Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

O noso centro atópase dentro do concello do Incio, enmarcado nunha zona de transición entre a Depresión de Monforte e a Serra do Courel.

Trátase dun centro ubicado nun ámbito rural, onde a lingua nai a empregar é o galego. O nivel socioeconómico das familias é medio – baixo, adicándose principalmente ao sector servizos e complementando a súa economía con labores agrícolas/gandeiros.

A competencia dixital do centro é un eido de gran importancia e necesidade a traballar debido ás carencias que a comunidade educativa presenta na mesma.

O Proxecto Educativo proporciona a metodoloxía na que se vai basear a práctica educativa, fancendo fincapé nas novas tecnoloxías. Así mesmo, serviralles ao alumnado para o seu desenvolvemento personal e laboral.

Na actualidade o centro participa no Proxecto Voz Natura e no Plan Proxecta + ( Aliméntate ben), que axudan a incluir de xeito transversal as novas tecnoloxías como ferramenta de ensino-aprendizaxe para favorecer a alfabetización múltiple.

O Plan Dixital pretende contribuír á Programación Xeral Anual do curso 22/23 na concreción de obxectivos a curto e longo prazo para mellorar a competencia dixital de toda a comunidade educativa. Hai que destacar

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

O noso centro atópase dentro do concello do Incio, enmarcado nunha zona de transición entre a Depresión de Monforte e a Serra do Courel.

Trátase dun centro ubicado nun ámbito rural, onde a lingua nai a empregar é o galego. O nivel socioeconómico das familias é medio – baixo, adicándose principalmente ao sector servizos e complementando a súa economía con labores agrícolas/gandeiros.

A competencia dixital do centro é un eido de gran importancia e necesidade a traballar debido ás carencias que a comunidade educativa presenta na mesma.

O Proxecto Educativo proporciona a metodoloxía na que se vai basear a práctica educativa, fancendo fincapé nas novas tecnoloxías. Así mesmo, serviralles ao alumnado para o seu desenvolvemento personal e laboral.

Na actualidade o centro participa no Proxecto Voz Natura e no Plan Proxecta + ( Aliméntate ben), que axudan a incluir de xeito transversal as novas tecnoloxías como ferramenta de ensino-aprendizaxe para favorecer a alfabetización múltiple.

O Plan Dixital pretende contribuír á Programación Xeral Anual do curso 22/23 na concreción de obxectivos a curto e longo prazo para mellorar a competencia dixital de toda a comunidade educativa. Hai que destacar que o centro sufrirá unha renovación case ao completo do seu profesorado polo que os obxectivos do plan e o resto de procedementos están deseñados para atender esta circunstancia particular.

que o centro sufrirá unha renovación case ao completo do seu profesorado polo que os obxectivos do plan e o resto de procedementos están deseñados para atender esta circunstancia particular.

 

Breve xustificación do mesmo

Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.

 

Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

 

Proceso de elaboración

O Plan Dixital levouse a cabo mediante o Plan de Formación Permanente do Profesorado cunha duración de 20 horas en formato de Seminario, así como o asesoramento contínuo, para resolver calquera dúbida e correxir erros, por parte dos mentores da Rede Galega de Educación Dixital, en concreto os membros do grupo ADIX2 Lugo con Francisco Javier Bouso Bouso como mentor asociado ao noso centro.

Todas as mestras con horario completo do centro participan no Seminario e asistiron ás reunións cos mentores.

Dentro das horas de seminario realizáronse o test SELFIE, o test CDD e seguidamente elaboramos o informe DAFO onde reflexamos as debilidades e fortalezas a nivel tecnolóxico do centro.

Así mesmo, a redacción do Plan dixital tamén se levou a cabo nestas horas, incluíndo todo o anterior xunto aos cinco obxectivos básicos e os seus respectivos plans de actuación.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración do Plan Dixital do CEIP RIcrado Gasset, de O Incio realizaronse unha serie de enquisas, esencialmente entre personal docente froito das cales,  resultaron os informes SELFIE e T-CDD, que á súa vez serviron de base xunto con outras ferramentas de reflexión colectiva para a elaboración da análise DAFO.

