Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Mondoñedo é un concello situado no Noroeste da provincia de Lugo, na Mariña Lucense, sobre o val do río Masma e os seus afluentes Valiñadares e Cesuras, delimitado por Foz ao Norte; Lourenzá ao Leste; Riotorto, Pastoriza e Abadín ao Sur; Abadín e Alfoz ao Oeste.

Mondoñedo é cabeza de partido xudicial e de diocese, posúe un forte sector de servicios que ocupa unha importante parte da poboación. A economía mindoniense baséase fundamentalmente no sector servizos e dos sectores gandeiro e agrícola sobre todo no ámbito rural, aínda que o turismo estase a potenciar como unha fonte de ingresos. Ten ademais canteiras de pizarra e pedra; a forxa, o ferro, a cantería, e a olería seguen a ser oficios artesanais da zona.

É evidente un descenso da natalidade, aínda que, por outra banda, é unha característica común á maioría dos concellos de Galicia.

A maioría das vivendas do concello son de tipo unifamiliar, tendo Mondoñedo un importante casco urbano, declarado Conxunto Histórico-Artístico pola Xunta de Galicia no ano 1985. Recentemente o feito máis relevante foi o recoñecemento por parte de

UNESCO do Camiño Norte, que pasa por Mondoñedo, como PATRIMONIO MUNDIAL. Este feito esperamos que poida supor un relanzamento para a economía mindoniense.

É unha cidade eminentemente administrativa. Posúe un forte sector servizos que ocupa a unha importante parte da poboación. Aínda que a economía mindoniense destaca sobre todo polo aproveitamento do sector primario ( gandaría e agricultura), mediante pequenas explotacións familiares.

A relación do Plan Dixital cos diferentes plans e proxectos do centro é moi estreita.

- Plambe: Realizaranse actividades conxuntas nas que as tecnoloxías sexan un apoio para o recuncho STEM da biblioteca.

- Edixgal: Existirá unha coordinación entre ambos plans con respecto ao uso da tecnoloxía nos cursos de 5º e 6º de educación primaria, así como na formación do profesorado de respectivos cursos.

- Club de Ciencia: Colaboración para as distintas actividades que requiran o uso conxunto da tecnoloxía e a ciencia.

- Programación Xeral Anual (PXA) do curso 22/23: Esta relación é directa xa que as actividades dixitais propostas estarán recollidas na PXA.

1.3.Breve xustificación do mesmo

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

  • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o

  • desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Informe SELFIE, TCDD, observación e coñecementos da situación por vivenzas propias.

