Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Datos básicos do centro

O Instituto de Educación Secundaria Xesús Ferro Couselo é un centro público dependente da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria que imparte as ensinanzas de Educación Secundaria Obrigatoria e bacharelato, nas modalidades de ciencias, humanidades e ciencias sociais.
Nas táboas seguintes están os datos de alumnado e persoal do curso 2021-2022 actualizados a maio de 2022.

  Mulleres Homes    Total  
Alumnado 187 200 387
Profesorado 29 12 41
Persoal non docente 5 0 5

 

ESO: 297 BACHARELATO: 90
1º ESO: 89 2º ESO: 79 3º ESO: 63 4º ESO: 66 1º Bach: 44 2º Bach: 46

O centro está situado nos arrabaldes de Ourense, na rúa Ponte Sevilla nº 43; preto do Pazo dos Deportes Paco Paz e do Recinto Ferial Expourense.
Outros datos: correo electrónico ies.ferro.couselo@edu.xunta . gal ; páxina web do centro http://www.edu.xunta.gal/centros/iesferrocouselo e teléfonos de contacto : 988252000, 692628585 , 662523554.

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

Característica socioeconómicas e culturais do contexto do centro.
A mayoría do alumnado pertence ao Concello de Barbadás, zona residencial próxima a Ourense, que mantén nos últimos anos un crecemento demográ¿¿ico exponencial alcanzando os 11.000 habitantes. O concello ten seis núcleos poboacionais: Barbadás, Bentraces, Loiro. Piñor, Sobrado do Bispo e A Valenzá. Sendo este último unha cidade dormitorio de Ourense e o núcleo de poboación máis moderno e grande do concello con 7500 habitantes.
Nunha breve análise socioeconómica do concello, comprobamos que a estrutura económica é moi diversa, cunha distribución na que predomina o sector terciario, seguido do sector secundario. Este sector terciario ofrece servizos de moi diferente índole: industria
hoteleira e hostaleira, así como infraestruturas e servizos relacionados co recente crecemento da poboación: garderías, parques públicos, colexios, lugares de ocio, etc. Este sector ocupa o 60% da poboación activa. O sector secundario (construción e industria) tamén continúa sendo destacable, pese á situación económica global, ocupando aproximadamente segundo os nosos datos o 28-30 % da poboación activa. Aínda que, dada a situación económica actual, este sector tan estratéxico e básico para moitas economías familiares continúa sendo bastante castigado.
O sector primario é moito menos relevante ocupando só o 10% da poboación activa, pola escasa actividade e a pouca capacidade de emprego que se crea no sector. A gandería, tanto intensiva como extensiva, concéntrase nalgunhas parroquias, non habendo ningunha explotación dominante, sendo case todas de tipo familiar. A isto hai que unir unha produción agrícola moi variada (millo, patacas, árbores frutais, vides…) dedicada o autoconsumo, fundamentalmente.
A maior parte do alumnado da ESO ten dereito a transporte escolar e servizo de comedor os luns a mediodía (día con clases a tarde). Podemos decir que a renda familiar no centro é media ou media baixa, xa que a maior parte do alumnado ten axudas de libros e
material escolar e non ten que aboar gastos polo servizo de comedor.

O alumnado presenta un perfil bastante uniforme dende unha perspectiva sociocultural e lingüística. Case todo o alumnado procede de familias que adoitan ter o galego como lingua familiar, agás o alumnado inmigrante que na maior parte, procede de países de América do Sur.

Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo.

Dentro do proxecto educativo de centro xa está incluído o desenvolvenmento no centro das TIC no apartado 5 Liña metodoloxica.
“Metodoloxía activa, que fomente no alumnado unha actitude curiosa, crítica, investigadora e que, mediante a comunicación e o traballo, se converta na base da súa formación e da adquisición da aprendizaxe. Dita metodoloxía incluirá diversos medios TIC
usados de xeito crítico e responsable.”

