Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 Breve xustificación do mesmo
       Para realización do presente Plan Dixital, seguiuse o establecido na seguinte normativa:
    • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
    • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
    • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022. 
    • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Contextualización do PD do centro e contribución ao Proxecto eductivo

Os servizos corporativos que facilitan a xestión docente no noso centro son: páxina web do centro, aula virtual, Agueiro, E-Dixgal, espazoAbalar, Abalarmóbil.

O Plan Dixital enmárcase dentro do Proxecto Educativo (PE) recolléndose nel a estratexia dixital do centro como establece a normativa vixente, así coma noutros documentos como a Programación Xeral Anual (PXA), que recolle as concrecións anuais do PE e na que se recollerán os cambios correspondentes cada curso académico.

 

Proceso de elaboración
                   
Na elaboración do Plan dixital, formouse o Equipo de Dinamización do Plan Dixital do Centro, formado por:
    •     Abella Gil, Mª Teresa.
    •     Fachado González, Mª Teresa.
    •     Tojo Rodríguez , Jorge.
Neste curso académico 2021-2022 o equipo participou nas xornadas de formación levadas a cabo polo CAFI para a elaboración do Plan Dixital.
Asemade, débese destacar a colaboración do coordinador do equipo Tics ( Jose Carlos Rodríguez Morandeira) e do equipo directivo do centro.
Destacar do mesmo xeito a implicación do claustro de profesores e do alumado de 5º e 6º de primaria na participación dos cuestionarios SELFI, ferramenta indispensable para a realización do DAFO.
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

 

Interno
30 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Descoñecemento dos perigos de internet. Alumnado Si
Debilidade Dificultade na búsqueda de información fiable e precisa en internet. Alumnado Si
Debilidade Descoñecemento dos riscos do uso de internet. Alumnado Si
Debilidade Non se utiliza as tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado. Alumnado Non
Debilidade Ausencia de sistema de protección de datos. Infraestruturas Non
Debilidade Non contamos con estratexia dixital no centro. Infraestruturas Non
Debilidade O persoal docente do centro considera que non se avalían os seus progresos en materia de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Non
Debilidade Ausencia de estratexia dixital no centro. Organización de centro Non
Debilidade Dificultade na búsqueda de información fiable e precisa en internet. Organización de centro Non
Debilidade Falta de tempo para explorar e organizar o ensino e a aprendizaxe utilizando tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade Ausencia de debate sobre as vantaxes e desvantaxes da ensinanza e o aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade Baixa capacitación dixital no profesorado de educación infantil. Organización de centro Non
Debilidade O persoal docente considera que non se avalían os seus progresos en materia de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade Pouca colaboración no uso de tecnoloxías dixitais en rede. Persoal docente Si
Debilidade Descoñecemento de plataformas para realizar traballos colaborativos en rede. Persoal docente Si
Debilidade Pouca utilización das tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade Ausencia de creación de recursos dixitais para reforzar o ensino excepto nos cursos edixgal. Persoal docente Si
Debilidade Baixa participación en proxectos interdisciplinares usando tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Debilidade O profesorado opina que as tecnoloxías dixitais non facilitan unha boa realimentación e feedback co alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza O centro facilita ao alumnado dispositivos dixitais para o aprendizaxe. Alumnado Non
Fortaleza Adáptase o método de ensinanza coas tecnoloxías dixitais ás necesidades individuais do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza O alumnado de edixgal crea contidos e comunícase usando a tecnoloxía dixital. Alumnado Si
Fortaleza A infraestrutura dixital respalda á ensinanza e o aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Non
Fortaleza O centro dispón de dispositivos dixitais para o labor docente. Infraestruturas Non
Fortaleza Dispoñemos de asistencia técnica. Infraestruturas Non
Fortaleza O profesorado explora as novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza Accesibilidades ás actividades para o seu DPC no relativo ao ensino-aprendizaxe co tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Intercambio experiencias e debate no centro sobre o ensino con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Búsqueda e utilización de recursos educativos e dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Empréganse as tecnoloxías dixitais para a adaptar o método de ensinanza ás necesidades individuais do alumnado. Persoal docente Non
30 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Descoñecemento sobre os dereitos de autor e licencias de uso na realización das actividades de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Lexislación Non
Ameaza Posible disminución da colaboración con outras entidades utilizando as tecnoloxías dixitais. Outras Non
Oportunidade Dotación nos cursos edixgal de equipamento dixital Administración educativa Non
Oportunidade O centro dispón de asistencia técnica Administración educativa Non
Oportunidade Participación na dotación de material informático . ANPA Non
Oportunidade Utilización das tecnoloxías dixitais pola situación ocasionada pola pandemia Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez analizado o DAFO establécese como obxectivos prioritarios para o curso 2022/2023:
    • Mellorar a competencia dixital do profesorado. 
    • Promover comunicación profesorado /familias mediante o uso da ferramenta Abalarpro. 
    • Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de 5ºe 6º de primaria.
    • Iniciar ao alumnado de 5º e 6º de primaria en proxectos colaborativos a través da rede Agueiro.
A continuación reflectise unha táboa do plan de acción para cada un dos obxectivos propostos:

