Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O Plan Dixital é un documento dirixido a mellorar a relación da comunidade educativa coas novas tecnoloxías. O presente Plan Dixital imbrícase dentro do noso Proxecto Educativo.

O noso Centro Escolar está situado no núcleo urbano de Miño, preto dun entorno natural moi rico e singular, as marismas do río Baxoi, e moi cerca das praias da Ribeira e da Praia Grande de Miño. Recibe alumnado dos concellos de Miño e Vilarmaior, que forman parte do Conxunto do Eume, xunto cos concellos de Cabanas, Monfero e Pontedeume dentro da bisbarra natural que forma o Golfo Ártabro. O noso centro está autorizado para impartir as ensinanzas de Educación Infantil, Educación Primaria e Educación Secundaria Obrigatoria con dous grupos por nivel educativo.

Os seguintes datos están referidos ao momento de elaboración do presente documento.

Nº de alumnado: 545.

Nº de unidades en funcionamento:

  • 5 unidades de Educación Infantil.

  • 14 unidades de Educación Primaria (temos 3 unidades en 5º e 6º).

  • 8 de ESO (3 en 1º ESO, 2 en 2º ESO, 2 en 3º ESO e un grupo en 4º ESO).

  • 1 unidade de Educación Especial.

Nº de profesorado: 52 docentes.

A lexislación na que se ampara este documento é a seguinte:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para realizar o análise DAFO do noso centro empregamos o autoavaliación SELFIE e o test de competencia dixital docente, ambas ferramentas aplicadas orixinalmente durante o curso 2021/2022.

Ditas ferramentas, que ofreceron os resultados pertinentes para a elaboración dos obxectivos deste plan, foron actualizados anualmente para realizar as modificacións oportunas neste plan mediante a aplicación de diferentes ferramentas.

 

 

 

Interno
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Carencia de formación do alumnado para resolver problemas técnicos. Alumnado Si
Debilidade Carencia de espazos físicos axeitados para desenvolver actividades no noso centro. Infraestruturas Si
Debilidade Estratexia dixital. Organización de centro Si
Debilidade Proxectos interdisciplinares. Comentarios a outros alumnos sobre o seu traballo. Emprego de datos para mellorar a aprendizaxe. ATIC. Persoal docente Si
Fortaleza Dispositivos dixitais para a aprendizaxe. Comportamento seguro. Comportamento responsable. Verificar a calidade da información. Recoñecer o traballo doutras persoas. Aprender a comunicarse usando tecnoloxías dixitais. Alumnado Si
Fortaleza Habilidades para diferentes materias. Aprender a codificar ou programar. Alumnado Si
Fortaleza Infraestrutura dispositivos portátiles para o alumnado. Dispositivos dixitais para o seu uso no ensino. Acceso a internet. Asistencia técnica. Protección de datos. Repositorios en liña. Infraestruturas Si
Fortaleza Desenvolvemento da estratexia co profesorado. Novas modalidades de ensino. Avaliación do progreso. Asistencia técnica. Bibliotecas e repositorios en liña. Avaliación dixital. Fenda dixital: apoio para abordar dificultades. Organización de centro Si
Fortaleza Comunicación coa comunicade educativa. Recursos educativos abertos. Fomento da creatividade. Inclusión do alumnado. Colaboración do alumnado. Avaliación das capacidades. Retroalimentación axeitada. Autorreflexión sobre a aprendizaxe. Persoal docente Si
Fortaleza Adaptación as necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Novas modalidades de ensino. Colaboracións. Necesidades de DPC. Participación no DPC. Intercambio de experiencias. Recursos educativos en liña. Creación de recursos dixitais. Emprego de entornos virtuais de aprendizaxe. Persoal non docente Si
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Espazos físicos. Recursos humanos. Administración educativa Si
Oportunidade Infraestrutura dispositivos dixitais para o ensino. Acceso á internet. Asistencia técnica. Repositorio en liña. Administración educativa Si
Oportunidade Aprender a codificar ou programar. ANPA Si
Oportunidade Normas sobre os dereitos de autor e licenzas de uso. Protección de datos. Lexislación Si
Oportunidade Colaboracións. Outras Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, test de competencia dixital docente e o coñecemento do centro por parte das persoas integrantes do equipo encargado do Plan Dixital, o centro xerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

As liñas de actuación prioritarias serán as seguintes:

- Formación do alumnado na resolución de incidencias técnicas sinxelas.

