XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL EN RELACIÓN COA NORMATIVA VIXENTE
O marco normativo que promove e regula a elaboración do Plan Dixital do Centro ven expresado nas seguintes disposicións:
Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación, tendo en conta as modificacións na súa redacción introducidas pola Lei Orgánica 3/2020, de 29 de decembro.
A Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e Bacharelato no curso 2021-2022
A Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022
A Resolución de 2 de xullo de 2020, da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial, pola que se publicou o Acordo da Conferencia Sectorial da Educación sobre o marco de referencia da competencia dixital docente así como a súa actualización na recente Resolución do 4 de maio de 2022
As estratexias Galicia Dixital 2023 e Educación Dixital 2030, o Decreto 123/2021, de 2 de setembro, polo que se regula o Marco galego de competencias dixitais e a súa certificación.
CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO.
Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro
(fonte información: PEC, IGE e PAXC)
O centro está situado no concello de Os Blancos. A procedencia do alumnado ven sendo dos concellos que abaixo se expresan:
Concello: Os Blancos Superficie: 47,56 Nº Parroquias: 7 Poboación (2021): 745
Concello: Calvos de Randín Superficie: 97,87 km2 Nº de Parroquias: 9 Poboación: 717
Ambos concellos pertencen á comarca de A Limia a cal é unha comarca eminentemente rural que amosa os seguintes rasgos:
Distribución bastante igualada en xeral entre homes e mulleres dos censos poboacionais
Envellecemento demográfico. Crecemento vexetativo baixo. Por idades, predominio da franxa poboacional entre 16 e 64 anos.
Crecemento demográfico negativo en xeral na zona
Segundo a actividade económica, o sector servizos é o que proporciona maior cantidade de ocupacións seguido da agricultura. Moi escasa a poboación con ocupación na industria.
Existencia dunha importante cabana de gando bovino e porcino.
Importancia de explotación.
Importancia da agricultura. Explotacións agrarias en xeral minifundistas. Variedade de cultivos segundo a latitude. Importancia da plantación da pataca.
O comercio desenvólvese xeralmente en negocios familiares.
Desenvolvemento dun turismo rural sensibilizado co entorno natural e artístico da comarca.
Contexto resultante da Enquisa ás familias sobre Equipamento e Competencia Informática (fonte información: PXA 2021-2022)
Etapa educativa
Non teñen Internet: Infantil: 0
Non teñen ordenador: Primaria: 0
Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O proxecto educativo do centro contempla como obxectivo para todas as etapas educativas o emprego das TIC tanto por parte do alumnado como do profesorado.
Contribución a Programación Xeral Anual do curso 2021-2022
A realización do Plan Dixital estaba prevista nos obxectivos específicos da PXA 2021-2022.
O Plan Dixital contribúe a “Optimizar os recursos e servizos dixitais educativos que nos oferta a Consellería” previsto como obxectivo específico e) na PXA 2021-2022
Contribución a Programación Xeral Anual do curso 2022-2023
O plan de formación permanente de profesorado do centro para este curso e o seguinte xa conta cunha liña de formación dentro dun grupo de traballo no plan dixital de centro.
PROCESO DE ELABORACIÓN
Conectividade e Infraestruturas de voz e datos do centro
O centro participa no convenio “Escolas conectadas”, e as xestións da Consellería de Educación a través de AMTEGA buscan acadar o acceso á banda ancha ultrarrápida que favoreza a súa completa dixitalización e que a conexión a Internet poida ser empregada simultaneamente por docentes, persoal administrativo e alumnado sen esperas nin cortes non axeitados.
Os centro está integrado dentro da Rede Corporativa de Datos da Xunta de Galicia (RCDXG).
A rede interna do centro educativo segue unha tipoloxía de tipo árbore e componse de: O armario rack principal atópase na planta superior, na aula de AL. Neste armario atopamos:
-o router, que xestiona o acceso e a conexión de toda a rede interna do centro coa Rede Corporativa da Xunta a través das liñas de datos contratadas pola propia Xunta de Galicia cos distintos provedores de internet que dan servizo nos centros educativos
-o switch principal ou switch Abalar na que converxe toda a rede interna do centro educativo e ao que está conectado o router.
-O servidor do centro, que forma parte da estrutura dos centros Abalar/Edixgal
-Switchs secundarios ubicados no propio armario principal.
Os puntos de acceso WIFI que dan cobertura ao centro emiten un sinal SSID:
-a conexión WIFI edu.xunta.gal é unha conexión que require configuración e autenticación corporativa.
-Equipamento dispoñible no centro
Dirección: Un equipo de sobremesa, unha impresora, un escáner
Sala de mestres/as: Fotocopiadora e escáner Ricoh en branco e negro
Aula Ed. Infantil: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector.
Aula 1 de EP: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector e EDi
Aula 2 de EP: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector e EDi
Aula 3 de EP: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector e EDi
Aula de AL: Un equipo de sobremesa e impresora.
Biblioteca: Dous equipos de sobremesa, dous escáneres, unha impresora
De uso común: Catro táblets