Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Contextualización do PD no centro e contribución e contribución ao Proxecto Educativo

O CEIP Plurilingüe Xacinto Amigo Lera atópase no lugar de Portomouro, no sur do Concello de Val do Dubra. Val do Dubra forma parte dunha comarca eminentemente rural. As principais actividades da poboación son as relacionadas cos sectores da construción e servizos. A pesar disto, a base da economía é o sector agropecuario. A industria ten pouca presenza na zona, limitándose a pequenos talleres e fábricas. O sector servizos concéntrase en Bembibre, o núcleo principal.

A contribución do Plan Dixital ao Proxecto Educativo debemos velo desde a perspectiva de como pode reforzar este plan o uso adecuado das tecnoloxías da información e a comunicación en toda a comunidade educativa. Tendo en conta que a competencia dixital é unha das competencias clave nas que é necesario traballar co alumnado ao longo do seu paso pola educación infantil e primaria.

Polo tanto, o plan dixital de centro será un instrumento de planificación que estará integrado no Proxecto Educativo, co fin de desenvolver a competencia dixital da comunidade educativa, promovendo a innovación e sacando o máximo partido das tecnoloxías da información e comunicación, e dos recursos educativos dixitais así como a súa integración como ferramenta didáctica nos procesos de ensino-aprendizaxe e nos distintos plans e programas do centro.

Xustificación do PD en relación coa normativa vixente

Este Plan Dixital foi elaborado en base á normativa vixente:

- Art. 111 bis, Art. 121 e Art.132 da LO 2/2006, de 3 de maio.

- Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso acadámico 2021- 2022.

- Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022.

- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Proceso de elaboración

Durante o primeiro trimestre do curso 2021-2022, o centro realizou a análise de situación mediante a ferramenta de autoavaliación SELFIE e o Test de Competencia Dixital Docente (test CDD), para poder iniciar a fase de diagnose e o deseño e elaboración do Plan Dixital.

Para a diagnose da situación en relación a competencia dixital, usouse SELFIE, coa finalidade de obter en liña un informe de autoavaliación do centro (informe SELFIE), no que se recollen as opinións do equipo directivo, o profesorado e o alumnado na actualidade en relación coa estratexia e a práctica das tecnoloxías dixitais de ensinanza e aprendizaxe.

A partir do Informe SELFIE, o centro xerou un informe sobre Debilidades, Ameazas, Fortalezas e Oportunidades (DAFO) que nos permitiu realizar unha anállise de situación e a definición das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e actuacións. O Plan realízase en base a información recollida do informe de análise da situación do centro.

No último trimestre do curso 2021-2022, o Plan Dixital foi aprobado polo consello escolar, unha vez oído o claustro.

No curso 2022-2023, o centro procederá a implementación efectiva do Plan que estará sometido a un proceso de avaliación e mellora continua.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, o centro xerou un informe sobre Debilidades, Ameazas, Fortalezas e Oportunidades (DAFO) que nos permitiu realizar unha análise de situación e a definición das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e actuacións. O Plan realízase en base a información recollida do informe de análise da situación do centro.

