Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do Plan Dixital é fundamental para avaliar e garantir o éxito das iniciativas tecnolóxicas implementadas no CPR Vilas Alborada. A través deste proceso, monitorízase de forma sistemática e continua o desenvolvemento e progreso das accións e obxectivos establecidos no plan, permitindo identificar os logros acadados e detectar áreas de mellora específicas para o noso centro.
Durante o seguimento do Plan Dixital, recóllese información e datos relevantes sobre as actividades realizadas, os recursos empregados, a formación impartida, a adopción de ferramentas tecnolóxicas e o impacto no proceso de ensino-aprendizaxe. Estes datos son analizados e avaliados para obter unha visión clara de como se están implementando as medidas propostas e se están a xerar os resultados desexados.
O proceso de seguimento require a participación activa do coordinador do Plan Dixital, así como do persoal docente e directivo do CPR Vilas Alborada. Realízanse reunións periódicas para revisar o progreso, compartir experiencias, resolver dúbidas e planificar futuras accións. Tamén se recollen datos a través de enquisas, formularios ou entrevistas co obxectivo de coñecer as necesidades, intereses e opinións do alumnado e do profesorado específico do noso centro.
No seguimento do Plan Dixital do CPR Vilas Alborada, o papel do mentor facilitado pola Xunta de Galicia é fundamental. O mentor proporciona asesoramento, orientación e formación ao persoal docente e directivo durante as reunións periódicas. A súa experiencia e coñecemento axudan a interpretar datos, identificar áreas de mellora e propoñer estratexias para acadar os obxectivos do plan. A súa presenza fortalece o proceso de seguimento e contribúe ao éxito da implementación das medidas dixitais no centro.
Con base nos resultados obtidos no seguimento, tomanse decisións fundamentadas sobre posibles axustes ou melloras no plan, propóñense actividades de formación adicional, promóvese a difusión de boas prácticas e fomentase a colaboración entre o persoal docente para maximizar o impacto das ferramentas dixitais no proceso educativo do CPR Vilas Alborada.
En resumo, o seguimento do Plan Dixital é un proceso continuo de avaliación e adaptación que permite garantir que as iniciativas tecnolóxicas implementadas no noso centro educativo se desenvolvan de forma efectiva, xerando un impacto positivo no aprendizaxe do alumnado e nas competencias dixitais do profesorado do CPR Vilas Alborada.
Durante o primeiro trimestre, o seguimento do plan dixital no CPR Vilas Alborada foi o seguinte:
-
O alumnado do 3º ciclo recibiu formación a través da Fundación Abanca.
-
Organizaronse talleres para os alumnos de 2º e 3º ciclo, que continuarán ao longo do curso. No 3º ciclo, o taller centrouse no coñecemento e uso do ordenador, mentres que no 3º ciclo abordouse principalmente o uso responsable da rede.
-
En canto ao profesorado, está previsto realizar un curso sobre paneis dixitais e aplicacións educativas.
-
Aínda está pendente a busca de formación adicional para o profesorado. Recabouse información sobre os intereses do profesorado.
Este resumo reflicte as actividades realizadas durante o primeiro trimestre no marco do plan dixital do CPR Vilas Alborada.
- Estase a realizar a formación do Plan Director, centrada na seguridade nas redes.
- Está pendente de confirmación co proveedor das pantallas dixitais interactivas a realización dun curso de paneis dixitais e aplicacións educativas para o profesorado.
- Realizouse un formulario para coñecer os intereses e necesidades do profesorado en relación á mellora das súas competencias dixitais.
Estas accións buscan promover a seguridade en liña, utilizar ferramentas dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe e mellorar as competencias dixitais do profesorado. Estas iniciativas buscan potenciar unha expresión e comunicación interactiva responsable, crear conciencia sobre os beneficios das ferramentas dixitais e adaptar as habilidades dixitais do persoal docente aos estándares europeos e ás necesidades do centro.
-
Levouse adiante unha formación de 4 horas sobre pizarras interactivas impartida pola empresa SOLUTION. Esta formación permitiu aos docentes adquirir as habilidades necesarias para utilizar as pizarras dixitais de forma efectiva e integrar ferramentas como Kahoot, Canva, Trello e Google Docs nas súas prácticas docentes.
-
A implantación das pizarras dixitais supuxo un salto cualitativo na forma de impartir clases, facilitando a incorporación de tarefas colaborativas entre o alumnado e permitindo unha maior interacción e participación dos estudantes no proceso de ensino-aprendizaxe.
-
O coordinador do Plan Dixital de Centro desempeñou un papel importante na visibilidade e promoción destas ferramentas, proporcionando formación ao resto do profesorado interesado. Os resultados desta formación foron moi satisfactorios.
