Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será o seguinte:
- Realizaremos unha avaliación procesual trimestralmente. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións que se realizaron neste trimestre. Aínda que estas iranse cubrindo a medida que se vaian realizando, na avaliación trimestral farase unha recompilación das mesmas, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Realizaremos tamén unha avaliación final ao remate do curso académico 2022-2023. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora para o curso seguinte.
As propostas de mellora recollidas nas sesións trimestrais e na sesión final (ao remate do curso académico 2022/2023) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción coma no documento en xeral.
Accións que se realizaron neste trimestre:
- Asignación dunha sesión no horario lectivo aos membros do equipo TIC-Polos Creativos, non así ao resto do profesorado.
- Tres reunións do equipo TIC nas que se trataron aspectos relacionados co Plan Dixital.
- Adscrición do profesorado do equipo TIC elaborar unha secuenciación de contidos a traballar nos diferentes niveis/ciclos para traballar a competencia dixital do alumnado. Debido ao recente cambio do currículo, queda pendente reunirse por ciclo para comezar a elaborar o documento.
- Queda pendente crear un repositorio na Aula Virtual (AV) para compartir recursos para traballar a competencia dixital do alumnado.
- Solicitouse un grupo de traballo relacionado coa robótica.
- Confirmada a adxudicación para a participación no programa Polos Creativos, adscrición do profesorado, e petición de material.
- Actualización do inventario e solicitude de baixa de equipamento dixital, determinar necesidades, etc.
Accións que se realizaron neste trimestre:
- Dúas reunións do equipo TIC nas que se trataron aspectos relacionados co Plan Dixital.
- Posta en común do que se está a traballar en cada ciclo como punto de partida para a secuenciación de contidos a traballar nos diferentes niveis/ciclos tendo en conta a competencia dixital do novo currículo. Debido á falta de tempo, queda pendente reunirse por ciclo para comezar a elaborar o documento.
- Creáronse os cursos repositorio na AV para compartir recursos: queda pendente rematar de darlles forma e presentalos ao resto do claustro.
- Formación entre iguais.
- Recibimos material (parte de Polos Creativos).
- Actualización do inventario do equipamento dixital, determinar necesidades, etc.
Accións que se realizaron neste trimestre:
- Tres reunións do equipo TIC nas que se trataron aspectos relacionados co Plan Dixital.
- Debido á falta de tempo, queda pendente reunirse por ciclo para comezar a elaborar o documento, presentalo ao claustro e consello escolar e difundilo na web do centro.
- Presentación dos cursos repositorio na AV. Compartíronse algunhas actividades. Haberá que continuar completándoos e revisando a súa organización con reunións para valorar o seu funcionamento.
- Formación de robótica e entre iguais.
- Posta en marcha de actividades de Polos Creativos. Iniciouse ao alumnado en experiencias de robótica (non en todos os grupos) mantendo o horario asignado a cada grupo para o uso da aula de Polos Creativos.
- Recibimos material (ordenadores, paneis dixitais para EI e 1º a 4º EP), pero hai material que aínda non chegou ao centro e estamos á espera de instrucións para destinar algunhas partidas.
- Actualización do inventario do equipamento dixital, determinar necesidades, etc.
Avaliación
Na avaliación final, ao remate do curso académico 2022-2023, incluiremos, entre os aspectos a valorar, a avaliación do Plan Dixital en xeral e as propostas de mellora para o curso seguinte.
As propostas de mellora recollidas tanto nas sesións trimestrais coma na sesión final (ao remate do curso académico 2022/2023) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción coma no documento en xeral.
O desenvolvemento do Plan Dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e, nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital: a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino.
O desenvolvemento dos obxectivos 2, 3 e 5 víronse afectados por algúns destes factores, polo que debemos reformulados para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do Plan Dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe do alumnado, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, familias, comunidade, etc. Ao ser este o primeiro Plan Dixital que desenvolvemos, os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos, nos que voltaremos realizar un exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa. O DAFO realizado, a raíz dos cambios que se produciron neste ano, poderá verse actualizado en algúns dos seus ítems de cara ao vindeiro curso.
- Volver realizar unha avaliación das necesidades tecnolóxicas e dos recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios. A aplicación Inventario chegará aos centros o vindeiro curso, polo que poderiamos centrar un dos obxectivos do noso plan neste ámbito.
- Realizar unha actualización dos ítems do DAFO que puideron verse modificados a raíz da implementación do Plan Dixital deste ano.
- Reflexionar sobre a formulación dos obxectivos SMART para unha mellor adaptación dos mesmos á realidade educativa. Por exemplo:
- número de obxectivos por curso e tempos de realización dos mesmos,
- valores a acadar facilmente medibles,
- accións e obxectivos que ofrezan un impacto positivo no centro,
- recuperar algún obxectivo parcialmente acadado ou pendente de realizar que sexa de interese e reformulalo no caso de ser necesario.
- Afondar na formación e no desenvolvemento profesional continuo do corpo docente en colaboración cos CFR, afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Así mesmo, é importante seguir fomentando a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
- Integración curricular: promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico do alumnado. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
- Promocionar o acceso a recursos dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar, CREAGAL (en construcción), Intef, Procomún, etc., para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.
- Fomentar a participación activa da comunidade educativa no Plan Dixital, involucrando aos pais/nais, alumnado e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais. Pódense realizar reunións informativas, enquisas e espazos de diálogo para recompilar opinións e retroalimentación.
- Establecer un sistema de avaliación e seguimento continuo para medir o impacto do Plan Dixital na aprendizaxe do alumnado e na calidade do ensino. Isto implica recompilar datos, analizar resultados e realizar axustes periódicos segundo os achados. Tamén é importante comunicar os avances e logros do plan á comunidade educativa.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital será publicado no apartado de ‘Documentación’ na páxina web do centro xunto con outros documentos importantes da organización para que a comunidade educativa poida consultalo en calquera momento. Enlace ao Plan Dixital - CEIP Plurilingüe Graxal