Interno
19 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Insuficiente comportamento seguro e responsable do alumnado en Internet (H1 ¿ H3). Alumnado Non
Debilidade Insuficiente verificación da calidade da información por parte do alumnado (H5). Alumnado Non
Debilidade Non hai creación de contidos dixitais por parte do alumnado (H9). Alumnado Non
Debilidade Insuficiente competencia dixital por parte das familias. Familias Non
Debilidade Non existe sistema de protección de datos (C7). Organización de centro Non
Debilidade Non existe unha estratexia dixital no centro. (A1). Organización de centro Non
Debilidade Non se avalía o progreso do proceso de ensino aprendizaxe con tecnoloxías (G1). Persoal docente Non
Debilidade Úsanse con pouca frecuencia contornos virtuais de aprendizaxe co alumnado (E3). Persoal docente Non
Debilidade Apenas se crean recursos dixitais para reforzar a ensinanza (E2). Persoal docente Non
Debilidade Non se utilizan as tecnoloxías dixitais para adaptar o método de ensinanza ás necesidades do alumnado (F1). Persoal docente Non
Fortaleza O centro conta con infraestructura e equipamento dixital adecuado na maioría das aulas (C1). Infraestruturas Non
Fortaleza A asistencia técnica é suficiente (C5). Infraestruturas Non
Fortaleza Disponse de acceso a Internet en todos os espazos (C3). Infraestruturas Non
Fortaleza Hai dispositivos dixitais para uso do alumnado (C8). Infraestruturas Non
Fortaleza O claustro conta coa axuda e apoio do equipo directivo para desenvolvemento profesional continuo (DPC) (D1). Persoal docente Non
Fortaleza Con frecuencia debátese sobre DPC(D1). Persoal docente Non
Fortaleza A formación dixital deséñase no propio centro. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado busca recursos educativos en liña (E1). Persoal docente Non
Fortaleza Úsanse tecnoloxías dixitais para a comunicación coa comunidade educativa (E4). Persoal docente Non
19 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Demasiadas tarefas administrativas. Administración educativa Non
Ameaza Pouco tempo para a formación do profesorado. Administración educativa Non
Ameaza Cambios lexislativos constantes. Lexislación Non
Ameaza Apenas existe colaboración con outras organizacións. Outras Non
Oportunidade A administración facilita a formación dixital continua do profesorado Administración educativa Non
Oportunidade Ratio profesorado/alumnado baixo. Contorna Non
Oportunidade A maioría do alumnado conta con dispositivos dixitais e acceso a Internet. Contorna Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Durante o primeiro trimestre do curso 2021-2022, o centro realizou a análise de situación mediante a ferramenta de autoavaliación SELFIE e o Test de Competencia Dixital Docente (testCDD), para poder iniciar a fase de diagnose e o deseño e elaboración do Plan Dixital.
Para a diagnose da situación en relación a competencia dixital, usouse SELFIE, coa finalidade de obter en liña un informe de autoavaliación do centro (informe SELFIE), no que se recollen as opinións do equipo directivo, o profesorado e o alumnado na actualidade en relación coa estratexia e a práctica das tecnoloxías dixitais de ensinanza e aprendizaxe.
A totalidade do profesorado realizou o Test CDD baseado no marco DigCompEdu desde o seu perfil persoal. Este test permite obter un Informe Individual coa valoración global do seu nivel competencial (A1- C2), polas áreas deste Marco. Así mesmo, xera un Informe de Centro. O test CDD permite ao centro educativo avanzar nas competencias profesionais docentes relacionadas co ámbito dixital, permitindo planificar unha formación persoal que atenda ao nivel de partida decada docente. Así mesmo, o informe de centro permitirá planificar a liña de formación a través dos PFPP.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Crear recursos dixitais para o alumnado na Aula Virtual
O02PD Promover o uso da AV do centro por parte do alumnado
O03PD Utilizar a AV como ferramenta de avaliación do proceso de ensino-aprendizaxe

Seguimento

Procedemento

Para poder levar a cabo o seguimento do PD están previstas varias actuacións atendendo aos resultados das diferentes accións e á consecución dos obxectivos.

O equipo directivo xunto coa persoa coordinadora do equipo de dinamización do Plan Dixital serán os responsables de realizar as tarefas de seguimento e avaliación, mediante enquisas de satisfacción, formularios específicos, documentos de avaliación da práctica docente e resultados de avaliación do alumnado.

1º Trimestre

Neste primeiro trimestre o plan de acción xa se está a levar a cabo. Todos os obxectivos están iniciados e en proceso.

O Obx.2 xunto coa Acción 2.1, referido á creación de cursos e a matriculación do alumnado na Aula Virtual xa está realizado. todo o profesorado tanto de infantil, primaria e especialistas, crearon os seus cursos e matriculou ao seu alumnado nas diferentes materias.

Os seguintes obxectivos e accións están iniciadas e en proceso, e fan referencia á formación do profesorado na creación de recursos en Moodle e nas actividades publicadas na Aula Virtual. Serían os seguintes:

O Obx.1- acción AO1.1 e AO1.2. están en proceso.