Tendo en conta estas accións, pode concluírse que se alcanzaron os obxectivos propostos para este trimestre. O obxectivo de potenciar a expresión e comunicación interactiva do alumnado de forma responsable foi cumprido a través da formación nas pizarras interactivas e a integración das ferramentas mencionadas. As pizarras dixitais contribuíron á creación dun ambiente de aprendizaxe máis participativo e colaborativo. A mellora da competencia dixital do profesorado tamén se conseguiu grazas á formación proporcionada polo coordinador do PDC.
Avaliación
O obxectivo deste procedemento de avaliación é monitorar e avaliar o Plan Dixital do Centro ao longo do curso escolar. A avaliación será realizada en base a varias dimensións, incluíndo o grao de satisfacción do alumnado coa súa aprendizaxe dixitalizada, a capacidade do profesorado para dar resposta ás necesidades dos alumnos en contornas educativas e a mellora dos resultados académicos.
2. Dimensións de avaliación
a) Grao de satisfacción do alumnado coa súa aprendizaxe "dixitalizada":
- Utilizar cuestionarios de avaliación como instrumentos para recoller indicadores de logro sobre o uso adecuado das estratexias nas contornas virtuais de aprendizaxe.
- Os cuestionarios serán deseñados polo profesorado como ferramentas de autoavaliación para cursos posteriores.
b) Capacidade do profesorado para dar resposta ás necesidades dos alumnos en contornas educativas:
- Realizar reunións periódicas co profesorado para compartir experiencias, resolver dúbidas e proporcionar formación adicional por parte do coordinador TIC.
- Avaliar a competencia dixital do profesorado a través da observación directa e da análise das súas prácticas educativas.
c) Mellora dos resultados académicos:
- Definir instrumentos de avaliación específicos para medir a posible mellora dos resultados académicos como consecuencia da implementación do Plan Dixital. Estes instrumentos serán desenvolvidos en revisións posteriores.
3. Indicadores de avaliación
Cada unha das accións propostas no Plan Dixital do Centro terá indicadores específicos para determinar se se alcanzaron os obxectivos propostos e se se requiren modificacións nas accións formuladas ao longo do curso. Exemplos de indicadores de avaliación inclúen:
- Número de alumnos que expresan satisfacción co uso das contornas virtuais de aprendizaxe.
- Porcentaxe de profesores que demostran competencia dixital para utilizar as ferramentas dixitais de forma efectiva.
- Mellora dos resultados académicos en relación coa implementación do Plan Dixital.
4. Proceso de recollida de datos
- Cuestionarios de avaliación: Recoller datos a través de cuestionarios realizados polo alumnado para avaliar a súa satisfacción coa aprendizaxe dixitalizada e o uso das estratexias nas contornas virtuais de aprendizaxe.
- Reunións periódicas co profesorado: Realizar reunións regulares para discutir as experiencias, obter comentarios e resolver dúbidas do profesorado sobre a implementación do Plan Dixital.
- Observacións en clase: Observar as prácticas do profesorado en contornas educativas e a súa competencia dixital.
- Análise dos resultados académicos: Comparar os resultados académicos antes e despois da implementación do Plan Dixital para avaliar a súa influencia.
5. Informe avaliativo final
Coa análise dos indicadores de avaliación recollidos ao longo do curso, elaborar
un informe avaliativo final no que se recollan os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.
A valoración xeral do Plan Dixital de Centro no CPR Vilas Alborada é positiva, tendo en conta os recursos e infraestruturas dixitais dispoñibles, así como a participación activa do equipo directivo, profesorado e alumnado no proceso de implementación.
En canto á infraestrutura e equipamento dixital, o centro conta con aulas de informática con ordenadores, proxectores nas aulas, servidor propio, fotocopiadora multifunción, e os alumnos tamén aportan as súas propias tablets. Aínda que algúns dispositivos necesitan actualización, en xeral, hai recursos abondosos para o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe.
O centro tamén recibiu apoio do proxecto digicraft, que proporcionou recursos adicionais como ordenadores portátiles, webcams, tabletas gráficas e placas MakeMake. Isto fortalece as posibilidades de desenvolver a competencia dixital dos alumnos e alumnas.
En canto á participación e colaboración, tanto o equipo directivo como o profesorado e o alumnado mostraron unha alta implicación no proceso de implementación do Plan Dixital de Centro. A valoración media en todas as áreas de colaboración e redes foi positiva, destacando a colaboración entre o profesorado e o alumnado.
