesional continuo) : realizáronse algunhas formacións en Edixgal, radio e programa Audacicty.
O02PD Crear un aula de informática no centro. (C14*) (Área C - Infraestrutura e equipamentos): pendente de mellora, a aula está xa en funcionamento.
O03PD Posta en marcha do inventariado do centro para o futuro mecanizado aplicación inventario (*C1) (Área C - Infraestruturas e equipamentos): elaborouse a folla de cálculo e rematouse o inventario.
O04PD Afondar non currículo TIC do alumnado (H7*) (Área H - Compentencias dixitais do alumnado): comezamos a traballar con alumnado de 4º, 5º e 6º.
O05PD Fomentar a aprendizaxe da ciberseguridade do alumnado e das familias - (Área H - Competencia dixital do alumnado e Área B - Colaboración e redes): aceptada a formación de "Navega con rumbo" e "Plan director" e pendentes de datas. Curso online e recursos de seguridade na rede na nosa aula virtual aberta para familia e alumnado.
Os obxectivos neste trimestre atópanse nest punto:
- O01PD Formar ao profesorado en Polos Creativos (manexo dos novos paneis dixitais interactivos). (D1*) - (Área D -Desenvolvemento profesional continuo) . Pendente de realizar a última docencia de Edixgal, Paneis Dixitais e Pizarras verticáis.
- O02PD Crear un aula de informática no centro. (C14*) (Área C - Infraestrutura e equipamentos). Acadado
- O03PD Posta en marcha do inventariado do centro para o futuro mecanizado aplicación inventario (*C1) (Área C - Infraestruturas e equipamentos): Acadado.
- O04PD Afondar non currículo TIC do alumnado (H7*) (Área H - Compentencias dixitais do alumnado): Realizadas 3 actividades con 3º e 6º.
- O05PD Fomentar a aprendizaxe da ciberseguridade do alumnado e das familias - (Área H - Competencia dixital do alumnado e Área B - Colaboración e redes). Curso de ciberseguridad xa colgado e pendente de datas das charlas concedidas.
Os obxectivos neste trimestre atópanse nest punto:
- O01PD Formar ao profesorado en Polos Creativos (manexo dos novos paneis dixitais interactivos). (D1*) - (Área D -Desenvolvemento profesional continuo): acadado.
- O02PD Crear un aula de informática no centro. (C14*) (Área C - Infraestrutura e equipamentos): esperando o material da XUNTA para poder rematar a toma de decisións en canto a adquisicións.
- O03PD Posta en marcha do inventariado do centro para o futuro mecanizado aplicación inventario (*C1) (Área C - Infraestruturas e equipamentos): acadado e esperando a que a aplicación esté aberta para facer o volcado.
- O04PD Afondar non currículo TIC do alumnado (H7*) (Área H - Compentencias dixitais do alumnado): acadado. Realizamos a maiores actividades de deseño e impresión 3d con Tinkercad e programación con Scratch.
- O05PD Fomentar a aprendizaxe da ciberseguridade do alumnado e das familias - (Área H - Competencia dixital do alumnado e Área B - Colaboración e redes): acadado. A maiores realizamos unha formación a profesores e familias sobre os problemas de adicción as novas tecnoloxías.
Avaliación
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
- Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de acción. Usaranse os apartados de Educalidade para valorar o seu cumplimento. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
- Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisión da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
Durante este curso académico, o noso centro educativo realizou avances significativos nos obxectivos establecidos no Plan Dixital. A continuación, presentamos unha valoración xeral do estado de cada obxectivo:
O01PD - Formar ao profesorado en Polos Creativos (manexo dos novos paneis dixitais interactivos) (D1*) (Área D - Desenvolvemento profesional continuo)
Estado: Acadado
Valoración: A formación do profesorado no manexo dos novos paneis dixitais interactivos foi completada con éxito. Os docentes agora contan coa capacidade para utilizar estas ferramentas de maneira efectiva, mellorando así a calidade do ensino e facilitando a integración das tecnoloxías na aula.
O02PD - Crear un aula de informática no centro (C14*) (Área C - Infraestrutura e equipamentos)
Estado: En progreso
Valoración: A creación da nova aula de informática está pendente da recepción do material por parte da XUNTA. A toma de decisións en canto a adquisicións será completada unha vez que o material sexa recibido. Esta nova infraestrutura permitirá unha mellor formación tecnolóxica para o alumnado.