Interno
56 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Tempo insuficiente para explorar o ensino dixital. Alumnado Si
Debilidade Carencia de habilidades para empregar o software libre. Alumnado Non
Debilidade Dificultade para levar a cabo o aprendizaxe mixto. Alumnado Non
Debilidade Imposibilidade para traer os propios dispositivos. Alumnado Si
Debilidade Trabas para o empleo de entornos virtuais de aprendizaxe. Alumnado Non
Debilidade Ausencia de habilidades para aprender a codificar un programa e resolver problemas técnicos. Alumnado Si
Debilidade Dificultade para levar a cabo o aprendizaxe mixto. Familias Non
Debilidade Trabas para o empleo de entornos virtuais de aprendizaxe. Familias Non
Debilidade Ausencia de habilidades para aprender a codificar un programa e resolver problemas técnicos. Familias Non
Debilidade Dificultade para levar a cabo o aprendizaxe mixto. Infraestruturas Non
Debilidade Ausencia dunha biblioteca/repositorio en línea. Infraestruturas Non
Debilidade Orzamento insuficiente para comprar dispositivos por parte do centro. Infraestruturas Si
Debilidade Ausencia de habilidades para aprender a codificar un programa e resolver problemas técnicos. Oferta Si
Debilidade Ausencia dunha biblioteca/repositorio en línea. Oferta Non
Debilidade Dificultade para o intercambio de experiencias. Oferta Non
Debilidade Proxectos interdisciplinares insuficientes. Oferta Non
Debilidade Ausencia de feedback. Oferta Non
Debilidade Proxectos interdisciplinares insuficientes. Organización de centro Non
Debilidade Ausencia de habilidades para aprender a codificar un programa e resolver problemas técnicos. Organización de centro Non
Debilidade Tempo insuficiente para explorar o ensino dixital. Organización de centro Si
Debilidade Dificultade para levar a cabo o aprendizaxe mixto. Organización de centro Non
Debilidade Tempo insuficiente para a elaboración de recursos dixitais. Organización de centro Non
Debilidade Ausencia de feedback. Organización de centro Non
Debilidade Dificultade para o intercambio de experiencias. Organización de centro Si
Debilidade Trabas para o empleo de entornos virtuais de aprendizaxe. Organización de centro Non
Debilidade Dificultade para o intercambio de experiencias. Persoal docente Non
Debilidade Trabas para o empleo de entornos virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Tempo insuficiente para a elaboración de recursos dixitais. Persoal docente Si
Debilidade Ausencia de feedback. Persoal docente Non
Debilidade Ausencia de habilidades para aprender a codificar un programa e resolver problemas técnicos. Persoal docente Non
Debilidade Tempo insuficiente para explorar o ensino dixital. Persoal docente Non
Debilidade Dificultade para levar a cabo o aprendizaxe mixto. Persoal docente Non
Debilidade Ausencia de habilidades para aprender a codificar un programa e resolver problemas técnicos. Persoal non docente Non
Fortaleza Coñecementos para o uso práctico das novas tecnoloxías. Alumnado Non
Fortaleza Uso responsable e seguro das novas tecnoloxías no centro educativo. Alumnado Si
Fortaleza Posibilidade de atopar información na web do centro. Alumnado Si
Fortaleza Alta motivación cara o emprego de medios dixitais. Alumnado Si
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado. Familias Si
Fortaleza Acceso a diversos dispositivos dixitais para o aprendizaxe. Infraestruturas Si
Fortaleza Boa conexión a Internet. Infraestruturas Si
Fortaleza Coñecementos para o uso práctico das novas tecnoloxías. Oferta Si
Fortaleza Promoción do emprego de software libre en ámbitos educativos. Oferta Si
Fortaleza Acceso a diversos dispositivos dixitais para o aprendizaxe. Oferta Si
Fortaleza Boa conexión a Internet. Oferta Si
Fortaleza Emprego de recursos en línea e abertos. Oferta Si
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado. Organización de centro Si
Fortaleza Emprego de servizos dixitais educativos coorporativos para difundir información. Organización de centro Non
Fortaleza Promoción do emprego de software libre en ámbitos educativos. Organización de centro Non
Fortaleza Emprego de recursos en línea e abertos. Organización de centro Non
Fortaleza Predisposición á formación profesional contínua. Persoal docente Non
Fortaleza Emprego de recursos en línea e abertos. Persoal docente Non
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado. Persoal docente Si
Fortaleza Coñecemento das licenzas de uso e dereitos de autor. Persoal docente Non
Fortaleza Aportes prácticos para o emprego axeitado das novas tecnoloxías. Persoal docente Si
Fortaleza Predisposición á formación profesional contínua. Persoal non docente Non
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado. Persoal non docente Si
56 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Dotación insuficiente de equipos informáticos. Administración educativa Si
Ameaza Baixa competencia dixital. Contorna Si
Ameaza Imposibilidade de empregar servizos dixitais educativos coorporativos para difundir información. Contorna Si
Ameaza Desactualización en termos de emprego e xestión dixital. Lexislación Si
Ameaza Cobro de comisións bancarias. Outras Si
Oportunidade Emprego de recursos en línea e abertos. Administración educativa Non
Oportunidade Oferta en formación profesional contínua. Administración educativa Non
Oportunidade Emprego de recursos en línea e abertos. ANPA Non
Oportunidade Formación en aspectos de ciberseguridade. ANPA Si
Oportunidade Regulación da formación docente en TICS. Lexislación Non
Oportunidade Emprego de recursos en línea e abertos. Outras Non
Oportunidade Apoio e orientación sobre o espazo abalar da comarca do centro. Outras Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Evitar as comisións das transferencias na banca electrónica.
O02PD Promover o uso da ferramenta Abalar por parte da comunidade educativa como medio de comunicación
O03PD Reforzar o uso da ferramenta Abalar por parte da comunidade educativa como medio de comunicación.
O04PD Deseñar un recanto dixital para incluir no patio dinámico.
O05PD Fomentar a existencia dunha actividade extraescolar que promova a adquisición da competencia dixital.

