Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Introdución ao Plan Dixital de Centro

O Plan Dixital de Centro do CPR Vilas Alborada é unha iniciativa deseñada para promover a integración efectiva das tecnoloxías dixitais no ámbito educativo. Este plan, impulsado pola dirección do centro en colaboración co persoal docente e co apoio da Xunta de Galicia, ten como obxectivo principal mellorar a calidade da ensinanza e a aprendizaxe a través do uso estratéxico das ferramentas dixitais.

O plan baséase nunha planificación e seguimento coidadosos, implicando a todos os actores do centro educativo. Establecéronse metas claras e obxectivos específicos que se axustan ás necesidades e características do CPR Vilas Alborada, buscando potenciar a expresión e comunicación interactiva responsable do alumnado, crear unha imaxe positiva e conciencia dos beneficios do uso de ferramentas dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe e mellorar a competencia dixital do profesorado acorde cos estándares europeos e ás necesidades do centro.

O proceso de seguimento leva a cabo a través de reunións periódicas, onde se avalían os avances e identifican posibles áreas de mellora. Ademais, contamos co apoio dun mentor facilitado pola Xunta de Galicia, quen ofrece asesoramento e orientación ao equipo docente e directivo, fortalecendo así a implementación do plan.

En definitiva, o Plan Dixital de Centro do CPR Vilas Alborada é un proxecto dinámico e participativo que busca impulsar a transformación dixital no ámbito educativo, fomentando a innovación, o uso responsable das tecnoloxías e o desenvolvemento de competencias dixitais tanto no alumnado como no profesorado.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A través da resolución do 3 de Setembro de 2021, o noso centro decidiu iniciar o proceso de deseño do Plan Dixital de Centro (PDC) co obxectivo de mellorar a integración e o uso das tecnoloxías na nosa comunidade educativa. Neste sentido, seguindo as indicacións desta resolución, puxemos a disposición do noso profesorado e alumnado, durante o primeiro trimestre, unha ferramenta de autoavaliación chamada SELFIE.

O SELFIE é unha enquisa de autoavaliación desenvolvida pola Comisión Europea para organizacións educativas. A súa finalidade é proporcionarnos un informe completo sobre a situación actual do noso centro no ámbito dixital. A través deste informe, teremos a oportunidade de identificar as nosas debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades. Este informe será un elemento fundamental para establecer as liñas fundamentais do noso PDC, definindo obxectivos claros e accións concretas.

Ademais do SELFIE, o noso equipo docente realizou individualmente o test CDD. Este test ofrece información valiosa sobre as competencias profesionais docentes relacionadas co ámbito dixital. A través desta avaliación, poderemos identificar as necesidades de formación e desenvolvemento profesional do noso profesorado neste campo.

 