Interno
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Non se utilizan tecnoloxías dixitais para a colaboración entre o alumnado (profesorado e alumnado). Alumnado Non
Debilidade Pouco control (por deixadez ou por descoñecemento) do uso dos dispositivos e da internet. - Apenas emprega a tecnoloxía dixital para a aprendizaxe fóra do centro (UTIC 3 ¿ Alumnado). Familias Si
Debilidade - Necesidade dunha mellor infraestrutura (dispositivos) dixital para o desenvolvemento das tecnoloxías (Equipo directivo e profesorado). Infraestruturas Si
Debilidade - Non existe formación dixital nos cursos 1º, 2º, 3º e 4º como formación previa para os cursos posteriores 5º e 6º nos que terán E-Dixgal. Oferta Non
Debilidade - Non uso de Aula Virtual ou Agueiro para elaborar documentos entre mestres/as e compartir documentos. - Necesidade de crear un banco de recursos dixitais. Organización de centro Si
Debilidade - Falta no centro unha estratexia dixital e o desenvolvemento da mesma (equipo directivo e profesorado) - O profesorado non se sinte apoiado polo equipo directivo en probar novas tecnoloxías (profesorado). - Non se realiza unha avaliación de vantaxes ou desvantaxes en tecnoloxías dixitais (profesorado e alumnado). - Necesidade dunha comunicación máis intensa e extensa sobre as experiencias e formacións dixitais (profesorado). - Necesidade de que o profesorado implemente tecnoloxías dixitais para fomentar a creatividade e motivación do alumnado (Equipo directivo). - Non se utilizan tecnoloxías dixitais para a colaboración entre o alumnado (profesorado). - Non se fomentan os proxectos interdisciplinares (profesorado). - Non se están utilizando as tecnoloxías dixitais para reflexionar sobre a evolución do proceso ensino -aprendizaxe (equipo directivo e profesorado). - Non se ensina ao alumnC7C4ado a valorar os traballos que poidan atopar por internet nin a crear contidos dixitais (profesorado). - Non son útiles as visitas de estudio, programas acreditados, nin as redes de profesorado ou comunidades de prácticas (DPC 4, 7, 8 - Profesorado). Persoal docente Si
Debilidade Necesidade de mellorar a formación dixital básica do persoal de cociña. Persoal non docente Non
Fortaleza - Boa disposición para utilizar e aprender as tecnoloxías da aprendizaxe e do coñecemento (TAC) Alumnado Non
Fortaleza Existen canles fluídas de comunicación coas familias. Familias Si
Fortaleza - Bo servizo técnico Amtega, UAC, servizo técnico de E-Dixgal e servizo técnico externo. - Rede internet é moi funcional. Infraestruturas Non
Fortaleza - Obradoiro de informática ofertadas pola ANPA. Oferta Non
Fortaleza - Envío de convocatorias e actas de maneira dixital a través do correo da xunta. Organización de centro Non
Fortaleza - Foméntase a exploración de novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixital (equipo directivo). - Realízase unha avaliación de vantaxes e desvantaxes en tecnoloxías dixitais (equipo directivo). - Favorécese o acceso á información sobre formacións de tecnoloxías dixitais e intercambios de experiencias dixitais entre o profesorado (equipo directivo). - Utilízanse as tecnoloxías dixitais para a obtención de recursos en contornos virtuais controlados que favoreza o proceso ensino- aprendizaxe e para a relación entre a comunidade educativa (equipo docente e profesorado). - Adáptase a metodoloxía ás necesidades do alumnado (equipo, profesorado e alumnado). - Foméntase a creatividade a través das aprendizaxes dixitais (profesorado). - Poténciase un uso seguro da internet (equipo directivo, alumnado e profesorado). - Foméntase a busca de información de fontes válidas e fiables (equipo directivo, profesorado e alumnado). - Considérase que se ensina ao alumnado a valorar os traballos que poidan atopar por internet e a crear contidos dixitais (equipo directivo). - Adopción da tecnoloxía (STIC): a maioría do profesorado comeza a usar as tecnoloxías ao mesmo tempo que o resto dos compañeiros/as (equipo directivo). - Cóntase con E- Dixgal para o uso da tecnoloxía dentro do centro (equipo directivo). - O profesorado manexa con seguridade as tecnoloxías para a preparación, impartición, retroalimentación e comunicación nos proceso de ensino-aprendizaxe (SMT 1, 2, 3, 4 ¿ Profesorado). - Interesa a formación mediante cursos, seminarios, conferencias en liña, asemade actividades formativas no centro onde o profesorado sexa un docente do mesmo ou unha persoa formadora externa (DPC 1, 2, 3, 5, 6 - Profesorado). - Nivel acadado co Test CDD a nivel centro é un Integrador B1 con puntuacións por encima da media de Galicia. Persoal docente Si
Fortaleza - Boa disposición do conserxe para realizar calquera tarefa relacionada coas actividades dixitais. Persoal non docente Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza - O profesorado non comeza a usar a tecnoloxía ata que o fan a maioría dos docentes (ATIC ¿ Alumnado). - Formación en E-Dixgal moi tardía, xa que comeza máis tarde do que comeza o curso. Administración educativa Si
Ameaza - Formación para nais e pais sobre os problemas no uso da internet. ANPA Non
Ameaza Existe pouca coordinación cos servizos externos como Atención Temperá, Centro de Menores, Servizos Sociais. Contorna Non
Ameaza - Lexislación moi afastada da realidade dos centros educativos. - Dificultade na implementación da lexislación. Lexislación Non
Ameaza Non existe convenio con outras entidades. Outras Non
Oportunidade - Facilítase unha boa rede de internet, así como dispositivos E- Dixgal para facer uso das tecnoloxías dixitais (equipo directivo, profesorado e alumnado). - Oportunidades de formación para o profesorado (equipo directivo e profesorado). - O alumando E-Dixgal ten dispositivos dixitais para o seu uso fóra do centro (AFC 1 e 2 ¿ Alumnado). - Ofrécese unha boa asistencia técnica (equipo directivo, profesorado e alumnado). Administración educativa Non
Oportunidade Realización de obradoiros de informática como actividade extraescolar. ANPA Non
Oportunidade - Colaboración Concello (madrugadores, escolas deportivas). - Oferta de campamentos urbanos. Contorna Non
Oportunidade Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan as instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022. -Resolución do 7 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se seleccionan, con carácter experimental, os centros docentes públicos que constituirán a Rede Galega de Educación Dixital, para o curso 2021-2022. - Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. - Real Decreto 157/2022, de 1 de marzo, por el que se establecen la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Primaria. - DECRETO 105/2014, do 4 de setembro, polo que se establece o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia. - Real Decreto 95/2022, de 1 de febrero, por el que se establece la ordenación y las ensinanzas mínimas de la Educación Infantil. - DECRETO 330/2009, de 4 de junio, por el que se establece el currículo de la educación infantil en la Comunidad Autónoma de Galicia. Lexislación Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

