Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro

O ámbito de influencia do centro ten un carácter eminentemente rural e con baixa densidade de poboación. A actividade predominante no concello é a agrícola e gandeira, sendo o alumnado procedente de familias de nivel socioeconómico medio baixo. O propio centro está incluído no grupo ISEC, Índice Socioeconómico e Cultural, no nivel medio baixo. Dito índice ten en conta variables como a situación laboral e profesional das familias e os recursos culturais e materiais no fogar.

A situación de pandemia vivida nos cursos pasados, obrigounos a recoller datos de conectividade na contorna do alumnado e de infraestrutura dixital no ámbito familiar. Reflectimos un total de 54 familias (30% do total) que indicaron ter:

  • Problemas de conectividade derivados de: zona sen cobertura ADSL, fibra e mesmo zonas de sombra con cobertura móbil nula ou escasa.

  • Carecer de equipos e conexión a internet nos fogares e obter unicamente conexión a través do uso de datos móbiles moi limitados

Podemos constatar a fenda dixital existente na contorna do noso centro relacionada principalmente coa falta de coñecementos de informática e habilidades necesarias para participar na sociedade da información acentuado pola falta de infraestrutura que afecta a boa parte da zona rural do concello de Touro.

Nota Isto é un estracto da introdución do Plan Dixital aprobado en Claustro e Consello escolar. Non é posible (pola limitación de caracteres) poñer a introducción enteira nen sequera un resumo aproximado.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos empregados para a recollida de información previa foron os que se nos pediron desde a asesoría do plan : Selfie (no que participou o equipo directivo, o
profesorado e o alumnado a partir de 5º de Ed. primaria) e o test de competencias  dixitais docente ( test CDD) no que participou só o profesorado. Ademais diso, tivemos tamén en conta os coñecementos do centro que tiñan  os membros do grupo de traballo  encargado da elaboración do plan (infraestrutura dixital do centro, equipamento, servizos empregados polo centro...)

Interno
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Pouca insistencia en que o alumnado aprenda a dar crédito ao traballo doutras persoas que se encontra na rede, a busca eficiente e fiable de información e á seguridade Alumnado Non
Debilidade Falta de tecnoloxías dixitais "amigables" para avaliar a habilidade do alumnado e facilitar a retroalimentación Infraestruturas Non
Debilidade Non existe unha estratexia dixital Organización de centro Non
Debilidade Déficit de emprego de tecnoloxías dixitais que adapten o método de ensino, fomenten a creatividade do alumnado e o motiven Persoal docente Non
Debilidade Formación mellorable no uso e xestión das tecnoloxías para o proceso de ensino/aprendizaxe: 60% do profesorado participante no test CDD en nivel A2 Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado está aprendendo a resolver pequenos problemas técnicos que xorden no día a día na aula Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a crear contidos dixitais e e a comunicarse empregando tecnoloxías dixitais Alumnado Non
Fortaleza Infraestrutura dixital moderadamente actualizada Infraestruturas Non
Fortaleza Boa conexión a internet (fibra óptica) para o ensino/aprendizaxe (con dispositivos propios do centro) Infraestruturas Non
Fortaleza O profesorado interésase en que o alumnado desenvolva habilidades dixitais para distintas materias. Organización de centro Non
Fortaleza Acceso a posibilidade de desenvolvemento profesional continuo (DPC) coa participación de cursos, seminarios, PFPP, etc Persoal docente Non
Fortaleza Existe apoio por parte do equipo directivo para que o profesorado explore novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Fortaleza No noso centro debatemos sobre as vantaxes e desvantaxes do ensino/aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Fortaleza Emprego por parte do profesorado e do alumnado de contornas virtuais de aprendizaxe (Edixgal, Aula virtual do centro) e tamén de comunicación (abalar) Persoal docente Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Escasa creación de recursos dixitais Administración educativa Non
Ameaza Diferencia entre o material didáctico editado en formato físico (libro de texto) e o material en formato dixital (por exemplo en Edixgal) Administración educativa Non
Ameaza Exceso de burocracia Administración educativa Non
Ameaza Falta de asistencia técnica "de proximidade" (técnico informático nos centros (salvo EDIXGAL)) Administración educativa Si
Ameaza Dificultade para que o alumnado traia os seus propios dispositivos portátiles para o uso durante a clase pola dificultade de conexión á rede do centro Administración educativa Non
Ameaza Insuficiente tempo para que os docentes podan explorar novas modalidades de ensino no ámbito dixital Administración educativa Non
Ameaza Equipos subministrados para alumnado sen recursos con conexión a internet caducada sen rematar o curso Administración educativa Non
Ameaza Baixa e desigual cobertura de internet no Concello Contorna Non
Ameaza Leis cambiantes que que impiden asentar estratexias de actuación nas aulas Lexislación Non
Oportunidade Formación dixital continua do profesorado Administración educativa Non
Oportunidade Actualización das aulas de informática do centro con equipos novos Administración educativa Non
Oportunidade Programas da Consellería vinculados ás TIC, como Edixgal Administración educativa Non
Oportunidade Nova lei educativa en proceso de implantación Lexislación Non
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir da análise  DAFO determináronse tres obxectivos de tres áreas prioritarias que se recollen nas táboas do plan de acción:

