Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

INTRODUCIÓN

O CEIP de Prácticas está situado no centro da cidade de A Coruña, en Paseo de Ronda, 47. É un centro educativo de tamaño pequeno-medio, actualmente con 10 unidades (3 de infantil y 7 de primaria), que ao longo dos anos acolle a unha media de entre 210 e 225 alumnos e alumnas.. Consecuentemente o claustro é tamén reducido, oscilando entre 18 e 20 membros. O alumnado procede de familias de situación socioeconómica diversa. O colexio ten unha clara orientación cara ao barrio no que está enclavado, de onde procede a práctica totalidade do seu alumnado. Isto supón, entre outras consecuencias, que a maior parte das familias, en maior ou menor medida, coñécense entre sí, xa que son veciños e que os desprazamentos ao centro son, con moito, maioritariamente a pe.

CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUICIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO.

- O alumnado deste centro presenta unhas características singulares tales coma un uso maioritario da lingua castelá, unha situación socioeconómica media que posibilita o acceso por parte das familias a diferentes actividades de ocio cultural fora do colexio.

- O PD contribúe ao desenvolvemento do Proxecto Educativo ao colaborar cos Equipos de Dinamización do centro: Biblioteca, Dinamización da Lingua Galega, Convivencia, Medioambiente... para crear e apoiar proxectos conxuntos: divulgar actividades conmemoracións na web do colexio, crear contidos dixitais para animación lectora, entre outros.

- Relación con outros Plans e proxectos do centro: centro Abalar, Edixgal dende o curso 2020-2021; participación no programa EduExchange no curso 2021-2022.

- Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 23/24 a través das distintas liñas de actuación: Formación do profesorado Mellora de equipamentos Colaboración cos Equipos de Dinamización do centro.

PROCESO DE ELABORACIÓN

A inicios de curso formalizouse o Equipo de Dinamización do Plan Dixtal. Unha vez creada a AV e que nos asignaran o asesor correspondente, iniciouse o proceso de elaboración dividido en 3 fases: recollida de datos, deseño e elaboración do Plan Dixital e Implementación e seguimento do Plan Dixital. Dentro da fase I, realizouse a enquisa SELFIE, CDD e o análise DAFO; na fase II analizouse a información extraída das enquisas, mediante a ferramenta BOARD e o establecemento dos obxectivos do Plan.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
Interno
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Moitos equipos (ordenadores e pantallas) foron comprados polo centro e presentan problemas de mantemento (actualizacións, avarías). A UAC non asume a reparación destes equipos. Espazos físicos: os espazos son reducidos nas aulas e biblioteca, limitando s possibilidades de traballo con dispositivos dixitais (puntos de consulta, recantos de traballo¿) Infraestruturas Si
Debilidade Tempo para explorar o ensino dixital: non hai tempo no horario dos docentes destinado a esta labor. Organización de centro Si
Debilidade Intercambio de experiencias educativas con tecnoloxías: non están estabecidas vías para intercambio de experiencias, recursos¿ Participación no DPC: actualización dixital continua dos docentes, dado que cada vez se utilizan máis as tecnoloxías, a aula dixital e Edixgal. Persoal docente Si
Fortaleza Comportamento responsable e seguro: o alumnado respecta en xeral o uso de internet. Alumnado Non
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa: as canles comunicativas coas familias son eficientes (Abalar, correos electrónicos) Familias Non
Fortaleza O acceso a internet é adecuado, tendo conectividade todas as aulas. EQUIPOS PARA O ALUMNADO Ao ser un centro Edixgal, o alumnado de 5º e 6º dispón dun equipo individual que pode levar á casa. Infraestruturas Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Fenda dixital: os equipos suministrados para cubrir as necesidades do alumnado en situación de exclusión dixital, tiveron unha conectividade de 6 meses, ata o mes de marzo, deixando descolgados a estes usuarios. Equipamento: é necesario renovar e dotar de equipos tecnolóxicos ao centro, por parte da Consellería Administración educativa Si
Ameaza Normas sobre dereitos de autor e licenzas. Precísase un mellor coñecemento sobre o tema. Lexislación Si
Oportunidade Asistencia técnica: a UAC facilita a resolución de problemas técnicos e actualización dos equipos da Consellería. Administración educativa Si
Oportunidade Aprender a codificar e programar: dentro das actividades extraescolares a ANPA ofertou a actividade de Robótica. ANPA Non
Oportunidade Fenda dixital: as meddas de detección de necesidades do alumnado son adecuadas e mostran que a maioría teñen dispoñibilidade de equipos e conexión na casa. Contorna Non
Oportunidade colaboracións: empregamos tecnoloxías dixitais para comunicarnos e participar con outras organizacións ou programas educativos. Outras Si
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a xestión das incidencias coas TIC
O02PD Renovar os equipos informáticos obsoletos.
O03PD Mellorar a competencia dixital dos docentes do centro.
O04PD Implementar o PLAMBE no centro educativo.
O05PD Implementar os Polos creativos no centro.
O06PD Poñer en funcionamento a aula móbil con equipos informáticos.