A partir da redacción e implementación do Plan dixital de centro o Proxecto Educativo completarase cunha estratexia dixital que, formando parte do Plan de Mellora, fomente e desenvolva as distintas competencias dixitais do profesorado e do alumnado, tendo como obxectivos a longo prazo:

  1. Coñecer e manexar programas e ferramentas TIC, chegando a crear recursos abertos, usando metodoloxías TIC innovadoras.
  2. Lograr un comportamento ético e responsable no uso das TIC favorecendo a convivencia, evitando as situacións discriminatorias ou de desigualdade e entendendo vantaxes e riscos.
  3. Respectar os dereitos de autor e usar as distintas licenzas de xeito adecuado para acadar unha con¿¿ianza dixital.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

2.2. Fontes empregadas para a análise DAFO.

Información SELFIE

Áreas Grupos Ensinanzas

ESO

Bacharelato
A -Liderado E.Dir. 1,9 2,4
Profesorado 2,8 2,7
Alumnado    
B- Colaboración e redes E.Dir. 1,9 2,2
Profesorado 2,6 2,5
Alumnado 2,9 2,3
C- Infraestruturas e
Equipos
E. D. 2,9 3
Profesorado 2,6 2,6
Alumnado 2,9 2,7
D- Desenvolvemento
profesional continuo
E. Dir

3,3

3,2
Profesorado 3,5 3,5
Alumnado    
E- Pedagoxía:
Apoio e Recursos
E. Dir 3,6 3,8
Profesorado 4,3 4,1
Alumnado 3,8 3,7
F- Pedagoxía:
Implementación na aula
Equipo Direct 3,3 3,6
Profesorado 3,3 3,4
Alumnado 3 2,7
G- Prácticas de avaliación Equipo Direct 2,8 3,1
Profesorado 3 2,6
Alumnado 2,6 2,4
H- Competencias dixitais
do alumnado
Equipo Direct 3 3,4
Profesorado 3,4 3,1
Alumnado 2,9 2,7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interno
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. Non se contempla que o alumnado traia os seus propios dispositivos portátiles e poida utilizalo durante as sesións. 2. O alumnado non aprende a verificar a calidade da información que atopa na Internet e o seu comportamento non é seguro nin responsable. 3. O alumnado non aprende a codificar e resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar as tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Debilidade 1. Dispositivos obsoletos e insu¿¿icientes para o labor docente. Infraestruturas Non
Debilidade 1. Non existe unha estratexia dixital formal de centro. Organización de centro Non
Debilidade 1. Tempo insuficiente para que os docentes poidan explorar novas modalidades de ensino no ámbito dixital e para o intercambio de experiencias dentro da comunidade educativa. 2. Non se fomenta a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares utilizando tecnoloxías dixitais. 3. Estratexias insuficientes para facilitar a participación do alumnado en procesos de avaliación entre iguais. Persoal docente Non
Fortaleza 1. O alumnado aprende a elaborar contidos dixitais e a comunicarse usando tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Fortaleza 1. Empréganse os servizos dixitais educativos corporativos na comunicación entre a comunidade educativa. Familias Non
Fortaleza 1. A política de protección de datos é suficiente. Infraestruturas Non
Fortaleza 1. Cursos de formación para o profesorado relacionados coas novas formas de ensinanza con tencoloxías dixitais. Oferta Non
Fortaleza 1. Cooperación entre a dirección e o profesorado no desenvolvemento da estratexia dixital de centro e na exploración de novas formas de ensinanza con tenoloxías dixitais. 2. Os servizos dixitais educativos corporativos úsanse para a difusión da información e comunicación dentro da comunidade educativa (web, aula virtual, vídeo conferencia, abalar Móbil, correo electrónico,¿). 3. Os servizos dixitais educativos corporativos empréganse no ensino virtual. Organización de centro Non
Fortaleza 1. O profesorado debate sobre as vantaxes e desvantaxes de ensinaza é o aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. 2. O profesorado ten acceso ao desenvolvemento profesional continuo relativo ás tecnoloxías dixitais. 3. O profesorado busca e crea recursos dixitais en liña adaptados ás necesidades do alumnado fomentando a creatividade e a inclusión do mesmo. 4. O profesorado emprega a tecnoloxía dixital para a comunicación relativa ao centro educativo. 5. O profesorado utiliza as tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades dos alumnos. Persoal docente Non
Fortaleza 1. Os servizos dixitais educativos corporativos úsanse para a difusión de información e comunicación dentro da comunidade educativa. Persoal non docente Non
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. Achegas económicas insuficientes para a dotación dixital do centro (renovación de equipos antigos e adquisición de novo material dixital). 2. Asistencia técnica insuficiente e tempo de espera elevado para a resolución das incidencias. 3.Carecemos de espazos físicos axeitados e suficientes que faciliten a ensinanza e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais polo crecente número de alumnos. Precisamos dotar ao centro de aulas de informática para cubrir as necesidades do mesmo. 4. Problemas de conectividade en todas as aulas. 5. Ainda non existe a certificación en competencias dixitais. Administración educativa Non
Ameaza 1. Participación en actividades extraescolares relacionadas co uso das tecnoloxías dixitais. ANPA Non
Ameaza 1. As condicións socioeconómicas das familias para a dixitalización axeitada do alumnado que xorde co aprendizaxe mixto. Contorna Non
Ameaza 1. Os cambios lexislativos. Lexislación Non
Ameaza 1. Ausencia de colaboración con outras entidades. Outras Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

