Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Breve xustificación do Plan Dixital.

En liña coas orientacións establecidas no Plan de Recuperación e Resiliencia da Unión Europea e no marco do Plan de Acción de Educación Dixital (2021-2027), a Consellería de Cultura, Educación e Universidade persegue a transformación dixital dos centros educativos de Galicia como organizacións dixitalmente competentes nos procesos de ensino-aprendizaxe, de xestión e de relación o que require de un proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa que se deberá recoller nun Plan Dixital de Centro como organización.

O plan dixital de centro, é un instrumento de planificación que debe estar integrado no Proxecto Educativo, según recolle a LOMLOE no seu artigo único. Modificación da Ley Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación, punto 62, apartado 1 “O proxecto educativo do centro recollerá asimesmo a estratexia dixital do centro, dacordo co establecido no artigo 111 bis.5.”, co fin de desenvolver a competencia dixital da comunidade educativa, promover a innovación e sacar o máximo partido das tecnoloxías da información e comunicación, e dos recursos educativos dixitais.

Este plan debe construirse ca participación de todos os sectores da comunidade educativa de modo que se convirta nun proxecto compartido. De igual modo, conforme a disposición adicional décima da mencionada ley, o Plan de Continxencia para situacións de emerxencia conterá as medidas que garanticen a competencia dixital do alumnado e profesorado, reducindo no posible as fendas dixitais de acceso e uso, e as previsións para a revisión dos elementos do curriculo e das programacións didácticas centradas nos aspectos máis competenciais do mesmo.

Durante o curso 2021/2022 cada centro elaborarou o seu plan dixital, según as instruccións que se ditaron, tal e como recolle a resolución do 17 de xuño de 2021 na súa disposición adicional quinta da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional. E na resolución do 18 de xuño de 2021 pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de formación profesional do sistema educativo no curso 2021/2022.

Por último citar a resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Contextualización.

Mediante o presente plan, preténdese:
* Avaliar a situación do noso centro educativo con relación ao uso da innovación e as TIC nos distintos elementos crave que recolle o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes, para poder, a continuación, deseñar e emprender un proceso de transformación no centro.

* Recoñecer o Plan anual dixital como un recurso crave para a planificación da estratexia dixital dunha organización educativa.

* Transformar o centro educativo nunha organización que aprende, sendo só posible se é unha organización dixitalmente competente.

* Valorar as implicacións das organizacións escolares para desenvolver unha cultura dixital nas mesmas.

O noso centro doulle sempre moita importania o desenvolvemento das tecnoloxías da información e comunicación desde que comenzou a contemplarse este aspecto nos centros educativos, e especialmente dende a implantación da etapa educativa de Primaria, fai 6 anos.

Son varios os trazos que mostran a aposta decidida do centro por unha forte implantación no centro das tecnoloxías da información:

- Os alumnos de Primaria contan cun dispositivo electrónico persoal, como ferramenta básica de traballo.
- A nosa metodoloxía de traballo baséase no traballo por proxectos (ABP), no que as ferramentas dixitais dannos un gran abanico de posibilidades para o traballo na aula cos alumnos.

- En Educación Infantil e os primeiros cursos de primaria traballamos a iniciación á robótica con pequenos robots de chan.

- Dentro dos proxectos de traballo introducimos a robótica a partir de 3o Primaria, usando o programa Leigo WeDo 2.0.

- Nos cursos de 5º e 6º de Primaria participamos no programa Edixgal da Xunta de Galicia.

- Desde o curso pasado participamos tamén no programa "Digicraft no teu cole", para reforzar as competencias dixitais.
- Varios profesores do centro obtiveron as certificacións de Google Educator (nivel 1 e 2).
- Todos os alumnos e profesores teñen unha conta de correo electrónico de Google, xestionada polo centro, para desenvolver o traballo educativo con diferentes plataformas dixitais.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

- SELFIE.

- Test CDD.

