Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para a descrición da organización e do proceso de elaboración do Plan Dixital é importante citar que en Novembro de 2021, a Xunta de Galicia pon en marcha a Rede DixitalGal, constituíndo equipos de apoio dixital aos centros (ADIX). Cada equipo está formado por 3 mentores que serán os encargados de apoiar os centros docentes sostidos con fondos públicos dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, no deseño, elaboración, dinamización e desenvolvemento do seu Plan Dixital.
Organización das actividades realizadas Tipoloxía Temporalización Rexistro do CEIP Apóstolo Santiago en SELFIE. Aplicación de datos do centro 1º trimestre Todo o profesorado de 5º E 6º, con máis dun ano, equipo directivo e alumnado cubrirá a enquisa SELFIE Información e aplicación na aula 1º trimestre Realización da enquisa SELFIE. Aplicación 1º trimestre Reflexionar sobre os resultados da enquisa SELFIE. Análise e avaliación. 2º trimestre Realizar una nova enquisa SELFIE Análise e reflexión 2º trimestre Análise dos resultados SELFIE Análise e reflexión 2º trimestre Realización do Test de Competencia Dixital e reflexión Aplicación na aula 2º trimestre Docencia para o rexistro de datos e elaboración da DAFO Formación e información 2º trimestre Rexistro de datos recollidos na BOAR do DAFO Transferencia de datos 2º trimestre Realización da DAFO en Microsoft Excell Análise e reflexión 2º trimestre Distribución correcta das fortalezas, debilidades, oportunidades e fortalezas. Intercambio de experiencias do centro e reflexión 3º trimestre Docencia para o rexistro de obxectivos para o seguinte curso escolar Formación e información 3º trimestre Elaboración de táboas onde aparecen estes obxectivos Aplicación de datos e búsquela de recursos necesarios a mellorar 3º trimestre
Organización das actividades realizadas Tipoloxía Temporalización
Rexistro do CEIP Apóstolo Santiago en SELFIE. Aplicación de datos do centro 1º trimestre
Todo o profesorado de 5º E 6º, con máis dun ano, equipo directivo e alumnado cubrirá a enquisa SELFIE Información e aplicación na aula 1º trimestre Realización da enquisa SELFIE. Aplicación 1º trimestre
Reflexionar sobre os resultados da enquisa SELFIE. Análise e avaliación. 2º trimestre
Realizar una nova enquisa SELFIE Análise e reflexión 2º trimestre
Análise dos resultados SELFIE Análise e reflexión 2º trimestre
Realización do Test de Competencia Dixital e reflexión Aplicación na aula 2º trimestre
Docencia para o rexistro de datos e elaboración da DAFO Formación e información 2º trimestre
Rexistro de datos recollidos na BOAR do DAFO Transferencia de datos 2º trimestre
Realización da DAFO en Microsoft Excell Análise e reflexión 2º trimestre
Distribución correcta das fortalezas, debilidades, oportunidades e fortalezas. Intercambio de experiencias do centro e reflexión 3º trimestre
Docencia para o rexistro de obxectivos para o seguinte curso escolar Formación e información 3º trimestre
Elaboración de táboas onde aparecen estes obxectivos Aplicación de datos e búsquela de recursos necesarios a mellorar 3º trimestre
* Obxectio 1: Potenciar o uso da Aula Virtual nos cursos de EI e 1º-4º de EP
- Tómase a decisión de centrarse na ferramenta Agueiro
- Fíxose un curso de formación interna sobre Agueiro
* Obxectivo 2: Utilizar a Aula Virtual/Edixgal ao menos unha vez ao trimestre para probas ou cuestionarios de avaliación en liña.
- Estase usando Edixgal, para o traballo diario da aula, tanto para docencia como avaliación.
* Obxectivo 3: Crear actividades dixitais para levar a cabo na aula
- Este obxectivo levarase a cabo na ferramenta Agueiro. O equipo TIC e o equipo de coordinación do PDC decidiron estructurar, as actividades previstas en Agueiro,entorno as conmemoracións do centro
- Estase a levar adiante actividades usando tablets, PDI, e o ordenador como bases para a docencia diaria e por outra banda para adaptación aos nenos con necesidades educativas.
Previsión de implantar durante o curso 2022-2023 o curso de Obradoiros multinivel (parecidos aos clusters de aprendizaxe). Empezouse a implementar o martes 07/02. Nos dous primeiros ciclos fanse obradoiros audiovisuais e un obradoiro verde e un obradoiro de retos e xogos en educación; en terceiro ciclo fíxose unha enquisa o alumnado para coñecer as súas preferencias.
Por parte do equipo de dinamización do PDC en coordinación co equipo TIC , estase a realizar un traballo de reorganización do material electrónico inventariable para darlle un uso moito máis efectivo aos recursos do centro e facilitar así a labor docente do profesorado; a saber:
-
•Internete en todos os espazos do centro
-
•Actualización de software en xeral
-
•Creación dun recuncho con material para emerxencias
-
•Distribución aos mestres de equipos informáticos que non se lle daba uso
-
•Limpeza de ordenadores para un uso máis estable.