3. Plan de Acción

3.1. Obxectivos, indicadores e accións
A partir da análise DAFO, o plan de acción do centro establece tres áreas prioritarias:
• Área A-liderado. Fomentar a participación do profesorado para a elaboración, xestión e seguimento do Plan dixital de centro.
• Área C-infraestructura e equipos. Mellorar a asistencia técnica do centro. Dado que o profesorado non ten tempo ou formación para reparar e manter os distintos equipos que se atopan obsoletos, infrautilizados ou desactualizados.
• Área E- pedagoxía: apoio e recursos. Traballar colaborativamente para crear un banco de preguntas por materia na aula virtual para potenciar a realización de probas, cuestionarios, etc, mediante esta contorna virtual.


3.2. Necesidades de equipamento e de infraestruturas tecnolóxicas

Unha vez revisado o inventario e tratando de responder as necesidades que a LOMLOE xenera, entendemos que como mínimo o centro precisa:
• Dotar a aula de tecnoloxía de 30 ordenadores portátiles de software libre LINUX…..,
• 20 robots Makeblock Mbot Ranger. (microcontrolador: T mega 2560)
• Para a xestión do labor docente de todo o claustro na sala do profesorado son necesarios 5 novos equipos

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
A1 Fomentar a participación do profesorado (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (SELFIE A1)
C5 Mellorar a asistencia técnica do centro (SELFIE C5)
E3 Traballar colaborativamente para a crear un banco de preguntas por materia na Aula Virtual para potenciar a realización de probas, cuestionarios, etc, mediante esta contorna virtual (SELFIE E3)

Seguimento

Procedemento

Reunións do Equipo do Plan Dixital do Centro

Os diferentes obxectivos do plan de acción teñen uns indicadores específicos e concretos que axudan a determinar si está acadado ou non acadado e se é preciso facer modificacións nas
diferentes accións para lograr a súa consecución.
Unha vez por trimestre o equipo dixital docente reunirase e valorará o estado dos indicadores asociados aos obxectivos e determinará se son necesarios cambios tomando as
decisións que considere oportunas .

1º Trimestre

Revisadas as accións previstas de rematar no primeiro trimestre, os resultados foron os seguintes:

AO1.1:Reunión do claustro para explicar a importancia do PDC: Cumpriuse en prazo, o equipo directivo informou ao Claustro da importancia de desenvolver o Plan Dixital que se iniciou no curso anterior.

AO1.2: Asignación ao profesorado implicado no EPD dunha hora de reducción semanal: Non foi posible dar unha hora aos docentes que forman parte do Equipo do Plan Dixital, xa que a carga horaria lectiva dos departamentos fai imposible dispoñer dunha hora para dedicar ao Plan Dixital. Só o coordinador do PD pudo contar cunha hora de dedicación.

AO1.1: Establecer as necesidades do centro a nivel informático para solucionar a falta de asistencia técnica: Realizouse no mes de decembro a enquisa que foi contestada maioritariamente (32 de 42 docentes, 76%)

AO1.2: Analizar e buscar unha empresa na contorna que se axuste as necesidades do centro en materia dixital. Tras o estudo das necesidades (segundo rersultados da enquisa) e o estudo das diferentes ofertas recibidas por varias empresas, tanto da oferta de servizos como de orzamento para realizalos. eliximos a unha empresa para levar a cabo o mantememto que necesitamos. A empresa elixida foi Novatedi Dixital, con sede en Ourense.

2º Trimestre

Revisadas as accións previstas de rematar no segundo trimestre, os resultados foron os seguintes:

AO1.3: Establecer un protocolo de comunicación das incidencias informáticas.

Estaba previsto mediante a Aula Virtual establecer un protocolo de comunicación para comunicar os fallos ou incidencias informáticas que se producen no centro. Analizada esta posibilidade vimos que non era o máis adecuado, e tras o estudo doutras canles de comunicación chegamos á conclusión de que o mello é crear un formulario na páxina web do centro, só accesible ao profesorado e persoal autenticado, para cominicar a través del as incidencias. O formulario xa está funcionando dende o momento en que se informou en Claustro desta posibilidade. O formulario comunica de xeito instantáneo as incidencias aos coordinadores TIC, Plan Dixital e empresa de servizo de mantemento contratada para resolver os problemas técnicos do IES Ferro Couselo.