Seguimento

Procedemento

Realizarase a lo menos unha vez ao trimestre tendo en conta a táboa do Plan Dixital onde se marcará os ítems; realizada, pendente ou aprazada seguindo a consecución dos obxectivos.

1º Trimestre

No 1º trimestre:

- Elaborouse un sistema de comunicación de incidencias para poder xestionalas correctamente e no menor tempo posible.

- Fíxose unha revisión dos equipos obsoletos do centro para solicitar equipamento novo á Consellería.

- Puxéronse en funcionamento os equipos dos cursos de Edixgal, así como as aulas virtuales dos demais cursos.

- Organizouse o material informático da aula móbil para poñela en funcionamento.

 

Tarefas que se realizarán en todos os trimestres 

- Distribuír no equipo TIC a xestión de incidencias.

- Formación entre iguais: Edixgal e aula virtual.

- Formar ao profesorado no empleo de ferramentas dixitais relacionadas co uso da biblioteca.

                Catalogar os libros da biblioteca co programa Koha.

 

 

2º Trimestre

No 2º Trimestre:

- Continuamos coa xestión das incidencias e a súa solución.

- Comezouse co uso da aula móvil nos cursos de 2º, 3º e 4º de primaria a nivel titoría e especialidades (inglés).

- Tivemos as formacións dos PFPP tanto de Plambe como de Polos creativos. No Plambe houbo formación do programa Koha entre outras e comezouse co rexistro dos libros mediante dito programa. En polos creativos recibimos a formación en impresión 3D, pero non o pudimos levar á práctica pola falta de material para facelo.

 

Tarefas que se realizan en todos os trimestres 

- Distribuír no equipo TIC a xestión de incidencias.

- Formación entre iguais: Edixgal e aula virtual.

- Formar ao profesorado no empleo de ferramentas dixitais relacionadas co uso da biblioteca.

                Catalogar os libros da biblioteca co programa Koha.

 

3º Trimestre

No 3º trimestre:

- Continuamos traballando na rápida resolución das incidencias.

- Instaláronse os paneis dixitais nos cursos que faltaban e recibimos para esas aulas un portátil novo para actualizar os equipos.

- Continuouse co traballo dos portátiles da aula móvil nos cursos de 2º, 3º e 4º de primaria.

- Decídese no Consello Escolar debido a unha petición dos representantes de nais e pais non renovar a subscrición ao programa EDIXGAL. Preséntanse tanto pola dirección do centro como pola coordinación TIC informes sobre o rendemento do seu emprego que é favorable, pero realízase unha enquisa entre as familias na que máis do 90 % votan en contra da continuidade. Ante tal resultado, o Consello vota e valida a petición das familias. Nos meses de xuño e xullo de 2024 son retirados os equipos de carga e os dispositivos de alumnado do programa.

Tarefas que se realizan en todos os trimestres 

- Distribuír no equipo TIC a xestión de incidencias.

- Formación entre iguais: Edixgal e aula virtual.

- Formar ao profesorado no empleo de ferramentas dixitais relacionadas co uso da biblioteca.

                Catalogar os libros da biblioteca co programa Koha.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

- avaliación procesual: a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

- avaliación final: a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

A nivel xeral fóronse conseguindo case todos os obxectivos propostos en maior ou menor medida.

A implementación de polos creativos quedou a medias pola falta de envío de material, aínda que se trataron de facer outras actividades sen o mesmo.

Houbo renovación de portátiles nas aulas dos cursos superiores, onde se instalaron os paneis dixitais e a maiores diso os portátiles do profesorado de Edixgal quedarán no centro para habilitalos en aulas e no de partamento de orientación o que supón unha mellora dixital para o traballo docente que facía moita falta.

As incidencias resolvéronse de forma satisfactoria ben polos membros do equipo TICs ou pola UAC en casos máis técnicos.

A aula móbil xa está funcionando correctamente.

Houbo un rexistro elevado dos libros da biblioteca na aplicación Koha.

Cumpre mencionar aquí tamén o feito importante da non continuidade no programa EDIXGAL. Aínda que o mesmo estaba a proporcionar bos resultados tanto no eido académico como no relativo á alfabetización informática do alumnado e que o profesorado o estaba empregando de modo puntual e limitado, existiu unha petición por parte das familias para non renovarmos a adscrición ao programa que foi aprobada polo Consello Escolar. Deste xeito, as aulas de 5º e 6º de Ed. Primaria abandonan EDIXGAL e incorporaranse ao uso da aula informática móbil o curso próximo como actividade para garantir un mínimo de uso escolar de recursos dixitais.

 

Proposta de mellora

Recibir o material de polos creativos para poder continuar coa formación no uso dos materiais recibidos e poder empregalos na aula.

Reforzar o uso da aula virtual (Moodle) co centro como substitutivo de EDIXGAL.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Na páxina web do centro.