INTERNOS

INFRAESTRUTURAS- EQUIPAMENTO

- Bo servizo técnico Amtega, UAC, servizo técnico de E-Dixgal e servizo técnico externo.

- Rede internet é moi funcional.

DEBILIDADES

-  Necesidade dunha mellor infraestrutura (dispositivos) dixital para o desenvolvemento das tecnoloxías (Equipo directivo e profesorado).

 PERSOAL DOCENTE FORTALEZAS 

- Foméntase a exploración de novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixital (equipo directivo). - Realízase unha avaliación de vantaxes e desvantaxes en tecnoloxías dixitais (equipo directivo). - Favorécese o acceso á información sobre formacións de tecnoloxías dixitais e intercambios de experiencias dixitais entre o profesorado (equipo directivo). - Utilízanse as tecnoloxías dixitais para a obtención de recursos en contornos virtuais controlados que favoreza o proceso ensino- aprendizaxe e para a relación entre a comunidade educativa (equipo docente e profesorado). - Adáptase a metodoloxía ás necesidades do alumnado (equipo, profesorado e alumnado). - Foméntase a creatividade a través das aprendizaxes dixitais (profesorado). - Poténciase un uso seguro da internet (equipo directivo, alumnado e profesorado). - Foméntase a busca de información de fontes válidas e fiables (equipo directivo, profesorado e alumnado). - Considérase que se ensina ao alumnado a valorar os traballos que poidan atopar por internet e a crear contidos dixitais (equipo directivo). - Adopción da tecnoloxía (STIC): a maioría do profesorado comeza a usar as tecnoloxías ao mesmo tempo que o resto dos compañeiros/as (equipo directivo). - Cóntase con E- Dixgal para o uso da tecnoloxía dentro do centro  (equipo directivo). - O profesorado manexa con seguridade as tecnoloxías para a preparación, impartición, retroalimentación e comunicación nos proceso de ensino-aprendizaxe (SMT  1, 2, 3, 4 – Profesorado). - Interesa a formación mediante cursos, seminarios, conferencias en liña, asemade actividades formativas no centro onde o profesorado sexa un docente do mesmo ou unha persoa formadora externa (DPC 1, 2, 3, 5, 6 - Profesorado). - Nivel acadado co Test CDD a nivel centro é un Integrador B1 con puntuacións por encima da media de Galicia.

