Bloque I. Estratexias docentes para unha aprendizaxe activa: ABP

 ? Relatora:  Diana Vilas Meis

? Contidos: 

 ? 1. Introdución á aprendizaxe activa e a ABP: ensinar a pensar.

1.1  Rutinas de pensamento: presentar ideas

1.2  Rutinas de pensamento: explorar ideas.

1.3 Rutinas de pensamento: sintetizar ideas.

? 2. As prioridades nos coñecementos curriculares: Traballar cunha taxonomía.

? 3. Avaliación diagnose: Perfil de aula e diferenciación curricular.

? 4. Técnicas, estratexias e recursos para a transposición didáctica.

? 5. Avaliar para aprender: avaliación formativa e formadora:

5.1. Feedback e xestión dos erros

5.2. Metacognición

5.3. Coavaliación

5.4. Avaliación do ensino

? 6. Boas prácticas: Exemplos de proxectos de Innovación Educativa.


Bloque II. Integración das TAC para a dinamización de metodoloxías activas

 ? Relator:  Oscar Rodríguez García

? Contidos: 

1.     A aprendizaxe no século da revolución dixital e da cidadanía global.  

1.1 Educar na revolución dixital e na cidadanía global.

1.2 Nativos dixitais? Unha necesaria alfabetización dixital. 

1.3 Nós ante o reto dixital e a cidadanía global.

2.  Achegas metodolóxicas coas TAC.

2.1 Contornas educativas virtuais. O ecosistema dixital galego.

2.2 Libro dixital(izado) e libro interactivo.

2.3 Curación de contidos; localizar, xestionar, transformar e comunicar.

2.4 Integración das TAC nas metodoloxías activas da aprendizaxe; o papel activo do alumnado.  

3.  Estratexias de aprendizaxe activas e TAC.

3.1 Breve marco teórico. Como aprendemos?

3.2 Aprendizaxe activo: mais ala do binomio teoría-práctica. 

3.2 Integración das TAC para a dinamización de metoloxías activas.

3.3 Transformación e comunicación a través das TACs. O papel activo do alumn@.


Bloque III. Proxecto competencial de centro: Do currículo a aula

? Relatores:  Diana Vilas Meis e Óscar Rodríguez García

 ? Contidos: 

1.  Competencias e currículo.   

1.1 Breve achega aos elementos do currículo.

1.2 Traballo e avaliación das competencias na aula virtual. Vantaxes e retos.

2.  O Proxecto competencial de centro.   

2.1 Dificultades e vantaxes.

2.2 Estratexia de implementación: o proxecto INCOBA.

3.  Caso real: O IES Illa de Ons e Os Miserábeis.

3.1 O Plan Pedagóxico Competencial do IES Illa de Ons.

3.2 Proxecto: Os Miserábeis.