Interno
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C5: Asistencia técnica insuficiente. Infraestruturas Non
Debilidade C1: Non estan actualizados os equipos e as redes. Infraestruturas Non
Debilidade A2: Insuficiente tempo para unha formación específica e máis completa. Organización de centro Non
Debilidade B1: Non existe certificación en competencia dixital. Organización de centro Non
Debilidade A1: Non existe unha estratexia dixital. Organización de centro Non
Debilidade E2: Insuficiente creación de recursos dixitaispara reforzar a labor de ensinanza. Persoal docente Si
Debilidade G5: Non se utilizan tecnoloxías dixitais para qeu o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade D1: Insuficiente participación e reflexión sobre proxectos interdisciplinares e necesidades de DPC. Persoal docente Si
Debilidade E3: Non usan contornos virtuais de aprendizaxe co alumnado. Persoal docente Si
Debilidade F6: Non se fomenta a participación do alumnadoen proxectos interdiciplinares utilizando tecnoloxias dixitais. Persoal docente Non
Debilidade G6: Non se utilizan tecnoloxías dixitais para que o alumnado poida realizar observacións constructivas sobre o traballo dos demais. Persoal docente Non
Fortaleza C7: A politica de protección de datos e suficiente para o uso da rede. Infraestruturas Non
Fortaleza C3: Dispoñemos dunha infraextructura suficiente para o acceso a internet. Infraestruturas Non
Fortaleza C8: Dispoñemos de suficientes dispositivos dixitais par ao aprendizaxe. Infraestruturas Non
Fortaleza C2: Suficientes dispositivos dixitais para a ensinanza. Infraestruturas Non
Fortaleza A3: Consideranse novas modalidades de ensinos nos entornos dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza B2: Reflexionase sobre o uso das TIC¿S. Persoal docente Si
Fortaleza F1: Considéranse as necesidades do alumnado e as súas fortalezas. Persoal non docente Non
Fortaleza E4: Existe unha boa comunicación coa comunidade educativa. Persoal non docente Non
Fortaleza G3: Utilizanse as tecnoloxía sdixitais para facilitar a retroalimentación axeitada ao alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza D2: Suficiente participación en proxectos interdisciplinares. Persoal non docente Non
Fortaleza E1: Faise uso de diferentes recursos educativos en liña. Persoal non docente Non
Fortaleza G1:Utilizanse as tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza F3: Foméntase a creatividade do alumnado. Persoal non docente Non
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza D3: Mellorable proceso de intercambio de experiencias. Administración educativa Non
Ameaza H6: O alumando ten dificultades para dar crédito ao traballo de outras persoas que atoparon en internet. Outras Si
Ameaza H7 /H8 : O alumando no aprende a crear contidos dixitais nin a comunicarse usando as tecnoloxias dixitais. Outras Si
Oportunidade F4/ F5: Favorecese a inclusión do alumnado considerando as súas cracterísticas propias. Administración educativa Non
Oportunidade B3: Existe colaboración con outras entidades. Administración educativa Non
Oportunidade H4: Suficiente verificación da calidade da información por parte do alumnado. Outras Non
Oportunidade H1: Existe un comportamento seguro e responsable do alumnado. Outras Non
Oportunidade H3: Suficiente coñecemento sobre os dereitos de autor, licencias de uso e recursos dixitais. Outras Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O análise DAFO revela unha serie de aspectos que poden orientar a elaboración do plan dixital do CPR Vilas Alborada. Débense considerar as fortalezas existentes, como a dispoñibilidade de dispositivos e a política de protección de datos, para reforzar aínda máis o uso da tecnoloxía na ensinanza. É importante abordar as debilidades identificadas, como a falta de actualización dos equipos, a asistencia técnica insuficiente e a falta de recursos dixitais, mediante accións concretas que melloren estas áreas.

Do mesmo xeito, é fundamental aproveitar as oportunidades, como a colaboración con outras entidades e a promoción da inclusión do alumnado, para fortalecer a implementación do plan dixital. Por outro lado, é necesario afrontar as ameazas relacionadas co intercambio de experiencias, a falta de atribución axeitada ao traballo en internet e a falta de habilidades dixitais do alumnado, mediante estratexias de formación, sensibilización e promoción do uso responsable da tecnoloxía.

En resumo, o plan dixital do CPR Vilas Alborada debe abordar as debilidades identificadas, aproveitar as oportunidades e mitigar as ameazas, centrando-se na actualización dos equipos, na mellora da asistencia técnica, na creación de recursos dixitais, na promoción de proxectos interdisciplinares e no fomento das habilidades dixitais do alumnado, ademais de establecer unha estratexia dixital integral.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
Crear una imaxen positiva e conciencia dos beneficios do uso de ferramentas dixitais para o proceso de ensinanza- aprendizaxe (B2. Debate sobre o uso da tecnoloxía)
Mellorar a competencia dixital dos docentes de acordo co nivel de competencias dixitais europeos e acorde ás necesidades do centro. (D2 Participación no DPC)
Potenciar a expresión e comunicación interactiva do alumnado de maneira responsable.

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do Plan Dixital é fundamental para avaliar e garantir o éxito das iniciativas tecnolóxicas implementadas no CPR Vilas Alborada. A través deste proceso, monitorízase de forma sistemática e continua o desenvolvemento e progreso das accións e obxectivos establecidos no plan, permitindo identificar os logros acadados e detectar áreas de mellora específicas para o noso centro.

Durante o seguimento do Plan Dixital, recóllese información e datos relevantes sobre as actividades realizadas, os recursos empregados, a formación impartida, a adopción de ferramentas tecnolóxicas e o impacto no proceso de ensino-aprendizaxe. Estes datos son analizados e avaliados para obter unha visión clara de como se están implementando as medidas propostas e se están a xerar os resultados desexados.

