Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do PD realizarase ao final de cada trimestre, polo que o equipo directivo xunto co equipo TIC, reunirase nos meses de decembro, marzo e xuño para analizar se se está a cumprir o calendario de accións previsto no apartado anterior, analizando:
- Cumprimento dos obxectivos en prazo.
- Grao de satisfacción na consecución dos obxectivos.
- Posibles adaptacións das accións de mellora.
- Outras observacións.
- Cumprimento dos obxectivos en prazo.
- Creación dun equipo TIC do centro formado por 5 persoas composto por profesorado do Dto. de Tecnoloxía, equipo directivo e coordinador e dinamizador dixital do centro
- Proxecto E-Dixgal e equipamento de alumnado e profesorado
- Proxecto Polos Creativos (conseguir dotación)
- Mellora e actualización nas comunicacións do centro:
a) Actualización da web incluída modificación de logo corporativo
b) Difusión do emprego da ferramenta Abalar Móbil
c) Creación de contas en distintas redes sociais
- Elaboración e difusión do Plan de Formación de profesorado no centro (Pfpp)
- Grao de satisfacción na consecución dos obxectivos.
- O grao de satisfacción na consecución dos obxectivos durante este período é alto
- Posibles adaptacións das accións de mellora.
- As aulas E-Dixgal/ Abalar precisan de actualización do equipamento. A consellería non dotou de equipamento novo ás aulas E-Dixgal
- O centro require dunha reconfiguración e readaptación dos espazos onde localizar a aula/espazo de Polo Creativos
- Mellora na comunicación ao profesorado dos plans de formación Pfpp
- Mellora dos espazos dixitalizados a través de:
a) Actualización de equipamento e configuración das aulas de informática.
b) Revisión de posibles necesidades.
c) Dotación de equipamento E-Dixgal
- Outras observacións.
- A mellora na rede wifi do centro beneficiou o correcto desenvolvemento do traballo cos equipos E-Dixgal
- A dotación de Polos Creativos non chegou ao centro ata o mes de decembro
- Procedeuse ao estudo de orzamento para rehabilitar o espazo destinado a Polos Creativos
- Cumprimento dos obxectivos en prazo.
- Mellora do CDD a través do plans de formación Pfpp e da habilitación de espazos de aprendizaxe na AV e evaformación
- Desenvolvemento das actuacións do plan de formación Pfpp
- Creación de materiais de aprendizaxe por parte do coordinador e dinamizador dixital e do profesorado
- Obsérvase que hai profesorado que xa fai uso das ferramentas institucionais AV e EVA E-Dixgal como espazos de referencia para as cualificacións do alumnado
- Queda pendente o traballo no obxectivo "Adoptar medidas sobre protección de datos, privacidade, seguridade e dereitos dixitais"
- Consecución dos obxectivos 6 e 7 a través da instalación e posta en marcha da aula Polos Creativos, primeiras actuacións co material da dotación do mesmo
- Grao de satisfacción na consecución dos obxectivos.
- O grao de satisfacción na consecución dos obxectivos durante este período é alto
- O grao de satisfacción na consecuión do obxectivo 5: Adoptar medidas sobre protección de datos, privacidade, seguridade e dereitos dixitais; é baixo
- Ponse en marcha a planificación dun Club TIC ou Club Polos Creativos
- Posibles adaptacións das accións de mellora.
- Afondar na mellora e actualización dos espazos de aprendizaxe do profesorado: AV e EVA E-Dixgal
- Reavaliar as necesidades de formación da comunidade educativa en medidas sobre protección de datos, privacidade, seguridade e dereitos dixitais
- Necesidade de crear protocolos de uso da aula Polos Creativos
- Insistir no uso de Agueiro como espazo de comunicación e difusión de actividades didácticas para o alumnado e profesorado
- Incrementar o número de profesorado usuario do espazo Agueiro
- Outras observacións.
- O profesorado que forma parte da comunidade do IES en Agueiro non acado o 50% do claustro
- Cumprimento dos obxectivos en prazo.
- Logro de obxecgivo 9: Creación do Club TIC ou Club Polos Creativos cun total de 17 participantes procedentes do alumnado de 1º e 2º de ESO
- Finalización das accións de formación correspondentes ao plan de formación do Pfpp referidas ao obxectivo 3 de desenvolvemento da CDD
- Participación dun equipo de 7 docentes do centro no curso de Platega: G2201116 - Traballo e avaliación por competencias nas ferramentas dixitais institucionais co fin de acadar o obxectivo 4: Converter AV e E-Dixgal en espazos referentes para a avaliación do alumnado.