No ámbito da formación e desenvolvemento profesional continuo, o centro tamén obtivo unha valoración positiva. O equipo directivo mostrou unha alta capacidade de liderado e o profesorado tamén manifestou unha actitude favorable á formación e á adaptación das competencias profesionais ao ámbito dixital.
En canto á pedagoxía, a valoración foi variada. Mentres que no apoio e recursos dixitais obtivo unha valoración positiva, a implementación na aula recibiu unha valoración máis baixa. Neste sentido, é importante seguir traballando para integrar de forma efectiva as tecnoloxías dixitais nas prácticas pedagóxicas cotiás.
No que se refire á competencia dixital do alumnado, obtívose unha valoración positiva tanto do equipo directivo como do profesorado e do alumnado. Isto indica que o centro está a traballar eficazmente para desenvolver as habilidades dixitais dos estudantes e asegurarse de que non exista unha fenda dixital.
En resumo, o Plan Dixital de Centro no CPR Vilas Alborada está a ser implementado de forma positiva, coa participación activa de todos os actores implicados. Aínda que existen aspectos a mellorar, o centro conta con recursos abondosos e unha boa base para seguir desenvolvendo a competencia dixital dos alumnos e alumnas.
-
Actualización do equipamento dixital: Avaliar a necesidade de actualizar os dispositivos dixitais existentes, como ordenadores, proxectores ou tablets, para asegurarse de que están en condicións óptimas de funcionamento e que cumpran cos requisitos tecnolóxicos máis recentes.
-
Ampliar a conectividade: Garantir unha conexión a internet estable e de alta velocidade en todas as aulas e espazos comúns do centro. Podería ser útil explorar a posibilidade de implementar redes Wi-Fi de alta capacidade ou outras solucións que aseguren un acceso fiable á rede en todo momento.
-
Promover a formación continua: Fomentar a formación e o desenvolvemento profesional continuo do profesorado en competencias dixitais. Organizar talleres, cursos ou sesións de actualización para que o profesorado poida estar ao día das últimas tendencias e ferramentas dixitais e poida integrar mellor as tecnoloxías na súa práctica pedagóxica.
-
Desenvolver recursos educativos dixitais: Fomentar a creación de recursos educativos dixitais propios, como vídeos, presentacións interactivas, actividades en liña, entre outros. Estes recursos poden enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe e proporcionar materiais adaptados ás necesidades específicas do alumnado.
-
Fortalecer a colaboración e o intercambio de boas prácticas: Promover a colaboración entre os docentes do centro e fomentar o intercambio de boas prácticas en relación co uso das tecnoloxías dixitais. Poderíanse organizar sesións de traballo en equipo, grupos de estudo ou espazos de intercambio de ideas e experiencias para compartir o coñecemento e a aprendizaxe entre os membros do profesorado.
-
Implementar ferramentas de avaliación en liña: Explorar o uso de ferramentas dixitais para a avaliación e seguimento do progreso dos alumnos. Plataformas en liña, aplicacións de avaliación formativa ou outras ferramentas dixitais poden axudar a facer un seguimento máis eficiente e en tempo real do rendemento dos estudantes.
-
Fomentar a participación das familias: Promover a participación das familias no uso das tecnoloxías dixitais e na educación dos seus fillos. Organizar sesións de información, talleres ou actividades en liña para implicar as familias no proceso educativo e ofrecerlles recursos e apoio na integración das tecnoloxías no fogar.
Estas propostas poden axudar a fortalecer e mellorar a implementación do Plan Dixital de Centro no CPR Vilas Alborada, ampliando as oportunidades de aprendizaxe dixital e maximizando o potencial das tecnoloxías na educación. É importante adaptar as propostas ás necesidades específicas do centro e contar coa participación activa de todos os actores implicados.
Comunicación e difusión
O plan digital do colexio Vilas Alborada será comunicado e difundido a través de diferentes accións e canles. En primeiro lugar, realizarase a difusión do plan ao claustro, dirixido a tódolos membros do mesmo. Isto realizarase mediante unha presentación nunha reunión posterior, sendo responsabilidade do Equipo de Dinamización do Plan Digital do Colexio.
Ademais, levarase a cabo a difusión do plan á comunidade educativa. Isto implica a inclusión do Plan Digital do Colexio (PDC) no Proxecto Educativo do Centro (PEC) para a súa posterior difusión. O equipo directivo do colexio será o responsable desta tarefa.
En resumo, estableceranse protocolos e estratexias para publicitar e difundir o Plan Digital do Colexio Vilas Alborada, que incluirán a presentación e reunión co claustro, así como a inclusión do PDC no PEC para a súa difusión á comunidade educativa.