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a competencia dixital do profesorado.
O02PD Promover comunicación profesorado /familias mediante o uso da ferramenta Abalarpro.
O03PD Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de quinto e sexto de Primaria.
O04PD Iniciar ao alumnado de quinto e sexto de Primaria en proxectos colaborativos a través da rede Agueiro.

Seguimento

Procedemento

Para procedemento de seguimento do desenvolvemento da consecución de obxectivos do plan establécense en dúas liñas:
- Unha avaliación procesual: Unha vez ao trimestres farase unha valoración dos resultados acadados e, de ser o caso, realizaranse as modificación de acción e propostas de mellora. Algún dos aspectos a valorar son os que a continuación se expoñen:

A formación desenvolvida axustase ás necesidades
A temporalización da formación é axeitada
Os equipamentos empregados son os suficientes
A participación do profesorado está sendo a esperada
As actividades formativas do alumnado están adaptadas para á etapa educativa
As conferencias de uso das novas tecnoloxías para o alumado, supoñen unha concienciación do uso responsable.
A resposta en Abalar das familias aumenta en porcentaxe
O profesorado de infantil utiliza Abalar nas comunicacións coas familias
O profesorado de primaria utiliza Abalar nas comunicación coas familias.
O profesorado especialista utiliza Abalar nas comunicacións coas familias
As familias utilizan Abalar para comunicarse co profesorado
O proxecto na rede Agueiros axuda no proceso de ensino-aprendizaxe do alumnado de 5º e 6º.  

Cos datos acadados faranse as propostas de mellora.

1º Trimestre

Ao remate do primeiro trimestre o estado de cada un dos obxectivos e acción vinculadas é o seguinte:

OBX O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado. As accións son as seguintes:

AO1.1: Acadado

AO1.2: Pendente

AO1.3: Pendente

OBX O02PD: Promover comunicación profesorado /familias mediante o uso da ferramenta Abalarpro.

AO2.1:  Aprazada. Comenzamos pola formación Agueiro.

AO2.2: Aprazada. Comenzamos pola formación Agueiro.

AO2.3: Pendente.

OBX O03PD:  Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de 5º e  6º de Primaria.

AO3.1: Pendente

AO3.2: Pendente

OBX O04PD: Iniciar ao alumnado de 5º e 6º de Primaria en proxectos colaborativos a través da rede Agueiro.

AO4.1: En proceso

AO4.2: Aprazada pendente de recibir a formación.

     AO4.3: Pendente  

 O desenvolvemento do Plan Dixital se está  levando a cabo correctamente a excepción da fprmación Abalar Pro que está aprazada. No momento do remate da formación, poderase completar o resto de accións.

2º Trimestre

Ao remate do segundo trimestre o estado de cada un dos obxectivos e acción vinculadas é o seguinte:

OBX O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado. As accións son as seguintes:

AO1.1: Acadado

AO1.2: En proceso

AO1.3: Acadado

OBX O02PD: Promover comunicación profesorado /familias mediante o uso da ferramenta Abalarpro.

AO2.1:  Non necesario.

AO2.2: Acadado. 

AO2.3: Acadado.

O obxectivo 2 está totalmente acadado.