O proceso de seguimento require a participación activa do coordinador do Plan Dixital, así como do persoal docente e directivo do CPR Vilas Alborada. Realízanse reunións periódicas para revisar o progreso, compartir experiencias, resolver dúbidas e planificar futuras accións. Tamén se recollen datos a través de enquisas, formularios ou entrevistas co obxectivo de coñecer as necesidades, intereses e opinións do alumnado e do profesorado específico do noso centro.

No seguimento do Plan Dixital do CPR Vilas Alborada, o papel do mentor facilitado pola Xunta de Galicia é fundamental. O mentor proporciona asesoramento, orientación e formación ao persoal docente e directivo durante as reunións periódicas. A súa experiencia e coñecemento axudan a interpretar datos, identificar áreas de mellora e propoñer estratexias para acadar os obxectivos do plan. A súa presenza fortalece o proceso de seguimento e contribúe ao éxito da implementación das medidas dixitais no centro.

Con base nos resultados obtidos no seguimento, tomanse decisións fundamentadas sobre posibles axustes ou melloras no plan, propóñense actividades de formación adicional, promóvese a difusión de boas prácticas e fomentase a colaboración entre o persoal docente para maximizar o impacto das ferramentas dixitais no proceso educativo do CPR Vilas Alborada.

En resumo, o seguimento do Plan Dixital é un proceso continuo de avaliación e adaptación que permite garantir que as iniciativas tecnolóxicas implementadas no noso centro educativo se desenvolvan de forma efectiva, xerando un impacto positivo no aprendizaxe do alumnado e nas competencias dixitais do profesorado do CPR Vilas Alborada.

1º Trimestre

Durante o primeiro trimestre, o seguimento do plan dixital no CPR Vilas Alborada foi o seguinte:

  • O alumnado do 3º ciclo recibiu formación a través da Fundación Abanca. 

  • Organizaronse talleres para os alumnos de 2º e 3º ciclo, que continuarán ao longo do curso. No 3º ciclo, o taller centrouse no coñecemento e uso do ordenador, mentres que no 3º ciclo abordouse principalmente o uso responsable da rede. 

  • En canto ao profesorado, está previsto realizar un curso sobre paneis dixitais e aplicacións educativas. 

  • Aínda está pendente a busca de formación adicional para o profesorado. Recabouse información sobre os intereses do profesorado.

Este resumo reflicte as actividades realizadas durante o primeiro trimestre no marco do plan dixital do CPR Vilas Alborada. 

2º Trimestre

 

  • Estase a realizar a formación do Plan Director, centrada na seguridade nas redes.
  • Está pendente de confirmación co proveedor das pantallas dixitais interactivas a realización dun curso de paneis dixitais e aplicacións educativas para o profesorado.
  • Realizouse un formulario para coñecer os intereses e necesidades do profesorado en relación á mellora das súas competencias dixitais.

Estas accións buscan promover a seguridade en liña, utilizar ferramentas dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe e mellorar as competencias dixitais do profesorado. Estas iniciativas buscan potenciar unha expresión e comunicación interactiva responsable, crear conciencia sobre os beneficios das ferramentas dixitais e adaptar as habilidades dixitais do persoal docente aos estándares europeos e ás necesidades do centro.

3º Trimestre
  • Levouse adiante unha formación de 4 horas sobre pizarras interactivas impartida pola empresa SOLUTION. Esta formación permitiu aos docentes adquirir as habilidades necesarias para utilizar as pizarras dixitais de forma efectiva e integrar ferramentas como Kahoot, Canva, Trello e Google Docs nas súas prácticas docentes.

  • A implantación das pizarras dixitais supuxo un salto cualitativo na forma de impartir clases, facilitando a incorporación de tarefas colaborativas entre o alumnado e permitindo unha maior interacción e participación dos estudantes no proceso de ensino-aprendizaxe.

  • O coordinador do Plan Dixital de Centro desempeñou un papel importante na visibilidade e promoción destas ferramentas, proporcionando formación ao resto do profesorado interesado. Os resultados desta formación foron moi satisfactorios.

Tendo en conta estas accións, pode concluírse que se alcanzaron os obxectivos propostos para este trimestre. O obxectivo de potenciar a expresión e comunicación interactiva do alumnado de forma responsable foi cumprido a través da formación nas pizarras interactivas e a integración das ferramentas mencionadas. As pizarras dixitais contribuíron á creación dun ambiente de aprendizaxe máis participativo e colaborativo. A mellora da competencia dixital do profesorado tamén se conseguiu grazas á formación proporcionada polo coordinador do PDC.