Interno
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. Considerarlos como "nativos digitales" no garantiza un uso adecuado y responsable de la tecnología. 2. Riesgo de usar la tecnología de la que disponen para su trabajo educativo para otros fines no deseables, lo que exigiría reforzar los sistemas de control. Alumnado Non
Debilidade 1. En ocasiones no manejan suficientemente las herramientas tecnológicas que usan sus hijos en el trabajo educativo. 2. Uso inadecuado en ocasiones de los dispositivos de sus hijos para otros fines diferentes del educativo. Familias Non
Debilidade 1. Falta por plasmar de modo concreto la estrategia digital en un documento, conocido por todos los miembros de la comunidad educativa. Organización de centro Si
Debilidade 1. A veces hay aspectos técnicos que se nos escapan o superan a los profesores. Habría que buscar la formación técnica suficiente para aumentar la confianza de todos los profesores en el uso de la tecnología. Persoal docente Si
Fortaleza 1. Son receptivos a las indicaciones y normas en el uso de la tecnología para el trabajo educativo. Alumnado Non
Fortaleza 1. Preocupados por dar a sus hijos una formación actual e innovadora. 2. Utilizan herramientas digitales para la comunicación con el centro. Familias Non
Fortaleza 1. Equipamento moderno, con buena instalación. 2. Correcto funcionamiento de la WIFI. 3. Pantallas interactivas en todas las clases. 4. Todos los alumnos en Primaria tienen un dispositivo personal de trabajo (tablet o chromebook). Infraestruturas Non
Fortaleza 1. En el centro las actuaciones y proyectos de educación digital propuestos por el equipo directivo son asumidos y dinamizados por todo el claustro, y respaldados mayoritariamente por las familias. Organización de centro Non
Fortaleza 1. Dispuesto para una formación continua. 2. Con buenas habilidades y destrezas tecnológicas. 3. Conciencia fuerte de trabajo en equipo. Persoal docente Si
Fortaleza 1. Buena relación e integración con el personal docente. Persoal non docente Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. Exige demasiada dedicación a tareas administrativas y burocráticas. Administración educativa Non
Ameaza 1. Inestabilidad. Poca permanencia en la directiva. 2. Poca coordinación con el centro. ANPA Non
Ameaza 1. Por la situación de la pandemia hemos visto limitado el contacto con estructuras y personas del entorno que en otros momentos han enriquecido nuestro proyecto educativo. Contorna Non
Ameaza 1. Cambia con demasiada frecuencia, no se consolida en el tiempo. Lexislación Non
Ameaza 1. Notamos que algunos centros educativos del entorno nos perciben como rivales, y no como colaboradores en la misma tarea. Outras Non
Oportunidade 1. Permite llevar adelante un proyecto dinámico y activo como el nuestro. Administración educativa Non
Oportunidade 1. Buena voluntad, en general. ANPA Non
Oportunidade 1. Disposición de diferentes personas y entidades del entorno para colaborar con el centro, en los diferentes proyectos que realizamos. Contorna Non
Oportunidade 1. Suficientemente amplia y abierta para trabajar según nuestra metodología (activa, por proyectos, asentada en los principios del diseño universal de aprendizaje, sin libros, con dispositivos electrónicos¿). Lexislación Non
Oportunidade 1. El intercambio de experiencias con otros centros educativos ha sido muy importante en nuestro proceso formativo. 2. Hemos participado en procesos formativos de otros centros compartiendo nuestra experiencia del proyecto digital. Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O DAFO consiste básicamente en organizar a información xerada obtida a partir da análise da situación presente (SELFIE) nunha táboa de dobre entrada que sitúe esta información en función das limitacións  (Debilidades e Ameazas) e as potencialidades (Fortalezas e Oportunidades). A través da análise obxectiva desas catro variables (Debilidades, Ameazas, Fortalezas e Oportunidades) podemos determinar con exactitude o plan estratéxico máis adecuado para o noso obxectivo.

Os obxectivos que nos marcamos a partir da análixe DAFO tratamos de que sexan específicos e concretos, medibles, alcanzables, realistas e definidos no tempo (SMART).

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD 1. Elaboración dun banco de recursos educativos dixitais dentro da Sala de Profesores Virtual, para a consulta e utilización dos profesores.

Seguimento

Procedemento

Reunión del equipo TIC con el claustro de profesores.

1º Trimestre

Cada trimestre avaliarase o estado de execución das accións e tamén analizaranse e valoraranse os resultados obtidos e, de ser o caso, proporanse modificacións das accións e as propostas de mellora, para axustar a realidade todos os factores indicados anteriormente que están en permanente evolución.

As accións planificadas para este trimestre, segundo os obxectivos marcados no plan de acción anual, foron realizadas adecuadamente segundo o previsto.

2º Trimestre

Cada trimestre avaliarase o estado de execución das accións e tamén analizaranse e valoraranse os resultados obtidos e, de ser o caso, proporanse modificacións das accións e as propostas de mellora, para axustar a realidade todos os factores indicados anteriormente que están en permanente evolución.

As accións planificadas para este trimestre, segundo os obxectivos marcados no plan de acción anual, foron realizadas adecuadamente segundo o previsto.

3º Trimestre

Cada trimestre avaliarase o estado de execución das accións e tamén analizaranse e valoraranse os resultados obtidos e, de ser o caso, proporanse modificacións das accións e as propostas de mellora, para axustar a realidade todos os factores indicados anteriormente que están en permanente evolución.

As accións planificadas para este trimestre, segundo os obxectivos marcados no plan de acción anual, foron realizadas adecuadamente segundo o previsto.

Anualmente farase unha valoración, seguimento e revisión da integración das tecnoloxías dixitais no ensino/aprendizaxe no centro; avaliando o grao de consecución dos obxectivos propostos no presente Plan e a adecuación das actividades realizadas. Terase en conta as aportacións dos equipos docentes interniveis e as propostas de mellora aportadas, que servirán como punto de partida para a actualización do Plan de cara o curso seguinte.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Anualmente, ao final do curso, farase unha valoración, seguimento e revisión da integración das tecnoloxías dixitais no ensino/aprendizaxe no centro; avaliando o grao de consecución dos obxectivos propostos no presente Plan e a adecuación das actividades realizadas. Terase en conta as aportacións dos equipos docentes interniveis e as propostas de mellora aportadas, que servirán como punto de partida para a actualización do Plan de cara o curso seguinte.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez aprobado o Plan Dixital de Centro, procederase a darlle a maior difusión entre a comunidade educativa utilizando para este fin a páxina web do centro e o correo electrónico corporativo, sen prexuizo de facer un claustro monográfico a principios de curso para promover e resaltar a importancia da colaboración da comunidade educativa no desenvolvemento  do Plan Dixital de Centro.

Asemade este debandito Plan formará parte da documentación oficial do centro; é dicir, do Proxecto Educativo, do Proxecto de dirección e do Plan Xeral Anual (PXA).