O03PD - Posta en marcha do inventariado do centro para o futuro mecanizado aplicación inventario (C1*) (Área C - Infraestruturas e equipamentos)
Estado: Acadado
Valoración: O inventariado do centro foi realizado con éxito e estamos esperando que a aplicación de inventario estea dispoñible para facer o volcado dos datos. Este paso garante unha xestión máis eficiente e organizada dos recursos do centro.
O04PD - Afondar no currículo TIC do alumnado (H7*) (Área H - Competencias dixitais do alumnado)
Estado: Acadado
Valoración: O currículo TIC do alumnado foi ampliado, incluíndo actividades adicionais como o deseño e impresión 3D con Tinkercad e a programación con Scratch. Estas actividades reforzaron as competencias dixitais do alumnado, proporcionando habilidades prácticas e relevantes para o seu desenvolvemento.
O05PD - Fomentar a aprendizaxe da ciberseguridade do alumnado e das familias (Área H - Competencia dixital do alumnado e Área B - Colaboración e redes)
Estado: Acadado
Valoración: Este obxectivo foi alcanzado con éxito, incluíndo formacións adicionais para profesores e familias sobre os problemas de adicción ás novas tecnoloxías. Estas accións concienciaron á comunidade educativa sobre a importancia da ciberseguridade e os riscos asociados ao uso indebido das tecnoloxías.
Conclusión
En resumo, o Plan Dixital do noso centro experimentou un progreso significativo neste curso académico. Conseguimos alcanzar a maioría dos obxectivos propostos, mellorando tanto as competencias dixitais do profesorado como do alumnado.
Para continuar mellorando a implementación do Plan Dixital no noso centro e superar os retos identificados, propoñemos as seguintes melloras:
1. Formación continua do profesorado en Polos Creativos e E-Dixgal
- Polos Creativos: Continuar coa formación do profesorado no manexo dos novos materiais de polos e outras ferramentas asociadas aos Polos Creativos, asegurando que todos os docentes estean capacitados para utilizar estas tecnoloxías de forma efectiva nas súas aulas.
- E-Dixgal: Proporcionar formación específica sobre a plataforma E-Dixgal, incluíndo o uso de recursos dixitais, a xestión de contidos educativos en liña e a integración das TIC no currículo escolar.
- Actualización continua: Manter un programa de actualización continua para garantir que o profesorado estea ao día coas novas ferramentas e tecnoloxías educativas.
2. Finalización da aula de informática
- Recepción de materiais: Estar preparados para recibir os materiais da XUNTA e proceder inmediatamente á montaxe e configuración da nova aula de informática.
- Equipamento e configuración: Asegurar que a nova aula de informática estea equipada con todos os recursos necesarios para ofrecer unha formación tecnolóxica de calidade ao alumnado.
- Integración no currículo: Integrar o uso da nova aula de informática nas actividades diarias do alumnado, permitindo un acceso regular ás TIC.
3. Formación continua en ciberseguridade para o alumnado
- Programas educativos: Continuar ofrecendo programas educativos sobre ciberseguridade, adaptados ás distintas idades e niveis do alumnado, facendo especial fincapé na seguridade en internet e na protección da privacidade.
- Colaboración coas familias: Fomentar a participación das familias nas formacións sobre ciberseguridade, para que poidan apoiar e guiar aos seus fillos no uso seguro das tecnoloxías.
- Concienciación e prevención: Promover campañas de concienciación sobre os riscos asociados ás novas tecnoloxías e a importancia de adoptarmos boas prácticas en liña.
Conclusión
Estas propostas de mellora teñen como obxectivo consolidar os avances logrados e superar os retos actuais, promovendo unha educación dixital máis completa e eficiente.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado o Plan Dixital do noso centro será publicado na web do mesmo . Este enlace será enviado a familias, claustro e consello escolar.
Plan Dixital curso 22-23:
Plan Dixital curso 23-24
- Enlace ao buscador de Plans Dixitais: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/PlansCentroConvAction-input.action?OWASP_CSRFTOKEN=HOME-CABI-7Q7I-5ISJ-KHA1-9CDL-9G05-4EHZ
- Instrucións: no desplegable de convocatoria escoller o "ano académico 2023-2024". No desplegable de plans escoller "Plan Dixital". No apartado de centro podemos escribir o nome do centro a buscar e seleccionamos. Prememos en "Buscar" na columna de opcións premer na lupa.