-
•Sinalización de espazos en base a DUA
* Obxectio 1: Potenciar o uso da Aula Virtual nos cursos de EI e 1º-4º de EP
- Tómase a decisión de centrarse na ferramenta Agueiro
- Fíxose un curso de formación interna sobre Agueiro
- O cole está dado de alta en Agueiro e secuenciado o grupo de traballo, dentro do grupo Tic e da liña do plan de formación do Plan dixital, nombrouse unha persoa responsable de cada conmemoración, responsable de subir a agueiro os recursos usados para as mesmas, tanto para o profesorado como para o alumnado
* Obxectivo 2: Utilizar a Aula Virtual/Edixgal ao menos unha vez ao trimestre para probas ou cuestionarios de avaliación en liña.
- Estase usando Edixgal, para o traballo diario da aula, tanto para docencia como avaliación.
* Obxectivo 3: Crear actividades dixitais para levar a cabo na aula
- Este obxectivo levarase a cabo na ferramenta Agueiro. O equipo TIC e o equipo de coordinación do PDC decidiron estructurar, as actividades previstas en Agueiro,entorno as conmemoracións do centro
- Estase a levar adiante actividades usando tablets, PDI, e o ordenador como bases para a docencia diaria e por outra banda para adaptación aos nenos con necesidades educativas.
Previsión de implantar durante o curso 2022-2023 o curso de Obradoiros multinivel (parecidos aos clusters de aprendizaxe). Empezouse a implementar o martes 07/02. Nos dous primeiros ciclos fanse obradoiros audiovisuais e un obradoiro verde e un obradoiro de retos e xogos en educación; en terceiro ciclo fíxose unha enquisa o alumnado para coñecer as súas preferencias.
Por parte do equipo de dinamización do PDC en coordinación co equipo TIC , estase a realizar un traballo de reorganización do material electrónico inventariable para darlle un uso moito máis efectivo aos recursos do centro e facilitar así a labor docente do profesorado; a saber:
-
•Internete en todos os espazos do centro
-
•Actualización de software en xeral
-
•Creación dun recuncho con material para emerxencias
-
•Distribución aos mestres de equipos informáticos que non se lle daba uso
-
•Limpeza de ordenadores para un uso máis estable.
-
•Sinalización de espazos en base a DUA
Instaláronse paneis en todas as titorías de infantil e 1º ciclo de primaria, polo tanto as previsión de compra de tablets previstas non se levarán a cabo, salvo para un neno con necesidades especiais.
Se siguén mantendo o espacio de “materiais” para necesidades puntuais dos equipos e os puntos de acceso wifi.
Os paneis están xa instalados e incorporados a docencia e en primaria están esperando os soportes.
En primaria os martes despois do recreo fanse obradoiros, nos que cada ciclo ten 3 obradoiros diferentes: Natureza, xogos e retos e o de audiovisuais, todos eles úsase tecnoloxía dixital: camvas, genially, apps (toontastic, mirror para creación avateres, croma.....
Para 3º ciclo fanse obradoiros máis espcíficos, que seleciona o propio alumnado, por exemplo: obradoiro de xadrez, xogos e retos, creación escrita...
Seguiuse co cumplimento dos obxectivos marcados e pechouse a actividade en cada un deles. Para comprobar as implementacións de cada un dos obxectivos, pódese ver na memoria do PFPP, xa que practicamente todos e cada un deles tiñan un valor dentro dalgunha das liñas de formación.
Avaliación
Debido a suma importancia da actualización de contidos e recursos informáticos así como os cambios constantes que sofren todo este tipo de recursos levaremos a cabo unha revisión constante. Para o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos levaremos a cabo unha avaliación procesual a como mínimo unha vez ao trimestre por parte do equipo do Plan Dixital, o Claustro e o Equipo Directivo. Trataremos determinar e avaliar a consecución dos obxectivos propostos e aspectos como a realización das accións, a reflexión, o análise así como a valoración dos resultados e, determinar cambios ou modificacións de mellora no caso de que fose necesario. En canto a avaliación final levarase a cabo como mínimo unha vez ao ano. No que se determinará o grao de consecución dos obxectivos finais e as propostas a mellorar no centro educativo. Terase en conta as aportacións dos equipos docentes e as propostas de mellora mencionadas anteriormente servirán como punto de partida para a actualización do Plan de cara o curso seguinte.
A valoración xeral da implementación do plan é positiva. Non obstante, hai que mencionar que os cambios que se fixeron desde a elaboración do plan ata a implementación este curso, foron moitos e moi diversos. Realizouse moito traballo e moi constribuínte no eido de Agueiro e coas posibilidades didácticas que aportaron os paneis interactivos. A maiores, tamén temos que poñer en valor a utilización TIC que realizaron os titores e o profesorado de apoio implicado nos obradoiros, posto que se utilizaron moitos programas informáticos e audiovisuais ao longo de dous trimestres que tiveron unha implicación directa na docencia do alumnado.
- Realizar un inventario dos elementos informáticos do centro.
- Mellorar a dispoñibilidade de conexión no salón de actos.
- Introducir os Polos Creativos e revisar as súas posibilidades didácticas.
- Mellorar a aula de informática e sacarlle o máximo rendemento posible aos ordenadores infrautilizados (sobre todo, portátiles dados pola consellería).
Comunicación e difusión
Para a difusión do Plan Dixital entre toda a comunidade educativa do CEIP Apóstolo Santiago empregando a páxina web do centro, o correo electrónico corporativo así como os tablóns situados na entrada do centro para promover a realidade dixital na que atopamos inmersos e que continuamente atópase nun cambio constante no que hai que resaltar o feito de ir actualizándose a diario. Dito Plan Dixital formará parte do Proxecto Educativo, do Plan Xeral Anual (PXA) e do Proxecto de Dirección.