Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

A normativa que fai referencia a obligatoriedade da implantción do Plan Dixital recóllense nos artigos: :

Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

“Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”

Este curso facemos a continuación do Plan Dixital plantexado en xuño do 2022 para os cursos académicos 2022/2023 e 2023/2024.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

2.2.Fontes empregadas para a análise DAFO

  • Autoavaliación SELFIE: Resumo das áreas do informe SELFIE da etapa educativa de Primaria (inclúe E.Infantil)
  • Test CDD: información recollida nas táboas 2.1, 2.2 e 2.3 do informe grupal do TestCDD de centro. Táboa 1.3. en relación co perfil do profesorado participante no TestCDD.

Outras fontes: “Mesas de discusión se debates” entre os mestres conformantes do equipo de elaboración do PD

Interno
20 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C12- Brecha digital: Apoio para abordar retos. Alumnado con poucas competencias dixitais Alumnado Non
Debilidade C7- Protección de datos. Alumnado que pensa que traballa con seguridade coa tecnoloxía. Alumnado Non
Debilidade C1- Infraestructura. O centro dispón de equipamento pouco homoxéneo a nivel de software e de hardware o que dificulta o mantemento Infraestruturas Non
Debilidade C5- Asistencia técnica. A pesar de dispoñer dunha asistencia técnica externa, esta é totalmente insuficiente as necesidades do centro. Infraestruturas Non
Debilidade A1- Estratexia dixital. Non temos un proxecto común para levar a cabo un desenvolvemento das competencias dixitais. Organización de centro Non
Debilidade A2- Desenvolvemento da estratexia co profesorado. Hai unha falta de liderazgo para orientar cara onde queremos desenvolvernos Organización de centro Non
Debilidade Factores que limitan o uso das tecnoloxías. Falta de competencia dixital no profesorado. Pouco interese do profesorado nas tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Debilidade D2. Participación no DPC. O profesorado non aplica a formación recibida. Persoal docente Non
Debilidade Factores que limitan o uso das tecnoloxías. Parte do profesorado asume a tecnoloxía como unha perda de tempo Persoal docente Non
Debilidade F6- Proxectos interdisciplinares. Falta de traballo en proxectos interdisciplinares Persoal docente Non
Fortaleza C8 Dispositivos dixitais para a aprendizaxe. O alumnado edixgal dispón de equipamento individual. Alumnado Non
Fortaleza F4 -Implicación do alumnado. O alumnado é participativo nas actividades propostas Alumnado Non
Fortaleza C3-Acceso a internet (aulas Edixgal). Infraestruturas Non
Fortaleza C5- Asistencia técnica. As aulas edixgal dispoñen dun bo mantemento. Infraestruturas Non
Fortaleza C2- Dispositivos dixitais para o ensino. As aulas edixgal están ben dotadas Infraestruturas Non
Fortaleza Centro con dinamismo na realización de moitas actividades nas que participa todo o alumnado do centro. Organización de centro Non
Fortaleza Centro con dinamismo na realización de moitas actividades nas que participa todo o alumnado do centro. Organización de centro Non
Fortaleza D2 ¿ Participación en el DPC. O profesorado participa na formación no centro Persoal docente Non
Fortaleza Existe profesorado experimentado no traballo coas tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Fortaleza E1 ¿ Recursos educativos en liña. Un porcentaxe importante do profesorado busca e emprega estes recursos Persoal docente Non
20 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C2- Dispositivos digitales para la enseñanza. Non hai equipamento específico para alumnado con NEAE Administración educativa Non
Ameaza C8- Dispositivos dixitais para a aprendizaxe. Falta de equipamento, ou equipamento obsoleto. Administración educativa Non
Ameaza C10- Dispositivos alumnado. Falta de equipamento para o uso por parte do alumnado Administración educativa Non
Ameaza C1- Infraestrutura. As aulas do centro non están cableadas. Administración educativa Non
Ameaza C14- Infraestrutura.- O centro ten dúas edificacións e un pavillón e un ximnasio. Creando problemas de conexión, mobilidade e de equipamento. Administración educativa Non
Ameaza E4- Comunicación coa comunidade educativa educativa. Falta de comunicación coa comunidade educativa. Páxina web mal organizada Contorna Non
Ameaza Exceso de burocracia. Provoca falta de tempo para a formación e para a preparación das clases Lexislación Non
Ameaza D1. Necesidades DPC. Formación pouco adaptada as necesidades do profesorado Outras Non
Oportunidade D1. Necesidades DPC. Posibilidade da formación a través de PFPP. Administración educativa Non
Oportunidade C1 ¿ Infraestruturas. Mellor dotación económica Administración educativa Non
Oportunidade D3- Intercambio de experiencias. Posibilidade de mudar a perspectiva do educativa. Falta de comunicación coa uso da tecnoloxía no ensino. Contorna Non
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
01PD Publicar a documentación de centro que falta.
02PD Formar ao profesorado, a través dun pfpp e participar en programas e proxectos ofertados, durante dous cursos académicos.
03PD Elaborar un proxecto de alfabetización dixital no alumnado e levalo a cabo.

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

1º Trimestre

O1. Formar ao profesorado, a través dun pfpp e participar en programas e proxectos ofertados,  durante dous cursos académicos.

