1. Contextualización do Plan Dixital no centro.
O centro consta de dous edificios. O primeiro situado no centro urbano da Estrada, dedicado a Educación Infantil e Educación Primaria, e o segundo en Santa Baia de Matalobos, na zona rural, a 2 Km do centro urbano da vila, dedicado a Educación Secundaria Obrigatoria. Nos terreos onde se atopa o edificio da ESO contamos cunhas instalacións de máis de 22.000 m2, con zona deportiva, horta escolar, invernadoiro e zona recreativa con carballeira e árbores autóctonas.
No colexio existe alumnado que reside tanto no centro da vila como na zona rural. As características socioeconómicas e culturais das familias son moi variadas.
O Plan Dixital enténdese como un instrumento que debe favorecer e impulsar o uso dos medios dixitais tanto nos procesos de ensino-aprendizaxe coma no resto de procesos de xestión do centro, sempre co obxectivo último de colaborar co desenvolvemento integral do alumnado. É un instrumento integrado no Proxecto Educativo e na Programación Xeral Anual. Ademais, é imprescindible dotar ao plan dun enfoque de centro sobre o uso dos recursos pedagóxicos dixitais dispoñibles para aproveitar ao máximo as súas posibilidades, de modo que se converta nun proxecto compartido por toda a comunidade educativa, que dea coherencia e guíe o uso das tecnoloxías.
A finalidade do noso centro educativo é optimizar o desenvolvemento integral do alumnado e preparalo para a sociedade actual. En consecuencia, a propia organización do centro vai mellorando a través da práctica e da reflexión, así como das relacións establecidas co entorno. O Plan Dixital encaixa no contexto institucional máis amplo, que vén recollido nos documentos como o Proxecto Educativo de Centro, e ambos documentos están en total consonancia e son complementarios.
O Plan Dixital estará integrado na Programación Xeral Anual do curso 2023-2024, no que estarán especialmente detalladas as tarefas marcadas polo Plan de Acción elaborado no presente plan.
2. Breve xustificación
Marco lexislativo:
- Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
- Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
- Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Nos anteriores artigos ven recollido que:
“Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”
Nas normativa de desenvolvemento dos anteriores Decretos, concrétase a estrutura, que como mínimo debe contemplar o Plan Dixital, no seguinte articulado:
Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
O Plan Dixital recolle as accións a desenvolver para mellorar a competencia dixital do centro. Tendo en conta o mundo no que vivimos, é necesario abordar a tecnoloxía desde unha perspectiva máis global. Os centros educativos forman parte dun mundo en cambio permanente e dunha sociedade e mercado laboral cada vez máis dixitalizados. Polo tanto, os centros educativos deben dar resposta a esas necesidades para poder formar persoas cidadás do futuro, coas competencias necesarias para desenvolverse nun entorno dixitalizado. É necesaria unha transformación dos sistemas de educación e formación que garantan a adquisición de competencias dixitais e que permitan aproveitar as oportunidades. Por outra parte, as organizacións educativas necesitan revisar as súas estratexias co obxectivo de mellorar a súa capacidade para promover a innovación e sacar o máximo partido das tecnoloxías da información e comunicación e dos recursos educativos dixitais.
Mediante o Plan Dixital, pretendemos:
• Avaliar a situación do centro educativo con relación ao uso das tecnoloxías nos distintos elementos clave das Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes para poder, a continuación, deseñar e emprender un proceso de transformación no centro.
• Recoñecer o Plan Dixital como un recurso clave para a planificación da estratexia dixital do centro.
• Transformar o centro educativo nunha organización que aprende, sendo dixitalmente competente.
• Desenvolver unha cultura dixital na comunidade educativa.