Índice
G U Í A ...D O C E N T E- Xeral
Profesión docente - Organización de centros
Horarios, órganos de goberno - Calendarios e recursos de planificación
Convocatorias, festivos, conmemoracións - Actividades complementarias e extraescolares
- Permisos e licenzas do profesorado
- Departamentos didácticos
Xefatura, reunións, documentos
- Proxecto Lingüístico de Centro (PLC)
Linguas por materia
- Biblioteca
- Equipo de Dinamización Lingüística
- Linguas Estranxeiras
Seccións Bilingües, Auxiliar de conversa, CUALE
- Proxecto TIC
- Equipamentos
Aula de informática - Internet
Web, Aula virtual, canle YouTube - Libro dixital: EDIXGAL
- Outras ferramentas:
Abalar, Google, redes sociais
- Equipamentos
- Proxecto Deportivo de Centro (PDC)
- Plan de aforro enerxético
TITORÍAS
- Acollida
- Elección de delegados/as
- Horario de titoría
- Control de faltas de asistencia
- Exencións e validacións
- Bacharelato
- Revogación de saída a últimas horasAutorización de saída a últimas horas
- Revogación da autorización de saída nos recreos
- Autorizacións de saída nos recreos
- Cambio de optativas
- Cambio de modalidade
ATENCIÓN Á DIVERSIDADE
- Adaptacións curriculares
- Exencións e validacións
- Orientacións
CONVIVENCIA
- Faltas de conduta
- Aula de diversidade
- Mediación
- Procedemento sancionador
- Normas de Organización e Funcionamento
PROTOCOLOS
- Xeral
Xefatura de Departamento, programacións
DEPARTAMENTOS DIDÁCTICOS
NORMATIVA - XEFATURA DE DEPARTAMENTO - FUNCIÓNS
Decreto 324/1996, do 26 de xullo. TÍTULO III
REUNIÓNS
As reunións dos departamentos didácticos faranse como mínimo unha vez ao mes, logo da convocatoria da xefatura do departamento. As ditas reunións terán o mesmo carácter que as do claustro de profesores e computaranse dentro das sete horas complementarias non fixas». [ORDE do 4 de xuño de 2012]
ELECCIÓN DE HORARIOS
Inmediatamente despois do citado claustro reuniranse os distintos departamentos en sesión extraordinaria para distribuír áreas, materias, cursos, módulos e, se é o caso, quendas entre o persoal que forma parte destes de acordo cos criterios establecidos no punto 91 destas instrucións. De todas as circunstancias e acordos que se produzan na dita reunión levantarase acta que será asinada por todos os membros que constitúan nese momento cada departamento. Ao final da reunión cada departamento entregará copia da acta á xefatura de estudos. [ORDE do 28 de xuño de 2010]
DOCUMENTOS
CURRÍCULOS
- Real Decreto 1105/2014, de 26 de diciembre, por el que se establece el currículo básico de la Educación Secundaria Obligatoria y del Bachillerato.
- Decreto 86/2015, do 25 de xuño, polo que se establece o currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
- ORDE do 15 de xullo de 2015 pola que se establece a relación de materias de libre configuración autonómica de elección para os centros docentes nas etapas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato, e se regula o seu currículo e a súa oferta
Elementos da programación didáctica
INSTRUCIÓNS:
- Os elementos que, como mínimo, debe recoller a programación didáctica en ESO e BAC están recollidos no artigo 24.3 da Resolución do 15 de xullo de 2016 (DOG do 1 de agosto).
- A programación didáctica das ensinanzas correspondentes ao ciclo, as áreas, materias ou módulos integrados no departamento debe ser elaborada polo departamento didáctico, os equipos de ciclo e os equipos docentes de cada curso, tal e como se establece no artigo 9 da Orde do 7 de xuño de 2016 pola que se aproba o calendario escolar para o curso 2016/17.(DOG do 15 de xuño)
- Os xefes de departamento, coordinadores de ciclo e, por extensión, os titores responsables se responsabilizarán da redacción da programación didáctica, tal e como se establece nos artigos 17.f) e no artigo 25.c) do Decreto 7/99 do 7 de xaneiro de 1999(DOG do 29 de xaneiro)
- O xefe de departamento en secundaria, os titores responsables en primaria e os coordinadores de ciclo serán os encargados de trasladar as programacións á xefatura de estudos.(artigo 9.3 da Orde do 7 de xuño de 2016)
- A dirección do centro remitirá as programacións ao servizo de inspección.
- Na supervisión que realizará este servizo de inspección se prestará especial atención aos seguintes aspectos: Procedementos e instrumentos de avaliación, Criterios de cualificación, Mínimos esixibles, Recuperación de pendentes, Información ás familias.
- Estes serán os modelos para o traslado das programacións, tanto das xefaturas de departamento, titores responsables e coordinadores á xefatura de estudos como da xefatura de estudos á dirección.
- Outros aspectos a ter en conta:
- As programación deberán estar paxinadas e levar un índice.
- Prestarase especial atención ao apartado g): Criterios sobre a avaliación, a cualificación e a promoción do alumnado no que se deberá incluír, de forma clara e concreta, como vai ser avaliado o alumnado, o que debe facer para superar a materia e a forma na que se calculará a súa cualificación. Non se deben incluír afirmacións do tipo “o profesorado poderá facer...” senón “faranse ...”. Tamén se especificará de xeito claro todo o referente á avaliación extraordinaria.
- (BACHARELATO) Segundo o artigo 21 da Resolución citada anteriormente, o alumnado poderá cursar en segundo materias condicionadas á superación das correspondentes materias do primeiro curso non cursadas en primeiro. Esta acreditación poderase realizar:
- Cursando e superando a correspondente materia de primeiro.
- O alumnado poderá matricularse da materia de segundo curso sen cursar a correspondente materia de primeiro curso, sempre que o profesorado que a imparta considere que o alumno ou a alumna reúne as condicións necesarias para poder seguir con aproveitamento a materia de segundo. En calquera caso, a decisión de que o alumnado reúne as condicións para poder seguir con aproveitamento a materia de segundo curso, deberá adoptarse segundo criterios obxectivos e avaliables, de maneira que sexa posible acreditar tal condición. O departamento didáctico correspondente poderá realizar unha proba. A data límite para a realización desta acreditación será antes do inicio das actividades lectivas. Desta circunstancia deixarase constancia mediante unha dilixencia no historial académico, no expediente académico e, de ser o caso, por medio de observación no informe persoal por traslado.
Información ás familias
RESUMO DAS PROGRAMACIÓNS POR MATERIASESO BACHARELATO 1.º ESO 2.º ESO 3.º ESO 4.º ESO 1.º Bac 2.º Bac
- Real Decreto 1105/2014, de 26 de diciembre, por el que se establece el currículo básico de la Educación Secundaria Obligatoria y del Bachillerato.