AO2.1: Elaborar un proxecto de alfabetización dixital do profesorado, e levalo a cabo. Créanse itenerarios sobre TIC dentro do PFPP do centro.:

Itinerario 2: Plan dixital de centro; Libre office: impres e calc (sen iniciar)

Itinerario 4: E-Dixgal (iniciado)

AO2.2: Participar no desenvolvemento de Polos Creativos. Créase un itinerario específico no PFPP  do centro:

Itinerario 1: Introdución dos Polos Creativos na práctica docente (II); Organización e montaxe do espazo e formación no funcionamento dos recursos de Polos. (Iniciado)

O3. Elaborar un proxecto de alfabetización dixital no alumnado e levalo a cabo.

2º Trimestre

O1. Formar ao profesorado, a través dun pfpp e participar en programas e proxectos ofertados,  durante dous cursos académicos.

AO2.1: Elaborar un proxecto de alfabetización dixital do profesorado, e levalo a cabo. Créanse itenerarios sobre TIC dentro do PFPP do centro.:

Itinerario 2: Plan dixital de centro; Libre office: impres e calc (en elaboración)

Itinerario 4: E-Dixgal (rematado)

AO2.2: Participar no desenvolvemento de Polos Creativos. Créase un itinerario específico no PFPP  do centro:

Itinerario 1: Introdución dos Polos Creativos na práctica docente (II); Organización e montaxe do espazo e formación no funcionamento dos recursos de Polos. (en elaboración)

O3. Elaborar un proxecto de alfabetización dixital no alumnado e levalo a cabo.

Feito o borrador. Pendente fase de discusión.

3º Trimestre

O1. Formar ao profesorado, a través dun pfpp e participar en programas e proxectos ofertados,  durante dous cursos académicos.

AO2.1: Elaborar un proxecto de alfabetización dixital do profesorado, e levalo a cabo. Créanse itenerarios sobre TIC dentro do PFPP do centro.:

Itinerario 2: Plan dixital de centro; Libre office: impres e calc (rematado)

Itinerario 4: E-Dixgal (rematado)

AO2.2: Participar no desenvolvemento de Polos Creativos. Créase un itinerario específico no PFPP  do centro:

Itinerario 1: Introdución dos Polos Creativos na práctica docente (II); Organización e montaxe do espazo e formación no funcionamento dos recursos de Polos. (rematado)

O3. Elaborar un proxecto de alfabetización dixital no alumnado e levalo a cabo.

Feito o "Proxecto de alfabetizacoón dixital do alumnado", aprobado polo equipo PD e posto a disposición da dirección para a súa aprobación.

Todos os obxectivos desencolvéronse no curso 2023/2024

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo dunha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar inclúen o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, algunhas modificacións das accións e as propostas de mellora como foi a proposta de creación de aulas de informática máviles para Educación Infantil e 1º ciclo de Primaria.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será dunha vez ao finalizar o curso. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Valor do obxectivo previsto para este curso na data sinalada (consultar o seguimento das liñas de acción nas taboas elaboradas para cada obxectivo):
¿ Obxectivo 1: Publicar a documentación dos plans de centro.. 
¿ Obxectivo 2:Formar ao profesorado, a través dun pfpp e participar en programas e proxectos ofertados durante dous cursos académicos. 
¿ Obxectivo 3: Elaborar un proxecto de alfabetización dixital no alumnado. Pendente de continuidade para o seu remate o.30/04/2024
 

Valoración xeral

O PD foi desenvolvido segundo o planificado. Non houbo modificacións importante porque xa se pensou a dous cursos académicos vista. As maiores dificultades foron que, algunhas das necesidades plantexadas no noso DAFO, aínda están sen solucionar ou en proceso. Isto dificulta enormemente as tarefas aínda que temos que destacar a grande implicación e esforzo do profesorado encargado en levalo a cabo.

O equipo PD elabora unha enquisa para o profesorado para avaliar o desenvolvemento do PD deste dous cursos e propoñer, conxunto coas propostas aportadas polo equipo PD, os obxectivos do novo PD dos próximos dous cursos 2024/2025 e 2025/2026.

Recepción o 21 de xuño das pantallas dixitais  e ordenadores para o 2º e 3º ciclo de Primaria e procédese a súa instalación a finais de xuño.

Todos os obxectivos plantexados están conseguidos.

Elaborado o novo Plan Dixital en xuño e posto a disposición da direccón do centro para a súa divulgación e aprobación en Claustro e Consello Escolar de xuño do 2024.

Proposta de mellora

Propostas do Equipo PD:

o   Desenvolver o Proxecto de alfabetización dixital do alumnado.

o   Seguir avanzando na mellora da competencia dixital do profesorado coa formación (pfpp) e creación dun banco de recursos.

o   Aumentar o uso e participación nos espazos e materiais de Polos Creativos (espazo Polos e aula de informática/audiovisuais)

No tocante aos recursos e materiais aínda necesarios son:

- Máis tablets para o alumnado.

- Instalación wifi para o pavillón e ximnasio.

- Materiais de Polos Creativos aínda sen recepcionar dende o curso 2022/2023 como robótica e radio entre outros.

- No PD do curso 2024/205 aparecen como necesidade as pantallas para titorias pendentes pero que foron recepcionadas a finais de xuño.

-Algún ordenador portáril para biblioteca, sala de profesores,..

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O cumprimento do Protocolo para a publicidade e difusión do Plan Dixital do centro entre toda a comunidade educativa é responsabilidade da Dirección:

  •  Información ao claustro da continuidade, para o curso 2023/2024, do Plan Dixital aprobado e iniciado o curso  anterior cunha duración de dous cursos académicos 2022-2024. Aprobado en Claustro e Consello Escolar o 4 de septembro de 2023. 
  • Información a comunidade educativa coa publicación do Plan Dixital na web do Centro.
  • Publicación na páxina web do Centro: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipperezviondi/taxonomy/term/86