Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O centro educativo atópase situado sobre as Brañas, espazo urbano rodeado de parques na zona sur da cidade de Santiago de Compostela. Preto do colexio están o parque Eugenio Granell e as Brañas do Sar que, coas súas áreas de pradería, céspede, xardín, bosque de ribeira e carballeira, son un importante recurso para as actividades docentes.

A demarcación da zona de escolarización, abrangue unha ampla área do SL da cidade de Santiago de Compostela, nos barrios de: O Ensanche, Pontepedriña, Castiñeiriño e Sar. É zona urbana na práctica totalidade, con algúns retallos periurbanos de vivendas unifamiliares con terreo e dependencias anexas. Está experimentando unha importante transformación por mor de urbanizacións de recente planificación que hai dentro do seu ámbito. Están construídos e ocupados moitos edificios nos do contorno da Pontepedriña e arredores do centro e, están proxectadas un número importante de vivendas nos SUP situados entre a rúa da Estrada e Granxa do Castiñeiriño ou entre o Monte do Seixo e o Periférico.

A día de hoxe contamos cunha matrícula de 423 alumnos/as (tendo unha capacidade de 450). Con alumado de educación infantil y primaria. Durante o curso soe flutuar levemente á matricula por mor de cambios no domicilio dalgunhas familias, normalmente por motivos laborais e/ou relacionados con movementos migratorios.

Este centro caracterízase por ser un centro inclusivo onde está escolarizado alumnado que presenta necesidades específicas de apoio educativo, alumnado de ascendencia e de procedencia estranxeira (sobre todo de orixe marroquí, latinoamericano (colombianos e peruanos) chinés e latinoamericano).

Os datos socioeconómicos indican que as familias teñen unha renda media alta e unha cultura similar. Por outra banda, existe unha importante diversidade sociocultural, polo que o centro educativo procura compensar as necesidades e as posibilidades de todo o alumnado atendendo a todas as situacións.

Polo xeral, os hábitos de hixiene e alimentación que amosa o alumnado é positivo.

A lingua galega ten un uso minoritario polo alumnado, se ben, se detectan casos puntuais nos que o alumnado fala galego e a actitude xeral das familias é positiva.

Ata a actualidade o absentismo escolar é escaso e as faltas de asistencia soen estar motivadas por enfermidade ou visitas médicas, nalgún caso por viaxes programadas debidamente xustificadas nas titorías.

O Plan Dixital (en diante PD) intégrase no Proxecto Educativo dun xeito global. Este PD conformará unha peza fundamental para a concreción de do ensino cos materiais dixitais. Este centro, no seu PE. Contempla o traballo docente a través da tecnoloxía. Contamos anualmente cun plan de formación desenvolvido desde o centro relacionado coas TIC. Formámonos nos anos anterioes coas ferramentas de Agueiro, tamén coas ferramentas de comunicación coa Communidade Educativa (Abalarmobil). Por outra banda, o centro conta co proxecto E-Dixgal dende hai 5 anos, e o profesorado ten interese en continuar. Neste curso, solicitamos entrar e formar parte do proxecto de Polos Creativos, coa intención de continuar na liña tecnolóxica. Por último, o profesorado traballa diariamente co material de aula, como é un ordenador de mesa e un proxector, ademais, contan e utilizan para a educación mixta a aula virtual (alumnado que, por diferentes motivos xustificados ten que quedar na casa). Todas as aulas contan actualmente con estes recursos ademais de ter auriculares e webcam para comunicacións externas.

O Plan Dixital (en diante PD) contribúe coa Programación Xeral Anual (PXA) no desenvolvemento dos diferentes proxectos nos que o centro se implica globalmente, como por exemplo Radio Furelo, que se desenvolve nas aulas e que consiste na gravación de material audio que logo é editado e subido na páxina web do centro. Tamén contribúe, no desenvolvemento da comunicación de alumnado NEE, na preparación, formación e posta en práctica de recursos a través de Sistemas Alternativos de Comunicación (en diante SAC), contamos con dúas alumnas que utilizan o sistema Grib3 e Proloquo, para os cales precisan de material TIC.

Por outra banda, sinalar os programas nos que estamos implicados como é E-Dixgal, Aulas virtuais e Polos Creativos (solicitado).

Por último, indicar que o centro xestiona material de Educa en Dixital para o alumnado que se atopa en fenda dixital.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

1) Elaboración do SELFIE.

Nesta fase houbo un proceso de exposición e convencemento do claustro, xa que para coñecer a situación do centro necesitabamos datos da maior parte do mesmo.

2) Test de competencia dixital do profesorado.

