NON CHOQUES: Sensor de Ultrasóns

Ata o de agora estivemos traballando co robot e os seus actuantes; programamos sons, leds e motores.

Comezamos neste capítulo cos sensores, lembra que un sensor é un dispositivo electrónico que detecta magnitudes como luz, son, obstáculos, temperatura, etc..., imos aprender a programar o robot utilizando os valores das magnitudes físicas que rexistra para realizar as misións encomendadas. 

Neste capítulo:

  1. HARDWARE: Sensor de Ultrasóns
  2. SOFTWARE: Sensores de ultrasóns no mBlock
  3. Actividades: Exercicios propostos e resoltos
    •   A canta distancia estou?
    •   Non Choques!!!
    •   Ataca!

HARDWARE: Sensor de Ultrasóns

O sensor de ultrasóns é un compoñente electrónico que detecta a presenza de obxectos e indica a que distancia están do robot.

Este sensor funciona moi parecido ao sistema de ecolocalización de un morcego.

Os morcegos localizan as súas presas emitindo uns berros moi agudos, cun ton tan alto que a gran maioría de humanos non somos capaces de escoitar. Estes ultrasóns, cando chocan con algo, rebotan coma o eco nunha montaña, e cando o escoitan os morcegos saben onde está o obxecto.

morcego

De xeito similar funciona o sensor de ultrasóns do mBot Ranger. Ten dous elementos , emisor  e receptor. O emisor lanza  ultrasóns que chocan e son recollidos polo receptor. Sabendo o tempo que tarda en chegar e tendo en conta a velocidade dos ultrasóns, pódese deducir a distancia dos obxectos ao sensor. Podemos dicir que son coma os ollos do robot.

ultrasons ultrasons

Ten un rango de 3cm- 400cm, isto quere dicir que é capaz de detectar obstáculos que están situados diante,  dende os 3cm ata os 400cm.

É un sensor externo, non ven incorporado á placa, polo que se conecta a ela nos portos cos números do 6 ao 10, as conexións de catro cores.

 boton

 SOFTWARE: Sensores de ultrasóns no mBlock

Os sensores aportan información, obteñen datos que se van utilizar para programalos para realizar misións.

Este sensor realiza unha función parecida aos nosos ollos cando camiñamos. Os ollos envían información ao cerebro que a procesa e determina que acción ten que realizar os actuantes, as pernas.

O sensor de ultrasóns está informando en cada momento da distancia a que se atopan os obstáculos. O comando permite escoller o porto onde está conectado o sensor. Se non está ben seleccionado, o programa non funcionará.

Código:

  •  Detecta distancias aos obxectos de xeito continuo.
ultrason
  • Con este comando se coñecen as distancias do sensor ao obstáculo.
  • É moi importante fixarse onde vai conectado o sensor.
ultrason

O comando do sensor vai incrustado nos comandos dos bloques de control e operadores. Un exemplo para entender o explicado:b O valor do sensor está dentro de un operador de igualdade e a súa vez pertence a unha estrutura condicional que se atopa nos bloques de control.

A seguinte Actividade úsase para comprobar o funcionamento do sensor de ultrasón. É moi útil para revisar o bo funcionamento do sensor.

Actividade : A canta distancia estou?

Imos coñecer a distancia á que está a vosa man do sensor de ultrasóns. Esta actividade é fundamental para comprobar o funcionamento do sensor.

dis

  • Actividade: O ordenador informa cada medio segundo a distancia a que se atopa a vosa man

" A canta distancia estou"

 Obxectivos
  • Comprobar o sensor: funcionamento e rango.
  • Entender o funcionamento dos sensores. 
  • Relacionar a robótica coas estruturas de programación estudiadas.
  • Revisar hardware, como portos de conexión.

 Obxecto/ Sensor  Sensor de ultrasóns

 Para Iniciar o Programa:

  • Neste caso como a información vaise a escribir na pantalla do programa, necesitamos o comando do makeBlock.
VERDE

 Comandos para Usar:

  • Comando de detección do ultrasón
  • Bucle: O sensor debe estar medindo dun xeito continuo
  • Dicir: Comando para que o resultado apareza na pantalla.
bucle      decir  se

 Programa:

  • Indica cada 0,5 segundos a distancia a que se atopa a nosa man do sensor.
  • Neste caso o comando do ultrasóns está dentro dun comando que fai escribir na pantalla, no escenario do makeBlock.
acanta

TRUCO OU CONSELLO: Usar o comando "redondear"

redon

redon

  • Utiliza o comando "redondea" para que o valor que entrega o sensor sexa máis estable.
  • Hai que meter o comando da lectura do sensor dentro de redondea.

Actividade: Non Choques!!!

Imos programar o mBot Ranger para evitar os obstáculos que se atope no camiño

  • Actividade: Programa o robot para que ande cara adiante, pero se atopa algún obstáculo no seu camiño que pare e non choque.

"Non choques!!!"

Obxectivos
  • Entender o funcionamento dos sensores.
  • Asentar os coñecementos de programación e as súas estruturas
  • Relacionar os distintos comando de programación dados.

Obxecto/ Sensores  Sensor de Ultrasóns

Para Iniciar o Programa

  • Como neste caso é o robot o que vai a realizar a tarefa debemos de utilizar o comando propio
inicio

Comandos para Usar:

  • Debes escoller un dos operadores da táboa: igual, maior que,..
  • O bucle é necesario para que o sensor tome datos de xeito continuo, para saber se hai ou non obstáculos.
  • O condicional utilízase para saber se o dato tomado polo sensor cumpre a condición que lle pedimos, se o obstáculo está a unha distancia de 15 cm.
  • Non te debes esquecer que o robot tamén ten que andar!.

bucle  condicional  operultra

avanza

Na solución do exercicio veñen dúas formas de solucionalo: Unha delas crea unha variable, esta variable será igual ao dato obtido polo sensor. Utilizando unha variable estamos traballando seguindo as boas prácticas de programación. 

Se tes algunha dúbida preme aquí

TRUCO OU CONSELLO

esp 

Podes realizar o programa anterior utilizando este comando

esp
  • O robot anda cara diante con velocidade 100, ata que se cumpra a condición
  • En canto se cumpre a condición distancia<15, entra a seguinte instrución.
    • Actividades de Ampliación:

                      a.  Cando o robot atope un obstáculo debe esquivalo.

                      b.  Cando vaia cara adiante que leve unha cor acesa e cando rodee o obstáculo que a cambie e poña algún son de aviso.

    Actividade: Ataca!

    Imos programar o robot Ranger para que ataque cada vez que vexa un inimigo!.

    Este programa será parte ou iniciación do programa para LOITA SUMO, na que o robot terá que loitar e botar a todos os seus contrincantes dun recinto, chamado Dohyo, do que non pode saír!.

    • Actividade: Cando o sensor de ultrasóns detecte, o robot debe ir por el e empurralo.

    " Ataca"

    Obxectivos
    • Preparar o programa para a loita sumo.
    • Aplicar os comandos aprendidos ata agora.
    • Analizar as distintas posibilidades de programación.
    Obxecto/ Sensor  Sensor de Ultrasóns
    Inicio auriga
    Comandos a Usar

    inf O Sensor debe estar continuamente tomando datos

    a

    Se define a variable var como aultras 

    a través do comando a

    condicional  op avanza 

    - Si var o Ranger debe seguir buscando inimigos

    - Si NON debe atacar

    Se tes dúbidas preme aquí

    Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0