Esquema de temas

  • Tema 1

    «O concepto e a orixe da Oratoria»

    -Qué é a oratoria: significado e importancia na vida profesional ou personal. 

    -Diferencia con la retórica.

    -Partes dun discurso: introducción, narración e conclusión.

    -Tipos de discursos 

    -Fases da elaboración dun discurso 

    -A Oratoria desde Grecia ata hoxe.

    «A dicción, a xesticulación e a expresión corporal»

    ACTIVIDADES:

    1- Presentación personal: trátase de que se presenten eles mesmos aos compañeiros. Duración mínima 1 minuto, máxima 2 minutos.

    2-Discurso informativo individual dun tema do seu interese con tesis e refutación. 

    3-Lectura "dramatizada" por equipos.

    4-Lectura con diferentes "tonos e voces" por equipos.

    5-A dicción: trabalinguas. Trátase de que digan varios trabalinguas sen trabarse.

    6-Presentación de 2 en 2 dun heroe da mitoloxía clásica.


  • Tema 2

    Destacado

    "Técnicas oratorias. Oradores e discursos mais famosos da historia"

    -O medo escénico 

    -Técnicas ou consellos para ser un bo orador

    -A argumentación. Tipos de argumentos (tesis, refutación, confirmación). Recursos estilísticos retóricos. 

    -Oradores e discursos mais famosos da historia:

       ."Contra Eratóstenes" de LISIAS

       ."Filípicas" de DEMÓSTENES

       ."Catilinarias" de CICERÓN

       ."Lucharemos en la playa" y "Sangre, sudor y lágrimas" de WINSTON CHURCHILL

    -A dicción: articulación e vocalización 

    A linguaxe corporal e a xesticulación. 

    -O recitado: a poesía

    -A narración: 

        ,a fábula 

       .a descripción

    -A representación


    ACTIVIDADES:

    1- Exposicions de los heroes en clase y en otra aula (Oratoria 3º)

    2- El recitado: poesías. Trátase de que memoricen breves poesías y las digan entonando:

    .poesías obligatorias. Deberán memorizar breves poesías y entonarlas.

    .poesías voluntarias. Deberán leer entonando poesías traídas por ellos.

    . poesías cantadas. Deberán buscar y traer poemas musicados (voluntario)

    3- La narración I: la fábula: Trátase de que compongan fábulas y las lean representándolas:

    .crear por grupos una moraleja para una fábula dada: "La liebre y la hormiga".

    .crear por grupos una fábula a partir de una moraleja: "El lobo y el cordero".

    .crear por grupos una fábula entera inventada por ellos.

    4- La narración II: el discurso persuasivo en el mundo judicial y político. Se trata de leer discursos judiciales y políticos de oradores famosos y que consigan mediante la imitación:

    .crear un discurso judicial

    .crear un discurso político

    5- La narración III: la descripción: Se trata de que describan diferentes cosas.

    .crear por grupos una descripción de una imagen. Leerlas en alto.

    .crear por grupos una descripción de un lugar. Poñer logo varias fotos parecidas e comprobar se os compañeiros o recoñecen.

    .crear por grupos una descripción de un objeto. Poñer logo varias fotos parecidas e comprobar se os compañeiros o recoñecen.

    .crear por grupos una descripción de una persona. Poñer logo varias fotos parecidas e comprobar se os compañeiros o recoñecen.

    .crear por grupos una descripción de un fenómeno. Poñer logo varias fotos parecidas e comprobar se os compañeiros o recoñecen.


  • Tema 3

    "El discurso persuasivo. La redución de las desigualdades"

    El discurso persuasivo: 

    .en las relaciones personales y en las redes sociales

    -La narración IV: la comparación, el encomio y el vituperio


    ACTIVIDADES:

    1- Traballo individual “Mulleres oradoras”. Trátase de que as presenten en primeira persoa.(grabación en vídeo de eles mesmos)

    2-Traballo grupal “A evolución da muller ao longo da historia”.

    3-Redactar un audio de voz por whatsapp tratando de persuadir aos destinatarios para que te voten como delegado do curso.

    4-Facer unha comparativa coas distintas posturas existentes sobre “O cambio climático”/Facer unha comparativa entre mundo rico (Europa) e mundo pobre (África).

    5- Facer un encomio dun personaxe e un vituperio doutro.

    6- A representación. Trátase de que interpreten breves escenas famosas de películas e sketches cómicos.