Avaliación

Procedemento para a avaliación


O obxectivo deste procedemento de avaliación é monitorar e avaliar o Plan Dixital do Centro ao longo do curso escolar. A avaliación será realizada en base a varias dimensións, incluíndo o grao de satisfacción do alumnado coa súa aprendizaxe dixitalizada, a capacidade do profesorado para dar resposta ás necesidades dos alumnos en contornas educativas e a mellora dos resultados académicos.

2. Dimensións de avaliación
a) Grao de satisfacción do alumnado coa súa aprendizaxe "dixitalizada":
   - Utilizar cuestionarios de avaliación como instrumentos para recoller indicadores de logro sobre o uso adecuado das estratexias nas contornas virtuais de aprendizaxe.
   - Os cuestionarios serán deseñados polo profesorado como ferramentas de autoavaliación para cursos posteriores.

b) Capacidade do profesorado para dar resposta ás necesidades dos alumnos en contornas educativas:
   - Realizar reunións periódicas co profesorado para compartir experiencias, resolver dúbidas e proporcionar formación adicional por parte do coordinador TIC.
   - Avaliar a competencia dixital do profesorado a través da observación directa e da análise das súas prácticas educativas.

c) Mellora dos resultados académicos:
   - Definir instrumentos de avaliación específicos para medir a posible mellora dos resultados académicos como consecuencia da implementación do Plan Dixital. Estes instrumentos serán desenvolvidos en revisións posteriores.

3. Indicadores de avaliación
Cada unha das accións propostas no Plan Dixital do Centro terá indicadores específicos para determinar se se alcanzaron os obxectivos propostos e se se requiren modificacións nas accións formuladas ao longo do curso. Exemplos de indicadores de avaliación inclúen:

- Número de alumnos que expresan satisfacción co uso das contornas virtuais de aprendizaxe.
- Porcentaxe de profesores que demostran competencia dixital para utilizar as ferramentas dixitais de forma efectiva.
- Mellora dos resultados académicos en relación coa implementación do Plan Dixital.

4. Proceso de recollida de datos
- Cuestionarios de avaliación: Recoller datos a través de cuestionarios realizados polo alumnado para avaliar a súa satisfacción coa aprendizaxe dixitalizada e o uso das estratexias nas contornas virtuais de aprendizaxe.
- Reunións periódicas co profesorado: Realizar reunións regulares para discutir as experiencias, obter comentarios e resolver dúbidas do profesorado sobre a implementación do Plan Dixital.
- Observacións en clase: Observar as prácticas do profesorado en contornas educativas e a súa competencia dixital.
- Análise dos resultados académicos: Comparar os resultados académicos antes e despois da implementación do Plan Dixital para avaliar a súa influencia.

5. Informe avaliativo final
Coa análise dos indicadores de avaliación recollidos ao longo do curso, elaborar

 un informe avaliativo final no que se recollan os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.

Valoración xeral

A valoración xeral do Plan Dixital de Centro no CPR Vilas Alborada é positiva, tendo en conta os recursos e infraestruturas dixitais dispoñibles, así como a participación activa do equipo directivo, profesorado e alumnado no proceso de implementación.

En canto á infraestrutura e equipamento dixital, o centro conta con aulas de informática con ordenadores, proxectores nas aulas, servidor propio, fotocopiadora multifunción, e os alumnos tamén aportan as súas propias tablets. Aínda que algúns dispositivos necesitan actualización, en xeral, hai recursos abondosos para o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe.

O centro tamén recibiu apoio do proxecto digicraft, que proporcionou recursos adicionais como ordenadores portátiles, webcams, tabletas gráficas e placas MakeMake. Isto fortalece as posibilidades de desenvolver a competencia dixital dos alumnos e alumnas.

En canto á participación e colaboración, tanto o equipo directivo como o profesorado e o alumnado mostraron unha alta implicación no proceso de implementación do Plan Dixital de Centro. A valoración media en todas as áreas de colaboración e redes foi positiva, destacando a colaboración entre o profesorado e o alumnado.

No ámbito da formación e desenvolvemento profesional continuo, o centro tamén obtivo unha valoración positiva. O equipo directivo mostrou unha alta capacidade de liderado e o profesorado tamén manifestou unha actitude favorable á formación e á adaptación das competencias profesionais ao ámbito dixital.