OBX O03PD:  Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de 5º e  6º de Primaria.

AO3.1: En proceso.

AO3.2: Pendente

OBX O04PD: Iniciar ao alumnado de 5º e 6º de Primaria en proxectos colaborativos a través da rede Agueiro.

AO4.1: En proceso

AO4.2: Acadado.

  AO4.3: En proceso.  

 O desenvolvemento do Plan Dixital se está  levando a cabo correctamente a excepción da formación Abalar Pro que non se considerou necesaria ao atoparse o profesorado manexando esta aplicación e acadándose o obxectivo final. A formación rematou, estanse iniciando os proxectos derivados dela.

3º Trimestre

Ao remate do terceiro trimestre o estado de cada un dos obxectivos e acción vinculadas é o seguinte:

OBX O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado. As accións son as seguintes:

AO1.1: Acadado

AO1.2: Acadado

AO1.3: Acadado

O obxectivo 1 está parcialmente acadado, dado que se tiña como valor obxectivo a participación dun 60% do profesorado. Anotáronse no PFPP 18 docentes dos 32 cos que conta o centro, aínda que finalmente remataron a formación 16 destes docentes, supoñendo un 50% do claustro.

OBX O02PD: Promover comunicación profesorado /familias mediante o uso da ferramenta Abalarpro.

AO2.1:  Non necesario.

AO2.2: Acadado. 

AO2.3: Acadado.

O obxectivo 2 está totalmente acadado. Non foi preciso levar a cabo a formación, pois co fomento por parte do centro e a titorización entre iguais foi suficiente que actualmente todas as comunicacións se realicen en Abalar.

OBX O03PD:  Fomentar un uso adecuado e responsable das novas tecnoloxías por parte do alumnado de 5º e  6º de Primaria.

AO3.1: Acadado.

AO3.2: Pendente, por falta de tempo a final de curso.

O obxectivo 3 está parcialmente acadado ao terse realizado unha das dúas  charlas que se tiñan por obxectivo fixadas.

OBX O04PD: Iniciar ao alumnado de 5º e 6º de Primaria en proxectos colaborativos a través da rede Agueiro.

AO4.1:Acadado

AO4.2: Acadado.

  AO4.3: Acadado

O obxectivo 4 está totalmente acadado ao terse elaborado un proxecto colaborativo a través de Agueiro.

 O desenvolvemento do Plan Dixital levouse a cabo correctamente a excepción da formación Abalar Pro que non se considerou necesaria ao atoparse o profesorado manexando esta aplicación e acadándose o obxectivo final.Tamén quedou pendente o obradoiro co concello por falta de tempo a final de curso. As restantes accións están totalmente realizadas e os obxectivos acadados.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Unha avaliación final  desenvolverase no mes de xuño, algún dos aspectos a avaliar son os que a continuación se expoñen.Os indicadores serán os seguintes:

Acádanse a totalidade dos obxectivos propostos

Liñas prioritarias axústanse aos obxectivos marcados

Leváronse a termino todas a liñas prioritarias

A participación do foi a esperada

Os indicadores son significativos dos obxectos

A temporalización foi a adecuada

Implicación na aula dos obxectivos do plan

Na memoria do Plan Dixital se proporán pas propostas de mellora e as liñas de mellora para o seguinte curso escolar.

Valoración xeral

O desenvolvemento do Plan Dixital levouse a cabo correctamente a excepción da formación Abalar Pro que non se considerou necesaria ao atoparse o profesorado manexando esta aplicación e acadándose o obxectivo final.Tamén quedou pendente o obradoiro co concello por falta de tempo a final de curso. As restantes accións están totalmente realizadas e os obxectivos acadados.

Desde o centro considerouse útil as accións levadas a cabo.

Proposta de mellora

Considerase necesario continuar coa formación do profesorado.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O  presente Plan Dixital unha vez informado ao Claustro de Profesores e presentado ao Consello Escolar para a súa aprobación publicarase na páxina web do centro e disporase na secretaría en formato papel para a consulta da comunidade educativa.

http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipostilos/system/files/15025724_CEIP%20Pluriling%C3%BCeOsTilos_PlaDixital_V1.0_12062022.pdf