Interno
17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C14- Os espazos son pequenos. Infraestruturas Non
Debilidade C10- Non ter tablets para todo o alumnado (1º EP a 4º EP). Infraestruturas Non
Debilidade C1- La obsolescencia de los recursos de aula (Kit la mayoría tiene 10 años). Infraestruturas Non
Debilidade C14- Os espazos son pequenos Infraestruturas Non
Debilidade C10- Necesidade da creación dunha aula de informática ben dotada a nivel TICs. Infraestruturas Non
Debilidade B.5 Necesidade de elaborar e compartir material e experiencias dixitais dentro e fóra do noso Centro. Organización de centro Non
Debilidade B4- O centro non conta cun plan de axuda ao profesorado para a aplicación da aprendizaxe mixta. Organización de centro Non
Debilidade A4. Falta de tempo para explorar a mellora do método de ensino con TIC Persoal docente Non
Debilidade G O proceso de avaliación a nivel dixital é esporádico, individual e non se comparte. Persoal docente Non
Fortaleza H- Boa competencia dixital do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza C10 -Dispón de tablets Abalar (40 Unidades) Infraestruturas Non
Fortaleza C- O centro dispón de 10 tablets para utilizar nas aulas de Educación Infantil. Infraestruturas Non
Fortaleza C10- Dispón de ordenadores Edixgal nas aulas de 5º e 6º de Primaria. Infraestruturas Si
Fortaleza F1 e F3- Uso de recursos dixitais para a busca de: actividades, adaptación das metodoloxías e fomento da creatividade na aula. Persoal docente Non
Fortaleza E1- O profesorado busca recursos dixitais na rede para poder usalos na aula. Persoal docente Non
Fortaleza D2- O profesorado ten acceso á posibilidade de formación TICs. Persoal docente Non
Fortaleza F1 e F3- Uso de recursos dixitais para a busca de: actividades, adaptación das metodoloxías e fomento da creatividade na aula. Persoal docente Non
17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Excesiva burocracia e constante adaptación das programación por cambios de leis. Administración educativa Non
Ameaza Carencia e lentitude de acceso aos servicios técnicos e de mantemento fóra da plataforma EDIXGAL. Administración educativa Non
Ameaza Demasiadas trabas burocráticas á hora de solicitar melloras no centro educativo a nivel infraestruturas e/ou reformas. Administración educativa Non
Ameaza Constantes cambios de currículum que dificulta unha continuidade no proceso educativo a medio ou longo prazo. Lexislación Non
Ameaza Responsabilidades a nivel sanitario e/ou psicolóxico que ten que asumir o profesorado por falta de persoal cualificado para estas tarefas. Outras Non
Oportunidade A centro obtén colaboracións puntuais da administración. Administración educativa Non
Oportunidade Interese.Boa disposición. Participación. ANPA Non
Oportunidade O Centro é un referente a nivel de atención ao alumnado con NEEs. Contorna Non
Oportunidade A nova lei educativa potencia, na súa normativa, a competencia dixital. Lexislación Non
Oportunidade O centro obtén colaboracións puntuais do Concello. Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A boa disposición do centro cara o desenvolvemento das novas tecnoloxías e a mellora da competencia dixital fronte a un cambio constante de lexislación e carga burocrática así como carencia de servicios técnicos para resolver problemas no día a día e falta de profesorado para atender as necesidades.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
OPD01 Favorecer o traballo colaborativo entre o alumnado empregando as TIC. Titoría entre iguais. (F4)
OPD02 Familiarizarse co material de Polos Creativos.

Seguimento

Procedemento

Realizarase un seguimento a través das reunións mensuais e trimestrais antes do remate de cada avaliación.

1º Trimestre

Reunido o equipo de dinamización do Plan DIxital, compróbase que as accións planificadas están iniciadas e en proceso de execución

2º Trimestre

Reunido o equipo de dinamización do Plan Dixital, cáese na conta de que moitas das accións non se realizaron por estar o claustro implicado na formación e traballo co material de Polos Creativos.

3º Trimestre

Reunido o equipo de dinamización do Plan Dixital, chégase á conclusión de que non se puideron acadar os obxectivos propostos ao comezo de curso por mor da implicación na área de Polos Creativos e a implícita falta de tempo.

 
 
 
 
 
 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, realizarase indicando:

 

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre en función de cada obxectivo proposto.

Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

 

Obx1. Favorecer o traballo colaborativo entre o alumnado empregando as TIC. Titoría entre iguais.

- Temporalización: á finalización de cada trimestre se valorarán os resultados das accións seguintes:

        participación nas tarefas

 a destreza do alumnado no uso dos programas de edición e Tics

 comprobación da difusión en web.

- Os instrumentos de avaliación se realizan a través da observación e da análise dos materiais elaborados.

 

Obx2. Familiarizarse co material de Polos Creativos

- Temporalización: á finalización de cada trimestre se valorarán os resultados das accións seguintes:

        participación nas tarefas

 a destreza do alumnado no desenvolvemento de proxectos para a impresora 3D

 valoración dos prototipos creados

- Os instrumentos de avaliación se realizan a través da observación e da análise dos materiais elaborados.

 

 

- No contexto da avaliación final e global a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano, e na finalización do curso académico. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 
 
 
 
 
 
Valoración xeral

Con respecto ao primeiro obxectivo, coidamos que se puideron ter empregadas en maior medida certas ferramentas TIC que tiñamos en mente, como por exemplo a radio, pero a falta de tempo, e as dificultades de coordinación de espazos e tempos, impediu esa consecución. Aínda así, pensamos firmemente que se conseguiu instaurar o uso das TIC no día a día da aula para favorecer a aprendizaxe do alumnado nas diferentes materias.

Con respecto á familiarización do alumnado co material de Polos Creativos, cremos que se construiu unha moi boa base para poder empregar de xeito significativo os materiais de Polos Creativos dentro da aula. Os alumnos e alumnas dalgún curso puideron experimentar xa con diferentes materiais proporcionados por Polos Creativos, con moi bos resultados para ser os primeiros pasos que dan neste eido, e cremos que esto dará pé a poder seguir traballando nesta dinámica

 
 
 
 
 
 
Proposta de mellora

De cara a anos futuros, consideramos que sería esencial poder dispoñer dun espazo funcional e accesible para a totalidade do alumnado dun curso no que poder aprender a traballar co material de TIC e Polos Creativos e poder realizar tarefas con eles.

Ademais, consideramos que sería óptimo seguir formándose o profesorado neste eido para familiarizarse e interiorizar estes contidos e poder despois compartilos co alumnado.

 
 
 
 
 
 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

1º) A difusión a través da páxina Web do centro.

2º) A comunicación a través do Claustro e do Consello Escolar.

3º) A difusión a través das reunións iniciais de curso.