O Obx.2 - acción AO2.2 está iniciada, así coma o Obx.3- acción AO3.1 en proceso.

Os acordos tomados son a de continuar desenvolvendo as diferentes accións do Plan de Acción.

2º Trimestre

O plan de acción neste segundo trimestre continúa desenvolvéndose para lograr acadar os obxectivos propostos.

O Obx.1 xunto coa acción AO 1.1 segue en proceso, AO 1.2 e AO 1.3 están iniciadas e en proceso.

En canto ao Obx.2- acción AO 2.1. xa está realizado e AO 2.2 e AO 2.3 continúan en proceso.

E finalmente o Obx.3 a acción AO 3.1 e 3.2 seguen en proceso.

3º Trimestre

Neste 3º trimestre os obxectivos propostos no Plan de acción xunto cos seus indicadores foron acadados satisfactoriamente. As diferentes accións que se levaron a cabo para cumprir cos eses obxectivos por parte do profesorado coma do alumnado fóronse conseguindo neste último trimestre.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación consistirá en determinar se os resultados finais foron acadados de forma satisfactoria e para levala a cabo terase en conta os seguintes aspectos:

-  Grao de consecución dos obxectivos propostos no plan de acción.

-  A efectividade das accións propostas.

-  Temporalización das diferentes accións.

-  Os indicadores de avaliación propostos para cada obxectivo.

-  Comparacion de resultados: situación inicial coa situacion final.

Dende esta perspectiva durante o desenvolvemento do PD realizarase unha avaliación procesual, a frecuencia da súa realización será, como mínimo, unha vez ao trimestre, para avaliar o estado de execución das accións e valorar os resultados e de ser o caso, as posibles modificacións e propostas de mellora.

Na avaliación final, que se realizará unha vez rematado o curso escolar, valorarase a consecución dos obxectivos propostos. Do mesmo xeito, tamén se avaliará a consecución do seguimento das diferentes accións, o grao de implantación das medidas e tamén se contemplarán as limitacións que foron aparecendo durante o proceso e así realizar propostas de mellora para o vindeiro curso escolar.

Valoración xeral

Durante o desenvolvemento do PD levouse acabo unha avalición trimestral para poder avaliar o PD e pódese dicir que o resultado final foi acadado de forma satisfactoria.

Os obxectivos e os seus indicadores propostos no Plan de Acción foron conseguidos polos responsables das diferentes accións (maior parte profesorado e alumnado). Estes obxectivos tiñan asociadas unhas acción a desenvolver moi concretas, como por exemplo matriculación do alumnado, creacción de recursos didácticos, avaliación do alumnado mediante Moodle, etc. Eran moi específicos o que fixo que se acadaran de forma satisfactoria.

A temporalización nalgún momento do desenvolvemento do plan tivo que reaxustarse debido a cuestións organizativas do centro, pero isto non supuxo un problema para a consecución do obxectivo.

A valoración xeral é positiva, tanto por parte do alumnado coma do profesorado. Ambas partes mostraron o seu interese e compromiso coa competencia dixital.

Proposta de mellora

Este plan ten un carácter anual e a súa temporalización aparece recollida dentro do propio Plan de Acción, polo cal as liñas de mellora para próximas revisións irán orientadas a realizar as adaptacións necesarias para que non se produzan desaxustes entre las distintas accións e así poder alcanzar de forma satisfactorio os obxectivos propostos.

Para o vindeiro curso escolar, seguirase na mesma de liña de traballo, centrándose naqueles puntos máis débiles e emendalos mediante un plan de acción acorde ás necesidades do centro.

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Informarase ás familias presencialmente dos aspectos máis importantes deste plan nas reunións grupais de inicio de curso que se realizan no mes de setembro.

Será obxecto de difusión na páxina web do centro e remitirase aviso da súa publicación ás familias a través de Abalarmóbil.

A final de curso, enviarase a información relativa do PD aos membros do Claustro e ao Consello Escolar para a súa posterior avaliación.

http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipxacintoamigo/node/442