Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
PROCEDEMENTO DO SEGUIMENTO DO PD AO LONGO DO CURSO
Para levar a cabo o seguimento do PD, fanse reunións de claustro ao principio de cada trimestre onde se establecen os obxectivos a acadar ao final do mesmo. De igual maneira, ao final de cada trimestre, avaliase o estado de consecución dos obxectivos e propóñense melloras.
Ao final de curso faise unha avaliación final da consecución do plan e fanse propostas de mellora
- Informe de necesidades
- Solicitude de axudas para dotación de equipos informáticos.
- Adquisición de equipos: 5 pantallas dixitais interactivas táctiles (4k, 65´´.Android 9.0): e 5 portátiles
- Revisión, mellora e actualización dos equipos dixitais existentes no Ciclo de Xestión Administrativa
- Establecemento de grupo de traballo para mentorizar entre iguais o uso da ferramenta de comunicación coas familias "TokApp School"
- Dixitalizar o rexistro horario dos/as traballadores/as do centro. Buscar axudas e pedir presupostos
- Mellorar a imaxe dixital e comunicación xeral do centro mediante a actualización e mellora da estructura e contidos da páxina web e as redes sociais. Pedir presupostos para externalizar con empresa privada.
- Subida do PD á páxina web do centro así como numerosos contidos multimedia ás redes sociais do centro.
- Elaboración de recursos como presentacións, vídeos, etc.
- Coordinación e organización de formacións para o profesorado sobre ferramentas dixitais
- Potenciar o uso de TokApp mediante o envío de notificacións periódicas
- Controlar as métricas da web e redes sociais do centro
- Coordinación e organización de formacións para o profesorado sobre ferramentas dixitais
- Desenvolver proxectos colaborativos e interdisciplinares utilizando as TIC como medio para mellorar as competencias dixitais do alumnado empregando o entorno google e as súas ferrametas
Avaliación
- Ao final de curso, o equipo de dinamización fai unha avaliación final onde se valoran a consecución ou non dos obxectivos propostos, da súa variación e da consecución doutros novos que foron xurdindo ao longo dos trimestres. Engadiránse propostas de mellora. O informe resultante porase en común no clautro do profesorado para a súa retroalimentación e aprobación.
A valoración xeral da aplicación do PD é moi positiva xa que aínda que non se conseguiron os obxectivos plantexados ao cen por cen, sí que se puxeron case todos en marcha e segundo as necesidades, algúns se variaron para melloralos e ademáis se levaron a cabo moitas actuacións que non estaban previstas e que axudaron ao obxectivo primordial que non era outro que mellorar o desenvolvemento da competencia dixital do alumnado e profesorado na aprendizaxe e o uso das tecnoloxías dixitais, e na transformación do centro nunha organización educativa dixitalmente competente.
Esta mellora a podemos concretar nas seguintes actuacións:
- O Colexio mellorou a súa infraestructura dixital coa adquisición mediante subvención de 10 pantallas dixitais interactivas (4k, 65´´, Android 9.0) e 10 equipos portátiles. As pantallas están instaladas nas aulas de: 2 en EI (4 e 5 anos); 4 en EP (1 en 1º,2º6º e 1 en aula común); 4 en ESO e 1 no Ciclo.
En canto aos 10 portátiles, son usados por calquera curso que o requira e ademáis na biblioteca.
- O obxectivo de actualización de equipos, acadouse ao principio deste curso, cunha inversión de fondos propios do colexio
- No que respecta ao obxectivo 3, está sobradamente acadado. O cen por cen do profesorado usa a ferramenta de comunicación coas familias TokApp.
- En canto ao rexistro dixital dos horarios de entrada e saída do persoal, non está acadado. Desestimouse en favor doutros obxectivos máis importantes.
- O obxectivo 5 do plan propoñía a mellora da páxina web do centro e das redes sociais mediante a externalización cunha empresa privada. Desestimouse o presuposto. Para conquerir o obxecivo, o coordinador do PD formouse no curso: Multimedia educativa y diseño web: técnicas y recursos para su implementación en el aula.
O que sí se fai é subir contidos multimedia á web do centro así como as súas páxinas de facebook, Instagram, youtube.
O control da métrica nestas páxinas non se realizou.
Este curso temos o obxectivo de facer mellora na páxina web para que resulte máis atractiva e as familia poidan interactuar máis.
- Mellora da competencia dixital do profesorado. Por unha banda, o profesorado, a nivel individual está mellorando en cantidade e calidade a utilización de recursos dixitais, motivado polo emprego das novas pantallas interactivas adquiridas.