3º Trimestre

Revisadas as accións previstas de rematar no terceiro trimestre, os resultados foron os seguintes:

AO1.2:Creación de recursos colaborativos. Logramos acadar o obxectivo cun 23,8% de participación sobre un 20% previsto inicialmente.

AO1.3: Publicación dos contidos colaborativos. Decidimos publicar os resultados através dun curso na Aula Virtual dispoñoble para o profesorado coa finalidade de que poda ver que tipo de preguntas se poden facer, que significa un banco de preguntas e vantaxes para aplicalo na realización de probas dun xeito rápido e ordenado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Feitas as análises trimestrais o equipo elaborará un informe (parte da memoria final de curso) que recollerá os resultados acadados ou non, os aspectos negativos e positivos alcanzados e posibles propostas de mellora de cara o plan dixital anual seguinte.
As propostas de mellora sempre partirán da análise dos resultados do seguimento do plan de acción descrito anteriormente e ademáis da probable realización anual do test SELFIE e o test CDD por parte da comunidade educativa nos distintos sectores, xa que a realidade dos centros irá mudando ano tras ano. Estas melloras serán plasmadas no novo Plan Dixital de Centro anual.

Valoración xeral

Acadamos todos os obxectivos previstos agás aqueles que non eran dependentes do centro. O único obxectivo que non acadamos foi o de dispoñer dunha hora semanal para o traballo no Plan Dixital dos membros participantes, pero as cargas horarias non permitiron dispoñer desa hora agás para o coordinador do Plan Dixital.

O Claustro estivo informado de todos os paso que se deron no Plan Dixital, ben nas reunións de Claustro, ben a través das reuniónds dea CCP

Valoramos positivamente ter acadados os obxectivos que nos permiten solucionar incidencias TIC dun xeito máis rápido, pero tamén somos conscientes do gran número desas incidencias que se producen debido aos obsoletos recursos tic cos que conta o centro e ás malas infraestructuras tanto eléctricas como cableado de rede e puntos de acceso wifi.

Resultou moi positiva a participación do profesorado nas enquisas realizadas para obter información sobre as necesidades ou demandas que teñen.

Resultou positivo realizar o banco de preguntas colaborativo, que pode resultar de proveito para todos os membros de cada departamento participante,

A creación de actividades dixitais supón unha mellora da competencia dixital do profesorado participante e tamén do alumnado.

A formación E-Dixgal que recibiu o Equipo do Plan Dixital valórase como moi positiva, tanto polo aprendido, como polas posibilidades (recursos, facilidade) que descubrimos e que ofrece o Proxecto E-Dixgal, crendo conveniente promovelo ao Claustro pese ás reticencias infundadas que parte del mostra cara o libro dixital e os recursos dixitais.

 

 

Proposta de mellora

Despois de analizar e avaliar na última reunión do Plan Dixital establecemos como puntos de mellora os seguintes:

Establecer no horario (se é posible) unha hora de dedicación al Plan Dixital para os membros do equipo.

Manter e tratar de mellorar os resultados dos obxectivos acadados do Plan Dixital para o vindeiro curso.

Establecer novos obxectivos do PD:

     1. Comunicar ao Claustro a situación do PD e as accións previstas para o curso 23-24

     2. Renovar a aula de informática e os ordenadores dalgunha aula e dispoñer dun repositorio de materiales como teclados, ratos, swichts, etc

     3. Crear "recetas" instruccións curtas e sinxelas para que o profesorado poda resolver aquelas incidencias TIC que non precisen de personal técnico especializado

     4. Realizar unha enquisa para recabar as demandas de formación sobre algún aspecto TIC ou Competencia Dixital.

     5. Mellorar a Competencia Dixital do alumnado de 1º ESO en canto ao uso da Aula Virtual, ofimática básica, creación de PDF, contas de correo e sobre todo sobre os riscos polo (mal) uso das redes sociais.

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

PROTOCOLO PARA A DIFUSIÓN DO PLAN DIXITAL

Publicación do Plan Dixital a toda a comunidade educativa a través da páxina do centro polo equipo directivo.

http://www.edu.xunta.gal/centros/iesferrocouselo/system/files/PLAN%20DIXITAL-1.pdf

Envío ao profesorado a través do correo electrónico.

Envío a familias a través de ABALAR.