Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do Plan e da consecución de obxectivos será o seguinte:
- Unha avaliación procesual unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Unha avaliación final ao rematar o curso académico. Os aspectos a considerar incluirán a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
- Farase un seguemento do Plan Dixital con reunións periódicas co mentor ADIX.
Se desenvolveu con normalidade.
Despois de reunirme co coordinador ADIX asignado o meu centro e concretar os obxectivos marcados para este curso, formouse un grupo de Traballo; estableceuse un calendario de traballo; asináronse ámbitos de actuación e acordouse solicitar formación ó CFR de Vigo no tocante o manexo da interface páxina web do centro. A formación, deberá estar orientada no aprendizaxe e coñecemento das súas utilidades e no funcionamento básico das ferramentas de edición dispoñibles.
Se desenvolveu casi con total normalidade pero tivemos que facer axustes no calendario de implementación de algunhas actividades que foron programadas antes de saber como e cando poderíamos recibir a formación no funcionamento básico das ferramentas de edición dixital da interface da web do centro.
Despois de reunirme co coordinador ADIX asignado o meu centro, comentarlle o caso e supervisar o seguemento dos obxectivos marcados para o primiero trimestre deste curso, confirmamos co CFR de Vigo a disponibilidade da relatora, Carmen Villamarín, para concertar novas datas para as sesións de formación en Drupal 6. Mentres agardamos unha resposta subimos as programacións dos diferentes departamentos na web do centro e comenzamos a crear novas publicacións para actualizar a información divulgada a través da web.
Durante o segundo trimestre, comenzamos a traballar na creación de recursos educativos abertos (REA), centrando os nosos esforzos en configurar un proxecto interdisciplnario entre os departamentos de Xeografía e Historia, Tenoloxía e Debuxo. Creamos un portafolio en Agueiro para desenvolver as distintas fases do proxecto e traballar en equipo na creación de recursos dixitais adaptados ao aprendizaxe da edición e deseño de videoxogos coa ferrameta Scratch 3.0.
Recibimos duas sesións de formación en edición e post-produción coa cámara de video 360º, a cargo de Luz Beloso.
Supervisamos que o equipo docente emprega, de maneira regular, as clases creadas en Edixgal para participar na organización do centro e nas actividades programadas para mellorar a convivencia do alumnado.
Se desenvolveu con normalidade. Finalmente, desfrutamos de duas sesións de formación en Drupal 6 e aprendimos o necesario para cambiar significativamente o deseño da páxina web do centro. Ademais, incrementamos as publicacións sobre as actividades desenvolvidas este curso e acadamos un bo nivel de participación de todo o profesorado do centro, que participou estreitamente para reactivar o portal web e convertilo nun espacio útil e actualizado.
Despois de reunirme co coordinador ADIX asignado o meu centro e concretar os pasos a seguir para subir a información necesaria sobre o Plan de Dixitalización de Centro na aplicación de Educalidade, rematamos de configurar o proxecto "A viaxe do Capitán", que inclue varios REA e actividades que favorecen o desenvolvemento das competencias dixitais do alumnado, e puxémolo na práctica co alumnado de 4º da ESO.
Supervisamos que, durante o presente curso, o equipo docente empregou, de maneira regular, a aplicación de Edixgal para traballar co alumnado das súas materias e facer o seguemento, a distancia, dos alumnos e alumnas que por algún motivo xustificado faltaron ás clases.
Avaliación
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do Plan e da consecución de obxectivos será o seguinte:
- Unha avaliación procesual unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Unha avaliación final ao rematar o curso académico. Os aspectos a considerar incluirán a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
- O estado da avaliación quedará reflectido nas actas das reunión periódicas co mentor ADIX.
O plan de dixitalización do centro serviu para transformar a experiencia educativa tanto para o profesorado como para os estudantes do noso centro. A formación do profesorado en destrezas dixitais foi un eixo fundamental, xa que empodera os docentes coas ferramentas e habilidades necesarias para integra-la tecnoloxía de maneira efectiva na súa práctica pedagóxica. Este compoñente asegura que os profesores non só se adapten ás demandas actuais, senón que tamén lideren o cambio cara a unha educación máis moderna e dinámica.
A creación de recursos educativos abertos (REA) foi outro piar crucial do plan. Estes recursos non só enriqueceron o contido dispoñible para os estudantes, senón que tamén fomentaron unha cultura de colaboración e de compartir coñecemento, permitindo que materiais de alta calidade estean accesibles para todos.
O uso activo da aula virtual Edixgal permitiu aproveitar todo o seu potencial para mellorar a interacción e o seguimento do progreso estudantil. Esta plataforma facilitou a personalización da aprendizaxe e ofreceu múltiples ferramentas para un ensino máis interactivo e eficaz.
Finalmente, manter actualizada a web do centro resultou esencial para a comunicación e a transparencia. Unha web dinámica e actualizada reflicte a vitalidade do centro e mantén informada á comunidade educativa sobre eventos, noticias e recursos dispoñibles.
En conxunto, as actividades programadas durante este curso no plan de dixitalización axudaron ao profesorado a dar un paso mais cara á modernización educativa e a preparación dos nosos estudantes para os desafíos do futuro dixital.
Para o próximo curso, propoñemos varias melloras que aseguren a continuidade e o crecemento do plan de dixitalización do centro. En primeiro lugar, é crucial manter a web do centro actualizada. Suxerimos establecer un equipo de comunicación encargado da actualización regular de contidos, eventos e recursos, asegurando así que a comunidade educativa estea sempre informada e conectada.
A formación continua do profesorado en competencias dixitais debe seguir sendo unha prioridade. Recomendamos ofrecer obradoiros avanzados e personalizados que respondan ás necesidades específicas dos docentes, incluíndo formación en novas xeramentas e metodoloxías dixitais emerxentes.
O uso da aula virtual de Edixgal demostrou ser moi beneficioso; por iso, propoñemos ampliar a súa integración mediante a implementación de estratexias pedagóxicas innovadoras e a creación de módulos interactivos que fomenten unha aprendizaxe máis participativo e autónomo.
Finalmente, é esencial seguir ampliando os recursos educativos abertos (REA). Para iso, suxerimos a creación dun repositorio colaborativo onde os docentes poidan compartir e acceder a materiais didácticos de alta calidade. Fomenta-la colaboración entre profesores de diferentes disciplinas e niveis educativos pode xerar unha base de recursos máis diversificada e útil para todos.
Estas propostas buscan non só manter, senón tamén mellorar e amplia-las iniciativas actuais, asegurando unha evolución constante e significativa na dixitalización educativa do centro.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital será publicado na web do centro.