Por outra banda, realizamos un seminario formativo impartido no centro ao longo de 3 xornadas repartidas en diferentes semanas. A temática solicitada é o coñecemento e aplicación de recursos para Pantallas táctiles interactivas (uso de CANVA, GENIALLY E KAHOOT). O código do seminario é: F2206063.
Este curso participaremos nos Polos Creativos polo que tanto profesorado como alumnado seguirán mellorando as súas competencias dixitais.
- O desenvolvemento de proxectos colaborativos e interdisciplinares utilizando tics, estanse acadado. Este curso introducimos a aprendizaxe por proxectos. (obxectivo 7)
- O equipo directivo realizou unha formación do Plan Estratéxico de Centro. Fíxose unha presentación ao profesorado nunha das pantallas interactivas
OUTRAS ACCIÓNS NON CONTEMPLADAS NO PD
- Ademáis das accíons formativas de carácter grupal no CEFORE, fixéronse formacións de carácter individual, na Consellería de Promoción do Emprego e Igualdade. Así mesmo realizáronse diversas formacións externas individuais en Aula Smart a través da Fundación Tripartita.
- Utilización de folla de cálculo Excel para clasificación de libros na biblioteca
- Creación dunha mascota dixital para a biblioteca: Larapetas
- Creación de páxina en Instagram polo grupo da biblioteca para publicitar actividades: Larapetas Loyola
- Comunicacións por boca de Larapetas, utilizando o TokApp, como por exemplo, dicirlles ao alumnado como ten que vir vestido cada día na época do Entroido
- Exemplos do que se está a facer coas pantallas interactivas:
o En Infantil, ás veces, faise a asamblea empregando a pantalla
o Tamén en infantl, xogos de lectoescritura e lóxica-matemática
o En EP e ESO, utilízanse os libros electrónicos do profesor, kahoots, classroom, vídeos, enlaces externos, escritura e debuxo co lápis dixital…
o No Ciclo de Xestión Administrativa, utilízanse as ferramentas dixitais como o vehículo principal de aprendizaxe
- Montaxes de fotografía e vídeo de actos como Samaín, Festival de Nadal, excursións e visitas, actividades no centro e nas aulas, etc. Que se suben logo ás redes sociais: Web, Facebook, Instagram, Youtube.
- Creación de vídeo en Clipchamp, da Excursión ao Ecoparque de Marín, e subido a Facebook. (https://clipchamp.com/watch/tQXLLKkX5Z5?utm_source=share&utm_medium=social&utm_campaign=watch)
- Actividade (presentación), Iniciación segura á pegada dixital e ás redes sociais (3º e 4º de ESO)
- Caderno de campo en formato dixital, (texto e fotos). Este proxecto foi presentado a concurso da Voz de Galicia.
- Proxecto da Biblioteca:
· Creación do correo da biblioteca
· Apertura do perfil de Instagram e Facebook (larapetas Loyola Mugardos),
· Creación dun Genially para presentar a mascota chamada Larapetas.
· Creación en CANVA carteis de Larapetas para facer publicacións os días de conmemoración.
· Elaboración nun programa de edición de textos das etiquetas para catalogar libros, xogos e dvds da biblioteca.
· Acceso a programas de catalogación dixital de libros, acceso ao KOHA.
. Este curso 23-24 iniciamos unha formación do profesorado estructurada e a longo prazo para a innovación metodolóxica, onde as ferramentas dixitais terán protagonismo.
Decidíronse as seguintes propostas de mellora:
INFRAESTRUCTURA:
- Acadouse a nova subvención para a dotación de outras 5 pantallas dixitais interactivas e de 5 equipos portátiles para seguir equipando o resto das aulas.
- Adquirimos 10 cpu reacondicionados e software actual, e 10 pantallas novas de 24´´para un aula do Ciclo de Xestión Administrativa.
FORMACIÓN
- Se contempla buscar formación por parte do equipo de dinamización para a mellora da utilización da web e redes sociais así como o control da súa métrica
- Decideuse formar a todo o profesorado na innovación e aplicación de novas metodoloxías pedagóxicas para implantalas ó longo do curso 2023-24. Esto supón avanzar paralelamente no uso de ferramentas dixitais para o desenvolvemento de proxectos colaborativos e interdisciplinares utilizando tics.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital foi publicado na páxina web do centro. Ademáis enviouse unha pequena explicación do mesmo dando aviso da súa publicación ás familias polos medios de comunicación habituais do centro.
O enlace ao plan dixital é o seguinte:
https://www.cprloyola.com/single-post/plan-de-dixitalizaci%C3%B3n-do-centro