En canto á pedagoxía, a valoración foi variada. Mentres que no apoio e recursos dixitais obtivo unha valoración positiva, a implementación na aula recibiu unha valoración máis baixa. Neste sentido, é importante seguir traballando para integrar de forma efectiva as tecnoloxías dixitais nas prácticas pedagóxicas cotiás.

No que se refire á competencia dixital do alumnado, obtívose unha valoración positiva tanto do equipo directivo como do profesorado e do alumnado. Isto indica que o centro está a traballar eficazmente para desenvolver as habilidades dixitais dos estudantes e asegurarse de que non exista unha fenda dixital.

En resumo, o Plan Dixital de Centro no CPR Vilas Alborada está a ser implementado de forma positiva, coa participación activa de todos os actores implicados. Aínda que existen aspectos a mellorar, o centro conta con recursos abondosos e unha boa base para seguir desenvolvendo a competencia dixital dos alumnos e alumnas.

Proposta de mellora
  1. Actualización do equipamento dixital: Avaliar a necesidade de actualizar os dispositivos dixitais existentes, como ordenadores, proxectores ou tablets, para asegurarse de que están en condicións óptimas de funcionamento e que cumpran cos requisitos tecnolóxicos máis recentes.

  2. Ampliar a conectividade: Garantir unha conexión a internet estable e de alta velocidade en todas as aulas e espazos comúns do centro. Podería ser útil explorar a posibilidade de implementar redes Wi-Fi de alta capacidade ou outras solucións que aseguren un acceso fiable á rede en todo momento.

  3. Promover a formación continua: Fomentar a formación e o desenvolvemento profesional continuo do profesorado en competencias dixitais. Organizar talleres, cursos ou sesións de actualización para que o profesorado poida estar ao día das últimas tendencias e ferramentas dixitais e poida integrar mellor as tecnoloxías na súa práctica pedagóxica.

  4. Desenvolver recursos educativos dixitais: Fomentar a creación de recursos educativos dixitais propios, como vídeos, presentacións interactivas, actividades en liña, entre outros. Estes recursos poden enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe e proporcionar materiais adaptados ás necesidades específicas do alumnado.

  5. Fortalecer a colaboración e o intercambio de boas prácticas: Promover a colaboración entre os docentes do centro e fomentar o intercambio de boas prácticas en relación co uso das tecnoloxías dixitais. Poderíanse organizar sesións de traballo en equipo, grupos de estudo ou espazos de intercambio de ideas e experiencias para compartir o coñecemento e a aprendizaxe entre os membros do profesorado.

  6. Implementar ferramentas de avaliación en liña: Explorar o uso de ferramentas dixitais para a avaliación e seguimento do progreso dos alumnos. Plataformas en liña, aplicacións de avaliación formativa ou outras ferramentas dixitais poden axudar a facer un seguimento máis eficiente e en tempo real do rendemento dos estudantes.

  7. Fomentar a participación das familias: Promover a participación das familias no uso das tecnoloxías dixitais e na educación dos seus fillos. Organizar sesións de información, talleres ou actividades en liña para implicar as familias no proceso educativo e ofrecerlles recursos e apoio na integración das tecnoloxías no fogar.

Estas propostas poden axudar a fortalecer e mellorar a implementación do Plan Dixital de Centro no CPR Vilas Alborada, ampliando as oportunidades de aprendizaxe dixital e maximizando o potencial das tecnoloxías na educación. É importante adaptar as propostas ás necesidades específicas do centro e contar coa participación activa de todos os actores implicados.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O plan digital do colexio Vilas Alborada será comunicado e difundido a través de diferentes accións e canles. En primeiro lugar, realizarase a difusión do plan ao claustro, dirixido a tódolos membros do mesmo. Isto realizarase mediante unha presentación nunha reunión posterior, sendo responsabilidade do Equipo de Dinamización do Plan Digital do Colexio.

Ademais, levarase a cabo a difusión do plan á comunidade educativa. Isto implica a inclusión do Plan Digital do Colexio (PDC) no Proxecto Educativo do Centro (PEC) para a súa posterior difusión. O equipo directivo do colexio será o responsable desta tarefa.

En resumo, estableceranse protocolos e estratexias para publicitar e difundir o Plan Digital do Colexio Vilas Alborada, que incluirán a presentación e reunión co claustro, así como a inclusión do PDC no PEC para a súa difusión á comunidade educativa.