AMEAZAS 

- Falta no centro unha estratexia dixital e o desenvolvemento da mesma (equipo directivo e profesorado) - O profesorado non se sinte apoiado polo equipo directivo en probar novas tecnoloxías (profesorado). - Non se realiza unha avaliación de vantaxes ou desvantaxes en tecnoloxías dixitais (profesorado e alumnado). - Necesidade dunha comunicación máis intensa e extensa sobre as experiencias e formacións dixitais (profesorado). - Necesidade de que o profesorado implemente tecnoloxías dixitais para fomentar a creatividade e motivación do alumnado (Equipo directivo). - Non se utilizan tecnoloxías dixitais para a colaboración entre o alumnado (profesorado). - Non se fomentan os proxectos interdisciplinares (profesorado). - Non se están utilizando as tecnoloxías dixitais para reflexionar sobre a evolución do proceso ensino -aprendizaxe (equipo directivo e profesorado). - Non se ensina ao alumnC7C4ado a valorar os traballos que poidan atopar por internet nin a crear contidos dixitais (profesorado). - Non son útiles as visitas de estudio, programas acreditados, nin as redes de profesorado ou comunidades de prácticas (DPC 4, 7, 8 - Profesorado).

PERSOAL NON DOCENTE FORTALEZAS 

- Boa disposición do conserxe para realizar calquera tarefa relacionada coas actividades dixitais.

DEBILIDADES

 Necesidade de mellorar a formación dixital básica do persoal de cociña.

ALUMNADO FORTALEZAS 

- Boa disposición para utilizar e aprender as tecnoloxías da aprendizaxe e do coñecemento (TAC)

DEBILIDADES

- Non se utilizan tecnoloxías dixitais para a colaboración entre o alumnado (profesorado e alumnado).

FAMILIAS FORTALEZAS 

- Existen canles fluídas de comunicación coas familias.

DEBILIDADES

- Pouco control  (por deixadez ou por descoñecemento) do uso dos dispositivos e da internet.  - Apenas emprega a tecnoloxía dixital para a aprendizaxe fóra do centro (UTIC 3 – Alumnado).

OFERTA FORTALEZAS 

- Obradoiro de informática ofertadas pola ANPA.

DEBILIDADES

- Non existe formación dixital nos cursos 1º, 2º, 3º e 4º como formación previa para os cursos posteriores 5º e 6º nos que terán E-Dixgal.

ORGANIZACIÓN DO CENTRO FORTALEZAS 

- Envío de convocatorias e actas de maneira dixital a través do correo da xunta.

DEBILIDADES

- Non uso de Aula Virtual ou Agueiro para elaborar documentos entre mestres/as e compartir documentos.

- Necesidade de crear un banco de recursos dixitais.

EXTERNOS

ADMINISTRACIÓN EDUCATIVA

- Facilítase unha boa rede de internet, así como dispositivos E- Dixgal para facer uso das tecnoloxías dixitais (equipo directivo, profesorado e alumnado). - Oportunidades de formación para o profesorado (equipo directivo e profesorado). - O alumando E-Dixgal ten dispositivos dixitais para o seu uso fóra do centro (AFC 1 e 2 – Alumnado). - Ofrécese unha boa asistencia técnica (equipo directivo, profesorado e alumnado).

AMEAZAS

- O profesorado non comeza a usar a tecnoloxía ata que o fan a maioría dos docentes (ATIC – Alumnado).