Seguimento

Procedemento

De xeito periódico, en cada un dos trimestres, valorarase o desenvolvemento das accións establecidas e propoñeranse actuacións de mellora no caso de necesitalas.

1º Trimestre

No primeiro trimestre con respecto ao obxectivo 1 comezámolo mais non puidemos acadalo xa que non recibimos resposta da entidade bancaria; o obxectivo 2 sí que o acadamos xa que despois da formación sobre Abalar ao profesorado, nós mesmas iniciamos unha formación neste eido cara as familias e realizamos un simulacro para comprobar o emprego da aplicación; o obxectivo 4 aprazámolo para o segundo trimestre e por último o obxectivo 5 despois de reunirnos co alcalde e coa ANPA logramos que houbera unha asignatura extraescolar dedicada á formación en informática e robótica que comezou neste primeiro trimestre.

2º Trimestre

No segundo trimestre traballamos no obxectivo 4 para lograr que houbera un recuncho dixital no tempo de lecer no interior no centro; elaboramos enquisas para afondar nos intereses do alumnado e preparamos a zona co material dispoñible.

3º Trimestre

Durante o terceiro trimestre tamén estivemos traballando no obxectivo 4 xa que elaboramos uhas normas de uso dos dispositivos do recuncho e puidemos aproveitar uns materiais dixitais que nos ofreceron dende a Consellería para satisfacer as necesidades que tiña o noso alumnado. Así mesmo neste último trimestre comprobamos que as familias están a empregar AbalaMobil e que as circulares a través desta aplicación están sendo recibidas sen problema.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Finalmente, haberá unha avaliación final ao remate do curso 22/23, onde se fará balance dos obxectivos acadados e o establecemento de propostas de mellora, no caso de ser necesarias.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

No claustro acordouse que os medios de difusión do Plan dixital serían:

Comunicación ao Consello Escolar de centro.

Publicación na páxina web do centro.

Información ás familias nas reunións do principio de curso.