- Inventario de dispositivos dixitais - revisión de materiais como parte da consecuención dos obxectivos 7 e 8 do Plan Dixital
- Grao de satisfacción na consecución dos obxectivos.
- O grao de satisfacción na consecución dos obxectivos durante este período é alto
- Posibles adaptacións das accións de mellora.
- Valorar posibles intervencións por necesidades de dotación dentro do proxecto do E-Dixgal
- Adecuación de espazos da aula Polos Creativos, aula de creación audiovisual
- Revisión do obxectivo 2 para a mellora da comunicación
- Realización dun Selfie no primeiro trimestre do curso 2023-2024 co fin de concretar o logro dos obxectivos 6 e 10
- Outras observacións.
- Revisión e actualización (clonado) do equipamento E-Dixgal ca nova versión da maqueta Abalar v11
Avaliación
A avaliación realizarase ao final do curso, coincidindo co seguimento do terceiro trimestre. Neste apartado de xeito global analizarase:
- Consecución de obxectivos.
- Desviación nos obxectivos non conseguidos na súa totalidade.
- Motivos polos que non se lograron os obxectivos.
- Se os obxectivos alcanzados deben ser potenciados no curso seguinte ou se xa están nunha situación óptima.
- Posibles modificacións ou substitución de obxectivos.
- Análise do funcionamento do equipo TIC e a coordinación co equipo directivo.
Facemos unha valoración moi positiva do grao de consecución dos obxectivos marcados no plan de acción. Dos 10 obxectivos, 9 deles están nun estado de acadado íntegra (4) ou parcialmente (6). Tendo en conta que estes segundos requiren dunha actualización permanente ou actuacións en cursos vindeiros como a realización de controis permanentes do estado da competencia dixital docente ou do alumnado a través de probas pertinentes como o Selfie; ou non dependen unicamente do funcionamento do centro como poden ser aqueles referidos a dotación de recursos.
A situación no centro revela un estado distinto ao punto de partida observándose unha notable mellora a nivel xeral. A decisión do claustro na participación do centro no proxecto Edixgal contribuíu nesta transformación, mellorando a conectividade e a dispoñibilidade de equipamento para o alumnado e o profesorado participante. Outro gran avance para o centro foi a consecución da aula Polos Creativos, un novo espazo de innovación que abre as posibilidades de traballo con novas metodoloxías abrindo as expectativas de desenvolver novas estratexias de ensino aprendizaxe.
Obsérvase interese por parte da comunidade educativa: profesorado, alumnado e familias; en seguir desenvolvendo o proceso de dixitalización de centro, tendo sempre en perspectiva que a dixitalización debe ser un instrumento de mellora do proceso educativo e non un fin en si mesmo.
Poucos obxectivos do plan de acción non foron conseguidos na súa totalidade. Queda pendente unha intervención na Biblioteca para transformala nun novo espazo dixitalizado. Por outro lado é importante atender a posibles debilidades, como poden ser aspectos referidos á comunicación e sobre todo en todo aquelo referido ao obxectivo 5 "Adoptar medidas sobre protección de datos, privacidade, seguridade e dereitos dixitais".
Unha vez analizada e avaliada a evolución e consecución de logros a partir das diferentes accións contempladas neste Plan Dixital de centro consideramos que para o próximo curso debemos refacer o plan de acción, centrando o traballo nos seguintes aspectos:
1) Mellora da CD tanto do profesorado como do alumnado
2) Deixar pechados os protocolos de comunicación
3) Optimizar o traballo de mantemento de instalacións e equipamento.
4) Manter un equipo de traballo de profesorado, implicar ao alumnado na xestión dos espazos dixitalizados
5) Deseñar unha formación en centro acorde as nosas necesidades, centrándonos na formación E-Dixgal e manexo de equipamento de Polos Creativos, así como afondar na formación en ferramentas institucionais para creación de contidos como poden ser H5P ou eXeLearning.
Comunicación e difusión
A difusión do seguinte plan dixital seguirá as mesmas canles que se teñen empregado para outros documentos do centro. Presentarase ante claustro en canto estea rematado, e estará a disposición de calquera que o queira consultar na páxina web do centro. Ademais, será obxecto das futuras actuacións de difusión a través das intervencións que puidesen ser contempladas no Plan de Comunicación de centro.