- Formación en E-Dixgal moi tardía, xa que comeza máis tarde do que comeza o curso.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD OBX1: Mellorar o equipamento de educación infantil
O02PD Mellorar o material informático de educación primaria.
O03PD Formación en cursos de material dixital para mellorar a creatividade e motivación do alumnado
O04PD Espazo Abalar
O05PD Formación ás familias no uso dos dispositivos dixitais e nos riscos do mal uso dos mesmos.
O06PD Crear un banco de recursos na Aula Virtual do centro.

Seguimento

Procedemento

Para a comprobación do grao de cumprimento deste plan realizarase unha avaliación procesual e unha avaliación final.

Na avaliación procesual, que se realizará trimestralmente, reflexionarase sobre as accións realizadas ata ese momento, o grao de consecución do obxectivo e de ser o caso realizaranse as propostas de mellora necesarias.

 

1º Trimestre

13/10

OBX1 Mellorar os equipos de educación Infantil

OBX2: Formación Profesorado

OBX3 Esperamos que desde Amtega nos remitan dotación necesaria

Pendente formación do PFPP sobre recursos educativos

30/11

OBX1: Solicitados presupostos para os equipos de educación infantil.

OBX2: Aberta liña de traballo do Plan de formación do Profesorado.

OBX3: Estamos a espera dos equipos que envía Amtega

Liñas do PFPP Elaboración de recursos dixitais.

2º Trimestre

01-02

OBX1: Xa se dispoñen de 3 equipos para o profesorado de Educación infantil.

OBX2: Aberta liña de traballo do Plan de Formación do Profesorado.

OBX·: Estamosá espera dos equipos que envia Emtega.

A elaboración de recursos dixitaís, realizarase o 28 de febreiro e o 7 de marzo

3º Trimestre

12-04

OBX1: Xa se dipoñen de 3 equipos para o profesorado de educación infantil.

OBX2: Mellorar a aula de informática co material que se libera das aulas unha vez chegue o material de Amtega.

OBX3: Realización da formación TIC, Implementación do Plan Dixital no centro, participando o 60% do profesorado.

OBX4: Utilización do espazo abalar. Por unha 75% de mestres.

OBX5: Á espera da realización do curso do Plan Director no centro.

OBX6: Estase a crear o banco de recursos na aula virtual.

 

25-05

O01PD: Acadado.Xa se dipoñen de 3 equipos para o profesorado de educación infantil.

O02PD: Acadado. Mellorar o material informático das aulas de educación primaria.

O03PD: Acadado. Conseguimos que o 60% do profesorado participara na formación en cursos de material dixital para mellorar a creatividade e motivación do alumnado.

O04PD: Acadado. Utilización do espazo abalar. Por un 75% de mestres.O05PD: Acadado. Formación ás familias no uso dos dispositivos dixitais e nos riscos do mal uso dos mesmos.

O06PD: Acadado. Crear un banco de recursos na Aula Virtual do centro.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O01PD Número de ordenadores renovados.

O02PD Material informático renovado

O03PD Tanto % de docentes que participan na formación.

O04PD Tanto % de docentes que utilizan Espazo Abalar

O05PD Número de formacións. Tanto % de familias participantes

O06PD Crear un banco de recursos na Aula Virtual do centro.

Valoración xeral

 

O01PD 3 ordenadores renovados no curso 2022/2023

O02PD 3 aulas con material informático renovado

O03PD 60% de docentes que participarán na formación.

O04PD 75% de docentes utilizarán Espazo Abalar no curso 2022/2023.

O05PD 1 formación e a participación do 25% das familias

O06PD 3 recursos por docente

Proposta de mellora

O01PD Renovar o ordenador que queda

O02PD Formación docentes

O03PD Utilización espazo abalar por parte das familias

O04PD Formación en ganmificación por parte do profesorado

O05PD Formación utilización paneis dixitais

O06PD Aula informática móbil.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Para a difusión deste plan farase unha publicación do mesmo na páxina web do centro e informarase por diferentes medios (abalar e redes sociais) a toda a Comunidade Educativa.