Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

As características socio-económicas veñen determinadas polas actividades económicas desenvoltas pola poboación. A gran maioría do territorio do concello está dedicado ás plantacións forestais mentres que o resto dedícase ao cultivo. As zonas cultivadas se dedícanse principalmente aos produtos relacionados coa gandaría, abundando os prados e o millo. Os cultivos de horta redúcense ás parcelas en torno ás vivendas e en algunha zona onde comezan a abundar os invernadoiros.

Este Plan Dixital contribúe ó Proxecto Educativo do Centro mellorando a implementación das novas tecnoloxías nas actividades lectivas e potencialmente incrementando a dotación dixital do centro, así como aumentando a competencia dixital do alumnado. O centro ven realizando nos últimos anos unha forte aposta polo uso das novas tecnoloxías do centro, tanto actualizando os dispositivos existentes, como incorporando tecnoloxías punteiras na educación como pode ser a robótica.

No tocante á Programación Xeral Anual correspondente o curso académico 2022-23, o centro tentará acadar os obxectivos propostos que se detallan nos seguintes epígrafes e converterase nun documento de mellora continua incardinado nas progresivas PXAs.

Breve xustificación do mesmo

Para o trazado deste Plan Dixital apoiámonos na seguinte base normativa intimamente relacionada co seu deseño e implementación:

·         Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LOE 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

·         Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.

·         Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022.

·         Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Proceso de elaboración

Para o deseño e elaboración do Plan Dixital, solicitamos no inicio do curso un Plan de Formación Permanente do Profesorado (PFPP) destinado exclusivamente a tal efecto. O curso, titulado “Análise da competencia dixital do centro e elaboración do plan dixital” constaba dun total de 20 horas de formación, repartidas en 14 horas de traballo grupal e 6 horas de traballo individual. Neste curso participou a maioría do profesorado, mais viuse reducido progresivamente debido a Incapacidades Temporais de parte dos docentes.

Leváronse a cabo varias reunións propostas polo coordinador nas que se ía avanzando na elaboración do Plan Dixital, seguindo as directrices e indicacións do Equipo ADIX Coruña 3.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos que se utilizaron para realizar a análise DAFO foron o test SELFIE e o test CDD.

Interno
16 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C13 OP. O alumnado non pode traer os seus dispositivos. Alumnado Non
Debilidade H. A competencia dixital é bastante mellorable, sobre todo en canto á autonomía. Alumnado Si
Debilidade Acceso desigual a dispositivos tecnolóxicos. Familias Non
Debilidade B4. Pouca colaboración con outros centros para mellorar o ensino dixital. Organización de centro Si
Debilidade G3. A retroalimentación non se adoita dar de xeito dixital. Persoal docente Si
Debilidade F6. O profesorado non realiza suficientes proxectos interdisciplinares empregando as novas tecnoloxías. Persoal docente Non
Fortaleza C8 e C10 OP. O alumnado pode empregar os dispositivos dixitais frecuentemente e algúns deles pode levalos á casa de ser necesario. Alumnado Non
Fortaleza Colaboran na medida das súas posibilidades para que o alumnado realice as actividades. Familias Non
Fortaleza C4. Hai asistencia técnica periodicamente, contratada polo centro. Infraestruturas Non
Fortaleza C1. A infraestrutura tecnolóxica do centro é boa. Infraestruturas Si
Fortaleza C3.Boa conexión WIFI, con cobertura en todo o centro. Infraestruturas Non
Fortaleza C14. Conta cunha aula TIC con equipos actualizados Infraestruturas Non
Fortaleza O profesorado ten liberdade para probar novas tecnoloxías no centro. Oferta Non
Fortaleza C12 e C13. Temos en conta a fenda dixital do alumnado e levamos a cabo medidas para minimizala. Organización de centro Non
Fortaleza O profesorado conta cun nivel medio C1 que lle permite impulsar metodoloxías de aprendizaxe dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza E1 e E2. O profesorado busca e crea recursos dixitais para utilizar na clase ou na aula virtual. Persoal docente Non
16 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza As incidencias de carácter tecnolóxico tardan moito tempo en solventarse. Administración educativa Non
Ameaza O centro localízase nun entorno rural. Contorna Non
Ameaza O nivel socioeconómico da comunidade educativa é medio-baixo. Contorna Non
Ameaza C3. O acceso a internet non é constante, xa que hai moitas fluctuacións na velocidade e momentos nos que non funciona, aínda que non son demasiado frecuentes. Outras Non
Oportunidade Aposta polo ensino dixital Administración educativa Non
Oportunidade A5. Respectamos a normativa sobre dereitos de autor e licenzas de uso. Lexislación Non
Oportunidade C7. Tomamos as precaucións necesarias para protexer os datos do alumnadom tanto os persoais como os educativos. Lexislación Non
Oportunidade Alta implicación do Concello, que financiou varios recursos tecnolóxicos. Outras Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Logo de recoller os datos procedentes do test SELFIE e o test CDD e realizada a matriz DAFO correspondente podemos establecer unhas liñas de actuación para solventar os problemas que o Equipo de Dinamización do Plan Dixital considera máis relevantes. Estas liñas de actuación están recollidas no Plan de Acción.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Promover a colaboración con outras entidades para desenvolver a competencia dixital.
O02PD Realizar mantemento e actualizacións de equipamento tecnolóxico.
O03PD Incrementar o uso de dispositivos tecnolóxicos nas aulas por parte do alumnado.
O04PD Usar ferramentas de avaliación dixital para mellorar a obxectividade e eficiencia do proceso.
O05PD Aumentar a autonomía do alumnado nas comunicacións alumno/a-docente.
O06PD Fomentar un uso responsable dos recursos da rede e evitar os perigos da mesma.
O07PD Formar ó alumnado no uso de procesadores de textos.