- Formar ao alumnado nun comportamento dixital seguro e responsable.

- Formación do porofesorado en procedementos pedagóxicos apoiados nas ferramentas dixitais así como en procedementos seguros e aplicación dos dereitos de autor.

- Formar ás familias nas ferramentas de uso do alumnado, así como en comportamentos axeitados para lograr unha paternalidade consciente coa realidade dixital.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Familiarizar ao alumnado cos equipos informáticos E-Dixgal para a realización de tarefas ou actividades de aprendizaxe/avaliación.
O2PD Incrementar a autonomía do alumnado no relativo a resolver problemas técnicos sinxelos cos equipos informáticos E-Dixgal
O3PD Fomentar entre o profesorado o traballo colaborativo e o ensino recíproco no relativo ao uso dos recursos dixitais empregados e o intercambio de prácticas docentes de éxito.
O4PD Concienciar e formar ao profesorado acerca do uso correcto da atribución da propiedade intelectual nos recursos educativos empregados na aula.
O5PD Informar ás familias do alumnado de 5º sobre o proxecto E-Dixgal e os cambios metodolóxicos, etc. que supón para o alumnado.
O6PD Fomentar entre as familias a parentalidade dixital positiva e o benestar dixital familiar.

Seguimento

Procedemento

Faremos tres ao longo do curso, unha ao final do primeiro trimestre escolar, outra ao final do segundo trimestre e a última, durante o mes de xuño. En cada unha delas faremos un seguimento de cada unha das accións dos obxectivos previstas para o trimestre anterior. Valoraremos o estado de execución das accións, o análise e a valoración dos resultados e, se é necesario, a modificación dalgunha das accións pendentes e elaboraremos propostas de mellora para as xa rematadas.

A mentora ADIX participará no seguimento deste Plan de xeito continuado.

1º Trimestre

As accións traballadas durante o primeiro trimestre do curso 23/24 foron:

01PD:

A01.1 Detección do nivel de competencia dixital do alumnado.

A01.2 Emprego progresivo na aula de actividades de aprendizaxe dixitais co obxectivo de incrementar a competencia dixital do alumnado.

O2PD:

A02.1 Detección das incidencias técnicas mais frecuentes do alumnado cos seus equipos E-Dixgal

 

O3PD:

A05.1 Convocatoria de reunión inicial para presentar o proxecto E- Dixgal e os equipos do alumnado e para explicar as condicións do seu uso.

2º Trimestre

Durante o segundo trimestre do curso 2023/2024 non se acadaron novos indicadores ou obxectivos do Plan Dixital vixente.

3º Trimestre

Durante o terceiro trimestre do curso 2023/2024 non se acadaron novos indicadores ou obxectivos do Plan Dixital vixente.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Coincidindo coa segunda avaliación procesual, tamén faremos unha avaliación final dos obxectivos nos que teñamos rematadas as accións previstas para eles.

Durante o mes de xuño, realizaremos a segunda avaliación final na que faremos unha valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora cara ao seguinte curso académico.

Valoración xeral

No claustro ordinario de final do curso 2023/2024 incluíuse un punto na orde do día relativo á valoración do Plan Dixital. Neste contexto, o coordinador do Plan comunicou que durante o curso non se acadaron os obxectivos propostos no Plan, e que, polo tanto, deberanse tomar medidas ao respecto a partir de setembro, realizando as modificacións oportunas no plan para conseguir acadar os obxectivos.

Proposta de mellora

- Establecer un punto do día no claustro de comezo de curso para valorar a pertinencia e operatividade dos obxectivos actuais do PD.

- Facer unha repartición efectiva dos obxectivos entre os membros do Equipo de Dinamización das TIC do centro.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A publicación deste documento na web do noso centro educativo e a comunicación ás familias do lugar no que poden atopalo a través das diferentes reunións de inicio de curso e do espazoAbalar, serán as formas de difusión do mesmo. Facilitarase a difusión deste Plan mediante a URL para a consulta do mesmo: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=15009071