MASTERIZACIÓN

A masterización é o proceso final na postproducción de audio. Trátase dun paso crave na calidade do son que ten como principal obxectivo equilibrar os diferentes elementos sonoros e optimizar a reprodución para conseguir un resultado profesional. É un paso moi importante que permite a cohesión de todo o audio e que, ademais, posibilita a uniformidade sonora entre as diferentes pistas dun álbum. Audacity presenta numerosas ferramentas que nos poden axudar nesta tarefa, das que veremos unhas poucas.

  • COMPRESOR

Un compresor é unha ferramenta que nos vai a permitir rebaixar o rango dinámico do son a partir dun volume determinado. O compresor é un elemento importante en todo estudo de gravación, e ten múltiples usos, todos eles baseados na idea de que un son homoxéneo é máis bonito (especialmente no que se refire a voz humana) e permitiranos seguir xogando con máis efectos con algo máis de marxe de manobra.

Por que o compresor adoita ser mal entendido? A causa adoita ser o uso non do todo correcto que podemos darlle, sen coñecer do todo que posibilidades nos ofréce esta ferramenta. O compresor, en principio, é un plugin que nos axuda ao que o seu nome indica, a "comprimir" o son do noso arquivo, de forma que os picos de audio vexan rebaixado o seu volume a un nivel axeitado. O problema do plugin é, ao mesmo tempo, a súa principal virtude, pois conta cunha serie de controis que nos permiten axustar con moita precisión que partes do son van ver afectadas polo efecto, e en que medida.

E por se isto fose pouco, as opcións extras, representadas en pantalla por dúas casas de verificación na parte inferior da interface, ofrécennos opcións extras que non están directamente relacionadas coa compresión de audio, se non máis ben con a normalización. E esta é habitualmente a causa de que, ao aplicar o efecto, o resultado non sexa o esperado. Porque, se se trata de comprimir o audio, non esperamos que este "suba" o seu volume", pero isto é o que ocorrerá se marcamos as opcións mencionadas.

Usar o compresor pode ser unha boa idea se o que queremos é un son máis "homoxéneo", sen variacións demasiado grandes entre sons máis e menos intensos. Isto ten outra consecuencia, e é que o son comprimido vai permitir máis flexibilidade á hora de engadir efectos aos nosos arquivos.

Desta forma se estades decididos a facer unha edición completa dos vosos arquivos, utilizade o compresor en primeiro lugar para conseguir unha boa base, con marxe de manobra suficiente, sobre a que facer traballos máis avanzados de ecualización, por exemplo.

No seguinte video explícase o uso do compresor.

  • AMPLIFICADOR.

Este é un dos plugins que, en principio, non ten moito misterio, pero que logo ten máis faragulla do que parece. En primeiro lugar, ao principio choca a súa similitude co efecto de normalizar, aínda que rapidamente póñense de manifesto as súas diferenzas.

Por unha banda, o plugin de amplificar pode, potencialmente, destruír os nosos arquivos, pois non conta coa limitación que si ten o normalizado: podemos romper os tímpanos dos nosos oíntes se nos apetece, sen máis. Isto en principio non ten sentido, aínda que hai algúns escenarios onde podería interesarnos este clipeo artificial. O caso é que esta é a primeira diferenza esencial entre ambos efectos.

En segundo lugar, o plugin de amplificación en si conta cun elemento moi interesante, que é o de o cálculo automático da amplificación para que o pico máximo quede en cero. Este comportamento do plugin resulta particularmente interesante cando desexamos subir o volume de audio pero sen que chegue a cero. Facendo os cálculos correspondentes poderemos subir o volume ata -2 dB (por exemplo) para desta maneira ter unha marxe de traballo con outros efectos, ou cando non desexamos que o volume chegue ao límite: un escenario posible para isto é o da gravación de susurros, que podemos amplificar lixeiramente para que así o resultado sexa audible pero non teña o mesmo volume que o da voz normal.

No seguinte video explícase o uso do amplificador.

  • ECUALIZADOR

O que fai un ecualizador é simplemente aumentar ou diminuír o volume dunha frecuencia concreta de maneira independente ao resto. Desta maneira, subindo aquí ou baixando alá poderemos controlar a maneira que temos de percibir un son, ou no caso de sons complexos (a música), darlle máis presenza a uns instrumentos sobre outros sempre que saibamos as frecuencias en que se move cada un deles.

Outra cousa importante é o dos harmónicos. Un harmónico é unha onda cunha frecuencia determinada que "xorde" nun resonador tras recibir este outra onda. Dito doutra maneira, os resonadores naturais (vías respiratorias, boca, nariz) non só amplifican o son, senón que ademais achegan as súas propias ondas. Estas ondas "de agasallo" son moi importantes pois achegan unha importante dose de carácter individual á nosa voz; ademais, estes harmónicos adóitanse situar en rangos de frecuencia altos, moitas veces por encima do rango normal, polo que en moitas ocasións se tocamos as bandas de ecualización de frecuencias por encima dos 1000 Hz percibiremos importantes diferenzas. Con todo é nas frecuencias máis baixas onde os cambios son máis críticos.

No seguinte video explícase o uso do ecualizador.

  • NORMALIZADOR.

Normalizar un audio consiste en subir o pico máximo a unha medida de decibeis dada (cero ou menos) e subir o resto do audio proporcionalmente.

Sobre esta ferramenta uns consellos útiles serían:

  1. Non sempre é necesario ou convinte normalizar unha pista de audio. Observa o formato da onda e comproba que alturas tes. A partir de aí, do aspecto xeral da onda, podes decidir se necesitas aplicar o efecto.
  2. Lembra que o uso máis importante do normalizado é o de igualar o son de varias pistas; para unha soa pista de audio pode haber ferramentas máis útiles.
  3. O mesmo ocorre se o voso audio ten picos demasiado pronunciados. Probablemente necesitarás outras ferramentas para igualar máis adecuadamente.
  4. E non esquezas que ás veces un volume máis baixo que o resto pode ser necesario técnica ou artisticamente. Un rumoreo débese oír máis baixo que un berro, si ou si.

É mellor normalizar o audio ao final de todo o proceso, tras facer outras tarefas como eliminar o ruído e ecualizar. Se imos darlle un axustado aos niveis non ten moito sentido ecualizar despois, pois podemos terminar clipeando o audio.

No seguinte video explícase como realizar a normalización.

  • LIMITADOR

O limitador é unha ferramenta "de último recurso". É dicir, é un dos filtros dos que temos que botar man cando as nosas gravacións saíron mal por algunha razón.

Neste caso, o limitador encárgase de "cortar" os clipeos ou zonas "saturadas" de son, é dicir, aquelas que están por encima dos temidos 0 dB. En casos como estes, e tendo en conta que exceder o límite sempre implica unha perda inherente de calidade, poderemos usar o limitador para tentar minimizar o desastre, polo menos non molestando ao oínte con molestas "explosións auditivas".

No caso do limitador, as súas diferentes posibilidades de configuración servirannos para atacar diversas contornas de son.

Os métodos " hard" ou " soft limiter" teñen un uso máis recomendado cando os fragmentos " clipeados" ocupan máis que un mero " clic", como por exemplo en gravacións realizadas en contextos pouco controlados, como poden ser as gravacións na rúa.

En calquera caso, coñecer esta ferramenta e utilizala con xeito pode permitir refugar unha gravación e poder reutilizala mantendo un mínimo de calidade, cando non sexa posible repetir a gravación.

No seguinte video explícase o uso do limitador.

Materiais extraídos de : unade25.blogspot.com

Última modificación: jueves, 18 de enero de 2024, 21:41