  • Actualizar os equipos das aulas de informática do centro (C2, C5, C8)
  • Elaborar contidos dixitais por parte do profesorado
  • Informar e concienciar á comunidade educativa das vantaxes e riscos do uso das novas tecnoloxías (H1 e H3)

Os obxectivos indicados, están englobados dentro das áreas de mellora segundo o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes (DigCompOrg) : A. Liderado, B. Colaboración e redes, C. Infraestrutura e equipos, D. Desenvolvemento profesional continuo, E.Pedagoxía: apoios e recursos, F. Pedagoxía: implementación na aula, G. Práticas de avaliación e H.Competencias dixitais do alumnado. Ademais, son obxectivos SMART, isto é: eSpecíficos, Medibles, Alcanzables, Relevantes e Temporalizados. Nas táboas indícase ata onde queremos chegar con cada un dos obxectivos, e con que elementos, por medio dos indicadores e os valores de partida e chegada. Tamén se indican as accións para conseguir cada obxectivo, os responsables das accións, os recursos precisos e a temporalización.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Actualizar os equipos das aulas de informática do centro
O02PD Elaborar contidos dixitais por parte do profesorado
O03PD Informar e concienciar á comunidade educativa das vantaxes e riscos do uso das novas tecnoloxías

Seguimento

Procedemento

O seguimento do Plan Dixital, realízase vía seguimento das accións de cada obxectivo detalladas no plan de acción e coa temporalización especificada.

1º Trimestre

A día 22 de decembro de 2022 atópanse  en estado realizado, tal e como se reflicte nas actas correspondentes das visitas do asesor Adix, as seguintes accións:

AO1.1: Elaboración de inventario dos equipos obsoletos ou de mal funcionamento

AO1.2: Solicitude á Consellería (UAC, AMTEGA,...) da renovación dos equipos

AO1.3:Adquisición dos equipos necesarios para adecuar a aula2 ao alumnado previsto no próximo curso

AO2.1: Solicitude de cursos de formación sobre a creación de contidos dixitais e continuación do PFPP do plan dixital

2º Trimestre

A día 31 de marzo de 2023 atópanse  en estado   en proceso todas as accións non realizadas no primeiro trimestre, tal e como se reflicte nas actas correspondentes das visitas do asesor

 

3º Trimestre

A día 30 maio de 2023 atópanse  en estado realizado, tal e como se reflicte nas actas correspondentes das visitas do asesor Adix, todas as accións previstas no plan de acción e, en consecuencia, cumpridos todos os obxectivos.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para avaliar o Plan Dixital propoñemos:

  • Unha avaliación trimestral nos claustros correspondentes no que se valorará o estado de execucións das accións seguindo as directrices marcadas no Plan de Acción.

  • Unha avaliación final, no claustro de fin de curso, na que se incluirá o estado de execución das accións, e se fará unha valoración dos resultados e o logro ou non dos obxectivos. Estes aspectos figurarán directamente nas propias táboas do Plan de acción nos apartados correspondentes. Tamén se farán as propostas de mellora para a redacción da seguinte versión do plan que se deberá realizar a comezo do curso seguinte.

Valoración xeral

Agardamos instrucións do asesor para cumplimentar este apartado

Proposta de mellora

Agardamos instrucións do asesor para cumplimentar este apartado

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O presente plan estará dispoñible para toda a comunidade educativa na páxina web do centro e haberá copia física na secretaría, na xefatura de estudos e na dirección do centro.

 Na seguinte ligazón da páxina web do centro (http://www.edu.xunta.gal/centros/cpifontediaz/) pódese acceder ao texto completo do  Plan Dixital do Centro: Plan Dixital de Centro