Esquema de temas

• Información xeral sobre a materia.

• Porcentaxes de avaliación: 80% exames + 20% tarefas e participación na aula.
    • Traballo voluntario
      • Cada trimestre poderá realizarse un traballo de investigación voluntario a partir dalgún dos temas propostos polo docente o elixido polo alumno (sempre en consenso co profesor) Poderá subir ata medio punto na media da avaliación. Deberá defenderse nunha exposición oral a finais de trimestre.
      • Outra opción é a lectura dun libro por trimestre a escoller dos que figuran la lista facilitada polo docente. Deberá realizarse un exame oral do mesmo a finais de trimestre.
    • Modelo de exame:  tipo ABAU. Reflexión/comentario no que se relaciona o contido da mateira e a actualidade (3 puntos) Comentario de texto filosófico (3 puntos) Desenvolvemento dunha cuestión (3 puntos) Definición de conceptos e clasificación de termos (0.5 puntos + 0.5 puntos)
  • Tema 1. Os berces da filosofía. O pensamento presocrático, o debate entre os sofistas e Sócrates e a filosofía de Platón.

- Contexto: o nacemento da filosofía.

-O paso do mito ao logos.

- Os milesios: Tales, Anaximandro e Anaxímenes.

- Heráclito de Éfeso.

- Os pitagóricos.

- A escola de Elea: Parménides.

- Os pluralistas: Empédocles, Anaxágoras e Demócrito.

- O xiro antropolóxico dos sofistas.

- A resposta de Sócrates: o método dialéctico.

- Contexto histórico e político de Platón.

- O dualismo epistemolóxico, ontolóxico e antropolóxico.

- A teoría das ideas: o símil da liña e o mito da caverna.

- A dialéctica.

- A doutrina da alma e o corpo: o carro alado e a alma tripartita.

- A relación entre antropoloxía e política.

- O Estado ideal na República.