Seguimento

Procedemento

Para avaliar a consecución de obxectivos e a posta en marcha deste Plan Dixital, levárase a cabo unha avaliación procesual e outra final:

·         Na avaliación procesual analizaremos con frecuencia trimestral o estado da execución das accións, así como os resultados das mesmas e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións. Tamén planificaremos datas alternativas no caso de aprazamento dalgunha acción.

·         A avaliación final realizarase no remate do curso académico 2022-23 e valorará o logro dos obxectivos previstos e establecerá diversas propostas de mellora que se terán en conta no proceso de mellora continua do Plan Dixital.

1º Trimestre

Ó longo do primeiro trimestre acadáronse completamente os seguintes obxectivos: O01PD, O03PD, O04PD, O05PD.

O obxectivo O02PD está realizado parcialmente debido a que o Equipo de Dinamización do Plan Dixital tivo coñecemento da próxima implantación por parte da Consellería dunha aplicación para rexistrar o inventario, polo que se decidiu por unanimidade adiar a súa consecución ata que esté completamente implantada a aplicación.

2º Trimestre

O obxectivo O07PD revisouse porque se chegou á conclusión de que era demasiado ambicioso. Por este motivo se decidiu limitar a súa aplicación unicamente ós cursos 5º e 6º de Educación Primaria. Tendo en conta esta revisión acadouse completamente.

3º Trimestre

Ó longo do terceiro trimestre acadouse o obxectivo O06PD.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para avaliar a consecución de obxectivos e a posta en marcha deste Plan Dixital, levárase a cabo unha avaliación procesual e outra final:

·         Na avaliación procesual analizaremos con frecuencia trimestral o estado da execución das accións, así como os resultados das mesmas e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións. Tamén planificaremos datas alternativas no caso de aprazamento dalgunha acción.

·         A avaliación final realizarase no remate do curso académico 2022-23 e valorará o logro dos obxectivos previstos e establecerá diversas propostas de mellora que se terán en conta no proceso de mellora continua do Plan Dixital.

Valoración xeral

A meirande parte do Plan Dixital foi executada sen maiores problemas.

Proposta de mellora

De cara ó seguinte curso proponse realizar o inventario correspondente ó obxectivo O02PD cando se publique a aplicación destinada a ese fin. Ademáis, o profesorado formarase na utilización dos paneis interactivos que foron instalados no mes de maio.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Despois de que este Plan Dixital sexa aprobado polo Consello Escolar, será publicado na páxina web do centro nunha localización que sexa facilmente visible pola comunidade educativa.